اگر میخواهید تگهای هدر خود را برای سئوی بهتر بهینه کنید، باید روی تگهای H3 خود نیز تمرکز کنید. این زیرعنوانهای HTML باید شامل تغییرات کلیدواژه، مترادفها و کلمات مرتبط با معنایی باشند تا به تقویت ارتباط موضوعی بدون بهینهسازی بیش از حد برای کلمات کلیدی هدف شما کمک کنند.
اگر اضافه کردن تگ H4 به H6 به درک بیشتر محتوای شما کمک می کند، قطعاً می توانید آنها را برای بهبود تجربه کاربری اضافه کنید. با این حال، گنجاندن کلمات کلیدی یا سایر تکنیکهای سئو در این زیرعنوانها منجر به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو برای صفحه نمیشود.
7. کلمات کلیدی SEO خود را بارگذاری کنید
این استراتژی بهینهسازی، کلیدواژههای اولیه و ثانویهای را که میخواهید محتوا در SERP رتبهبندی شود، در اختیار موتورهای جستجو قرار میدهد. همچنین به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای هر بخش از مقاله را درک کرده و آن را به درستی در فهرست طبقه بندی کنند.
در مرحله بعد، میخواهید مستقیماً در زیر سربرگ H2 با فرمتی که موتورهای جستجو مانند Google برای قطعه ویژه فعلی پاداش میدهند، پاسخ دهید. ممکن است یک پاراگراف کوتاه، فهرست، جدول یا ویدیو باشد.
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های هدر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی تگ های سرصفحه در SEO خلاصه بهترین روش ها
به خاطر داشته باشید: تگ
با تگ یکسان نیست. تگ عنوان حاوی اطلاعات فراداده عنوان صفحه است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای فهرست وب سایت ظاهر می شود. تگ H1 توسط کاربر در حال خواندن مطالب در صفحه دیده می شود.
2. کلیدواژه اصلی خود را در اولین تگ Subheader قرار دهید
برای لیست ها، باید بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از عنوان H2 بالای آن پشتیبانی می کنند، اضافه کنید. به نحوه طراحی این بخش از راهنما (مزایای برچسب های سرصفحه در سئو) نگاه کنید تا نمونه ای از این عمل را در عمل ببینید.
10. تصاویر بهینه شده با کلمات کلیدی را به تگ های سرصفحه اضافه کنید
این استراتژی بهینه سازی سرفصل های HTML شما را کوتاه و مختصر نگه می دارد، که درک آنها را برای خوانندگان و موتورهای جستجو آسان تر می کند. همچنین، بارگذاری بیش از حد هدرها با متن بیش از حد می تواند قدرت SEO سرفصل را برای کلمات کلیدی هدف شما کاهش دهد.
9. بهینه سازی برای قطعه های ویژه
این راهنمای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینهسازی برچسبهای هدر برای سئو را توضیح میدهد.
مثال های زیر به شما در درک بهتر این استراتژی بهینه سازی H3 کمک می کند.
تصویر بهینه شده برای کلمه کلیدی خود را مستقیماً در بالای یا زیر عنوان فرعی H2 یا H3 قرار دهید. انجام این کار به تایید مرتبط بودن کلمه کلیدی مورد نظر کمک می کند و شانس اینکه گوگل، یاهو یا بینگ آن تصویر را در کنار لیست صفحه وب برای پرس و جوهای مرتبط در SERP ها نمایش دهند، افزایش می دهد.
بارگذاری مجدد کلمات کلیدی SEO در تگ های هدر یکی دیگر از راه های برتر برای بهینه سازی محتوا برای سئو است.
همیشه باید از عنوان H1 در صفحه استفاده کنید زیرا بیشترین وزن را برای سئو دارد. همچنین، تنها باید یک تگ H1 در ساختار سند وجود داشته باشد. داشتن بیش از یک عنوان H1 می تواند خزنده های موتورهای جستجو را در مورد اینکه موضوع اصلی سئو چیست سردرگم کند. علاوه بر این، عنوان H1 باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد زیرا بیشترین وزن را برای SEO دارد.
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی تگ هدر، نادیده گرفتن تگ های H4 تا H6 هنگام نوشتن محتوای سئو است. این عناوین HTML به هیچ وجه روی سئو تاثیر نمی گذارد.
استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی مانند این نیز به جذب ترافیک مرتبط بیشتر از جستجوهای کلیدواژه طولانی در گوگل، یاهو و بینگ کمک می کند.
یکی دیگر از بهترین روش های تگ هدر این است که کاراکترهای موجود در هدرهای خود را محدود کنید. تگ های H1 باید 70 کاراکتر یا کمتر داشته باشند، در حالی که تگ های H2 و تگ های H3 باید 60 کاراکتر یا کمتر داشته باشند.
اگر قطعه ویژه یک پاراگراف کوتاه است، به پرس و جو به طور خلاصه بین 40 تا 55 کلمه پاسخ دهید. برای جداول و ویدیوها، چیزی شبیه به قطعه رتبه بندی ایجاد کنید.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینهسازی تگ هدر را میبینید که میتوانید از آنها برای بهبود رتبهبندی و ترافیک وبسایت خود بر اساس بهترین شیوههای تگ عنوان HTML در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
یک استراتژی ساده سئو عبارت است از گنجاندن کلمات کلیدی به روشی که توصیفی و مرتبط با عنوان فرعی در نام فایل تصویر، متن ALT و ابرداده باشد. در هر تصویر از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. تکرار کلمات کلیدی در چندین تصویر، مزیت افزودهای برای سئو ایجاد نمیکند و میتوان آن را پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفت، که ممکن است توسط الگوریتمهای رتبهبندی صفحه وب شما را جریمه کند.
H1 شما به عنوان عنوان اصلی برای خزنده های موتور جستجو عمل می کند، در حالی که تگ های H2 برای تعریف موضوعات فرعی صفحه استفاده می شود. یک استراتژی خوب برای سئو داخلی این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در اولین زیر سربرگ H2 صفحه قرار دهید. این موضوع ارتباط موضعی کلمه کلیدی را برای کمک به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو تأیید می کند.
3. برای هر کلمه کلیدی یک تگ H2 قرار دهید
یک مثال بد از استفاده از H3s برای سئو که بیش از حد بهینه شده و به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود را می توان در این مثال مشاهده کرد:
بهینهسازی تگهای H2 برای کلمات کلیدی SEO یک راه آسان برای دادن سیگنالهای مناسب به الگوریتمهای نمایهسازی و رتبهبندی است تا با اطمینان محتوای شما را برای موضوعات فرعی مرتبط در SERP توصیه کنند.
4. تگ های H3 را برای تغییرات کلیدواژه بهینه کنید
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ هدر استفاده خوب از تگ H1 است. این مهمترین هدر برای خوانندگان و موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های سرصفحه در HTML بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی موتور جستجو بهتری ایجاد کنید.
اگر قطعه های ویژه را با عناوین صفحه خود هدف قرار دهید، تگ های هدر شما برای سئو بهتر بهینه می شوند. این مکان بسیار مورد علاقه در بالای نتایج جستجو با قالببندی مناسب سرصفحهها برای مطابقت با قالب صحیح برای Google، Yahoo و Bing به دست میآید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.