لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های H2 و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی برچسب های H2 در SEO خلاصه بهترین روش ها
به عنوان مثال، اگر عبارت کلیدی اصلی «بهترین ابزار سئو برای مبتدیان» بود، میتوانید تگهای H2 بعدی را داشته باشید که شامل عبارات مطابقت جزئی و تغییراتی مانند این است:
- راهنمای خرید ابزارهای سئو برای مبتدیان
- نکاتی در مورد استفاده از ابزارهای سئو
- نمودار مقایسه ابزارهای SEO مبتدی
همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینهسازی برچسب H2 وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت خود دنبال کنید، با بهترین روشهای برتر تگ H2 SEO از جمله استفاده از عنوان H2 برای هر کلمه کلیدی هدف در صفحه، بهینهسازی هدر اول برای عبارت کلیدواژه اصلی، استفاده از کلمات کلیدی تطبیق جزئی در سایر تگهای H2 برای جلوگیری از بهینهسازی بیش از حد، بارگذاری مقدماتی عبارات SEO برای ارتباط موضوعی بهتر، و هدف قرار دادن موقعیت قطعههای ویژه. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
اگر میخواهید تگهای H2 خود را برای SEO بهینه کنید تا دید ارگانیک بهتری در SERP ها به دست آورید، باید آنها را با قطعههای ویژه هدف قرار دهید. این مکان بسیار مورد علاقه در بالای نتایج جستجو با قالببندی مناسب سرصفحهها برای مطابقت با قالب صحیح برای Google، Yahoo و Bing به دست میآید.
تگهای H2 با کاراکترهای کمتر تضمین میکنند که کلمات کلیدی مورد نظر برای سئو در اولویت هستند و متن برای کاربر آسان است. از طرف دیگر سرفصل های طولانی H2 اثرات معکوس دارند که می تواند بر رتبه بندی صفحه وب شما در SERP تأثیر بگذارد.
6. آخرین تگ H2 را برای کلمات کلیدی اصلی و ثانویه بهینه کنید
این استراتژی برای خزندههای موتورهای جستجو فهرستبندی مناسب محتوا را برای مرتبطترین عبارتهای جستجو آسانتر میکند، که همچنین باعث میشود صفحه وب برای آن کلمات کلیدی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری پیدا کند.
همانطور که قبلاً در این راهنما یاد گرفتید، اولین تگ H2 باید کلمه کلیدی اصلی SEO را برای محتوا تأیید کند در حالی که سرفصل های دیگر H2 دوباره کلمات کلیدی ثانویه را تأیید می کنند. بنابراین آخرین H2 باید دو یا سه مورد از موضوعات اصلی SEO را با ترکیب آنها در یک عنوان نهایی در صفحه دربرگیرد. این روش تضمین میکند که خزندههای موتورهای جستجو در هنگام نمایهسازی محتوا در SERP، در مورد اینکه محتوا برای چه عباراتی بهینه شده است، سردرگم نشوند.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی تگ های H2 را برای سئو توضیح می دهد.
به عنوان مثال، اگر سه کلمه کلیدی SEO را در صفحه هدف قرار داده اید-یک کلمه کلیدی اصلی و دو کلمه کلیدی ثانویه-پس باید حداقل سه تگ H2 در صفحه داشته باشید که هر کلمه کلیدی به یکی از آن هدرهای H2 اختصاص داده شده باشد.
2. اولین تگ H2 را برای کلمه کلیدی اصلی بهینه کنید
اگر قطعه ویژه یک پاراگراف کوتاه است، به پرس و جو به طور خلاصه بین 40 تا 55 کلمه پاسخ دهید. برای جداول و ویدیوها، چیزی شبیه به قطعه رتبهبندی فعلی ایجاد کنید.
اگر نکات بهینه سازی اول و دوم را دنبال کنید، از قبل یک تگ H2 خواهید داشت که به خوبی برای عبارات مطابقت دقیق برای کلمات کلیدی اصلی و فرعی شما بهینه شده است. برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد، می توانید یک یا دو کلمه را از عبارت کلیدواژه مورد نظر حذف کنید و فقط بخشی از آن را در هدرهای H2 استفاده کنید. همچنین میتوانید از تغییرات کلمه کلیدی برای ثبت کلمات استفاده شده در عبارت استفاده کنید.
یکی دیگر از بهترین روش های H2 این است که کلمات کلیدی اصلی و فرعی خود را در تگ H2 نهایی در صفحه قرار دهید. این استراتژی به تقویت اهمیت آنها برای سئو کمک می کند تا مقاله شما به درستی برای مرتبط ترین عبارت های جستجو نمایه شود.
اگر میخواهید تگهای H2 خود را برای سئو بهینه کنید بدون اینکه وزن رتبهبندی کلمات کلیدی را کاهش دهید، باید این عنوانها را 60 کاراکتر یا کمتر بسازید. با کوتاه تر همیشه برای بهینه سازی موتور جستجو بهتر است.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های H2 در HTML بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
چگونه تگ های H2 را برای سئو بهینه کنیم
1. برای هر کلمه کلیدی یک تگ H2 قرار دهید
امیدوارم از این راهنما که نحوه بهینه سازی تگ های H2 برای سئو را توضیح می دهد، لذت برده باشید.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی تگ H2 را مشاهده می کنید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه ها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
یک راه مهم برای بهینهسازی تگهای H2 برای سئو، تا بتوانید ارتباط موضوعی را بدون بهینهسازی بیش از حد محتوا برای کلمات کلیدی هدف خود بهبود بخشید، این است که کلمات کلیدی تطبیق جزئی را در سایر تگهای H2 در صفحه قرار دهید.
یک راه عالی برای بهینه سازی برای قطعه های ویژه این است که اولین عنوان H2 در صفحه را با عبارت جستجوی اولیه ای که کاربر برای یافتن اطلاعات در گوگل تایپ می کند مطابقت دهد. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، KWFinder یا SE Ranking می تواند این داده ها را در اختیار شما قرار دهد.
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ H2 این است که اطمینان حاصل شود که اولین هدر H2 در صفحه شامل کلمه کلیدی اصلی برای محتوا است.
برای تکههای فهرست، باید بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از عنوان H2 بالای آن پشتیبانی میکنند، اضافه کنید. نگاه کنید که چگونه این راهنمای بهینه سازی H2 ارائه شده است تا نمونه ای از این عمل را در عمل ببینید. این عبارت شامل عبارت کلیدواژه مورد نظر در عنوان H2 اول و به دنبال آن چندین برچسب H3 با اطلاعات پشتیبانی می شود. همه با این امید که امتیاز Featured Snippet را در موتورهای جستجو به دست آوریم زیرا این فرمتی است که پاداش می گیرد.
درباره برچسب های H2 بیشتر بدانید
بنابراین، باید مطمئن شوید که تگهای H2 شما هنوز منطقی هستند و خواندن آنها خوشایند است و در عین حال مهمترین کلمات کلیدی SEO خود را نیز شامل میشود.
5. برچسب های H2 را زیر 60 کاراکتر نگه دارید
استفاده از یک کلمه کلیدی تطبیق دقیق در این عنوان اولیه H2 اطمینان حاصل می کند که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ انتخاب و اولویت بندی شده است. در نتیجه، می توانید شانس خود را برای نشان دادن URL بالاتر در SERPS برای عبارت کلیدواژه اصلی افزایش دهید.
3. از کلمات کلیدی تطبیق جزئی برای سایر برچسب های H2 استفاده کنید
تگ های عنوان H2 یکی از مهم ترین بخش های محتوایی هستند که خزنده های موتورهای جستجو در ساختار سند HTML بعد از تگ H1 تجزیه و تحلیل می کنند. بنابراین، بهتر است مهمترین کلمات کلیدی SEO خود را از جلو بارگذاری کنید تا برای نمایه سازی و رتبه بندی در SERP ها در اولویت قرار گیرند.
اولین راه برای بهینه سازی تگ های H2 برای سئو این است که برای هر کلمه کلیدی هدف در صفحه یک هدر H2 قرار دهید.
بارگذاری جلویی کلمات کلیدی در تگ های H2 راه دیگری برای بهینه سازی محتوای شما برای سئو است.
در مرحله بعد، میخواهید مستقیماً در زیر تگ H2 با فرمتی که موتورهای جستجو مانند Google برای قطعه ویژه فعلی پاداش میدهند، به آن سؤال پاسخ دهید. ممکن است یک پاراگراف کوتاه، فهرست، جدول یا ویدیو باشد.
با این حال، شما نباید کلمات کلیدی را در سرفصل های H2 قرار دهید. در غیر این صورت، میتواند بر قابلیت اطمینان و تجربه کاربر تأثیر بگذارد، که سیگنالهای مهمی هستند که الگوریتمهای رتبهبندی هنگام تصمیمگیری موقعیت کلمات کلیدی برای یک صفحه وب در نظر میگیرند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
اینطور فکر کنید: اولین و آخرین تگ H2 به عنوان کتابچه برای محتوای شما عمل می کند.
فقط مطمئن شوید که کلمات همپوشانی یکسانی را برای کلمات کلیدی سئو هدف تکرار نکنید. به عنوان مثال، اگر این دو عبارت کلیدی، «نکات برتر SEO برای مبتدیان» و «بهترین نکات سئو برای بازاریابان مبتدی» را هدف قرار داده اید، یک تگ H2 خوب برای بخش خلاصه محتوا می تواند این باشد: «Recap of the Top SEO نکاتی برای بازاریابان مبتدی.
7. قطعه های ویژه را با برچسب های H2 هدف قرار دهید
همانطور که می بینید، آن دسته از هدرهای H2 به افزایش ارتباط موضوعی برای سئو کمک می کنند بدون اینکه بیش از حد برای عبارت کلیدواژه اصلی بهینه سازی شوند.