امیدوارم از این راهنمای توضیح نحوه بهینه سازی تگ های H3 برای سئو لذت برده باشید.
<h2>Rhinoplasty Surgery Costs</h2>
<h3>Average Nose Job Cost</h3> (Synonym)
<h3>Anesthesia Fees</h3> (Semantically-Related)
<h3>Surgical Facility Costs</h3> (Semantically-Related)
<h3>Post-Surgery Bills</h3> (Semantically-Related)
<h3>Nose Job Medication Prices</h3> (Semantically-Related)
<h3>Pricing Table for Rhinoplasty Plastic Surgery</h3> (Keyword Variation)
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ H3 استفاده از 60 کاراکتر یا کمتر برای این عنصر عنوان HTML است. دیگر ممکن است ارتباط موضوعی برای SEO را کمرنگ کند.
تگهای H3 زمانی برای SEO بهینه میشوند که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه مشابهی را در این زیرعنوانهای HTML تکرار نکنید که در تگهای عنوان H1 و H2 نشان داده شدهاند.
فرض کنید عبارت کلیدی “هزینه های جراحی بینی” را هدف قرار داده اید. یک ساختار هدر H2 و H3 به صورت زیر است زیرا تگهای H3 شامل تغییرات کلیدواژه، مترادفها و کلمات مرتبط معنایی هستند.
برای مثال، معمول است که یک مقاله چگونه یک تگ H2 را به همراه 5 تا 10 تگ H3 به همراه فهرستی از دستورالعملها برای تکمیل یک کار شامل شود. همچنین کاملاً طبیعی است که یک صفحه وب حاوی چندین عنوان H2 با چندین تگ هدر H3 در زیر هر یک باشد تا زیر مجموعه های مربوطه را بیشتر توضیح دهد.
4. کلمات کلیدی را در تگ های H3 تکرار نکنید
مثال بدی از استفاده از تگهای H3 برای سئو که بیش از حد بهینهسازی میشود و پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته میشود را میتوان در این مثال مشاهده کرد:
نکته کلیدی که باید در اینجا هنگام ساخت تگ هدر H3 به خاطر بسپارید این است که یک زیر سرصفحه (یا زیرمجموعه) است، نه یک جمله یا پاراگراف. بنابراین، تگ H3 باید مختصر و آموزنده باشد و تنها حاوی کلمات لازم برای کاربر باشد.
3. به اندازه نیاز از تگ های H3 استفاده کنید
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی تگ H3 را مشاهده می کنید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه ها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
در مرحله بعد، شما می خواهید پاسخ آن پرس و جو را در قالب تگ های H3 مستقیماً در زیر عنوان H2 ارائه دهید. بهترین روش برای سئو این است که بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از عنوان H2 در بالای آن پشتیبانی می کنند، قرار دهید. دلیل آن این است که موتورهای جستجو معمولاً 5-8 مورد اول را به عنوان یک لیست در موقعیت Featured Snippet نمایش می دهند. به این معنی، اگر صفحه شما فقط بین 1 تا 4 زیر عنوان H3 تحت تگ H2 داشته باشد، احتمالاً برای این رتبه برتر در SERP ها انتخاب نخواهد شد.
یک راه آسان برای بهینه سازی صفحات وب خود برای قطعه های ویژه این است که اولین عنوان H2 در صفحه را با عبارت جستجوی اولیه ای که کاربر در گوگل، یاهو یا بینگ تایپ می کند مطابقت دهد تا نوع اطلاعاتی که محتوای شما در مورد آن نوشته شده است را بیابد. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، KWFinder یا SE Ranking می تواند این داده ها را در اختیار شما قرار دهد.
به عنوان مثال، اگر عنوان H2 دارای 60 کاراکتر باشد، تگ های H3 باید 20 تا 50 کاراکتر طول داشته باشند تا خوانایی و سئوی بهتری داشته باشند. اما به یاد داشته باشید: این یک پیشنهاد است، نه یک قانون سخت و سریع که می تواند رتبه بندی شما را در SERP ها ایجاد کند یا شکسته شود. یک انحراف رایج از این توصیه زمانی است که یک عنوان فرعی H3 حاوی یک سوال است که اغلب به این معنی است که برچسب دارای کاراکترهای بیشتری نسبت به عنوان H2 مرتبط است.
گنجاندن همان کلمات کلیدی هدف SEO در تگ H3 باعث بهبود قابل اندازه گیری در رتبه بندی ارگانیک نمی شود. در واقع، تکرار کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در زیر سرفصلهای H3 میتواند با ایجاد بهینهسازی بیش از حد، اثر معکوس رتبهبندی پایینتر در موتورهای جستجو داشته باشد.
اولین راه برای بهینهسازی تگهای H3 در سئو این است که از تغییرات کلمات کلیدی، مترادفها و عبارات کلیدی منطبق جزئی کلمات کلیدی هدف اصلی خود و همچنین کلمات مرتبط با معنایی برای عنوانهای فرعی مرتبط استفاده کنید.
بازدیدکنندگانی که از دستگاههای دسکتاپ، تلفنهای همراه و صفحهخوانها استفاده میکنند، میتوانند راحتتر اطلاعات یک صفحه وب را اسکن کرده و به قسمتهایی که شامل جزئیات مورد نظرشان میشود، بروید، وقتی که برچسبهای H3 به خوبی بهینه شده و به طور مؤثر استفاده میشوند.
می توانید به نحوه چیدمان این بخش از صفحه وب نگاه کنید تا نمونه ای از این عمل سئو را در عمل ببینید. من عمداً آن را به گونهای ساختار دادم که موقعیت قطعههای ویژه را برای عبارت کلیدواژه اصلی ثبت کنم: یک H2 که با عبارت جستجو مطابقت دارد و به دنبال آن 5 تگ H3 برای فهرست قطعههای ویژه کشیده میشود.
درباره برچسب های H3 بیشتر بدانید
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ H3 و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی برچسب های H3 در SEO خلاصه بهترین روش ها
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی تگ های H3 را برای سئو توضیح می دهد.
یک استراتژی بهتر برای سئو، پیروی از اولین نکته بهینهسازی در این راهنما است که توضیح میدهد چگونه میتوان ارتباط موضوعی صفحه را با گنجاندن کلمات کلیدی مطابقت جزئی، مترادفها، تغییرات و کلمات مرتبط با معنایی در تگهای H3 افزایش داد.
5. هدف قرار دادن قطعه های ویژه با برچسب های H3
شما باید از استفاده از کلمات کلیدی دقیقا مطابقی که در تگ های هدر سطح بالاتر خود استفاده کرده اید (H1 و H2) خودداری کنید زیرا این امر می تواند منجر به بهینه سازی بیش از حد شود یا به عنوان پر کردن کلمات کلیدی دیده شود. تگ های H3 برای پشتیبانی از زیرعنوان های H2 با تقسیم آنها به زیر شاخه ها استفاده می شود، بنابراین داشتن کلمه کلیدی یکسان در H3 برای کاربر یا خزنده های موتور جستجو منطقی نیست.
تگ های H3 طوری طراحی شده اند که به عنوان زیر سرفصل های جداگانه در زیر عنوان های H2 در نشانه گذاری HTML مناسب استفاده شوند. در نتیجه، سرفصلهای فرعی H3 نباید خیلی طولانی باشند و معمولاً کوتاهتر از خود سرفصلهای H2 هستند.