همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینهسازی تگ H1 وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت خود دنبال کنید، با بهترین روشهای برتر تگ H1 SEO از جمله استفاده از تنها یک عنوان در هر صفحه، بارگذاری جلوی این فیلد HTML با سئوی اصلی. کلمه کلیدی، اضافه کردن کلمات کلیدی ثانویه به روش طبیعی، نگه داشتن برچسب زیر 70 کاراکتر و تطبیق تگ H1 با برچسب عنوان. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
اولین راه برای بهینه سازی تگ H1 در سئو این است که فقط از یکی از این تگ های عنوان در هر صفحه استفاده کنید زیرا بیشترین وزن را برای بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه دارد. داشتن بیش از یک عنوان H1 می تواند باعث سردرگمی خزنده های موتورهای جستجو شود که موضوع اصلی صفحه برای سئو چیست.
اگر می خواهید تگ H1 خود را برای سئوی بهتر به بهترین شکل ممکن بهینه کنید، باید هدر H1 را با تگ عنوان متا مطابقت دهید.
تگ H1 همچنین یکی از اولین عناصری است که کاربر در صفحه می بیند زیرا اغلب در HTML کدگذاری می شود تا عنوان صفحه قابل مشاهده باشد تا خوانندگان را در مورد موضوع اصلی محتوا مطلع کند.
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی تگ H1 این است که تگ H1 را تا 70 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. از جمله فاصله ها و علائم نگارشی.
علاوه بر این، داشتن یک تگ H1 در ساختار سند، راه درستی برای علامت گذاری محتوا با استفاده از سرفصل های HTML است. بنابراین، داشتن دو یا چند تگ H1 در یک صفحه برای یک تجربه کاربری خوب توصیه نمی شود.
2. کلمات کلیدی SEO اولیه را بارگذاری کنید
بنابراین، بسیار مهم است که کلیدواژه اصلی خود را تا حد ممکن نزدیک به شروع هدر H1 قرار دهید تا بیشترین وزن را برای SEO و تجربه کاربر داشته باشد. بارگذاری اولیه کلمه کلیدی سئوی اصلی شما راهی آسان برای افزایش رتبه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است.
3. شامل کلمات کلیدی ثانویه
امیدوارم از این راهنمای توضیح نحوه بهینه سازی تگ H1 برای سئو لذت برده باشید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ H1 در HTML بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
چگونه تگ H1 را برای سئو بهینه کنیم
1. فقط از یک تگ H1 در هر صفحه استفاده کنید
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی تگ H1 را برای سئو توضیح می دهد.
تگ عنوان، ابرداده قابل خزیدن است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای نمایش در SERP برای فهرست صفحات وب استفاده می کنند. با این حال، از ابتدای سال 2022، گوگل شروع به نشان دادن اطلاعات تگ H1 به جای برچسب عنوان برای برخی فهرستها در SERP کرد، زمانی که الگوریتم نمایهسازی آن مشخص کرد که متن H1 برای جستجوهای اولیه مرتبطتر است.
اگر به تگ H1 برای این صفحه وب نگاه کنید، این نکته سئو را در عمل خواهید دید. این محتوا برای عبارت کلیدواژه اصلی «نحوه بهینه سازی تگ H1 برای سئو» و عبارت کلیدی ثانویه «بهترین شیوه های برچسب H1 SEO» بهینه شده است. با ترکیب کلمات همپوشانی، توانستم تگ H1 را بدون اینکه اسپم شود به درستی بهینه کنم.
4. برچسب عنوان را زیر 70 کاراکتر نگه دارید
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ H1 این است که مهمترین کلمات کلیدی خود را در این فیلد HTML بارگذاری کنید.
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ H1 و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی تگ H1 در SEO خلاصه بهترین روش ها
تلاش برای پر کردن کلمات کلیدی تگ H1 با عبارات کلیدی بسیار تطابق دقیق میتواند منجر به بهینهسازی بیش از حد شود و ممکن است توسط الگوریتمهای رتبهبندی به عنوان یک عمل دستکاری SEO در صفحه شناسایی شود. بنابراین، شما فقط باید کلمات کلیدی ثانویه خود را به گونه ای به عنوان H1 اضافه کنید که به طور طبیعی خوانده شود.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی تگ H1 را مشاهده خواهید کرد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه ها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
گنجاندن کلمات کلیدی ثانویه در هدر صفحه اصلی راه مهم دیگری برای بهینه سازی تگ های H1 برای بهینه سازی موتور جستجو است.
اگر تگ H1 کاراکترهای زیادی داشته باشد، ارتباط کلی کلمات کلیدی در این مکان HTML را کاهش می دهد. بنابراین، زمانی که نوبت به بهینه سازی عنوان H1 برای موتورهای جستجو می رسد، کوتاه تر همیشه برای سئو بهتر است. همیشه هدف خود را برای رسیدن به نقطه شیرین آموزنده بودن داشته باشید، در حالی که مختصر و مرتبط بودن را نیز حفظ کنید.
5. تگ H1 را با تگ عنوان مطابقت دهید
این فرآیند مبادله تگ H1 با برچسب عنوان در SERP ها می تواند باعث تعدادی از مشکلات رتبه بندی کلمات کلیدی و نرخ کلیک (CTR) شود. بنابراین، میتوانید تقریباً همه احتمالات این اتفاق را با مجبور کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو به استفاده از برچسب عنوان سفارشی خود با کپی کردن آن در تگ H1 صفحه حذف کنید.
درباره تگ H1 بیشتر بدانید
تگ H1 جایی است که خزنده های موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل ساختار سند می روند تا موضوع اصلی محتوا را درک کنند. این فرآیند به خزنده اجازه می دهد تا صفحه را برای مرتبط ترین عبارت های جستجو فهرست کند.
با گنجاندن یک یا دو کلمه کلیدی ثانویه-بدون تکرار کلمات همپوشانی در عبارت کلیدواژه اصلی– میتوانید ارتباط موضوعی را افزایش دهید و به نمایش محتوای خود در موتورهای جستجو برای جستجوهای مرتبطتر کمک کنید.
این استراتژی تضمین می کند که عنوان H1 مختصر و خوانا برای کاربران است و همچنین آن را برای SEO بهینه می کند تا به آن وزن رتبه بالاتری برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بدهد.