نحوه سازماندهی محتوای وب سایت (10 نکته برای موفقیت)

هنگامی که محتوای شما به طور مناسب گروه بندی شد، باید پیدا کردن آن را برای مشتریان آسان کنید. این به این معنی است که یک منوی ناوبری آسان برای دنبال کردن را در بالای صفحه تنظیم کنید، جایی که بازدیدکنندگان انتظار دارند آن را پیدا کنند.

بنابراین، می‌خواهید با ممیزی‌های منظم محتوا، مطمئن شوید که در صدر موارد قرار می‌گیرید، و اطمینان حاصل کنید که هر صفحه یک هدف، یک دسته‌بندی و یک مکان منطقی در پیمایش شما دارد. پس از پیروی از دستورالعمل های اولیه در این راهنما، ارزیابی مجدد سازمان وب سایت خود را هر 6 تا 12 ماه یک بار عادت کنید.

خلاصه محتوای وب سایت را سازماندهی کنید

پیوندها به بخش‌های دیگر وب‌سایت شما نیز باید در سرتاسر محتوایتان هر زمان که منطقی باشد استفاده شوند.

منوهای ناوبری نباید بیش از حد شلوغ باشد. اگر سایت شما دارای دسته ها یا صفحات مستقل زیادی است، آنها را در زیر منوها سازماندهی کنید و از برچسب های کوتاه و توصیفی استفاده کنید تا کاربران دقیقا بدانند برای یافتن محتوای مورد نظر خود کجا باید جستجو کنند.

5. با پاورقی های خوب سازماندهی شده، انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده کنید

امیدوارم از این راهنمای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت لذت برده باشید.

مانند تمام این نکات سازماندهی محتوای وب سایت، مهمترین چیز هنگام دسته بندی محتوای خود این است که به نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما فکر کنید.

همانطور که متوجه شدید، چندین نکته و بهترین روش برای سازماندهی محتوای وب سایت وجود دارد که می توانید از آنها برای آسان کردن یافتن، خزیدن و فهرست بندی محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. بعلاوه، با دنبال کردن مراحل این آموزش برای سازماندهی محتوای وب سایت، تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان خود بهبود می بخشید، که یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای الگوریتم های موتور جستجو است که گوگل، یاهو و بینگ را تقویت می کنند.



منبع

به این ترتیب، هنگامی که یک بازدیدکننده به دنبال یادگیری در مورد موضوع خاصی یا خرید نوع خاصی از محصول است، می‌تواند هر چیزی را که به دنبالش است در یک مکان پیدا کند.

گنجاندن پست‌های مرتبط در پایین مقاله‌ها به کاربران کمک می‌کند تا محتوای بیشتری را پیدا کنند. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس و ابزارهای سایت‌ساز دارای بلوک‌ها، افزونه‌ها یا افزونه‌هایی هستند که می‌توانند پست‌های مرتبط را بر اساس دسته‌ها یا برچسب‌ها ایجاد کنند.

9. CTA های خود را قابل مشاهده نگه دارید

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کفش در فروش برندهای محبوب تخصص دارد، منطقی است که محصولات خود را بر اساس برند دسته بندی کند تا مشتریان بتوانند موارد دلخواه خود را جستجو کنند. آن‌ها می‌توانند از نوع دوم طبقه‌بندی به نام برچسب‌ها استفاده کنند که کفش‌ها را بر اساس نوع (پاشنه بلند، کفش‌های مخصوص دویدن و غیره) برای کاربرانی که می‌خواهند بدون توجه به نام تجاری، نوع خاصی از کفش را خریداری کنند، استفاده کنند.

4. از Clear, Logical Navigation استفاده کنید

چه در نوار کناری، در پایین یک پست، یا در یک منوی چسبنده، بازدیدکنندگان همیشه باید بتوانند کاری را که می‌خواهید انجام دهند، مهم نیست که در کجای صفحه هستند. یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده یک هدف واضح برای هر صفحه وب در ذهن دارد، و دکمه ها و پیوندهای CTA شانس انجام اقدامات بعدی مناسب را برای بازدیدکنندگان شما، خواه ثبت نام در خبرنامه، ارسال فرم، دانلود freebie، بازدید از یک صفحه وب دیگر و غیره

10. ممیزی محتوا انجام دهید تا در راس امور بمانید

در زیر، فهرستی از بهترین نکات سازمان‌دهی محتوای وب‌سایت را دریافت می‌کنید که می‌توانید از آنها برای برنامه‌ریزی یک وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا سایت شخصی سازمان‌دهی‌شده استفاده کنید که برای بازدیدکنندگان آسان باشد تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و موتورهای جستجو برای خزیدن آن‌ها آسان باشد.

استفاده از سلسله مراتب محتوا در صفحات دیگر