هنگامی که محتوای شما به طور مناسب گروه بندی شد، باید پیدا کردن آن را برای مشتریان آسان کنید. این به این معنی است که یک منوی ناوبری آسان برای دنبال کردن را در بالای صفحه تنظیم کنید، جایی که بازدیدکنندگان انتظار دارند آن را پیدا کنند.
بنابراین، میخواهید با ممیزیهای منظم محتوا، مطمئن شوید که در صدر موارد قرار میگیرید، و اطمینان حاصل کنید که هر صفحه یک هدف، یک دستهبندی و یک مکان منطقی در پیمایش شما دارد. پس از پیروی از دستورالعمل های اولیه در این راهنما، ارزیابی مجدد سازمان وب سایت خود را هر 6 تا 12 ماه یک بار عادت کنید.
خلاصه محتوای وب سایت را سازماندهی کنید
پیوندها به بخشهای دیگر وبسایت شما نیز باید در سرتاسر محتوایتان هر زمان که منطقی باشد استفاده شوند.
منوهای ناوبری نباید بیش از حد شلوغ باشد. اگر سایت شما دارای دسته ها یا صفحات مستقل زیادی است، آنها را در زیر منوها سازماندهی کنید و از برچسب های کوتاه و توصیفی استفاده کنید تا کاربران دقیقا بدانند برای یافتن محتوای مورد نظر خود کجا باید جستجو کنند.
5. با پاورقی های خوب سازماندهی شده، انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده کنید
امیدوارم از این راهنمای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت لذت برده باشید.
مانند تمام این نکات سازماندهی محتوای وب سایت، مهمترین چیز هنگام دسته بندی محتوای خود این است که به نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما فکر کنید.
همانطور که متوجه شدید، چندین نکته و بهترین روش برای سازماندهی محتوای وب سایت وجود دارد که می توانید از آنها برای آسان کردن یافتن، خزیدن و فهرست بندی محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. بعلاوه، با دنبال کردن مراحل این آموزش برای سازماندهی محتوای وب سایت، تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان خود بهبود می بخشید، که یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای الگوریتم های موتور جستجو است که گوگل، یاهو و بینگ را تقویت می کنند.
چه فروش محصولات، تولید سرنخ یا ارائه اطلاعات، وب سایت شما برای هدفی وجود دارد و این هدف باید در چند ثانیه اولی که بازدیدکننده به وب سایت شما وارد می شود کاملاً مشخص باشد.
در اینجا، عنوان پست (مهمترین جزئیات) در بالای صفحه قرار می گیرد و بعد از آن مهمترین عنصر بعدی قرار می گیرد. مقدمه ای که هدف قطعه را خلاصه می کند و به کاربران می گوید که چه چیزی یاد خواهند گرفت تا بتوانند تصمیم آگاهانه ای در مورد خواندن آن بگیرند.
منوی پیمایش شما تنها جایی نیست که پیوندها را در آن قرار دهد. هنگامی که کاربران در صفحه اصلی شما پیمایش می کنند، باید بتوانند فوراً روی آن کلیک کنند تا در مورد هر چیزی که توجه آنها را جلب می کند اطلاعات بیشتری کسب کنند، بنابراین مطمئن شوید که هر بخش یک پیوند قابل مشاهده به صفحه مربوطه خود دارد.
این راهنما نحوه سازماندهی محتوای وب سایت را به روشی موفق توضیح می دهد.
بنابراین، اگر میخواهید محتوای خود را به گونهای سازماندهی کنید که تا حد امکان کاربرپسند باشد، همه این اطلاعات باید در پاورقی وبسایت باشد، ترجیحاً در چندین ستون مرتب شده باشد تا کاربران مجبور نباشند برای دریافت آنچه نیاز دارند به پایین پیمایش کنند. . برای نمونه خوبی از نکته سازماندهی وب سایت در عمل، پاورقی را در این وب سایت ببینید.
6. بهبود تجربیات کاربر با پیوندهای صفحه اصلی
به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ در مورد نحوه ساخت یک وب سایت تولید می کنید. شما به اهمیت انتخاب میزبانی وب خوب اشاره می کنید که قبلاً در مورد آن نوشته اید. به جای هدایت خوانندگان برای یافتن آن با استفاده از منوی پیمایش شما، شامل پیوند داخلی مستقیماً به آن قطعه، به مشتریان کمک می کند تا سفر خود را با شما ادامه دهند و ارزش بیشتری از سایت شما دریافت کنند.
ساختارهای محتوای سلسله مراتبی بیشتر در پست های وبلاگ و سایر صفحات دارای محتوای طولانی دیده می شود.
یکی از بهترین راهها برای سازماندهی محتوای وبسایت در صفحه اصلی، قرار دادن لینکهایی به محتوای بالاترین ترافیک است. اگر در گوگل رتبه خوبی داشته باشد و مردم به طور فعال در جستجوی آن موضوعات باشند، صفحه اصلی مکانی طبیعی برای اضافه کردن لینک به آن URL ها برای افزایش دسترسی بیشتر است.
7. از پیوندهای داخلی مرتبط در سراسر محتوای خود استفاده کنید
تا اینجا ما در مورد سازماندهی محتوا در صفحات جداگانه صحبت کرده ایم. اکنون زمان آن است که آن صفحات را بر اساس موضوع، موضوع، نوع محصول یا هر چیز دیگری که منطقی است، در دسته بندی های منطقی گروه بندی کنیم.
“لید را دفن نکنید” یک عبارت روزنامه نگاری محبوب است که به معنای پنهان نکردن مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات برای خواننده است. هرچه سریعتر در صفحه (یعنی بالای اولین نمای صفحه یا نزدیک به آن) به بازدیدکننده دقیقا همان چیزی را بدهید که به دنبال آن است.
2. از سلسله مراتب محتوا برای کمک به بازدیدکنندگان استفاده کنید
با مهم ترین صفحه و مرکز اطلاعات خود، می توانید شروع به سازماندهی بقیه محتوای وب سایت خود در یک سلسله مراتب کنید، با مهم ترین اطلاعات بعدی در رتبه دوم در صفحه، و پس از آن سومین مهم و غیره.
اولین راه برای سازماندهی محتوای وب سایت، قرار دادن مهم ترین اطلاعات در بالای صفحه است. این دستورالعمل برای بهبود تجربه کاربر و سیگنالهای بهینهسازی موتور جستجوی درون صفحه (SEO) ضروری است.
با دنبال کردن هر یک از مراحل این آموزش، به وبسایتی خواهید رسید که خزیدن، فهرستبندی بهتر و تجربیات مثبت کاربر دارد، که همگی عوامل مهمی برای رتبهبندی الگوریتمهایی هستند که تعیین میکنند محتوای شما در کجا در موتورهای جستجو قرار میگیرد. گوگل، یاهو و بینگ.
نحوه سازماندهی محتوای وب سایت
1. مهمترین اطلاعات خود را در درجه اول قرار دهید
حتی با تکامل وب، برخی چیزها ثابت مانده اند، از جمله اینکه چگونه اکثر وب سایت ها از فوتر استفاده می کنند. کاربران وب معمولاً انتظار دارند مواردی مانند پیوندهایی به سیاست های حفظ حریم خصوصی و شرایط و ضوابط، جزئیات تماس، اطلاعات شرکت و پیوندهای رسانه های اجتماعی را در پاورقی بیابند.
با تمام آنچه گفته شد، پستهای وبلاگ تنها نوع محتوایی نیستند که سلسله مراتب ساختاریافته به عنوان دستورالعملی برای موفقیت دنبال شود. همچنین باید در سراسر وب سایت شما در صفحات فرود، صفحات اصلی و محتوای درباره ما مستقر شود.
همچنین می توانید با استفاده از متن لنگر بهینه شده با کلمه کلیدی که به صفحه داخلی منتهی می شود، رتبه بندی صفحه مورد نظر را بهبود ببخشید. این یک استراتژی سئو آسان برای گنجاندن در وب سایت شما است و در عین حال سازمان را بهبود می بخشد تا از عوامل موجود در سایت استفاده کند که دید موتورهای جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد.
8. به بازدیدکنندگان کمک کنید تا با محتوای مرتبط بیشتر کشف کنند
سپس سلسله مراتب ادامه پیدا می کند و نکات اصلی با استفاده از تگ های هدر برای سئو و خوانایی به بخش هایی تقسیم می شوند و این بخش ها به ترتیب منطقی از کمترین به مهم ترین ساختار یافته اند.
اگر کاربر به دنبال خرید کفش در صفحه اصلی فروشگاه تجارت الکترونیک شما قرار می گیرد، پس محبوب ترین کفش شما باید در بخش قهرمان با پیوندهای قابل مشاهده منتهی به صفحه دسته بندی یا محصول جداگانه باشد. اگر آنها میخواهند بدانند برای تعمیر ماشین لباسشوییشان چقدر هزینه میگیرید، فرم «درخواست قیمت» و شماره تماس باید اولین چیزی باشد که میبینند.
برای رجوع به مثال فروشگاه آنلاین کفش ما، این ممکن است به این معنا باشد که مستقیماً در زیر بخش قهرمان، بخش صفحه اصلی بعدی شما همه مارکهای اصلی را که در اختیار دارید نشان میدهد تا به مشتریان نشان دهد چه چیزی پیشنهاد میشود، و سپس جزئیات مربوط به هزینهها و فرآیندهای حمل و نقل شما و سپس هنوز دسته بندی محصولات بیشتر
سازماندهی در روزهای اولیه وب سایت شما نسبتاً ساده است، اما هنگامی که شروع به اضافه کردن محتوای بیشتر کنید، به زودی دوباره از کنترل خارج می شود.
آنچه را که قبلاً در این راهنما در مورد سازماندهی محتوای وب سایت در مورد هدف سایت شما گفتیم را به خاطر دارید؟ هنگام قرار دادن Call-to-Action (CTA) در سایت خود این را در نظر داشته باشید.
با قرار دادن خود در موقعیت بازدیدکننده، به طور استراتژیک در مورد آنچه که باید در آینده رخ دهد فکر کنید. از خود بپرسید، “در سلسله مراتب اطلاعاتی چه چیزی را می خواهید بیاورید؟” سپس، محتوای وب سایت را طوری سازماندهی کنید که نیازهای کاربر را برآورده کند.
3. محتوای مرتبط با گروه ها و برچسب ها
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.