همانطور که متوجه شدید، راه های مختلفی برای تشخیص آدم خواری کلمات کلیدی در وب سایت شما وجود دارد، بنابراین می توانید کشف کنید که کدام صفحات وب برای کلمات کلیدی مشابه در SERP ها رقابت می کنند. استراتژیهای برتر برای این نوع تجزیه و تحلیل بهینهسازی موتور جستجو شامل استفاده از ردیاب رتبهبندی کلمات کلیدی، شناسایی مسائل مربوط به آدمخواری در کنسول جستجوی گوگل، استفاده از اپراتور سایت:جستجو در گوگل، شناسایی صفحات کمترافیک در Google Analytics و انجام ممیزیهای منظم سایت است. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
جستجوی صفحات وب در گوگل آنالیتیکس که کاهش چشمگیری در بازدید از صفحه داشته اند یا با ترافیک روزانه در نوسان هستند، می تواند به شما در شناسایی URL هایی که ممکن است دارای مشکلات آدم خواری باشند کمک کند. و پس از شناسایی، می توانید با استفاده از هر یک از نکات دیگر در این راهنما تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید تا متوجه شوید که کدام URL ها یکدیگر را برای کلمات کلیدی مشابه در SERP ها آدمخوار می کنند.
Google به شما امکان می دهد از این اپراتور جستجوی پیشرفته برای فیلتر کردن نتایج برای یک دامنه خاص استفاده کنید و می توانید آن را برای شناسایی مشکلات بالقوه آدم خواری با افزودن یک کلمه کلیدی هدف به عبارت جستجو سفارشی کنید.
از اینجا، می توانید ببینید که کدام صفحات وب ممکن است با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده شده در تگ های عنوان و ترتیب لیست ها در SERP ها با یکدیگر برای رتبه بندی رقابت کنند. رتبه های بالاتر نشان می دهد که گوگل برای کلمه کلیدی سئوی هدف، آن URL را بر سایر URL ها ترجیح می دهد، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که صفحه صحیح پس از استفاده از آن در رتبه اول قرار می گیرد. سایت: اپراتور جستجو.
4. شناسایی صفحات کم ترافیک در گوگل آنالیتیکس
اولین راه برای شناسایی آدم خواری کلمات کلیدی در سئو، استفاده از ردیاب رتبه کلمات کلیدی مانند SE Ranking و Mangools SERPWatcher است. آنها را به صورت رایگان با استفاده از پیوندهای شریک وابسته من امتحان کنید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که بیشتر در مورد اصول آدم خواری کلمات کلیدی و نحوه اصلاح آن توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
به عنوان مثال، رتبه بندی SE یک عدد قرمز را در کنار کلمه کلیدی ردیابی شده نمایش می دهد که نشان می دهد چند URL در وب سایت با کدام یک برای عبارت جستجوی یکسان رقابت می کنند. Mangools SERPWatcher یک نقطه قرمز در کنار کلمه کلیدی نشان می دهد تا بتوانید آن را برای تجزیه و تحلیل عمیق سئو بررسی کنید.
2. مشکلات کلمات کلیدی را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید
این راهنمای بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) نحوه شناسایی آدم خواری کلمات کلیدی در سئو را توضیح می دهد.
انجام ممیزی سئو به طور منظم در طول سال یک روش خوب برای هر وب سایتی است و می تواند مواردی از آدم خواری کلمات کلیدی را در دامنه نشان دهد که ممکن است با روش های دیگر نادیده گرفته شوند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع
اساساً، یک ممیزی SEO کل وب سایت شما را برای مناطقی که می توان برای سئو سایت و سئو فنی بهبود بخشید، تجزیه و تحلیل می کند، که شامل آدم خواری کلمات کلیدی است. برخی از بهترین ابزارها برای این کار عبارتند از Ahrefs، Semrush و Siteguru. می توانید Semrush را به صورت رایگان با یک آزمایش طولانی برای طرفداران SEO Chatter با استفاده از پیوند شریک وابسته من امتحان کنید تا قبل از اینکه به یک برنامه پولی متعهد شوید، هر صفحه مشکلی را که کلمات کلیدی یکدیگر را آدمخوار می کند، مشاهده کنید.
درباره آدم خواری کلمات کلیدی بیشتر بدانید
نکته بعدی در این لیست از نکاتی که در مورد آدم خواری کلمات کلیدی وجود دارد، استفاده از Google Analytics برای شناسایی صفحات کم بازدید در سایت است.
این روش همچنین به شما امکان میدهد ببینید کدام یک از صفحات رقیب بیشترین موفقیت را با ترافیک ارگانیک دارد، بنابراین میتوانید راحتتر تصمیم بگیرید که کدام مقاله را نگه دارید و کدام یک را حذف، تغییر مسیر دهید یا با صفحه با رتبه بهتر ادغام کنید تا مشکل آدمخواری متوقف شود.
5. ممیزی سایت SEO را انجام دهید
پیوندهای زیر بیشتر در مورد آدمخواری کلمات کلیدی و نحوه اعمال آن در بهینه سازی موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
شناسایی کلمه کلیدی آدمخواری در خلاصه SEO
این مراحل را دنبال کنید تا از وجود کلمه کلیدی در کنسول جستجوی گوگل (GSC) بازدید کنید:
- روی تب نتایج جستجو در قسمت عملکرد در منوی نوار کناری کلیک کنید.
- کلمه کلیدی را در زیر ستون Queries که میخواهید برای مسائل احتمالی آدمخواری تجزیه و تحلیل کنید، انتخاب کنید.
- روی تب Pages کلیک کنید تا متوجه شوید کدام URL ها برای آن کلمه کلیدی در SERP ها رقابت می کنند.
- اگر دو یا چند صفحه وب دارای تعداد نمایش یا کلیک بالایی باشند، به این معنی است که مشکل آدمخواری کلمه کلیدی برای آن صفحات وجود دارد.
3. از Site:Search Operator استفاده کنید
یک راه خوب برای شناسایی سریع کلمه کلیدی برای یک وب سایت برای شناسایی نگرانی های بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از آن است سایت:جستجو اپراتور در موتور جستجوی گوگل
اگر میخواهید آدمخواری کلمات کلیدی را در سئو بدون بررسی دقیق URLها یا کلمات کلیدی که در این صفحه ذکر شده است شناسایی کنید، باید یک ممیزی کامل سئو سایت را برای خودکارسازی فرآیند انجام دهید.
بهترین روش دیگر برای شناسایی آدم خواری کلمات کلیدی، استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. این یک ابزار رایگان برای همه مدیران وب سایت است که به شما امکان می دهد با استفاده از داده های مستقیماً از فهرست Google ، URL های فردی و رتبه بندی کلمات کلیدی را بررسی کنید.
در زیر، فهرستی از راههای برتر برای تشخیص آدمخواری کلمات کلیدی در وبسایت خود را خواهید یافت تا بتوانید کشف کنید که:و کدام– صفحات وب برای کلمات کلیدی مشابه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رقابت می کنند.
افشا: این صفحه شامل پیوندهای وابسته برای تعدادی از ابزارهای توصیه شده برای شناسایی مشکلات آدم خواری است. وقتی اشتراک پولی خریداری میکنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنم.
نحوه شناسایی کلمه کلیدی آدمخواری در سئو
1. آدمخواری را با ردیاب رتبه کلید واژه شناسایی کنید
این نوع از نرم افزارهای ردیابی رتبه ابزاری خودکار برای تجزیه و تحلیل SERP های گوگل برای یافتن URL های رتبه بندی وب سایت شما و کلمات کلیدی مرتبط با آن ها ارائه می کنند. این ابزارها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که با برجسته کردن صفحات مشکل دار برای بازرسی بیشتر، به سرعت مسائل مربوط به آدمخواری کلمات کلیدی را تشخیص می دهند.
این اپراتور جستجو همه URL های دامنه را که حاوی آن کلمه کلیدی خاص در تگ عنوان یا محتوا هستند، برمی گرداند.
امیدوارم از این راهنما که نحوه شناسایی کلمه کلیدی آدمخواری در سئو را توضیح می دهد لذت برده باشید.
برای استفاده از این روش برای یافتن کلمات کلیدی احتمالی آدمخوار، جستجوی خود را به این صورت قالب بندی کنید: site:yourdomain.com + کلمه کلیدی