اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای بهبود رتبهبندی و ترافیک یک وبسایت ایجاد کنید، درک نحوه عملکرد بهینهسازی موتور جستجو برای موفقیت شما مهم است.
پس از اصلاح عناصر سئوی درون صفحه، گام بعدی این است که بر روی محتوای فردی کار کنید تا ارزش سئوی آن را بهبود ببخشید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است که به کیفیت اطلاعات و میزان پاسخگویی آن به نیازهای جستجوگر اشاره دارد.
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئو داخلی در کد HTML و محتوای هر صفحه وب کار کنید. این استراتژی بهینهسازی موتور جستجو به محتوا کمک میکند تا در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص و جستوجوهای مرتبط با آنها رتبه بالاتری داشته باشد.
آخرین مرحله برای سئو، بهینه سازی نتایج جستجوی محلی یا موتورهای جستجوی بین المللی است، در صورتی که این مورد برای وب سایت شما صدق کند. اگر کسبوکاری دارید که برای فروش به مشتریان محلی متکی است، بازاریابی سئو محلی برای شما مهم است که روی آن کار کنید.
عوامل اصلی سئو فنی عبارتند از:
- سرعت صفحه
- فایل robots.txt بهینه شده
- نقشه سایت XML قابل خزیدن
- ساختار سایت
- ساختار URL
- طراحی وب سایت سازگار با سئو
- نشانه گذاری طرحواره
- تغییر مسیرهای مناسب
سئو برای وب سایت ها با بهینه سازی یک قسمت از محتوا کار می کند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را در صفحات نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری خواهند داشت. موتورهای جستجو سایت ها را اسکن می کنند و می خزند تا بهتر بفهمند محتوا در مورد چیست و به همین دلیل است که SEO برای وب سایت ها کار بر روی آن مهم است.
مثال سریع سئو کار برای یک وب سایت
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها لذت برده باشید.
در اینجا چند راهنمای مرتبط در مورد چگونگی بهبود تلاشهای سئوی محلی خود که از ایجاد نمایه کسبوکار بهینهشده Google (که قبلاً Google برای کسبوکار من نامیده میشد) آمده است:
مرحله 7: تازه نگه داشتن چیزها
همانطور که قبلاً در این راهنما در مورد نحوه عملکرد سئو ذکر شد، فاکتورهای برتر SEO در صفحه شامل مواردی مانند متا تگ ها، سرفصل ها، URL ها، تصاویر، لینک های داخلی و غیره است. برای ارسال سیگنال های مناسب به گوگل برای کمک به رتبه بندی صفحات وب شما در SERP ها.
مرحله 3: به روز رسانی سئو محتوا
سپس در سال 2011، الگوریتم رتبهبندی مجدداً بهروزرسانی شد تا بهتر مشخص شود چه زمانی باید به جستجوگران نتایج مرتبطتر و بهروزتری برای درجات مختلف تازگی ارائه شود.
تکنیک های رایج سئو خارج از صفحه عبارتند از:
- نام تجاری
- ارسال مهمان
- درج پیوند
- لیست های محلی
- گسترش اینفلوئنسر
- ساختمان لینک شکسته
- بازاریابی محتوا
- نظرات وبلاگ
- ارسال انجمن
- سایت های پرسش و پاسخ
- مصاحبه با بک لینک
- پست اجتماعی
- نشانه گذاری اجتماعی
بنابراین، روشی که امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو بهترین کار را انجام می دهد این است که محتوای خود را بر اساس یک برنامه منظم برای دقت به روز کنید، داده های قدیمی را با آمارهای جدید به روز کنید، پیوندهای خراب را برطرف کنید، و اطلاعات مرتبط بیشتری را اضافه کنید تا به Google نشان دهید که محتوای شما هنوز شایستگی آن را دارد. رتبه بالایی در شاخص خود دارد.
مهمترین جنبه بهبود محتوا برای اهداف سئو، مطابقت با هدف جستجوی کاربر است. به عنوان مثال، این صفحه وب یک راهنمای آموزشی است که برای پاسخ به سؤالاتی مانند “چگونه سئو برای وب سایت ها کار می کند” نوشته شده است. بنابراین، شما همه چیز را در مورد نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای گوگل، یاهو و بینگ به جای دریافت لیستی از کتاب های سئو یا ابزارهای سئو برای خرید، یاد خواهید گرفت.
در اینجا چند راهنمای مرتبط برای کمک به ایجاد بک لینک برای سئوی خارج از صفحه آورده شده است:
مرحله 5: بهینه سازی برای موبایل
برای هر درخواست جستجو، گوگل، یاهو و بینگ ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات PPC را به کاربر ارائه می دهند. بنابراین، مهم است که تمام کارهای سئو را انجام دهید تا موقعیت های رتبه بندی خود را در SERP برای کلمات کلیدی ارگانیک که برای کسب و کار شما مهم هستند افزایش دهید تا مجبور نباشید برای ترافیک هزینه ای بپردازید.
نحوه عملکرد سئو مرحله به مرحله
مرحله 1: حسابرسی فنی سئو
اگر به رتبه بندی محتوای خود در چندین کشور یا برای زبان های خاص متکی هستید، استراتژی های سئو بین المللی یک حوزه کلیدی برای اضافه کردن به گردش کار بهینه سازی شما خواهد بود.
اولین قدم برای انجام کار بهینه سازی موتور جستجو، انجام ممیزی فنی سئو است. این فرآیند برای بررسی بهینه سازی وب سایت و سرور انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که خزنده های وب موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به طور مؤثر اسکن و فهرست کنند.
برای سهولت درک مطالب، ابتدا با یک مرور کلی از نحوه عملکرد سئو در گوگل، یاهو و بینگ شروع می کنیم. سپس، ما به یک فرآیند گام به گام می رویم که می توانید برای سئوی سایت خود دنبال کنید.