نحوه یافتن و درک نرخ تبدیل محصولات آمازون


از آنجایی که رقابت در چند سال اخیر افزایش یافته است، آزمایش خلاقیت در صفحات جزئیات محصول برای به حداکثر رساندن تبدیل برای محصولات خود در آمازون اهمیت فزاینده ای داشته است.

این آزمایش مستلزم آن است که بدانید آمازون چگونه نرخ تبدیل را محاسبه می‌کند و داده‌ها را کجا پیدا می‌کند.

آمازون چند راه برای نظارت بر نرخ تبدیل لیست های شما ارائه می دهد. نظارت بر نرخ تبدیل شما در آمازون می تواند به شما کمک کند:

  • رویدادهای شاخص‌زدایی را شناسایی کنید.
  • اثربخشی هدف گذاری تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید.
  • بررسی کنید که تغییرات فهرست باعث بهبود تبدیل شده است.

ردیابی نرخ تبدیل به شما کمک می کند تا درک بهتری داشته باشید که چگونه تغییراتی که در فهرست خود ایجاد کرده اید – یا تغییرات در بازار – بر نرخ فروش شما تأثیر گذاشته است.

در حالی که آمازون از بیرون شبیه یک بازار منسجم به نظر می رسد، اما در قسمت پشتی آن از پلتفرم های بسیار کوچکتر ساخته شده است.

بسته به نوع محصول فیزیکی که می فروشید، فهرست شما ممکن است در موارد زیر باشد:

  • مرکز فروشنده آمازون.
  • مرکز فروشنده آمازون.
  • Amazon Kindle Direct Publishing (KDP).
  • کالا توسط آمازون.
  • آمازون دست ساز.

آمازون فقط داده های نرخ تبدیل را در چند پلتفرم فروش خود ارائه می دهد.

در حال حاضر امکان دریافت نرخ تبدیل دقیق از محصولی که در حال حاضر در آمازون نمی فروشید وجود ندارد.

آیا ابزارهای خارجی وجود دارد که بتوانم از آن برای یافتن نرخ تبدیل خود استفاده کنم؟

ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که برآوردگر حجم فروش را ارائه می دهد.

این ابزارها به طور کلی به رتبه فروش یک کالا همراه با دسته بندی محصول نگاه می کنند.

سپس ابزارها بر اساس تخمین فروش برای آن رتبه فروش و زیرمجموعه، میزان فروش یک محصول را تخمین می زنند.

اغلب، این ابزارها می توانند با حاشیه های فوق العاده بالا خاموش شوند.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه نرخ تبدیل خود را در چند پلتفرم محبوب برای فروشندگان در آمازون پیدا کنید.

ما دستورالعمل‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که در کدام پلتفرم‌ها می‌توانید نرخ تبدیل خود را پیدا کنید و داده‌ها را کجا قرار دهید.

پیدا کردن نرخ تبدیل خود در مرکز فروشنده

اگر محصول خود را در آمازون فروشنده مرکزی می فروشید، دریافت نرخ تبدیل شما سریع و آسان است.

برای یافتن نرخ تبدیل خود، وارد حساب مرکزی فروشنده خود شوید.

سپس، نوار منوی بالا را به آن بروید گزارش ها > گزارش های تجاری > گزارش های تفصیلی فروش و ترافیک صفحه بر اساس آیتم فرزند.

(اگر می خواهید همه تغییرات خود (اندازه، رنگ، طعم) را با هم ببینید، می توانید به گزارش ها > گزارش های تجاری > گزارش های تفصیلی فروش و ترافیک صفحه توسط والدین)

پیدا کردن نرخ تبدیل خود در مرکز فروشندهاسکرین شات از sellercentral.amazon.com؛ اصلاح شده توسط نویسنده، ژوئیه 2022

در این گزارش قابل دانلود، می توانید اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد ترافیک و فروش محصول خود در آمازون کشف کنید.

در اینجا لیستی از اطلاعات موجود در این گزارش و آنچه در مورد محصولات شما به شما می گوید آمده است.

درک گزارش تفصیلی فروش و ترافیک صفحه

گزارش جزئیات فروش و ترافیک صفحه اطلاعات ارزشمندی در مورد ترافیک، درصد خرید جعبه و فروش کسب و کار آمازون ارائه می دهد.

در اینجا کمی بیشتر در مورد چند نقطه داده موجود در این گزارش آمده است.

گزارش تفصیلی فروش و ترافیک صفحه یک گزارش بازه تاریخی است. دوره ای را که می خواهید اندازه گیری شود انتخاب می کنید. گزارش پیش‌فرض در دوره 30 روز گذشته است.

در تعریف زیر، عبارات مربوط به نقل قول ها مستقیماً از توضیحات آمازون در مورد هر فیلد گزارش می باشد.

شناسایی درصد جلسه واحد خود در آمازوناسکرین شات از sellercentral.amazon.com؛ اصلاح شده توسط نویسنده، ژوئیه 2022

جلسات

“جلسات بازدید از صفحات Amazon.com شما توسط یک کاربر است. تمام فعالیت ها در 24 ساعت یک جلسه در نظر گرفته می شود.

اگر مشتری به صفحه جزئیات محصول شما می آید، سپس برای بررسی محصول دیگری می رود و در نهایت به محصول شما برمی گردد، یعنی یکی جلسه و دو بازدید از صفحه برای صفحه جزئیات محصول شما.

بازدیدهای صفحه و جلسات اعداد جهانی هستند. حتی اگر موجودی ندارید، همچنان تعداد کل بازدیدها و جلسات صفحه را در آن صفحه جزئیات محصول خواهید دید.

بازدید از صفحه

“بازدید در حضور Amazon.com شما برای دوره زمانی انتخاب شده.”

بازدیدهای صفحه همانطور که توضیح داده شده است: تعداد بازدیدهای صفحه این محصول را در بازه تاریخی که برای گزارش تنظیم کرده اید اندازه می گیرد.

خرید باکس درصد

“این درصد بازدید از صفحه است که در آن جعبه خرید (پیوند “افزودن به سبد خرید”) در صفحه ظاهر می شود تا مشتریان محصول شما را به سبد خرید خود اضافه کنند.”

درک درصد جعبه خرید برای اجرای تبلیغات یا تشخیص مشکلات نرخ فروش بسیار مهم است.

برای تبلیغات محصول حمایت شده، محصول شما باید دارای جعبه خرید باشد تا تبلیغات شما نمایش داده شود.

حتی اگر شما تنها فروشنده هستید، اگر جعبه خرید را به دلیل مشکلات قیمت گذاری یا هشدار سلامت نام تجاری متوقف کرده باشید، می توانید یک درصد جعبه خرید 0٪ داشته باشید.

هشدارهای سلامت برند عموماً به این معنی است که آمازون کالای شما را با قیمت پایین‌تری در وب‌سایت‌های بزرگی مانند Walmart، Home Depot، Lowes، Target و غیره پیدا کرده است.

درصد جلسه واحد

“متریک درصد تبدیل که نشان می دهد تعداد واحدهای خریداری شده نسبت به تعداد افرادی که محصولات را مشاهده کرده اند.”

درصد جلسه واحد نرخ تبدیل شما برای آن محصول است.

برای بررسی اینکه آیا تغییرات شما در یک فهرست به نرخ تبدیل در طول زمان کمک کرده است یا خیر، می‌توانید این گزارش را به صورت عطف به عقب بکشید.

یافتن نرخ تبدیل خود در مرکز فروشنده

قبلاً برای یافتن نرخ تبدیل خود به ARA Premium نیاز داشتید. با این حال، این تغییر کرده است.

یافتن نرخ تبدیل خود در مرکز فروشنده به همان اندازه آسان است که نرخ تبدیل خود را در مرکز فروشنده پیدا کنید.

در Vendor Central، شما به گزارش ها، تجزیه و تحلیل، سپس تشخیص ترافیک.

یافتن نرخ تبدیل خود در مرکز فروشندهتصویر از vendorcentral.amazon.com، ژوئیه 2022

علاوه بر این، گزارش تشخیص ترافیک به شما مقایسه ای از نرخ تبدیل شما در مقایسه با بازه های زمانی قبلی ارائه می دهد.

در اینجا می‌توانید تغییر خود را در تبدیل‌های کلی برای یک محدوده تاریخ ببینید، یا می‌توانید تغییر خود را در نرخ تبدیل توسط ASIN مشاهده کنید.

این گزارش به شما امکان می دهد تغییرات در تبدیل محصولات خود را در طول زمان پیگیری کنید. می توانید محدوده گزارش روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه را انتخاب کنید.

پیدا کردن نرخ تبدیل خود در سایر پلتفرم های آمازون

همان نمای صفحه و داده‌های تبدیل در مرکز فروشنده و مرکز فروشنده برای پلتفرم KDP در دسترس نیست. پلتفرم KDP میزبان کتاب های Kindle و CreateSpace در آمازون یا Merch by Amazon است که تی شرت های چاپی و کالاهای مشابه را ارائه می دهد.

اگر نویسنده ای هستید که به دنبال درک بهتر نرخ تبدیل هستید، چند گزینه اضافی دارید.

Penny C. Sansevieri، مدیر عامل و بنیانگذار Author Marketing Experts, Inc توضیح داد:

ابتدایی ترین و واضح ترین راه برای بررسی فروش، البته فروش کتاب است. اما وضعیت/رتبه پرفروش آمازون شما به طور کلی در آمازون و در هر ژانر/رده خاصی که در آن حضور دارید نیز وجود دارد. این راه خوبی برای مشاهده افزایش فروش و/یا خواندن صفحات است.

اما به خاطر داشته باشید که هر چه رتبه فروش شما بالاتر باشد، رتبه شما کمتر به روز می شود. این بدان معنی است که اگر رتبه فروش شما 475000 باشد، رتبه شما فقط یک یا دو بار در روز به روز می شود. اگر در 27000 هستید، هر ساعت به روز می شود.

بنابراین، هرچه تعداد شما کمتر باشد، حرکت را بیشتر خواهید دید.”

گزینه دیگر (اگر کتاب فیزیکی فهرست شده در پلتفرم KDP آمازون دارید) این است که یک حساب مرکزی فروشنده باز کنید و کتاب فیزیکی را به موجودی خود در مرکز فروشنده اضافه کنید.

سپس می‌توانید به گزارش جزئیات فروش و ترافیک صفحه و بازدیدهای صفحه و جلسات مربوط به آن صفحه محصول دسترسی داشته باشید.

سپس می توانید با تقسیم تعداد جلسات بر تعداد واحدهایی که در آن دوره فروخته اید، نرخ تبدیل خود را به صورت دستی محاسبه کنید.

اگر در حال فروش در کالا توسط آمازون هستید، در حال حاضر راهی برای دسترسی به داده‌ها برای محاسبه نرخ تبدیل وجود ندارد.

نرخ تبدیل خوب در آمازون چیست؟

ملاحظات منطقی بعدی پس از دانستن اینکه چگونه نرخ تبدیل خود را برای محصولات خود در آمازون تعیین کنید، این است که بخواهید عملکرد محصول خود را بر اساس یک معیار یا استاندارد ارزیابی کنید.

وقتی به نرخ تبدیل محصولات در آمازون نگاه می کنیم، یکی از مهم ترین عوامل رقابت پذیری است.

به عنوان مثال، ما انتظار داریم که یک قاب تلفن همراه معمولاً نرخ تبدیل بسیار پایین‌تری نسبت به یک محصول خاص‌تر داشته باشد.

گاهی اوقات، یک تبدیل مصنوعی یا درصد جلسه واحد می تواند نشان دهنده مشکل ترافیک باشد.

ما یک مشتری داشتیم که برای فروش در آمازون به ما مراجعه کرد. آنها فروش مورد نیاز خود را روی پلتفرم دریافت نمی کردند.

وقتی به واحد درصد جلسه آنها نگاه کردیم، به خوبی بیش از 80٪ بود. با این حال، ترافیکی که آنها به آن فهرست می‌رسیدند کمتر از 400 بازدیدکننده در هفته بود.

پس از بررسی بیشتر، متوجه شدیم که فهرست آنها فقط برای نام تجاری آنها نمایه شده است.

با بهینه سازی مجدد فهرست آنها و شروع تبلیغات در آمازون، ما به سرعت توانستیم افزایش شدیدی در ترافیک و فروش آنها ایجاد کنیم، حتی اگر این امر نرخ درصد جلسه واحد را در محصول آنها کاهش داد.

در نظر گرفتن درصد جلسه واحد در تبلیغات خود در آمازون

پیش از این، معیار برای درصد جلسه واحد یا نرخ تبدیل خوب حدود 20 درصد بود.

در مارس 2020، تقریباً در همه بخش‌ها و محصولات، نرخ تبدیل ناگهانی کاهش یافت.

آمازون گفته است که این به دلیل اضافه کردن داده های تلفن همراه به نرخ تبدیل است. برای اکثر محصولات، نرخ تبدیل تقریبا به نصف کاهش یافت.

پس از این تغییر، توصیه می کنم 7-15 درصد را هدف گذاری کنید.

اگر در اطراف محصولات خود تمایل به برند دارید، به این معنی که مردم بر اساس نام تجاری یا نام محصول شما جستجو می کنند تا شما را بیابند، ما می خواهیم نزدیک به 12 تا 15 درصد را به عنوان پایه ببینیم.

ما چندین حساب را با میانگین بیش از 20٪ با سرعت فروش بالا مدیریت می کنیم. این برندها تمایل دارند مشتریان وفادار تکرار شونده و تمایل به برند قوی دارند.

اگر شما یک برند برچسب خصوصی و بدون وابستگی به برند هستید، یک جلسه واحد 7٪ یا بیشتر چیزی است که ما در اکثر دسته بندی ها خوب در نظر می گیریم.

اگر میزان تبدیل شما کمتر از این است، ابتدا توصیه می کنیم ببینید آیا می توانید درصد تبدیل خود را افزایش دهید یا خیر.

می توانید این کار را با بهینه سازی مجدد صفحه جزئیات محصول آمازون خود شروع کنید.

اگر این امکان پذیر نیست، باید مطمئن شوید که با بهینه سازی پیشنهادات خود برای آمازون در حال تعدیل هستید.

داده های تبدیل می تواند بر کل چرخه فروش شما تأثیر بگذارد

نرخ تبدیل محصول شما در آمازون می تواند بر چرخه فروش، رتبه بندی ارگانیک و نحوه نمایش تبلیغات شما تأثیر بگذارد.

از نرخ تبدیل خود برای نظارت بر اینکه چگونه تغییرات در لیست محصولات شما بر فروش و رقابت جدید شما در بازار تأثیر گذاشته است استفاده کنید.

سپس، داده‌های تبدیل خود را برای معیار تغییرات محصول و بازار اعمال کنید.

این داده ها به شما کمک می کند تا فهرست خود را برای فروش بهتر و نتایج حاصل از تبلیغات محصول بهینه کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: دیوید گیونگ/شاتراستاک





منبع