
بروزرسانی: 17 تیر 1404
نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی (6 راه برای سئو)
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی LSI نرم افزارهایی هستند که به طور خاص برای یافتن مرتبط ترین کلمات کلیدی مرتبط با معنایی برای استفاده در محتوای شما طراحی شده اند.
همانطور که می بینید، این یک راه سریع و آسان برای جمع آوری کلمات کلیدی معنایی است و هر یک از این اصطلاحات را می توان در فهرست کلمات کلیدی برای مراجعات بعدی ذخیره کرد.
چند ابزار نظارت اجتماعی که می تواند به شما در این فرآیند کمک کند عبارتند از:
برخی از این ابزارها آزمایش های رایگان ارائه می دهند، بنابراین می توانید قبل از تعهد مالی، آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما و اهداف سایت شما کار می کنند یا خیر.
درباره کلمات کلیدی معنایی بیشتر بدانید
همانطور که متوجه شدید، چندین راه حل خوب برای شناسایی کلمات کلیدی معنایی وجود دارد، مانند جستجوی Google، Google Trends، Google Keyword Planner، Semrush و ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی. و هر گزینه یک راه منحصر به فرد برای نحوه جمع آوری کلمات کلیدی معنایی برای بهبود استراتژی سئوی وب سایت شما ارائه می دهد.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
منبع
در زیر، نحوه شناسایی کلمات کلیدی معنایی و نحوه جمع آوری کلمات کلیدی معنایی برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای وب سایت خود را خواهید یافت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ابزارهای تحقیقاتی مانند Google Trends و Keyword Planner Semrush برای یافتن کلمات کلیدی معنایی خوب برای محتوای خود استفاده کنید.
تصویر مثال زیر این فرآیند را هنگام جستجوی عبارت "لگینگ یوگا" نشان می دهد.
امیدواریم از این راهنمای نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی لذت برده باشید.
Google Trends یک راه خوب دیگر برای یافتن کلمات کلیدی معنایی است. این ابزار به شناسایی الگوهای نحوه جستجوی افراد در گوگل کمک می کند. حتی می توانید به مناطق و دوره های زمانی خاصی محدود کنید تا داده های هدفمندتر و خاص تری را برای جستجوی کلمات کلیدی SEO بدست آورید.
در پایان صفحه، باید احساس کنید که به خوبی برای شروع تحقیق کلمه کلیدی معنایی خود آماده هستید.
نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی
1. از جستجوی گوگل استفاده کنید
به عنوان مثال، تایپ کردن عبارت «مراقبت از گربه» کلمات کلیدی مانند «نظافت گربه»، «گربه نشسته» و «گربه های تازه متولد شده» را به نمایش می گذارد که در تصویر مثال زیر مشاهده می کنید.
LSI مخفف LSI Latent Semantic Indexing است، و وقتی از ابزاری مانند این برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنید، کلیدواژه اصلی شما را می گیرد و ده ها کلمه کلیدی مرتبط با متن را برای استفاده برای بهبود عملکرد سئوی درون صفحه برمی گرداند.
این داده ها اطلاعات ارزشمندی را در مورد آنچه که کاربران واقعاً به آن علاقه دارند ارائه می دهد که هنگام برنامه ریزی محتوا برای سایت شما بسیار مفید است. به علاوه، رایگان، ساده است و بدون توجه به جایگاه سایت شما، داده های عمیقی را ارائه می دهد.
با دنبال کردن این مرحله اول، بینش عمیق تری در مورد انگیزه افراد هنگام جستجوی یک موضوع خاص به دست خواهید آورد. در مثال بالا، افرادی که به دنبال نکات مراقبت از گربه هستند، ممکن است بخواهند بدانند که آیا مراقبت از گربه ها آسان است، چه نکاتی برای مراقبت از گربه برای مبتدیان وجود دارد، و یک گربه باید از چه مواردی به خوبی مراقبت شود. و این اطلاعات شروع خوبی برای برنامه ریزی محتوای باکیفیت و مرتبط برای مخاطبان هدف شماست.
2. Google Keyword Planner را امتحان کنید
روش بعدی برای نحوه شناسایی کلمات کلیدی معنایی استفاده از Google Ads است که شامل ابزار مفیدی به نام Keyword Planner است. Keyword Planner به شما امکان می دهد یک عبارت یا عبارت را تایپ کنید تا لیستی از کلمات مشابه را نمایش دهید.
با اسکرول کردن به پایین به پایین نتایج جستجوی گوگل، مجموعه ای از عبارات جستجوی جایگزین به نام جستجوهای مرتبط مانند موارد زیر ظاهر می شود:
لینک های زیر بیشتر در مورد کلمات کلیدی معنایی و نحوه استفاده موثر از آنها برای بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه کلمات کلیدی معنایی را پیدا کنید
شما می توانید این کلمات کلیدی را ذخیره کنید و بینش را در مورد تعداد میانگین جستجوهای ماهانه و رقابت جستجوی پولی برای یک کلمه کلیدی مرتبط معنایی خاص (رتبه بندی کم، متوسط \u200b\u200bو زیاد) به دست آورید.
اگر می خواهید بیشتر محلی فکر کنید، Google Trends ابزاری مفید است. برای مثال، اگر یک کسب وکار محلی دارید، می توانید جستجوها را به منطقه خاص خود محدود کنید تا ایده روشنی از آنچه مشتریان محلی شما به صورت آنلاین جستجو می کنند به دست آورید و به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را به طور خاص برای آن افراد هدف قرار دهید.
5. از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید
یکی از محبوب ترین ابزارها برای این منظور، LSIGraph نام دارد که با سرعت باورنکردنی در نشان دادن امتیاز عبارات پیوند معنایی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما برای سئو کار می کند. SEO Powersuite و Twinword نیز نرم افزارهای خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی معنایی دارند.
Google Trends همچنین اطلاعاتی درباره سایر عبارات کلیدی که ممکن است افراد به آنها علاقه مند باشند ارائه می دهد. به عنوان مثال، جستجوی "ارز رمزنگاری شده" در Google Trends مجموعه ای از موضوعات مرتبط و همچنین جستارهای مرتبط را به نمایش می گذارد، همانطور که در تصویر مثال زیر مشاهده می کنید.
ارائه بهترین نکات سئو ...