ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی LSI نرم افزارهایی هستند که به طور خاص برای یافتن مرتبط ترین کلمات کلیدی مرتبط با معنایی برای استفاده در محتوای شما طراحی شده اند.
همانطور که می بینید، این یک راه سریع و آسان برای جمع آوری کلمات کلیدی معنایی است و هر یک از این اصطلاحات را می توان در فهرست کلمات کلیدی برای مراجعات بعدی ذخیره کرد.
چند ابزار نظارت اجتماعی که می تواند به شما در این فرآیند کمک کند عبارتند از:
برخی از این ابزارها آزمایشهای رایگان ارائه میدهند، بنابراین میتوانید قبل از تعهد مالی، آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما و اهداف سایت شما کار میکنند یا خیر.
درباره کلمات کلیدی معنایی بیشتر بدانید
همانطور که متوجه شدید، چندین راه حل خوب برای شناسایی کلمات کلیدی معنایی وجود دارد، مانند جستجوی Google، Google Trends، Google Keyword Planner، Semrush و ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی. و هر گزینه یک راه منحصر به فرد برای نحوه جمع آوری کلمات کلیدی معنایی برای بهبود استراتژی سئوی وب سایت شما ارائه می دهد.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
در زیر، نحوه شناسایی کلمات کلیدی معنایی و نحوه جمع آوری کلمات کلیدی معنایی برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای وب سایت خود را خواهید یافت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ابزارهای تحقیقاتی مانند Google Trends و Keyword Planner Semrush برای یافتن کلمات کلیدی معنایی خوب برای محتوای خود استفاده کنید.
تصویر مثال زیر این فرآیند را هنگام جستجوی عبارت “لگینگ یوگا” نشان می دهد.
امیدواریم از این راهنمای نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی لذت برده باشید.
Google Trends یک راه خوب دیگر برای یافتن کلمات کلیدی معنایی است. این ابزار به شناسایی الگوهای نحوه جستجوی افراد در گوگل کمک می کند. حتی میتوانید به مناطق و دورههای زمانی خاصی محدود کنید تا دادههای هدفمندتر و خاصتری را برای جستجوی کلمات کلیدی SEO بدست آورید.
در پایان صفحه، باید احساس کنید که به خوبی برای شروع تحقیق کلمه کلیدی معنایی خود آماده هستید.
این امر از نظر کاوش در هدف پشت جستجوی کاربران و آنچه آنها به آن علاقه مند هستند بسیار ارزشمند است. ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که افکار عمومی را در مورد موضوعات خاص درک کنید و نیازهای مخاطبان هدف خود را کشف کنید.
علاوه بر این، پیشنهادات کلمات کلیدی را می توان بر اساس حجم، سختی، هزینه هر کلیک و چگالی رقابتی مرتب کرد. این بسیار مفید است، زیرا به شما امکان می دهد به جای تمرکز بر کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا اشباع شده، روی کلمات کلیدی که احتمالاً عملکرد خوبی دارند، تمرکز کنید.
این یک راه آسان برای جمع آوری کلمات کلیدی معنایی برای عبارات جستجوی خاص و برنامه ریزی محتوای مرتبط و ارزشمند برای کاربران است. همچنین میتوانید با تمرکز بیشتر روی کلمات کلیدی رقابتی کم یا متوسط، از عبارات جستجوی رقابتی اجتناب کنید.
3. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی
1. از جستجوی گوگل استفاده کنید
به عنوان مثال، تایپ کردن عبارت «مراقبت از گربه» کلمات کلیدی مانند «نظافت گربه»، «گربه نشسته» و «گربههای تازه متولد شده» را به نمایش میگذارد که در تصویر مثال زیر مشاهده میکنید.
LSI مخفف LSI Latent Semantic Indexing است، و وقتی از ابزاری مانند این برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده میکنید، کلیدواژه اصلی شما را میگیرد و دهها کلمه کلیدی مرتبط با متن را برای استفاده برای بهبود عملکرد سئوی درون صفحه برمیگرداند.
این داده ها اطلاعات ارزشمندی را در مورد آنچه که کاربران واقعاً به آن علاقه دارند ارائه می دهد که هنگام برنامه ریزی محتوا برای سایت شما بسیار مفید است. به علاوه، رایگان، ساده است و بدون توجه به جایگاه سایت شما، داده های عمیقی را ارائه می دهد.
با دنبال کردن این مرحله اول، بینش عمیق تری در مورد انگیزه افراد هنگام جستجوی یک موضوع خاص به دست خواهید آورد. در مثال بالا، افرادی که به دنبال نکات مراقبت از گربه هستند، ممکن است بخواهند بدانند که آیا مراقبت از گربه ها آسان است، چه نکاتی برای مراقبت از گربه برای مبتدیان وجود دارد، و یک گربه باید از چه مواردی به خوبی مراقبت شود. و این اطلاعات شروع خوبی برای برنامه ریزی محتوای باکیفیت و مرتبط برای مخاطبان هدف شماست.
2. Google Keyword Planner را امتحان کنید
روش بعدی برای نحوه شناسایی کلمات کلیدی معنایی استفاده از Google Ads است که شامل ابزار مفیدی به نام Keyword Planner است. Keyword Planner به شما امکان می دهد یک عبارت یا عبارت را تایپ کنید تا لیستی از کلمات مشابه را نمایش دهید.
با اسکرول کردن به پایین به پایین نتایج جستجوی گوگل، مجموعه ای از عبارات جستجوی جایگزین به نام جستجوهای مرتبط مانند موارد زیر ظاهر می شود:
لینک های زیر بیشتر در مورد کلمات کلیدی معنایی و نحوه استفاده موثر از آنها برای بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه کلمات کلیدی معنایی را پیدا کنید
شما می توانید این کلمات کلیدی را ذخیره کنید و بینش را در مورد تعداد میانگین جستجوهای ماهانه و رقابت جستجوی پولی برای یک کلمه کلیدی مرتبط معنایی خاص (رتبه بندی کم، متوسط و زیاد) به دست آورید.
اگر میخواهید بیشتر محلی فکر کنید، Google Trends ابزاری مفید است. برای مثال، اگر یک کسبوکار محلی دارید، میتوانید جستجوها را به منطقه خاص خود محدود کنید تا ایده روشنی از آنچه مشتریان محلی شما به صورت آنلاین جستجو میکنند به دست آورید و به شما این امکان را میدهد که محتوای خود را به طور خاص برای آن افراد هدف قرار دهید.
5. از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید
یکی از محبوبترین ابزارها برای این منظور، LSIGraph نام دارد که با سرعت باورنکردنی در نشان دادن امتیاز عبارات پیوند معنایی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما برای سئو کار میکند. SEO Powersuite و Twinword نیز نرم افزارهای خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی معنایی دارند.
Google Trends همچنین اطلاعاتی درباره سایر عبارات کلیدی که ممکن است افراد به آنها علاقه مند باشند ارائه می دهد. به عنوان مثال، جستجوی “ارز رمزنگاری شده” در Google Trends مجموعه ای از موضوعات مرتبط و همچنین جستارهای مرتبط را به نمایش می گذارد، همانطور که در تصویر مثال زیر مشاهده می کنید.
ارائه بهترین نکات سئو …
این راهنما نحوه یافتن کلمات کلیدی معنایی را توضیح می دهد.
این پیشنهادات کلیدواژه از نظر مفهومی با عبارت جستجوی اصلی مرتبط هستند و می توانند درک شما را از آنچه کاربر می خواهد پیدا کند افزایش دهند.
برای مثال، تایپ کردن عبارت «چگونه از یک گربه مراقبت کنیم» نتایج معمول جستجو را نشان میدهد، اما همانطور که در تصویر مثال زیر میبینید، بخش People Also Ask را نیز نمایش میدهد. اینها عبارات کلیدی مرتبط با معنایی هستند که می توانید از آنها به عنوان بخش های کلیدی در محتوا استفاده کنید تا اقتدار موضوعی و تخصص در مورد موضوع را افزایش دهید.
Semrush ابزارهای قدرتمند دیگری نیز دارد، از جمله جستجوگر سئو در صفحه، تجزیه و تحلیل رقبا، و ردیابی رتبه، که همه اینها برای بهبود استراتژی کلی سئو سایت مفید هستند.
6. کلمات کلیدی را با ابزارهای نظارت اجتماعی پیدا کنید
ابزار دیگری که می توانید برای تحقیق کلمه کلیدی معنایی در نظر بگیرید، ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است. می توانید آن را به صورت رایگان با استفاده از پیوند وابسته ما امتحان کنید، به علاوه یک دوره آزمایشی رایگان طولانی دریافت کنید.
اولین راه برای یافتن کلمات کلیدی معنایی این است که از خود گوگل شروع کنید. کلمات کلیدی معنایی کلمات یا عباراتی هستند که به یک عبارت جستجوی اصلی مربوط می شوند و گوگل چیزی مشابه آن را مستقیماً در نتایج جستجو ارائه می دهد.
برای شروع استفاده از این نوع نرمافزار برای سئوی معنایی، میتوانید از راهنمای مرتبط ما با فهرستی از بهترین تولیدکنندههای کلیدواژه LSI و ابزارهای تحقیقاتی دیدن کنید.
4. Google Trends را باز کنید
این یک راه حل خوب برای نحوه جمع آوری کلمات کلیدی معنایی است زیرا Semrush یکی از بزرگترین و دقیق ترین پایگاه داده های کلمات کلیدی در جهان را دارد. پس از انجام جستجو، میتوانید روی برگه «مرتبط» کلیک کنید تا فهرستی از کلماتی که با عبارت جستجوی اصلی شما مرتبط هستند ظاهر شود.
ابزارهای نظارت اجتماعی یکی دیگر از راه های عالی برای جمع آوری کلمات کلیدی معنایی است. این ابزارها به شما این امکان را می دهند که شبکه های رسانه های اجتماعی را استراق سمع کنید و بحث های واقعی درباره موضوعات خاص را جمع آوری کنید.
اگرچه از نظر فنی به اندازه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معنایی خاص دقیق نیست، نگاهی به ابزارهای جستجوهای مرتبط با Google و People Also Ask میتواند با ارائه ایدههایی درباره موضوعات مرتبط برای گنجاندن در محتوا یا صفحات اضافی برای ایجاد برای تقویت قدرت موضوعی، تحقیقات شما را آغاز کند.