نرخ تبدیل چیست و چگونه آن را محاسبه می کنید


نرخ تبدیل یکی از رایج ترین معیارهایی است که توسط بازاریابان، فروشندگان و متخصصان تجارت استفاده می شود.

اغلب مورد بحث قرار می گیرد و در سطح به عنوان یک معیار مهم یا شاخص عملکرد کلیدی (KPI) برای اکثر مشاغل در نظر گرفته می شود.

با این حال، ممکن است برای استفاده به عنوان یک معیار کلیدی، به اشتباه به کار گرفته شود، اشتباه فهمیده شود یا به درستی ایجاد شود.

بررسی مجدد تبدیل ها، نرخ تبدیل و استفاده از متریک به صورت دوره ای مهم است.

برای هر ابتکار جدید مهم‌تر است که قبل از قرار دادن آن به‌عنوان یک KPI کلیدی، متریک به خوبی تعریف و درک شود.

در این راهنما، قصد دارم عمیقاً به بررسی نرخ تبدیل، نحوه محاسبه آن، چرایی اهمیت آن و راه‌های بهبود آن بپردازم.

نرخ تبدیل چیست؟

گوگل یکی از مختصرترین تعاریف نرخ تبدیل را ارائه می دهد:

نرخ تبدیل به سادگی با در نظر گرفتن تعداد تبدیل ها و تقسیم آن بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی قابل ردیابی به یک تبدیل در همان دوره زمانی محاسبه می شود.

حالا بیایید به معنی همه آن بپردازیم.

تبدیل ها

برخلاف برخی از معیارهای تجاری و بازاریابی، درک نرخ تبدیل نیاز به تعریفی از خود دارد.

با تعریف تبدیل چیست – که می تواند برای انواع مختلف برندها و سازمان ها به معنای متفاوت باشد.

شما می توانید بیش از یک نوع تبدیل داشته باشید. به عنوان یک هدف، می توانید آن را در یک قیف بازاریابی یا سفر مشتری قرار دهید. یا، ممکن است معیار مالی محکمی باشد که کسب و کار شما به آن وابسته است.

مرحله اول این است که به وضوح تعریف کنید که یک تبدیل برای شما چیست.

یکی از متداول‌ترین تعاریفی که من می‌بینم، مربوط به این است که شخصی به عنوان یک رهبر برای کسب‌وکاری که بر هدایت سرنخ‌ها از طریق وب‌سایت خود متمرکز است، تبدیل می‌شود.

مورد دیگر برای مشاغل تجارت الکترونیک، که در آن تبدیل، معامله کامل فروش است، اعمال می شود.

سایر تعاریف متداول شامل معیارهای تعامل خاص برای مشاغلی است که بر درآمد تبلیغات ایجاد شده توسط بازدید از صفحه متکی هستند.

انواع ثانویه تبدیل به رویدادها، تعامل و موارد دیگر مانند ثبت نام ایمیلی که به پشتیبانی از قیف ها، سفرهای مشتری و فرآیندهای فروش کلی کمک می کند، وارد می شود.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یک درصد است.

به عبارت سطح بالا، به شما می گوید درصد تعداد افرادی که اقدام به هدف تبدیلی که شما تعریف کرده اید به سایت شما آمده اند.

برخی از منابع معیارهایی را برای صنایع یا مناطق خاص ارائه می کنند تا به شما در درک نرخ تبدیل خوب و ارائه مقداری عینیت کمک کنند.

من به شما نمی‌گویم که از رقبای خود کپی کنید، اما فکر می‌کنم اگر می‌خواهید نرخ تبدیل را ارزش‌گذاری کنید، به تحقیقات داخلی و خارجی نیاز دارید تا تأیید کنید که کجا ایستاده‌اید و کجا می‌خواهید باشید.

این را با تحقیقات شخصیت، مخاطبان هدف، قیف های بازاریابی و سفرهای مشتری مطابقت دهید.

احتمالاً می دانید که می خواهید بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت شما چه کاری انجام دهند.

چند تا از آنها را می خواهید انجام دهید؟ جهان مخاطبان هدف شما چقدر بزرگ است؟ در مورد تعداد کل بازدیدکنندگانی که فکر می کنید می توانید دریافت کنید، چه چیزی واقع بینانه است؟

پاسخ این سوالات را همراه با ترسیم اهداف تبدیل و نرخ تبدیل خود بیابید.

چگونه نرخ تبدیل را محاسبه می کنید؟

فرمول نرخ تبدیل

فرمول محاسبه نرخ تبدیل ساده است:

تبدیل / بازدید * = نرخ تبدیل

*هر چند باید یک ستاره اضافه کنم، زیرا ممکن است برخی از تعاریف آنقدر ساده نباشند.

همچنین می‌توانید این «کلیک‌ها» یا «جلسات» را بنامید یا با جزئیات بیشتری به آنها نگاه کنید.

تعریف من در اینجا می تواند بر اساس زبان و تعاریف استفاده شده توسط پلت فرم تجزیه و تحلیل شما و سایر KPI های شما تطبیق داده شود.

یک مثال در محاسبه نرخ تبدیل برای سایت من (یک آژانس بازاریابی ارائه دهنده خدمات به مشتریان) با ورودی ها و محاسبه:

  • بازدید از وب سایت آگوست 2022: 1,122.
  • فرم تماس آگوست 2022 ارسال شده (تبدیل های من): 61.
  • 61 تبدیل / 1122 بازدید = 5.4٪ نرخ تبدیل.

درست انجام دادن

باز هم، تبدیل ها به صورت سفارشی توسط شما تعریف می شوند.

این می‌تواند یک هدف تبدیل رایج مانند ارسال فرم سرنخ، چیزی ثانویه‌تر یا چیزی مبهم‌تر باشد.

آن بخش نیز می تواند تا حدودی سفارشی یا متغیر برای شما باشد.

می توانید به آن به عنوان کلیک روی یک وب سایت از یک کانال یا کمپین تبلیغاتی خاص نگاه کنید.

شما می توانید با تقسیم بندی داده های خود، فیلتر منبع و کانال و حتی با خود تعاریف، واقعاً دقیق شوید.

اگر اقدامات خاصی را دنبال کنید که به یک هدف تبدیل منجر می‌شود و اینکه چقدر می‌خواهید با آن همراه باشید، به ویژه متغیر یا سفارشی می‌شود.

مطمئن شوید که تعریف آنچه به عنوان تبدیل حساب می‌کنید و آنچه به عنوان کل مخاطب محاسبه می‌کنید (کلیک‌ها، بازدیدها، یا معیارهای «کل» دیگر) به روشی معنادار ترسیم شده است.

چرا باید بتوانم نرخ تبدیل را محاسبه کنم؟

اول، کجا نرخ تبدیل را اندازه گیری و پیگیری می کنید؟ می‌توانید از Google Analytics، مجموعه‌های تحلیلی دیگر یا هر داده‌ای که باید به صورت دستی محاسبه کنید، استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

اگر به Google Analytics (GA) متکی هستید، باید مطمئن شوید که «اهداف» خود را به درستی تنظیم کرده‌اید و آنها را آزمایش کنید. تبدیل ها بر اساس اهدافی که پیکربندی می کنید گزارش می شوند.

خارج از جعبه، گوگل هیچ زمینه ای در مورد اینکه تبدیل برای شما چیست و توانایی محاسبه نرخ تبدیل خارج از آن را ندارد.

اگر از GA استفاده می‌کنید، قبل از اینکه به معیارهایی که می‌بینید اعتماد کنید (اگر راه‌اندازی را به ارث برده‌اید) به پیکربندی و آزمایش هدف تبدیل بروید تا مطمئن شوید همه چیز در جای خوبی قرار دارند.

و صحبت از نقشه برداری – ردیابی و اندازه گیری بسیار مهم است.

می‌خواهید مطمئن شوید که پشته فناوری و ابزارهای شما می‌توانند به شما در ردیابی صحیح بازدیدها، تبدیل‌ها و نرخ تبدیل کلی در راستای تعاریف و اهداف شما کمک کنند.

به درستی انجام این کار بسیار مهم است، چه Google Analytics یا ابزارهای گزارش شخص ثالث.

تقسیم بندی و فیلترینگ

بعلاوه، می‌توانید سطوحی را که می‌خواهید با مثال‌هایی تقسیم کنید، از جمله:

  • بر اساس نوع تبدیل (اگر بیش از یک مورد دارید).
  • تمام ترافیک وب سایت
  • بر اساس منبع یا کانال
  • بر اساس صفحات/عملکردها/رویدادها در جلسه.
  • با کمپین یا ابتکار عمل.

بخش‌ها و روش‌های بسیار بیشتری برای فیلتر کردن و تقسیم کردن گزارش‌های تبدیل و نرخ تبدیل وجود دارد.

شما می‌خواهید بتوانید نرخ تبدیل را محاسبه کنید و با بخش‌هایی از ترافیک و مخاطبان خود وارد جزئیات شوید تا بفهمید کجا می‌توانید پیشرفت کنید.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

محاسبه نرخ تبدیل و داشتن داده ها یک چیز است. استفاده از آن برای ایجاد بهبود، جایی است که کار واقعی شروع می شود.

بهبود نرخ تبدیل

شما می توانید در دو حوزه کلی به دنبال بهبود باشید و من قویاً توصیه می کنم هر دو را ارزیابی کنید.

یکی منابع ترافیک و تأثیراتی است که بازدیدکنندگان را به سایت شما سوق می دهد.

این شامل تبلیغات، ارجاعات، و هرگونه فعالیت و کمپین آگاهی دهی است که باعث ایجاد ترافیک می شود.

حوزه دیگر شامل مواردی است که بر ترافیک وارد شده به سایت تأثیر می‌گذارد – مواردی مانند ارزیابی UX/UI، بررسی پیام‌ها، فراخوان‌ها برای اقدام، و روش‌هایی که کاربران از طریق آن پیمایش می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند.

بهبود در این عرصه اغلب بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO نامیده می شود.

بهینه سازی منابع ترافیک

در مورد ترافیکی که به سایت ارسال می‌کنید، می‌توانید به هدف‌گذاری، تبلیغات خلاقانه، و کلمات کلیدی که به‌طور ارگانیک برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنید، نگاه کنید – روش‌هایی که هدف‌گذاری تبلیغات و خلاقیت اولین برداشت را ایجاد می‌کنند یا مستقیماً ترافیک را به سایت هدایت می‌کنند. .

انواع مختلفی از تاکتیک‌های بهینه‌سازی و اصلاح وجود دارد تا تمرکز خود را به ترافیک با کیفیت‌تر تغییر دهید و با جذب بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتر از منابع خارجی که تحت تأثیر شما هستند، نرخ تبدیل را افزایش دهید.

با این حال، مراقب باشید که باید ایده خوبی از سفر مشتری خود داشته باشید و ترافیکی را که متمرکز بر آگاهی یا در بالای قیف است حذف نکنید (به عنوان مثال، ترافیک مرتبط با رهبری فکری).

افزایش نرخ تبدیل مهم است، اما مطمئن شوید که به اندازه کافی بخش‌بندی می‌کنید تا ناخواسته هدف قرار دادن بالای قیف، بازدیدکنندگان سطح آگاهی و منابع را متوقف نکنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

اکنون، به ترافیکی که در حال حاضر دارید نگاه کنید.

اینجاست که بیشتر مردم شروع به کندوکاو در تاکتیک های CRO می کنند. تجزیه و تحلیل وب می تواند به شما کمک کند تا ببینید افراد از کجا خارج می شوند، جهش می کنند و از رسیدن به اقدامات تبدیل شما کوتاه می آیند.

فراتر از آن، نقشه برداری حرارتی عالی و ابزارهای CRO به شما بینشی در مورد مسائل UX و UI و نحوه تعامل واقعی مردم با سایت شما در مقایسه با آنچه در طراحی خود مد نظر داشتید، به شما می دهد.

با تمرکز بر CRO و قرار دادن یک استراتژی، می توانید همه چیز را از سرعت سایت گرفته تا محتوا، پیام رسانی و UI ارزیابی کنید.

من به شدت شما را به انجام این کار تشویق می کنم.

نتیجه

نرخ تبدیل همچنان یک معیار بازاریابی ارزشمند است.

درک آن، تعریف آن برای سازمان، اندازه گیری و بهبود آن، همه مهم هستند.

چه یک کسب و کار کوچک یا یک وب سایت در سطح سازمانی داشته باشید، احتمالاً به اهداف تبدیل خاصی اهمیت می دهید.

به طور خلاصه – برای تبدیل ها و نرخ تبدیل – آن را درک، تعریف، اندازه گیری و بهبود ببخشید.

بله، همه ما ترافیک بیشتری می خواهیم. و اگر ترافیک بیشتری اضافه کنید، شاید نرخ تبدیل ثابت خوب باشد.

با این حال، آیا شما ترافیک بیشتری را دوست ندارید؟ و نرخ تبدیل بالاتر؟

وجود هر دوی اینها ممکن است و برای درک اینکه چه اهرم هایی برای تأثیرگذاری بر آن باید بکشید بسیار مهم است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: eamesBot/Shutterstock





منبع