نمره دشواری کلمه کلیدی بالا برای وب سایت های با رتبه برتر خوب است زیرا این امتیاز رقابت سایت های دیگر را برای همان کلمه کلیدی دشوارتر می کند. این به این معنی است که نمرات سختی کلمه کلیدی بالاتر برای وب سایت هایی با قدرت پایین برای هدف گذاری بد است.
اکنون، اگر تعداد جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص نسبتاً کم باشد، مثلاً 10 یا 20 بار در ماه، اگر می خواهید دید وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، احتمالاً گزینه خوبی برای هدف سئو نیست. از طرف دیگر، یک کلمه کلیدی که به طور منظم به صورت آنلاین جستجو می شود، مانند 1000 یا 15،00 بار در ماه، می تواند برای دید ارگانیک مفید باشد و بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهد.
وب سایت هایی با معیارهای DA بالا معمولاً می توانند برای کلمات کلیدی با مشکل کلمه کلیدی بالاتر رتبه بندی کنند. به این دلیل که دامنه از طریق بک لینک های با کیفیت بالا به اندازه کافی اعتماد و محبوبیت ایجاد کرده است. این غیرمعمول نیست که سایتی با امتیاز DA 90 در مدت کوتاهی پس از انتشار محتوا در بین 10 موقعیت برتر برای کلمه کلیدی دارای امتیاز KD 50 یا بیشتر قرار بگیرد.
در مورد وبسایتهایی با معیارهای DA پایین، اغلب نمیتوانند در SERP برای کلمات کلیدی که KD امتیاز بالاتر از 20-30 را کسب میکنند، رتبه بالایی داشته باشند. دلیل آن این است که دامنه کیفیت (یا کمیت) کافی لینک های دریافتی را ندارد که بخشی کلیدی از الگوریتم PageRank گوگل هستند که در موقعیت های رتبه بندی نهایی نقش دارند.