گوگل اخیراً راهنمایی هایی را در مورد اینکه چگونه کسب و کارها می توانند از طریق سندی که در Google Merchant Center منتشر شده است، اعتماد مشتری ایجاد کنند، ارائه کرده است.
توصیه ها بر چهار حوزه اصلی متمرکز هستند:
- ایجاد مشروعیت تجاری
- شفاف بودن
- مدیریت شهرت آنلاین،
- داشتن زیبایی شناسی طراحی حرفه ای.
این مقاله پیشنهادات گوگل را در یک چک لیست عملی خلاصه می کند که صاحبان مشاغل می توانند از آن برای افزایش اعتبار خود در پلتفرم گوگل استفاده کنند.
درک آنچه مشتریان برای آنها ارزش قائل هستند
قبل از فرو رفتن در چک لیست، بسیار مهم است که درک کنید که مشتریان هنگام ایجاد اعتماد در یک کسب و کار برای چه چیزی ارزش قائل هستند.
هویت تجاری
تصویری که مشتریان از برند شما دارند هویت تجاری شماست.
ثابت نگه داشتن این هویت در هر کجا که برند شما ظاهر می شود حیاتی است. این به معنای استفاده از یک نام تجاری، لوگو، رنگها و سایر عناصر برندسازی در همه پلتفرمها است.
مشتریان دوست دارند با شرکت هایی کار کنند که هویت مشخص و یکپارچه ای دارند. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
- نام تجاری رسمی: در همه جا از یک نام تجاری رسمی استفاده کنید.
- صفحه درباره ما: یک صفحه “درباره ما” در وب سایت خود ایجاد کنید و تاریخچه و ریشه های کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.
- حضور در رسانه های اجتماعی: پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را از طریق پیوندهای موجود در وب سایت خود تبلیغ کنید.
شفافیت
پیشرو بودن با مشتریان می تواند به جلب اعتماد آنها کمک کند.
این به این معنی است که توضیح دهید چگونه شرکت شما اطلاعات مشتری را مدیریت می کند و در پشت صحنه عمل می کند.
برخی از زمینههایی که شفافیت در آنها حیاتی است عبارتند از افشای شیوههای داده، روشهای حمل و نقل و سیاستهای بازگشت.
در اینجا چند روش وجود دارد که کسب و کار شما می تواند بازتر و شفاف تر با مشتریان باشد:
- سیاست های تفصیلی: خط مشی های خود را در مورد ارسال اقلام، اجازه دادن به مشتریان برای بازگرداندن اقلام و محافظت از حریم خصوصی مشتری توضیح دهید.
- عملیات تجاری: در مورد مدل کسب و کار خود شفاف باشید. در مورد روشهای عملیاتی خود، مانند زنجیره تامین، فرآیند تولید یا سیستمهای تکمیل، باز باشید.
شهرت آنلاین
نحوه تلقی آنلاین از تجارت شما می تواند بر اعتماد مشتری تأثیر بگذارد.
شما می توانید با نظارت دقیق بر بررسی ها، توصیفات و سایر مراجع عمومی به شرکت خود، شهرت آنلاین خود را مدیریت کنید.
برخی از نکات برای بهبود شهرت آنلاین خود عبارتند از:
- نظرات مشتریان: نظرات و تاییدات مثبت مشتریان فعلی را برجسته کنید.
- نشان ها و مهرها: نشان ها یا گواهی نامه های اشخاص ثالث معتبر را نمایش دهید.
- تعامل با مشتری: ارائه جزئیات در مورد نحوه دریافت پشتیبانی مشتریان در صورت نیاز
- وبلاگ ها و مقالات: پست های وبلاگ و مقالاتی را که به مشتریان آموزش می دهند به اشتراک بگذارید.
طراحی حرفه ای
ظاهر و احساس وب سایت شما می تواند بر میزان اعتماد مشتریان به کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
سایتی با طراحی شیک، حرفه ای و ناوبری ساده می تواند به خریداران کمک کند هنگام خرید از شما احساس راحتی بیشتری کنند.
گوگل چند پیشنهاد در مورد نحوه ساخت وب سایتی دارد که باعث افزایش اعتماد می شود:
- گواهی SSL: برای رمزگذاری داده ها و نشان دادن امن بودن اطلاعات مشتریان، گواهی SSL دریافت کنید.
- ناوبری وب سایت: مطمئن شوید که پیمایش وب سایت شما ساده، آسان برای استفاده و بدون لینک های شکسته یا تغییر مسیرهای غیر ضروری است.
- اجتناب از متغیرهای: قسمت متن و تصویر سایت خود را با محتوای واقعی به جای متغیرهای مکان پر کنید.
کمک به Google برای شناخت بهتر کسب و کار شما
هرچه گوگل بیشتر درباره کسب و کار شما بداند، بهتر می تواند آن را به مشتریان بالقوه نشان دهد.
برای بهبود نحوه نمایندگی Google از کسب و کارتان، این مراحل را در نظر بگیرید:
- اطلاعات کسب و کار: جزئیات کامل کسب و کار خود را در Merchant Center ارائه دهید، از جمله نام، اطلاعات تماس، و دستههای محصول.
- پلتفرم های شخص ثالث: حساب Merchant Center خود را به هر پلتفرم دیگری که در آن می فروشید، مانند Shopify یا Amazon متصل کنید.
- نمایه کسب و کار Google: یک نمایه کسب و کار Google برای شرکت خود بسازید و مالکیت آن را تأیید کنید.
- دستورالعمل های سئو: بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید تا وب سایت خود را به راحتی پیدا کرده و پیمایش کنید.
- واجد شرایط بودن رتبه بندی فروشنده: برای بهبود واجد شرایط بودن خود برای رتبهبندیهای فروشنده، از Google Customer Reviews یا سایر خدمات بررسی شخص ثالث استفاده کنید.
به طور خلاصه
پیروی از دستورالعمل های ذکر شده در اسناد مرکز تجاری Google می تواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا روابط مثبت با مشتری برقرار کنند.
ایجاد اعتماد فرآیندی تدریجی است، بنابراین شرکت ها باید زمان و تلاش خود را برای تقویت پیوندهای قوی با مصرف کنندگان اختصاص دهند.
شهرت خوب به سختی به دست می آید اما به راحتی از دست می رود، بنابراین کسب و کارها باید بر تعامل سازنده با مخاطبان خود در Merchant Center تمرکز کنند.
تصویر ویژه: تصویر زمینی / شاتر استاک