شرکت آلفابت درآمد سه ماهه سوم خود را با درآمد 88.3 میلیارد دلار اعلام کرد که 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
حاشیه عملیاتی شرکت مادر گوگل از 27.8 درصد نسبت به سال گذشته به 32 درصد افزایش یافت، در حالی که درآمد خالص با 34 درصد افزایش به 26.3 میلیارد دلار رسید.
در طول این تماس، این شرکت بر نقش رو به رشد هوش مصنوعی در محصولات و خدمات خود تاکید کرد.
درآمد Google Cloud با 35 درصد افزایش به 11.4 میلیارد دلار رسید، در حالی که یوتیوب از مجموع درآمد تبلیغات و اشتراک در چهار فصل گذشته از 50 میلیارد دلار فراتر رفت.
چندین تغییر عملیاتی در طول سه ماهه رخ داد، از جمله سازماندهی مجدد تیمهای هوش مصنوعی گوگل و گسترش ویژگیهای هوش مصنوعی در سراسر محصولات آن.
این شرکت همچنین بهبودهایی را در بهره وری زیرساخت هوش مصنوعی و افزایش استقرار قابلیت های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گزارش کرده است.
نکات برجسته
هوش مصنوعی
ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، بر این نکته تاکید کرد که چگونه هوش مصنوعی تجربه جستجو را تغییر میدهد و به سرمایهگذاران گفت که «ویژگیهای جدید هوش مصنوعی در حال گسترش مواردی هستند که مردم میتوانند جستجو کنند و چگونه آنها را جستجو میکنند».
سرمایهگذاریهای زیرساخت هوش مصنوعی گوگل باعث افزایش کارایی میشود. به گفته پیچای، بیش از یک چهارم کدهای جدید در گوگل اکنون توسط هوش مصنوعی تولید می شود و سپس توسط مهندسان بررسی می شود و چرخه های توسعه را تسریع می بخشد.
گوگل هزینه های پرس و جوی AI Overview را تا 90 درصد در طول 18 ماه کاهش داده و در عین حال اندازه مدل Gemini را دو برابر کرده است. این پیشرفتها در هفت محصول Google گسترش مییابد که هر کدام به بیش از ۲ میلیارد کاربر ماهانه خدمات ارائه میدهند.
ابر
بخش Google Cloud درآمد عملیاتی خود را 1.95 میلیارد دلار گزارش کرده است که نسبت به 266 میلیون دلار در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
رهبری شرکت این رشد را به افزایش پذیرش زیرساخت های هوش مصنوعی و راه حل های هوش مصنوعی مولد در میان مشتریان سازمانی نسبت داد.
در یک حرکت سازمانی، گوگل اعلام کرد که تیم هوش مصنوعی مصرف کننده Gemini خود را به Google DeepMind منتقل می کند، که نشان دهنده یکپارچگی عمیق تر توسعه هوش مصنوعی در سراسر شرکت است.
یوتیوب
یوتیوب به نقطه عطف قابل توجهی دست یافت: مجموع درآمدهای تبلیغاتی و اشتراک آن در چهار سه ماهه گذشته از 50 میلیارد دلار فراتر رفت.
درآمد تبلیغات YouTube در سه ماهه سوم به 8.9 میلیارد دلار رسید، در حالی که بخش گستردهتر اشتراکها، پلتفرمها و دستگاههای Google به 10.7 میلیارد دلار رسید.
امور مالی
- درآمد خالص با 34 درصد افزایش به 26.3 میلیارد دلار رسید
- حاشیه عملیاتی از 27.8 درصد در سال گذشته به 32 درصد افزایش یافت
- سود هر سهم با 37 درصد افزایش به 2.12 دلار رسید
- مجموع درآمد خدمات گوگل با 13 درصد رشد به 76.5 میلیارد دلار رسید
این به چه معناست
نتایج سه ماهه سوم گوگل به تغییراتی در جستجو اشاره می کند که متخصصان سئو و مشاغل باید آن را تماشا کنند.
از آنجایی که AI Overviews اکنون به بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه رسیده است، ما شاهد تغییراتی در رفتار جستجو هستیم.
به گفته ساندار پیچای، مدیرعامل، کاربران با آشنایی با ویژگیهای هوش مصنوعی، درخواستهای طولانیتر و پیچیدهتری ارسال میکنند، وبسایتهای بیشتری را کاوش میکنند و فعالیت جستجوی خود را افزایش میدهند.
برای ناشران، اولویتها واضح است: محتوایی ایجاد کنید که به پرسشهای پیچیده پاسخ میدهد و بر نحوه تأثیر مرورهای هوش مصنوعی بر الگوهای ترافیک نظارت میکند.
با سرمایهگذاری سنگین گوگل در هوش مصنوعی، میتوانیم انتظار پیشرفتهای بیشتری را در میان خدمات داشته باشیم. نکته کلیدی چابک ماندن و آزمایش مداوم ویژگیهای جدید در حین عرضه است.
تصویر ویژه: QubixStudio/Shutterstock