در یک چشم انداز فناوری که به سرعت در حال تحول است، برندهای بزرگی مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی (AI) می کنند تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنند و خدمات خود را ارتقا دهند.
این شرکت ها از هوش مصنوعی برای کمک به کدنویسی، بهینه سازی تبلیغات، بهبود بهره وری، امنیت سایبری و موارد دیگر استفاده می کنند.
با داغ شدن رقابت برای تسلط بر هوش مصنوعی، رهبران صنعت با طرحهای بلندپروازانهای برای یکپارچهسازی راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی، بحثهایی را در مورد تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر مشتریان، مشاغل و جامعه مطرح کردهاند.
درباره شرکتهای پیشرفتهای هوش مصنوعی که در طول یا پیش از اولین تماسهای درآمدی سال 2023 فاش شدهاند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
آمازون
اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، آخرین هوش مصنوعی برای خدمات وب آمازون را مورد بحث قرار داد.
- Bedrock یک سرویس مدیریتشده است که ساخت و مقیاسبندی برنامههای هوش مصنوعی تولیدی در سطح سازمانی را با دسترسی به مدلهای پایه مختلف، از جمله آزمایشگاههای AI21، Anthropic، Stability AI، و خانواده انحصاری Titan AWS، ساده میکند.
- Inferentia2 و Trn1n دو مدل زبان بزرگ (LLM) نسل بعدی با عملکرد قیمت بهتر و صرفه جویی در هزینه آموزشی هستند.
- CodeWhisperer، یک همراه برنامه نویسی هوش مصنوعی که پیشنهادات کد را در زمان واقعی ارائه می دهد، برای توسعه دهندگان AWS در دسترس قرار می گیرد.
جاسی تاکید کرد که AWS به نوآوری خود ادامه خواهد داد و با استناد به اعلامیه اخیر در مورد LLM ها، هوش مصنوعی مولد، و تراشه های مرتبط و خدمات مدیریت شده به این امید که افزایش آتی در یادگیری ماشینی باعث ایجاد کسب و کار ابری جدید قابل توجهی شود، تاکید کرد.
چگ
دن روزنسویگ، مدیر عامل Chegg، اظهار داشت: «هوش مصنوعی مولد و مدلهای زبانی بزرگ بر جامعه و کسبوکار تأثیر مثبت و منفی میگذارند. با سرعتی سریعتر از آنچه مردم به آن عادت کرده اند.»
پس از گفتگو با سم آلتمن در مورد نقش هوش مصنوعی در آموزش، روزنسویگ به سرعت تمرکز Chegg را تغییر داد تا بر ادغام و پذیرش هوش مصنوعی در پیشنهادات خود تأکید کند.
Chegg با مشارکت OpenAI، CheggMate را توسعه داد، کمکی برای تکالیف خانه که توسط GPT-4 پشتیبانی میشود. این داده های اختصاصی را با دانش بیش از 150000 متخصص موضوع ترکیب می کند تا دقت را بهبود بخشد.
روزنسوایگ نسبت به برنامههایی برای همراهی یادگیری هوش مصنوعی قابل اعتماد در زمان واقعی خوشبینی داشت.
متأسفانه، ارائه وضوح در مورد چگونگی تأثیر ChatGPT بر ثبت نام های جدید Chegg منجر به کاهش 40 درصدی قیمت سهام شد.
دراپ باکس
درو هیوستون، مدیر عامل دراپ باکس، در مورد هوش مصنوعی و یک هدف استراتژیک جدید در سال جاری ابراز هیجان کرد که فراتر از فایلها و سازماندهی تمام محتوای ابری برای مشتریان است.
هیوستون عصر جدید کار دانش افزوده را برجسته کرد، جایی که پیشرفتهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تیمها را قادر میسازد تا با وظایف پیچیده مقابله کنند و بهرهوری را بهبود بخشند. از آنجایی که ابزارهای ابری و کار از راه دور محیط های کاری پر هرج و مرج را ایجاد می کنند، Dropbox قصد دارد به کاربران کمک کند تا با جستجوی جهانی و پیشنهادات محتوا، زندگی خود را سازماندهی و ساده کنند.
علیرغم چالش های اقتصادی، هیوستون خوش بین بود و بر مقیاس دراپ باکس، بی طرفی پلت فرم، نام تجاری قابل اعتماد و ترازنامه قوی به عنوان نقاط قوت کلیدی برای عبور از زمان های دشوار و سرمایه گذاری در آینده تاکید کرد.
یک هفته قبل از فراخوان درآمد، هیوستون یادداشتی را برای کارمندان ارسال کرد. اخراج 500 کارمند را به دلیل رشد آهسته شرکت و نیاز به انتقال منابع به هوش مصنوعی اعلام کرد زیرا “مرحله بعدی رشد مستلزم ترکیب متفاوتی از مجموعه مهارت ها، به ویژه در هوش مصنوعی و توسعه محصول در مراحل اولیه است.” ما در چند سال گذشته استعدادهای بزرگی را در این زمینه ها آورده ایم و حتی به تعداد بیشتری نیاز خواهیم داشت.
Duolingo
در فراخوان درآمد آینده، سرمایه گذاران احتمالاً در مورد استفاده Duolingo از هوش مصنوعی در آموزش خواهند شنید.
مانند Chegg، Duolingo با OpenAI شریک شد تا GPT-4 را در سرویس خود بگنجاند. Duolingo Max از هوش مصنوعی مولد برای پاسخ به سوالات مرتبط با ترجمه استفاده می کند و به عنوان یک شریک زبان برای تمرین مکالمه عمل می کند.
این پیشرفتها با افکار سخنرانی TED با سال خان، مدیر عامل آکادمی خان همسو میشوند: هوش مصنوعی میتواند به هر دانشآموز (با دسترسی) یک معلم هوش مصنوعی و هر معلم (با دسترسی) یک دستیار هوش مصنوعی بدهد.
گوگل
ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل، سرمایه گذاران را در مورد پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی به روز کرد.
- Bard، سرویس هوش مصنوعی مکالمه ای، اکنون از مدل PalM استفاده می کند. این به Bard اجازه می دهد تا در پروژه های توسعه کدنویسی کمک کند.
- ابزارهای PaLM API و MakerSuite به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که به سرعت برنامه های هوش مصنوعی تولید کنند.
- سازمانها میتوانند از ویژگیهای مولد هوش مصنوعی در پلتفرم Google Cloud و Workspace استفاده کنند.
- جستجوی Google از هوش مصنوعی مولد برای ارائه تجربیات جدید جستجوی مکالمه استفاده می کند.
- Google Ads از هوش مصنوعی برای کمک به تبلیغکنندگان برای بهینهسازی و مدیریت مؤثر کمپینهای تبلیغاتی استفاده میکند.
پیچای مقدمه خود را با هیجان در مورد «کمک به مردم، مشاغل و جامعه برای دستیابی به پتانسیل کامل خود با هوش مصنوعی به پایان رساند. ”
فیلیپ شیندلر، SVP و CBO گوگل، هوش مصنوعی را در کمپینهای مرتبط با کلمات کلیدی جستجو، قیمتگذاری هوشمند و حداکثر عملکرد توضیح داد. به طور خاص، گوگل:
- ارتباط کلیدواژه جستجو را با استفاده از هوش مصنوعی زبان طبیعی مبتنی بر مدل MUM بهروزرسانی کرد، وقتی که چندین کلمه کلیدی دارای همپوشانی واجد شرایط حراج هستند، ارتباط و عملکرد آگهی را افزایش میدهد.
- مدلهای Smart Bidding بهبود یافته برای مناقصه دقیقتر بر اساس تفاوتهای قالب آگهی جستجو، اجازه میدهد مناقصه مؤثرتری بسته به اولویتهای تعامل کاربر ارائه شود.
- دسترسی گسترده به داراییهای ایجاد شده خودکار (ACA) بتا برای همه تبلیغکنندگان انگلیسی زبان، به آنها امکان میدهد داراییهای متنی را با تبلیغات جستجوی پاسخگو تولید کنند و از هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن کار دستی و حفظ خلاقیتهای مرتبط و تازه استفاده کنند.
- تبلیغکنندگان را تشویق کرد که جستجوی اصلی را با حداکثر عملکرد جفت کنند، که طبق گزارشها به طور متوسط بیش از 18 درصد تبدیل بیشتر در یک CPA مشابه، افزایش 5 امتیازی در 14 ماه، داشت.
- پیشرفتهایی در زمینه هوش مصنوعی مبتنی بر مناقصه، خلاقیتها، تطبیق عبارتهای جستجو و قالبهای جدید مانند YouTube Shorts، که به بهبود نتایج کمک میکند.
“هوش مصنوعی مدتهاست که محرک مهم تجارت ما بوده است. پیشرفتها توانایی ما برای کمک به کسبوکارهای بزرگ و کوچک را تقویت میکند تا در زمان واقعی به تغییرات سریع در حال تغییر بازار و مصرفکننده پاسخ دهند و در صورت نیاز، بازگشت سرمایه قابل اندازهگیری را ارائه دهند.
روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل، سرمایه گذاران را با استفاده از هوش مصنوعی در Google Workspace برای بهبود بهره وری داخلی راهنمایی کرد. پورات همچنین به سرعت استخدام عمدا کندتر و تمرکز مداوم بر روی Google DeepMind که در سال 2014 خریداری شد اشاره کرد.
متا
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، هوش مصنوعی را به موضوع کلیدی فراخوان درآمد متا تبدیل کرد.
- بیش از 20 درصد از فید فیس بوک و اینستاگرام پر از محتوای انتخاب شده توسط هوش مصنوعی از پروفایل ها، صفحات و گروه هایی است که شما آنها را دنبال نمی کنید.
- عوامل مفید هوش مصنوعی می توانند از طریق واتس اپ و مسنجر برای پیام رسانی تجاری، پشتیبانی مشتری و موارد دیگر در اختیار میلیون ها نفر قرار گیرند.
- سرمایهگذاری مستمر در زیرساختها برای حمایت از LLMهای جدید و مقیاسبندی محصول هوش مصنوعی مولد مورد نیاز است.
سوزان لی، مدیر مالی متا، توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی میتواند از طریق Advantage Shopping به تبلیغکنندگان خودکارسازی افزایش دهد و هزینههای سرمایهای منعکسکننده «توسعه مداوم ظرفیت هوش مصنوعی برای پشتیبانی از تبلیغات، فید و حلقهها، همراه با افزایش سرمایهگذاری در ظرفیت برای طرحهای هوش مصنوعی مولد ما است. “
در طی پرسش و پاسخ، در پاسخ به سوالی در مورد استخدام، لی خاطرنشان کرد که متا در شش ماه گذشته در حالت انجماد استخدام بوده است و زمانی که استخدام مجدد از سر گرفته شد، این برای استعداد در هوش مصنوعی مولد، تبلیغات، زیرساخت ها و سایر محصولات جدید بود.
مایکروسافت
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در طی تماس اخیر با درآمد خود، تمرکز این شرکت بر روی هوش مصنوعی و آینده آن را برجسته کرد.
- Azure، سرویس رایانش ابری مایکروسافت، با ادامه انتخاب مشتریان برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، سهم بازار را به دست آورد.
- سرویس Azure OpenAI که مدل های پیشرفته ای مانند ChatGPT و GPT-4 را با قابلیت های Azure ترکیب می کند، شاهد افزایش ده برابری در QoQ مشتریان بوده است.
- GitHub Copilot و Dynamics 365 Copilot برای سیستمهای CRM و ERP تعهد مایکروسافت به افزایش بهرهوری از طریق هوش مصنوعی را به نمایش گذاشتند.
- Microsoft 365 Copilot، Viva Sales و Security Copilot یکپارچگی هوش مصنوعی را در جنبه های مختلف کسب و کار نشان دادند.
امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، فاش کرد که این شرکت به دلیل تقاضای مشتریان برای راهحلهای متفاوت، مانند پلتفرم هوش مصنوعی و مایکروسافت کلود، انتظار رشد درآمد سالم در بزرگترین سه ماهه سال را دارد.
هود بر تمرکز مایکروسافت بر ارائه رشد مالی بلندمدت و سودآوری با ورود آنها به عصر هوش مصنوعی تاکید کرد. این شرکت قصد دارد به سرمایهگذاری در زیرساختهای ابری، بهویژه هزینههای مرتبط با هوش مصنوعی، ادامه دهد تا با تقاضای رو به رشد مقیاس شود.
وقتی از نادلا در مورد مقررات هوش مصنوعی پرسیده شد، مایکروسافت گفت که مایکروسافت بهجای اینکه منتظر اجرای مقررات با اصول هوش مصنوعی، ممیزیهای داخلی و یک مدیر ارشد هوش مصنوعی مسئول حفظ استانداردها و انطباق باشد، به طور فعالانه به پیامدهای ناخواسته هوش مصنوعی پرداخته است.
اسنپ چت
ایوان اسپیگل، مدیر عامل اسنپ چت، تمرکز آن را بر روی ارتباط بصری بین دوستان و خانواده بررسی کرد و با راه اندازی ربات چت من، هوش مصنوعی، آن را از سایر پلتفرم ها متمایز کرد.
ویژگیهای جدید شامل افزودن هوش مصنوعی من به مکالمات گروهی، ارائه توصیههای مکان از اسنپ مپ و پیشنهاد لنزهای واقعیت افزوده مرتبط است.
در طول پرسش و پاسخ، اشپیگل نحوه استفاده اسنپ چت از هوش مصنوعی در پیام رسانی، واقعیت افزوده (AR) و محتوا/تبلیغات را گسترش داد.
- در واقعیت افزوده، لنزهای مجهز به هوش مصنوعی تعامل قابل توجهی را ایجاد کردهاند، و تقاطع AR و AI برای عینکهای آینده بسیار مهم است.
- در بخش پیامرسانی، هوش مصنوعی مکالمه با نقاط قوت اسنپ چت مطابقت دارد و کاربران از ارتباط با هوش مصنوعی من لذت میبرند.
اگرچه هیچ آمار خاصی به اشتراک گذاشته نشده است، اما اشپیگل گفت که اسنپ چت با احتیاط هوش مصنوعی من را منتشر می کند در حالی که از تعامل تا کنون راضی است.
مشتاقانه منتظر است
تأکید روزافزون بر راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی توسط غولهای صنعتی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت و دیگران، تأثیر بالقوه تحولآمیز هوش مصنوعی را بر مشاغل و جامعه در کل نشان میدهد.
همانطور که شرکت ها به طور فزاینده ای در زیرساخت ها و استعدادهای هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند، آینده فناوری را شکل می دهند و فرصت های جدیدی برای نوآوری ایجاد می کنند.
با این حال، این تغییر سریع به سمت یکپارچه سازی هوش مصنوعی همچنین سوالاتی را در مورد خطرات بالقوه، ملاحظات اخلاقی و نیاز به مقررات برای اطمینان از اینکه پیشرفت های هوش مصنوعی به نفع همه است، ایجاد می کند.
تصویر ویژه: iQoncept/Shutterstock