لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
لینک های داخلی در مقابل خارجی
یک پیوند داخلی دارای کد HTML زیر خواهد بود:
توجه: برخی افراد هنگام مراجعه به لینک های خارجی که به وب سایت خود اشاره می کنند از کلمات بک لینک و لینک های ورودی به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که آنها از نظر فنی یکسان هستند، تفاوت های ظریفی بین SEO و ایجاد ترافیک وجود دارد. برای جزئیات بیشتر به این صفحه در مورد بک لینک ها در مقابل لینک های ورودی مراجعه کنید.
تفاوت بین لینک های داخلی و لینک های خارجی
لینک های داخلی | لینک های خارجی |
---|---|
صفحات وب سایت شما را به هم پیوند می دهد. | به سایر دامنه های وب سایت پیوند می دهد. |
ارزش سهام لینک را در سراسر سایت شما منتقل می کند. | سهام پیوند را به وب سایت های دیگر منتقل می کند. |
به افزایش تعداد بازدید از صفحه برای هر بازدیدکننده کمک می کند. | می تواند بازدید کننده را از سایت شما دور کند و به طور بالقوه برنگردد. |
می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف در هنگام استفاده از متن لنگر بهینه شده با سئو بهبود بخشد. | می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای وب سایت های دیگر بدون توجه به متن لنگر استفاده شده بهبود بخشد. |
پیوند داخلی با تعداد کل صفحاتی که در سایت دارید محدود می شود. | پیوندهای خارجی نامحدود است زیرا می توانید به هر تعداد وب سایت دیگر پیوند دهید. |
پیوندهای داخلی تا حدی قابل اعتماد بودن محتوای شما را بهبود می بخشد زیرا خود تحمیلی هستند. | پیوندهای خارجی قابلیت اطمینان محتوای شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد زیرا شما از منابع معتبر دیگر استناد می کنید. |
لینک های داخلی یک عامل سئوی درون صفحه هستند. | لینک های خارجی نیز عامل سئوی درون صفحه هستند. |
درباره پیوندهای داخلی و خارجی بیشتر بدانید
در اینجا چند نمونه پیوند خارجی آورده شده است:
آیا لینک های داخلی برای سئو خوب هستند؟
<a href="http://www.external-domain.com/">Link Anchor Text</a>
همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین لینک های داخلی و لینک های خارجی این است که لینک سازی داخلی ارزش کلی سئو سایت شما را بهبود می بخشد در حالی که لینک سازی خارجی اعتبار صفحات شما را افزایش می دهد.
<a href="http://www.same-domain.com/">Link Anchor Text</a>
اگر می خواهید استراتژی سئوی خوبی برای وب سایت خود داشته باشید، باید تفاوت بین لینک های داخلی و لینک های خارجی را بدانید.
اما همانطور که در ادامه خواهید آموخت، لینک های خارجی می توانند بخش مفیدی از استراتژی سئو داخلی شما باشند. و داشتن پیوندهای داخلی و خارجی در یک صفحه خوب است تا محتوای دیگر سایت شما خزیده شود، صفحه پیوند معتبرتر به نظر برسد، و برای گوگل راحت تر است که بفهمد محتوای شما برای اهداف سئو چیست.
مثال لینک داخلی
در اینجا چند نمونه لینک داخلی آورده شده است:
مثال پیوند خارجی
همچنین باید بدانید که هر نوع پیوند چگونه می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.
بنابراین در این پست، من قصد دارم هر آنچه را که باید در مورد پیوندهای داخلی و خارجی بدانید را پوشش دهم. من توضیح خواهم داد که لینک های داخلی و لینک های خارجی چیست، نمونه هایی از هر نوع را ذکر می کنم، در مورد مزایای پیوند داخلی و خارجی صحبت می کنم، و بهترین روش ها را برای بهبود دید جستجوی صفحه و رتبه بندی کلمات کلیدی به شما ارائه می دهم.
تفاوت اصلی بین لینک های داخلی با لینک های خارجی این است که لینک های داخلی بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارند در حالی که لینک های خارجی اعتبار سایت شما را بهبود می بخشند. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحه دیگری در وب سایت شما اشاره می کنند. پیوندهای خارجی، هایپرلینک هایی هستند که به صفحات یک وب سایت دیگر اشاره می کنند.
ما همچنین بهترین روشها را برای پیوندهای داخلی و خارجی بررسی کردیم تا بتوانید بیشترین ارزش را از آنها ببرید. این شامل مواردی مانند استفاده از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی، پیوند داخلی به مهم ترین صفحات سایت شما، پیوند خارجی به معتبرترین منابع در جایگاه شما، و استفاده مناسب از ویژگی nofollow است.
استفاده از لینک های خارجی برای افزایش اعتبار و شهرت برای وب سایت شما، بهبود تجربه کاربری و انتقال قدرت سئو به دامنه دیگری است. استفاده از لینک های خارجی راه خوبی برای بهبود کیفیت کلی صفحات وب سایت شما است.
مزایای پیوندهای خارجی
- پیوندهای خارجی با به اشتراک گذاشتن سایر منابع مرتبط با موضوع، برای خواننده مفید است.
- پیوندهای خارجی خوب اعتبار وب سایت شما را بهبود می بخشد.
- پیوند دادن به سایر وب سایت های قابل اعتماد به رتبه صفحه شما کمک می کند، نه آسیبی به آن.
- لینک های خارجی اعتبار محتوای شما را افزایش می دهند.
- پیوندهای خارجی به محتوای شما کمک می کنند تا توسط سایت هایی که به آنها پیوند می دهید مورد توجه قرار گیرد و احتمالاً به اشتراک گذاشته می شود.
بهترین روش ها برای پیوندهای خارجی
- لینک به سایت های مرتبط دیگر گوگل با پیوندهای خارجی موجود در صفحه می تواند چیزهای زیادی در مورد محتوای شما بیاموزد. پیوندهای خارجی خود را به عنوان سرنخ هایی برای خزنده ها در مورد اینکه صفحه باید با چه موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط و رتبه بندی شود، در نظر بگیرید.
- به معتبرترین سایت ها در جایگاه خود پیوند دهید. شما نمی خواهید به هر وب سایتی پیوند دهید. پیوندهای خارجی اعتبار و اعتبار را برای صفحه پیوند ایجاد می کنند. بهترین روش این است که پیوندهای خارجی را به منابع مرتبط و معتبر اضافه کنید تا بتوانید در این فرآیند شهرت خود را افزایش دهید. سایت های قابل اعتماد فقط به سایت های قابل اعتماد دیگر پیوند دارند.
- از لینک های خارجی زیاد خودداری کنید. در حالی که لینکهای خارجی میتوانند سیگنال خوبی برای گوگل باشند، داشتن لینکهای خروجی زیاد میتواند شروع به اسپم شدن کند. فقط پیوندهایی را وارد کنید که برای خوانندگان شما مرتبط و مفید هستند و آنها را نسبتاً پراکنده نگه دارید. اکثر صفحات فقط بین 3-5 لینک خارجی برای اهداف سئو نیاز دارند.
- از لینک های nofollow برای لینک های تبلیغاتی استفاده کنید. ویژگی “nofollow” نشانه ای برای گوگل است که صفحه پیوند داده شده نباید با صفحه شما مرتبط باشد و نباید خزیده شود. تنها زمانی که میخواهید از nofollow استفاده کنید این است که برای قرار دادن پیوند خارجی پول پرداخت شده باشد یا برای کسب درآمد استفاده شده باشد (یعنی پیوند وابسته).
- از پیوندهای nofollow برای منابعی که نمی توانید تأیید کنید استفاده کنید. اگر می خواهید از یک لینک خارجی به وب سایت دیگری استفاده کنید اما از اعتبار صفحه مطمئن نیستید، بهتر است از ویژگی nofollow استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که به صفحه پیوند دهید اما هیچ نوع تاییدی را به همراه ندارد.
لینک های داخلی برای سئو خوب هستند. لینک های داخلی با ایجاد معماری سایت و گسترش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در سراسر وب سایت به سئو کمک می کنند. لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد.
مزایای لینک های داخلی
- پیوندهای داخلی تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
- لینک های داخلی می توانند نرخ پرش صفحه شما را کاهش دهند.
- پیوندهای داخلی به سایر صفحات شما کمک می کند تا توسط Google کشف و خزیده شوند.
- لینک سازی داخلی ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) را در سراسر سایت پخش می کند.
- پیوند داخلی به هدایت ترافیک به مهمترین صفحات سایت شما کمک می کند.
- پیوند داخلی تعداد بازدید صفحه را افزایش می دهد.
- پیوندهای داخلی با متن لنگر بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.
بهترین روش ها برای پیوندهای داخلی
- از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی برای پیوندهای داخلی استفاده کنید. اساسا، کلمه کلیدی مورد نظر را که می خواهید صفحه پیوند داده شده برای آن رتبه بندی کند، در داخل متن لنگر از صفحه پیوند قرار دهید.
- به مهمترین صفحات خود پیوند دهید. صفحاتی که بالاترین ROI را برای کسب و کار شما فراهم می کنند باید به اکثر آنها پیوند داده شوند.
- به صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید پیوند دهید. هر چه یک صفحه لینک های داخلی بیشتری داشته باشد، از نظر گوگل اهمیت بیشتری دارد. و لینک های داخلی بیشتر می توانند رتبه کلمات کلیدی را برای یک صفحه افزایش دهند.
- پیوند از سایر صفحات مرتبط استفاده از لینک های داخلی برای پیوند دادن دو صفحه به یکدیگر که در یک موضوع مشابه هستند بهتر از پیوند دادن صفحات غیرمرتبط است.
- تا جایی که می توانید در یک مقاله پیوند دهید. یک تمرین خوب این است که سعی کنید برای هر 200 کلمه در صفحه حداقل یک پیوند داخلی استفاده کنید. شما برای پیوندهای داخلی بیش از حد جریمه نخواهید شد. در واقع برای کاربر بهتر است.
- از لینک های dofollow برای لینک های داخلی استفاده کنید. هرگز از ویژگی nofollow در لینک های داخلی استفاده نکنید. انجام این کار جریان ارزش لینک را کاهش می دهد. برای جزئیات بیشتر به پست های من در مورد بک لینک های dofollow و بک لینک های nofollow چیست مراجعه کنید.
- پیوندهای داخلی پاورقی در سطح سایت ایجاد نکنید. قرار دادن یک لنگر غنی از کلمات کلیدی در یک لینک پاورقی عمل بدی است و توسط گوگل هرزنامه محسوب می شود. این کار را نکنید وگرنه ممکن است جریمه شوید.
استفاده از پیوند خارجی چیست؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
درک ایده پشت پیوندهای داخلی آسان است زیرا آنها خوانندگان شما را بیشتر با وب سایت شما درگیر می کنند. با این حال، پیوندهای خارجی ممکن است غیرقابل درک به نظر برسند زیرا لزوماً نمی خواهید بازدیدکنندگان شما روی پیوندهایی کلیک کنند که آنها را از وب سایت شما دور می کند.
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های داخلی و خارجی در سئو و همچنین بهترین روش ها و ابزارهای استفاده برای بهینه سازی وب سایت توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه برای پیوندهای داخلی در مقابل خارجی
یک پیوند خارجی دارای کد HTML زیر خواهد بود: