چرا تعداد صفحات ایندکس شده با گوگل متفاوت است؟


سوال امروز Ask An SEO از Kayle از کیپ تاون می آید که می پرسد:

گوگل نشان می دهد که 314 صفحه وب سایت من ایندکس شده اند، اما Ahrefs فقط 260 صفحه داخلی و Semrush فقط 220 صفحه را نشان می دهد. این به چه معناست؟ چگونه می توانم به طور دقیق بررسی کنم که آیا همه صفحات من ایندکس شده اند؟

هر کسی که گفته است «اعداد دروغ نمی‌گویند» هرگز با یک برنامه تحلیلی مدرن کار نمی‌کند – یا هر برنامه‌ای که سعی می‌کند از کاری که گوگل انجام می‌دهد تقلید کند. آن برنامه ها همیشه دروغ می گویند.

اما دروغ ها کذب نیستند.

هیچ یک از ابزارهایی که استفاده می کنیم سعی نمی کنند ما را فریب دهند تا فکر کنیم نتایج متفاوتی نسبت به خود داریم.

درک اینکه یک ابزار چگونه کار می‌کند، چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کند و چگونه می‌توان آن اندازه‌گیری‌ها را به بهترین شکل خواند، یک مهارت ضروری برای هر بازاریاب دیجیتال است.

بنابراین، چگونه تفاوت بین نتایج متفاوت در ابزارهای مختلف را درک می کنید؟

به منبع ابزار نگاه کنید

اولین قدم در درک چگونگی درک نتایج از چندین ابزار، درک ابزاری است که استفاده می کنید.

آن ابزار داده های خود را از کجا می کشد؟

چگونه داده ها را جمع آوری می کند؟

آیا داده ها دقیق خواهند بود یا بیشتر یک روند سنج هستند؟

به عنوان مثال، متخصصان جدید سئو معمولاً هنگام بررسی تخمین های ترافیک Semrush در مقابل اعداد در Google Analytics از تفاوت ها شوکه می شوند.

اما اگر درک کنید که هر ابزار چگونه داده های خود را دریافت می کند، استفاده صحیح از آن آشکار می شود.

تجزیه و تحلیل ترافیک Semrush بر اساس تعداد کلمات کلیدی که یک سایت برای آنها رتبه بندی می کند و تخمینی از میزان ترافیک هر کلمه کلیدی است.

وقتی به دنبال مقایسه داده‌های مطلق برای وب‌سایت‌ها هستید، این بسیار نادرست است.

اگر به دنبال روند ترافیک در طول زمان هستید، Semrush یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تجزیه و تحلیل رقابتی است.

اما من هرگز از آن برای اندازه‌گیری ترافیک سایتی که به Google Analytics دسترسی داریم استفاده نمی‌کنم، زیرا Google Analytics بازدیدکنندگان واقعی یک سایت را اندازه‌گیری می‌کند.

Semrush ترافیک را تخمین می زند. گوگل آنالیتیکس ترافیک را اندازه گیری می کند.

تفاوت بزرگ

Ahrefs vs. سمروش در مقابل کنسول جستجوی گوگل

بیایید به سوال مورد نظر برسیم.

اگر بخواهم تعداد صفحات ایندکس شده سایتی را که کنترل می‌کنم بفهمم، فقط به داده‌های کنسول جستجوی Google تکیه می‌کنم. چرا؟

کنسول جستجوی گوگل (GSC) تنها ابزار از سه مورد مورد بحث است که تعداد صفحات ایندکس شده را در مقابل تخمین تعداد صفحات نمایه شده را اندازه می گیرد.

آیا کنسول جستجوی گوگل همیشه کاملاً صحیح است؟ خیر

اما تقریباً در هر مورد، GSC نمایش دقیق تری از تعداد صفحاتی که واقعاً ایندکس شده اند ارائه می دهد.

هر دو Semrush و Ahrefs گزینه ای برای اتصال داده های GSC به حساب شما ارائه می دهند.

این باعث می شود داده های آن ابزارها در سایت شما دقیق تر شود.

این بدان معنا نیست که تعداد سایت‌های رقبا – یا سایت‌هایی که کنسول جستجوی گوگل را کنترل نمی‌کنید – نتایج دقیق‌تری در Ahrefs یا Semrush داشته باشند.

اما اگر به تحلیل رقابتی نیاز دارید، Ahrefs و Semrush بهترین راه برای مقایسه سیب با سیب هستند.

تا آنجا که “بررسی متقابل آیا همه صفحات شما ایندکس شده اند یا نه”، فکر نمی کنم لازم باشد.

گوگل مکانی است که می خواهید تمام صفحات شما ایندکس شوند.

کنسول جستجوی گوگل به همین منظور ساخته شده است.

این تنها منبع داده های اصلی است که در مورد نمایه Google در اختیار دارید، زیرا اپراتورهای جستجو نتایج دقیقی را ارائه نمی دهند و مدتی است که این کار را نمی کنند.

در نتیجه

برای بازاریابان دیجیتال مهم است که بفهمند یک ابزار چه کاری انجام می دهد، داده های آن از کجا می آید و بهترین راه برای استفاده از آن چیست.

تا کنون، هوش مصنوعی ندیده‌ام که جایگزین یک ذهن مشتاق بازاریابی باشد که به دانش نحوه عملکرد اکوسیستم مجهز باشد.

بنابراین قبل از اجرای تجزیه و تحلیل، ابزار و بهترین کاربرد آن را درک کنید.

اگر بدانید که چه چیزی را اندازه گیری می کنید، چگونه و چرا می کنید، بازاریاب دیجیتال بهتری خواهید بود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: دیکوشین دیمیتری/شاتراستاک





منبع