چرا تولید محتوای انبوه برای رسانه های اجتماعی در زمان شما صرفه جویی می کند؟


تولید محتوای انبوه چیست؟

من دوست دارم فکر کنم که تولید محتوای انبوه اصطلاح جدیدی است که توسط بسیاری از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، بنابراین انگشتان دست روی دست می‌روند.

به بیان ساده، فرآیند تولید محتوای انبوه زمانی است که شما طیف وسیعی از ایده‌ها را برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارائه می‌دهید و محتوا، زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها و زمان‌بندی را برای یک دوره زمانی تولید می‌کنید.

من اغلب متوجه می شوم که اگر شما محتوایی به ارزش چهار تا شش هفته قبل از حضور آنها در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید، این نمونه خوبی از این فرآیند خواهد بود.

اما، نکته اینجاست: این یک فرآیند است و گاهی اوقات بازاریابی رسانه های اجتماعی به طور کامل به یک ساختار خطی اجازه نمی دهد. دنیا مکانی غیرقابل پیش‌بینی است و گرایش‌هایی در سمت چپ، راست و مرکز وجود دارد، بنابراین شما باید این اجازه را بدهید.

آنچه من در این مقاله پیشنهاد می‌کنم این است که تولید محتوای انبوه به شما این امکان را می‌دهد که سازنده باشید و از قبل برای کسب‌وکارتان (یا کسب‌وکارهای مشتری‌تان) برنامه‌ریزی کنید.

تولید محتوای انبوه در بازاریابی رسانه های اجتماعی چه هدفی دارد؟

من قبلاً به هدف بالا اشاره کرده ام، اما می خواهم تفکر خود را در اینجا گسترش دهم.

من همیشه به مردم توصیه می‌کنم – چه تیم، چه مشتریان یا شرکای من – که ارسال پست‌های رسانه‌های اجتماعی به خاطر آن باعث کاهش آن نمی‌شود.

به یاد داشته باشید که کلید رسانه های اجتماعی بودن است اجتماعی; تعامل با مخاطبان باید برای ایجاد روابط صورت گیرد و نباید فراموش شود.

با این حال، اگر استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما ارائه رهبری فکری به مخاطبان یا تشویق آن‌ها برای خرید محصولات/خدمات شما باشد، مطمئناً تولید محتوای انبوه به شما کمک می‌کند تا از قبل برنامه‌ریزی کنید.

فکر کردن به فصلی بودن در کسب و کار شما نیز مهم است، بنابراین دانستن اینکه تعطیلات در راه است به شما زمان کافی برای برنامه ریزی در مورد پیام رسانی یا کمپین خود می دهد.

چگونه تولید محتوای انبوه می تواند در وقت شما صرفه جویی کند

برای اینکه این فرآیند به طور موثر عمل کند، باید ابزار مناسبی برای انجام آن در اختیار داشته باشید.

من همیشه از نسخه‌ای از تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی Hootsuite استفاده کرده‌ام که به مرور زمان آن را تغییر داده‌ام.

اسکرین شات از تقویم اکسل برای محتوای رسانه های اجتماعیتصویری از تقویم محتوای رسانه اجتماعی Infinity Digital، اکتبر ۲۰۲۲

این تقویم محتوای رسانه های اجتماعی Infinity Digital از یک هفته در سپتامبر امسال است. همانطور که می بینید، به شما امکان می دهد به وضوح مشاهده کنید:

  • هفته.
  • تاریخ انتشار.
  • زمان انتشار.
  • خروجی پلت فرم
  • موضوع یا سریال
  • محتوا برای ایجاد
  • کپشن شامل هشتگ
  • وضعیت پست

وقتی به برنامه ریزی چند هفته آینده محتوایمان برمی گردد، می توانم تاریخ ها و زمان های انتشار را که از عملکرد آخرین مجموعه پست های من مشتق شده است را وارد کنم.

اسکرین شات از hootsuite بهترین زمان برای ارسال گزارشاسکرین شات از Infinity Digital در Hootsuite، اکتبر ۲۰۲۲

این فقط یک نمونه از صفحه فیس بوک ما است و بهترین زمان برای ارسال پست برای افزایش دسترسی است.

سپس می‌توانیم به تصمیم‌گیری در مورد موضوع، سریال یا کمپین و اینکه کدام خروجی محتوا برای رسیدن به اهدافمان بهتر است، برویم.

پس از آن، می‌توانیم یک درخواست ایجاد کنیم تا بفهمیم چه محتوایی را باید ایجاد کنیم.

داشتن یک ستون وضعیت در پایان بسیار مهم است، زیرا به صورت بصری به شما نشان می دهد که در هفته یا ماهی که در آن هستید در کجا هستید.

همچنین شایان ذکر است که این الگو برای هر کسب و کار یا برندی کار نخواهد کرد.

و مهمتر از همه: کیفیت همه چیز است. در حالی که این رویکرد و فرآیند دیگری را نشان می دهد، هنوز باید به کیفیت محتوای خود و تأثیر آن بر مخاطبان خود فکر کنید.

چیزی که ما نمی خواهیم، ​​یکسری پست است که به خاطر آن منتشر می شود، بدون اینکه ارزشی برای مخاطب ایجاد کند. فکر کنید: آیا فالوورها و فالوورهای احتمالی من از این پست چیزی به دست خواهند آورد؟

گاهی اوقات ایده خوبی است که کانال های مختلفی را به ترکیب اضافه کنید – مانند وبلاگ وب سایت خود – زیرا به شما این امکان را می دهد که پست های اجتماعی را که با تبلیغ این قسمت از محتوا همراه است، جفت کنید.

نمونه ای از زمانی که تولید محتوای انبوه در زمان آژانس من صرفه جویی کرده است

توضیح داده‌ام که چگونه در سازمان‌دهی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آژانس خودم در وقتم صرفه‌جویی کرده‌ام، اما می‌خواهم در مورد اینکه چگونه به تیم من در ارائه مشتری کمک می‌کند صحبت کنم.

همانطور که در بالا گفتم، تقویم محتوا می تواند به اشکال مختلف باشد، بنابراین ما دائماً آنها را برای مشتریان خود تطبیق می دهیم.

یکی از مشتریان ما، AA Salt Services Ltd، اخیراً پس از همکاری با ما در طول 12 ماه گذشته در کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود با ما همراه شده است.

در جلسه استراتژی ما، تصمیم گرفته شد که تولید انبوه محتوا در دوره زمستان سودمند باشد زیرا می‌توانیم برای هفته‌ها و روزهای خاص پیام‌رسانی را از قبل برنامه‌ریزی کنیم.

همچنین، ما می‌توانیم اسلات‌هایی را در تقویم برای مواردی که دوست دارم به‌عنوان پست‌های «خارج از کاف» از آن یاد کنم – مانند تغییرات آب و هوا در منطقه محلی (اگر از این مشتری به عنوان مثال استفاده کنم) رایگان نگه داریم.

ابزارهایی برای استفاده در هنگام ایجاد محتوای انبوه

من قبلاً در مورد قالب تقویم محتوا صحبت کرده ام که از Hootsuite گرفته شده است، اما می خواهم به شما نشان دهم که خودم و تیمم از چه ابزارهایی برای ایجاد محتوا به صورت انبوه استفاده می کنیم.

اولین ابزاری که فکر می کنم مورد علاقه خاصی است Canva است.

Good ol’ Canva از زمانی که من برای اولین بار از آن استفاده کردم راه طولانی را پیموده است. نه تنها توانایی تطبیق قالب ها برای ایجاد محتوا را دارید، بلکه با نسخه Canva’s Pro می توانید اندازه گرافیک ها و ویدیوها را متناسب با فرمت های دیگر تغییر دهید.

تصویری از ابزار تغییر اندازه بوماسکرین شات Canva، اکتبر ۲۰۲۲

من از این برای تغییر اندازه به سایر پلتفرم‌های اجتماعی استفاده می‌کنم و با کمی جگرگ پوکری (بازاریابی شیک برای جابجایی و سازماندهی مجدد دارایی‌ها صحبت می‌کند)، مجموعه کاملی از گرافیک‌ها و ویدیوها را برای همه پلتفرم‌های رسانه اجتماعی انتخابی خود دارم.

ما همچنین با سایر ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی در آژانس من آزمایش کرده ایم، بنابراین جالب است که ببینیم کدام یک برای ما و مشتریانمان بهترین کار را دارند.

آپلود انبوه محتوای Hootsuite در گذشته باعث صرفه جویی شده است، زیرا به شما امکان می دهد از صفحه گسترده ای مانند صفحه بالا استفاده کنید و تمام محتوای خود را فقط با چند کلیک برنامه ریزی کنید!

با این حال، می‌دانم که Later.com نیز این ویژگی را دارد، با قابلیت اتصال به فضای ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive و Dropbox که می‌توانید مستقیماً محتوای تأیید شده را بکشید. این برای به اشتراک گذاری با سایر ذینفعان بسیار مفید است!

اسکرین شات از ابزار آپلود رسانه later.comعکس صفحه بعداً، اکتبر 2022.

خلاصه

برای خلاصه کردن اولین مقاله‌ام در مورد SEJ، یک فرآیند تفکیک شده در مورد نحوه رویکرد من به تولید محتوای انبوه برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به شما می‌گویم:

  • فهرستی از ایده ها ایجاد کنید که هدف آن ارائه استراتژی رسانه های اجتماعی شماست.
  • تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود را توسعه دهید، تجزیه آن بر اساس پلتفرم و کانال.
  • در مورد دوره زمانی تصمیم بگیرید شما می خواهید برای کار کردن.
  • از ابزارهایی مانند Canva و CapCut استفاده کنید با قالب های آنها برای ایجاد محتوای شما.
  • آپلود انبوه با استفاده از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite یا Later.com.
  • عملکرد پست خود را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنید تا زمان انتشار را تنظیم کنید برای اطمینان از بهترین نوردهی برای دسترسی، تعامل یا ترافیک.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock





منبع