چرا توییت مقایسه گوگل با Dying Mall ویروسی شد؟


توییتی که نشان می‌دهد گوگل دیگر نتایج مفیدی ارائه نمی‌دهد، اعصاب دیگران را که همین احساس را داشتند، به هم زد و باعث شد آن را ویروسی کند. این توییت بیش از 42000 لایک و نزدیک به 6000 ریتوییت از سوی دیگرانی که از گوگل راضی نیستند دریافت کرد.

این توییت گوگل را با مراکز خرید فرسوده مقایسه می‌کند که نمی‌توانید «آنچه برای آن آمده‌اید» به دست آورید.

آن شخص در توییتی نوشت:

دیگران نیز همین احساس را در مورد گوگل داشتند

ممکن است دیگران در توییتر نیز همین احساس را داشته باشند، شاید توضیح دهند که چرا این توییت در فضای مجازی منتشر شد.

برخی احساس کردند گوگل اخیرا بدتر شده است:

برخی از مردم از گوگل راضی هستند

همه پاسخ‌ها از طرف افرادی نبود که از Google ناراضی بودند:

اما آنهایی که از SERP های گوگل ابراز رضایت می کردند، به طور قابل توجهی موارد پرت بودند.

اکثر پاسخ‌ها با توییت اصلی موافق بودند و بیش از 42000 لایک دریافت کردند و این نشان می‌داد که شاید افراد بیشتری از گوگل ناراضی باشند تا از آن خوشحال شوند.

Google Forcing Intent on SERPs

یکی از گرایش‌ها در آن بحث این است که گوگل تفسیر خود را از پرس و جو جستجو می‌کند.

اما گوگل معنای مورد نظر را تغییر می‌دهد به پاسخ‌های اشتباه منجر می‌شود.

این امر کاربر را مجبور می کند تا درخواست جستجوی خود را دوباره فرموله کند.

کسانی که از این موضوع شکایت می کنند ممکن است تصورش را نداشته باشند.

یک مطالعه اخیر توسط SEMRush نشان داد که تقریباً 30٪ از سؤالات جستجو باید دوباره فرموله شوند.

مطالعه SEMRush اشاره کرد:

“در اینجا مقدار زیادی اصلاح کلمه کلیدی وجود دارد.

اگر تعداد کلیک‌های گوگل را با تعداد تغییرات کلیدواژه ترکیب کنیم، می‌بینیم که تقریباً 30 درصد از افراد یا به نوعی جستجوهای خود را اصلاح می‌کنند یا گسترش می‌دهند.

… 27.6% از جستجوها در نهایت تحت نوعی اصلاح پرس و جو قرار می گیرند…”

برخی از اهداف اجباری را می‌توان با اعمال اشتباه موقعیت جغرافیایی گوگل در جست‌وجو و تفسیر یک پرس و جو به عنوان جستجوی محلی توضیح داد.

شخصی که این توییت را شروع کرد همچنین پیشنهاد کرد که کاربران نباید مجبور به استفاده از نقل قول ها یا اپراتورهای جستجوی پیشرفته شوند.

بسیاری از افراد در توییتر موافق بودند که SERP های گوگل تفسیر نادرست پرس و جو را اعمال می کنند.

کیفیت پایین سایت ها در SERP های گوگل

روند دیگری در بحث ایجاد شده توسط توئیت ویروسی این است که SERP ها با سایت های خراشیده شده آلوده شده اند، نتایج بد دستور العملی که کاربران را مجبور می کند برای رسیدن به دستور العمل ها و محتوایی که عمومی هستند و مفید نیستند، محتوای بی فایده را مرور کنند.

سایت های خراشیده شده در SERP برای پرس و جوهای کدنویسی

سایت های بد دستور غذا

SERP ها به قدری غیر مفید توصیف شدند که این تجربه با قدم زدن در میان علف های هرز مقایسه شد:

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین پاسخ‌ها این است که حس کشف از گوگل از بین رفته است:

آیا این تقصیر گوگل است؟ یا مقصر محتوای آنلاین است؟

بخشی از تقصیر ممکن است گوگل باشد زیرا به نظر می رسد مدت ها پیش تصمیم گرفته است که محتوای انجمن ها را که جوامعی هستند که در آن افراد واقعی درباره موضوعات مورد علاقه صحبت می کنند، از اولویت خارج کند.

SERP ها پر از محتوا هستند اما نه بینش انسانی

گوگل هرگز به صراحت نگفته است که رتبه بندی محتوای انجمن ها را از اولویت خارج کرده است. اما به‌عنوان یک مدیر انجمن انجمن و کسی که دیگرانی را که انجمن‌ها را مدیریت می‌کنند می‌شناسد، مطمئناً احساس می‌کند که گوگل از رتبه‌بندی محتوای تولید شده از افراد واقعی عقب‌نشینی کرده است.

یک شکایت رایج این است که گوگل تمایل دارد محتوا را رتبه بندی کند اما بینش افراد واقعی را رتبه بندی نمی کند.

برخی از تقصیرها به دلیل انتشار محتوای نوشته شده توسط نویسندگان، اما نه لزوماً متخصصان، متوجه صنعت SEO است.

امروزه ابزارهایی وجود دارند که SERP ها را خراش می دهند و خلاصه های محتوا را تولید می کنند، طرح هایی برای نویسندگان تا اساساً محتوایی را بازنویسی کنند که بهینه سازی شده سئو است.

یک تئوری SEO به نام استراتژی آسمان‌خراش وجود دارد که به بررسی محتوای رقبا و سپس تحقیق در مورد موضوع و بازنویسی آن کمک می‌کند تا ده برابر بزرگ‌تر و (امیدوارم) بهتر شود.

این ابزارها و استراتژی‌ها افراد غیرمتخصص را تشویق می‌کنند و به نوشتن محتوا کمک می‌کنند و مردم متوجه آن می‌شوند.

این تصور که گوگل ناکارآمد یا خراب است

در نهایت این شکایت قدیمی وجود دارد که گوگل انگیزه ایجاد تبلیغات در چهره کاربران را دارد و خراب است. این شکایت از زمانی که گوگل شروع به نمایش تبلیغات کرد و پس از عمومی شدن گوگل افزایش یافت.

چه درست باشد چه نباشد، این تصور که گوگل خراب است تا به امروز ادامه دارد.

تجربه شما از گوگل چیست؟

چند روز قبل از انتشار توییت ویروسی، من از جستجوی گوگل دلسرد شدم و در مورد آن در فید فیسبوک خود پست کردم.

نوشتم:

من فقط مجبور شدم چندین بار درخواست جستجوی خود را در گوگل فرموله کنم. گوگل مدام اصرار داشت که من دنبال چیز دیگری هستم.

و سپس مجبور شدم به افزودن جستجوهای منفی متوسل شوم تا از اصرار گوگل جلوگیری کنم که من به دنبال چیز دیگری هستم و در نهایت فکر کردم که این فقط احمقانه است.

بنابراین به بینگ رفتم و با یک جستجو چیزی را که به دنبالش بودم پیدا کردم.

هر بار که جستجو می کنم این اتفاق نمی افتد. اما به نظر می رسد که من به طور فزاینده ای مجبور هستم جستجوهای خود را دوباره فرموله کنم زیرا گوگل همچنان اصرار دارد که به دنبال چیز دیگری هستم.

چاک پرایس (نمایه لینکدین)، یک بازاریاب جستجوی متخصص، به پست فیسبوک من پاسخ داد و نوشت:

من چند ماه است که این را تجربه کرده ام. وقتی مدتی قبل اینجا در FB پرسیدم که آیا مردم بیشتر از Bing استفاده می کنند، پاسخ منفی بود.

عادت های قدیمی به سختی از بین می روند، اما دیگر نمی توانید برای “بهترین” نتایج جستجو به گوگل تکیه کنید.

من اغلب وقتی به پاسخ نیاز دارم به بینگ و حتی Yandex ارجاع می دهم.

در تجربه من، گوگل خوب به نظر می رسد و حتی می تواند نتایج شگفت انگیزی را برای پرس و جوهایی که شبیه سوالاتی است که برای یک انسان مطرح می شود ارائه دهد.

به عنوان مثال، گوگل پاسخ صحیح (Cemetry Gates توسط The Smiths) را برای این سوال نشان می دهد که “آن آهنگ درباره ملاقات دوستان در یک گورستان چیست؟”

تجربه شما اخیراً با گوگل چیست؟

آیا باید سوالات خود را دوباره فرموله کنید؟

هر چند وقت یک بار مجبور می شوید از نقل قول استفاده کنید تا گوگل را مجبور کنید نتایج درست را نشان دهد؟

واقعیت در مورد جستجوی Google هرچه باشد، قابل توجه است که یک شکایت ساده در مورد ناکام ماندن جستجوی Google توسط یک کاربر به یک عصب ضربه زد و باعث شد توییت در فضای مجازی منتشر شود.

تصویر برجسته توسط شاتر استوک/جهان نفیا زهری





منبع