به عنوان مثال، تگ H1 بیشترین وزن سئو را برای سرفصل ها (H1 تا H6) دارد زیرا موضوع اصلی محتوا را مشخص می کند. سرفصلهای HTML مانند تگهای H2 و H3 نیز به بهبود ارتباط محتوا برای جستجوی کاربر کمک میکنند، در حالی که سرفصلهای سطح H4 تا H6 برای SEO مهم نیستند.
در زیر، متوجه خواهید شد که چرا تگ های هدر برای رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت اهمیت دارند و لیستی از مزایای برتر سرفصل های HTML در سئو را دریافت خواهید کرد.
تگهای هدر نیز مهم هستند زیرا روی خزیدن تأثیر میگذارند. سرفصل های HTML به عنکبوت های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت صفحه وب شما را اسکن کنند تا ساختار سند را درک کنند.
یکی از بهترین مزایای تگ های هدر این است که محتوای شما را خواناتر و در دسترس کاربر می کند. وقتی بازدیدکنندگان می توانند به راحتی محتوا را اسکن کنند تا آنچه را که می خواهند بیابند، به احتمال زیاد زمان بیشتری را در وب سایت شما برای جمع آوری اطلاعات بیشتر صرف می کنند.
مزیت دیگر تگهای هدر این است که به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای شما را در موضوعات خاصی برای کاربران دستهبندی کنند. روش مناسب برای استفاده از سرفصل های HTML برای صفحات وب، برجسته کردن موضوعات مهم و موضوعات فرعی برای خواننده برای تعریف ساختار سند است.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چرا برچسب های هدر برای سئو مهم هستند؟”
گوگل اغلب از تگ های H2 و H3 در یک صفحه وب استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی ممکن است برای جستجوی کاربر مناسب یک قطعه ویژه باشد. با سازماندهی اطلاعات خود به روشی خاص با استفاده از تگهای هدر، میتوانید انتخاب شدن برای قطعههای ویژه را آسانتر کنید.
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های هدر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
- چرا تگ های هدر برای سئو مهم هستند؟
- چگونه تگ های سربرگ را برای سئو بهینه کنیم
تگ های هدر برای خلاصه سئو مهم هستند
خوانایی بهبود یافته همچنین نرخ پرش را کاهش می دهد که عامل مهمی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل داده هایی را در مورد نرخ پرش برای لیست های صفحات وب در SERP جمع آوری می کنند و نرخ پرش بالا معمولاً نشان می دهد که کاربران از محتوا راضی نیستند.
مهمترین مزیت تگ های هدر این است که آنها یک فاکتور رتبه بندی برای سئو هستند و می توانند به افزایش موقعیت صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کنند.
تگهای هدر برای سئو مهم هستند زیرا تگهای سربرگ به خزندههای موتورهای جستجو کمک میکنند تا موضوعات اصلی محتوا را برای فهرستبندی و رتبهبندی در SERPS درک کنند و همچنین صفحات وب را کاربرپسندتر، خواناتر و قابل دسترستر کنند.
1. برچسب های سرصفحه یک عامل رتبه بندی هستند
علاوه بر این، افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند از صفحهخوانها برای خواندن صفحات وب استفاده میکنند و تگهای هدر برای این کاربران مهم هستند که بتوانند به سرعت در محتوا با دستگاههای خود حرکت کنند.
با پیروی از این نوع استراتژی سئو برای تگهای هدر، به موتورهای جستجو کمک میکنید بدون بهینهسازی بیش از حد، موضوعات کلیدی و زیرمجموعههای صفحه را بهتر درک کنند تا محتوا بتواند رتبه بهتری برای کلمات کلیدی مرتبط در SERP داشته باشد.
4. تگ های سربرگ خوانایی SEO را بهبود می بخشد