این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چرا برچسب های هدر برای سئو مهم هستند؟”
به عنوان مثال، تگ H1 بیشترین وزن سئو را برای سرفصل ها (H1 تا H6) دارد زیرا موضوع اصلی محتوا را مشخص می کند. سرفصلهای HTML مانند تگهای H2 و H3 نیز به بهبود ارتباط محتوا برای جستجوی کاربر کمک میکنند، در حالی که سرفصلهای سطح H4 تا H6 برای SEO مهم نیستند.
همانطور که متوجه شدید، تگهای هدر اهمیت دارند زیرا به خزندههای موتور جستجو کمک میکنند تا موضوعات اصلی محتوا را برای فهرستبندی و رتبهبندی در SERPS درک کنند. از مزایای تگهای هدر در سئو نیز میتوان به کاربرپسندتر، خوانایی و دسترسی بیشتر صفحات وب برای کاربران اشاره کرد.
گوگل اغلب از تگ های H2 و H3 در یک صفحه وب استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی ممکن است برای جستجوی کاربر مناسب یک قطعه ویژه باشد. با سازماندهی اطلاعات خود به روشی خاص با استفاده از تگهای هدر، میتوانید انتخاب شدن برای قطعههای ویژه را آسانتر کنید.
خوانایی بهبود یافته همچنین نرخ پرش را کاهش می دهد که عامل مهمی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل داده هایی را در مورد نرخ پرش برای لیست های صفحات وب در SERP جمع آوری می کنند و نرخ پرش بالا معمولاً نشان می دهد که کاربران از محتوا راضی نیستند.
استفاده از هدرهای صحیح برای ساختار سلسله مراتبی HTML (به عنوان مثال، یک H3 تحت یک H2) زمینه ارزشمندی را برای موتورهای جستجو در هنگام خزیدن و فهرست کردن یک صفحه برای ذخیره در پایگاه داده اضافه می کند.
3. تگ های هدر موضوعات صفحه را تعریف کنید
مهمترین مزیت تگ های هدر این است که آنها یک فاکتور رتبه بندی برای سئو هستند و می توانند به افزایش موقعیت صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کنند.
یک راه عالی برای انجام این کار این است که اولین عنوان H2 را با عبارت جستجویی که کاربر برای یافتن اطلاعات در گوگل تایپ می کند مطابقت دهد. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی می تواند این داده ها را در اختیار شما قرار دهد. در مرحله بعد، میخواهید مستقیماً در زیر هدر H2 با قالبی که Google برای قطعه ویژه فعلی پاداش میدهد، به آن درخواست پاسخ دهید. ممکن است یک پاراگراف کوتاه، فهرست، جدول یا ویدیو باشد.
یکی دیگر از اهمیتهای تگهای هدر، تأثیر آنها بر نمایش محتوای شما در یک قطعه ویژه در جستجوی Google است. صفحات وب با ساختار سرفصل مناسب و پاسخ های صحیح برای پرس و جوهای جستجو شانس بهتری برای رتبه بندی در این موقعیت برتر در SERP ها دارند.
تگهای هدر برای سئو مهم هستند زیرا تگهای سربرگ به خزندههای موتورهای جستجو کمک میکنند تا موضوعات اصلی محتوا را برای فهرستبندی و رتبهبندی در SERPS درک کنند و همچنین صفحات وب را کاربرپسندتر، خواناتر و قابل دسترستر کنند.
1. برچسب های سرصفحه یک عامل رتبه بندی هستند
تگهای هدر نیز مهم هستند زیرا روی خزیدن تأثیر میگذارند. سرفصل های HTML به عنکبوت های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت صفحه وب شما را اسکن کنند تا ساختار سند را درک کنند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا تگ های هدر برای سئو مهم هستند؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.