چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟  (5 مزیت برتر)
انتشار: اردیبهشت 06، 1402
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404

چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟ (5 مزیت برتر)

به زبان ساده، پیوندهای داخلی، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان وب سایت شما آسان تر می کند.

هنگامی که بازدیدکنندگان لینک های شما را دنبال می کنند، زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند، و این تعامل کاربر گسترده و تجربه کاربری پیشرفته به نفع شما در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه سایت شما را درک می کنند و در کجا رتبه بندی می کنند، به نفع شما خواهد بود.

4. بهبود اعتبار صفحه و توزیع سهام لینک

به روز رسانی محتوای قدیمی یا قدیمی با پیوندهای داخلی به منابع جدیدتر اطلاعات، ارزش افزوده ای را برای کاربران فراهم می کند و در عین حال به آن سایت رونق می بخشد. در همین حال، پیوند دادن به صفحاتی که در جستجو چندان خوب عمل نمی کنند، می تواند بر رتبه بندی آن تأثیر بگذارد، زیرا هر چه تعداد لینک های بیشتری به آن صفحه بروید، اهمیت آن برای موتورهای جستجو بیشتر می شود.

2. افزایش ترافیک

مانند بسیاری از مزایای دیگر پیوندهای داخلی، سود طولانی مدت از همه اینها عامل مثبت دیگری است که بر موقعیت های SERP شما تأثیر می گذارد.

5. افزایش سرنخ و فروش

البته، حتی اگر هنگام ایجاد محتوای خود، اعتبار صفحه را در نظر نگیرید، موتورهای جستجو هنوز هم کمیت و کیفیت لینک های وارد شده به یک صفحه را هنگام تعیین رتبه آن در نظر می گیرند.

پیوندهای داخلی مهم هستند زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما و رابطه بین صفحات شما را درک کنند، که می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه نمایه شدن سایت های شما در نتایج جستجو داشته باشد.

با توجه به اینکه پیوندهای داخلی اساساً کاربران را در اطراف سایت شما هدایت می کنند، دلیلی وجود ندارد که نتوانید از آنها برای هدایت آن کاربران به صفحات فرود محصول یا محتوای تولیدی سرب استفاده کنید.

اهمیت لینک های داخلی از دیدگاه کاربر نیز قابل مشاهده است، زیرا به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند.

مزایای لینک های داخلی در سئو

1. بهبود رتبه بندی جستجو و دید

ممکن است یک بازدیدکننده پس از خواندن تنها یک وبلاگ، کاملاً آماده تحویل جزئیات کارت خود نباشد. با این حال، اگر آنها سه، چهار یا بیشتر بخوانند و در هر یک ارزش پیدا کنند، به احتمال زیاد شما را یک تجارت معتبر و قابل اعتماد می بینند که ارزش استخدام یا خرید از آن را دارد.

درباره پیوندهای داخلی بیشتر بدانید

در نهایت، این تعداد موقعیت های SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را که برای کلمات کلیدی مورد نظر به دست می آورید، تقویت می کند، زیرا هر چه محتوای بیشتری ایندکس شود، جستجوهای جستجوی بیشتری باید در آنها ظاهر شوید.

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.



منبع

به عنوان مثال، با افزودن یک دنباله خرده نان به سیلوهای محتوای خود، کاربران می توانند به سرعت در ساختار آن سیلو حرکت کنند تا درباره هر موضوعی که در وهله اول آنها را به سایت شما کشانده است، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به بیان ساده، لینک دادن از محبوب ترین و با رتبه بندی ترین صفحات شما به صفحات کمتر، به انتقال «آب پیوند» به آن صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند کمک می کند و ارزش آن ها را در نظر گوگل افزایش می دهد.

به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس وب را اداره می کنید، پستی در مورد چگونگی بهبود سرعت صفحه می تواند با یک فراخوان قانع کننده به پایان برسد و کاربران را تشویق کند که اگر می خواهند شخصی کار را برای شما انجام دهد، به صفحه درخواست شما کلیک کنند.

به همین ترتیب، از جمله پیوندهای داخلی در سراسر پست های خود و در پایان (در قالب پست های مرتبط) ارزش افزوده ای ایجاد می کند زیرا بازدیدکنندگان می توانند دانش خود را در مورد موضوع بدون بازگشت به Google و وارد کردن عبارت جستجوی دیگری بیشتر کنند.

به عنوان یک نتیجه مستقیم از افزایش دید شما در نتایج جستجو، باید شاهد هجوم ترافیک ارگانیک جدید باشید.