به زبان ساده، پیوندهای داخلی، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان وب سایت شما آسان تر می کند.
هنگامی که بازدیدکنندگان لینک های شما را دنبال می کنند، زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند، و این تعامل کاربر گسترده و تجربه کاربری پیشرفته به نفع شما در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه سایت شما را درک می کنند و در کجا رتبه بندی می کنند، به نفع شما خواهد بود.
4. بهبود اعتبار صفحه و توزیع سهام لینک
به روز رسانی محتوای قدیمی یا قدیمی با پیوندهای داخلی به منابع جدیدتر اطلاعات، ارزش افزوده ای را برای کاربران فراهم می کند و در عین حال به آن سایت رونق می بخشد. در همین حال، پیوند دادن به صفحاتی که در جستجو چندان خوب عمل نمیکنند، میتواند بر رتبهبندی آن تأثیر بگذارد، زیرا هر چه تعداد لینکهای بیشتری به آن صفحه بروید، اهمیت آن برای موتورهای جستجو بیشتر میشود.
2. افزایش ترافیک
مانند بسیاری از مزایای دیگر پیوندهای داخلی، سود طولانی مدت از همه اینها عامل مثبت دیگری است که بر موقعیت های SERP شما تأثیر می گذارد.
5. افزایش سرنخ و فروش
البته، حتی اگر هنگام ایجاد محتوای خود، اعتبار صفحه را در نظر نگیرید، موتورهای جستجو هنوز هم کمیت و کیفیت لینک های وارد شده به یک صفحه را هنگام تعیین رتبه آن در نظر می گیرند.
پیوندهای داخلی مهم هستند زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما و رابطه بین صفحات شما را درک کنند، که می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه نمایه شدن سایت های شما در نتایج جستجو داشته باشد.
با توجه به اینکه پیوندهای داخلی اساساً کاربران را در اطراف سایت شما هدایت می کنند، دلیلی وجود ندارد که نتوانید از آنها برای هدایت آن کاربران به صفحات فرود محصول یا محتوای تولیدی سرب استفاده کنید.
اهمیت لینک های داخلی از دیدگاه کاربر نیز قابل مشاهده است، زیرا به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند.
مزایای لینک های داخلی در سئو
1. بهبود رتبه بندی جستجو و دید
ممکن است یک بازدیدکننده پس از خواندن تنها یک وبلاگ، کاملاً آماده تحویل جزئیات کارت خود نباشد. با این حال، اگر آنها سه، چهار یا بیشتر بخوانند و در هر یک ارزش پیدا کنند، به احتمال زیاد شما را یک تجارت معتبر و قابل اعتماد می بینند که ارزش استخدام یا خرید از آن را دارد.
درباره پیوندهای داخلی بیشتر بدانید
در نهایت، این تعداد موقعیتهای SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را که برای کلمات کلیدی مورد نظر به دست میآورید، تقویت میکند، زیرا هر چه محتوای بیشتری ایندکس شود، جستجوهای جستجوی بیشتری باید در آنها ظاهر شوید.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
به عنوان مثال، با افزودن یک دنباله خرده نان به سیلوهای محتوای خود، کاربران می توانند به سرعت در ساختار آن سیلو حرکت کنند تا درباره هر موضوعی که در وهله اول آنها را به سایت شما کشانده است، اطلاعات بیشتری کسب کنند.
به بیان ساده، لینک دادن از محبوبترین و با رتبهبندیترین صفحات شما به صفحات کمتر، به انتقال «آب پیوند» به آن صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند کمک میکند و ارزش آنها را در نظر گوگل افزایش میدهد.
به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس وب را اداره می کنید، پستی در مورد چگونگی بهبود سرعت صفحه می تواند با یک فراخوان قانع کننده به پایان برسد و کاربران را تشویق کند که اگر می خواهند شخصی کار را برای شما انجام دهد، به صفحه درخواست شما کلیک کنند.
به همین ترتیب، از جمله پیوندهای داخلی در سراسر پست های خود و در پایان (در قالب پست های مرتبط) ارزش افزوده ای ایجاد می کند زیرا بازدیدکنندگان می توانند دانش خود را در مورد موضوع بدون بازگشت به Google و وارد کردن عبارت جستجوی دیگری بیشتر کنند.
به عنوان یک نتیجه مستقیم از افزایش دید شما در نتایج جستجو، باید شاهد هجوم ترافیک ارگانیک جدید باشید.
این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که “چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟”
در زیر، در مورد مزایای کلیدی پیوندهای داخلی و اینکه چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند تا دید جستجو و ترافیک وب خود را به حداکثر برسانید، آشنا خواهید شد. تا پایان کار، درک عمیق تری از اینکه چرا لینک های داخلی برای سئو اهمیت دارند، خواهید داشت.
اگرچه یک فاکتور رتبهبندی رسمی در الگوریتم گوگل نیست، اما سازندگان Page Authority، Moz، آن را طوری طراحی کردند که دقیقاً نحوه مشاهده محتوای شما توسط موتورهای جستجو را منعکس کند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟
پیوندهای داخلی نیز می توانند برای تقویت موقعیت یک صفحه موجود بسیار ارزشمند باشند.
Page Authority امتیازی است که به صفحات وب داده می شود تا مشخص شود که آنها چقدر باید در نتایج جستجو رتبه بندی کنند. مشابه Domain Authority که به وب سایت شما به طور کلی امتیاز می دهد، به هر صفحه یا پست در وب سایت شما یک امتیاز Page Authority داده می شود.
یک رویکرد کمتر حضوری، استفاده از پیوند داخلی برای بهبود اعتماد مشتری قبل از ورود به تبدیل است.
هنگامی که از پیوند داخلی به طور موثر استفاده می کنید، به طور موثر مسیرهایی را بین صفحات ایجاد می کنید. خزنده های موتورهای جستجو این مسیرها را دنبال می کنند، بنابراین وقتی به صفحه دیگری در سایت خود پیوند می دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه پیدا شود، خزیده شود و فهرست شود.
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های داخلی و نحوه بهینه سازی صحیح آنها برای سئو توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
لینک های داخلی برای خلاصه SEO مهم هستند
علاوه بر این، شما همچنین ترافیک بیشتری را مستقیماً در داخل وب سایت خود ایجاد می کنید زیرا کاربران برای خواندن محتوای بیشتر روی پیوندهای داخلی شما کلیک می کنند. هر دو منبع ترافیک سیگنال هایی را در مورد محبوبیت سایت شما به موتورهای جستجو ارائه می دهند، عامل دیگری که می تواند روی دید جستجوی شما تأثیر بگذارد.
3. بهبود تجربیات کاربر
یکی از عواملی که بر امتیازات Page Authority تأثیر می گذارد، البته تعداد URL هایی است که به خود صفحه پیوند می دهند. بنابراین، هر چه تعداد لینک های داخلی بیشتری به یک محتوا اضافه کنید، امتیاز بالاتر و احتمال موفقیت آن در نتایج جستجو بیشتر می شود.
داشتن ترکیبی از صفحات با رتبه بالا و معتبر و صفحات با رتبه و اعتبار پایین برای وب سایت ها غیرعادی نیست. استفاده موثر از پیوندهای داخلی می تواند با توزیع ارزش لینک با این مشکل مقابله کند.
همانطور که متوجه شدید، مزایای اصلی پیوندهای داخلی بهبود تجربه کاربر و توزیع ارزش لینک بیشتر در سراسر وب سایت شما است، که هر دو می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک را افزایش دهند.
امیدواریم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند لذت برده باشید.