مزیت اصلی کلمات کلیدی معنایی این است که آنها به بهبود نتایج جستجو برای کاربران کمک می کنند. کلمات کلیدی معنایی برای تطبیق عبارتهای جستجو با محتوای مرتبط مهم هستند، که یافتن پاسخها و محصولات آنلاین را بسیار آسانتر میکند.
کلمات کلیدی معنایی مهارت را به کاربران نشان می دهند در حالی که نویسنده (یا کسب و کار) را به عنوان یک مرجع در آن حوزه قرار می دهند. این برای ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان مهم است و احتمال بازگشت آنها را در آینده افزایش می دهد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟
چرا؟
زیرا یک متخصص واقعی در این موضوع به طور طبیعی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را در محتوا گنجانده است. از سوی دیگر، نویسندهای که سعی میکند تخصص خود را در یک موضوع جعل کند، اغلب فقط از عبارت کلیدواژه اصلی به طور مکرر در سراسر محتوا استفاده میکند، زیرا آنها تفاوتهای ظریف موضوع را که یک متخصص واقعی انجام میدهد، درک نمیکنند.
4. فرصت های پیوند داخلی طبیعی را فراهم می کند
کدام صفحه بیشتر احتمال دارد اعتماد خواننده را جلب کند؟ و کدام وب سایت این تصور را ایجاد می کند که دارای تخصص و اقتدار در موضوع است؟ البته صفحه دوم
این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که “چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟”
در واقع، گوگل یک سیستم یادگیری ماشینی کامل به نام RankBrain دارد که بر رتبهبندی محتوا بر اساس «چیزها» (یا موضوعات) و نه «رشتهها» (استفاده از کلمه کلیدی صرفاً مطابقت دقیق) متمرکز است. بنابراین، هرچه بتوانید از کلمات کلیدی معنایی بیشتری در محتوای خود استفاده کنید، بیشتر به سیستم RankBrain نشان میدهید که مقاله شما با موضوع مرتبط است و نه صرفاً از روش منسوخ شده پر کردن کلمات کلیدی.
درباره کلمات کلیدی معنایی بیشتر بدانید
لینک های زیر بیشتر در مورد کلمات کلیدی معنایی و نحوه استفاده موثر از آنها برای بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
کلمات کلیدی معنایی برای خلاصه SEO مهم هستند
علاوه بر این، دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای مجموعهای از استانداردهای ارزیابی وبسایت به نام EEAT است که مخفف عبارتهای Experience، Expertise، Autoritativeness و Trust است. و یکی از راههای اندازهگیری این سیگنالهای رتبهبندی در صفحه، اسکن کلمات کلیدی معنایی است.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.