سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عملی برای بهبود دید و ارتباط وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است.
این موتورهای جستجوی اولیه بر الگوریتم های ساده ای متکی بودند که صفحات وب را بر اساس کلمات کلیدی و متا تگ ها رتبه بندی می کردند. آنها همچنین از دایرکتوری های ویرایش شده توسط انسان برای دسته بندی و فهرست بندی وب سایت ها استفاده کردند. با این حال، آنها خیلی پیچیده یا دقیق نبودند و در برابر هرزنامه و دستکاری از طریق پر کردن کلمات کلیدی آسیب پذیر بودند.
سئو در اوایل دهه 1990 به عنوان راهی برای بهینه سازی وب سایت ها برای اولین موتورهای جستجو محبوب شد. محبوبیت سئو به سرعت افزایش یافت تا به وب سایت ها کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشند، ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت کنند و تبدیل و درآمد را افزایش دهند.
سئو توسط موتورهای جستجوی اولیه رایج شد
اما سئو چه زمانی محبوب شد؟
در این مقاله توضیح خواهیم داد که چه زمانی سئو به عنوان یک استراتژی برای صاحبان وب سایت برای به دست آوردن مزیت رقابتی برای مشاغل آنلاین خود محبوب شد.
چه زمانی سئو محبوب شد؟
همانطور که می بینید، سئو در اوایل دهه 1990 به عنوان راهی برای بهینه سازی وب سایت ها برای اولین موتورهای جستجو محبوب شد. با این حال، صاحبان وب سایت ها و متخصصان بازاریابی دیجیتال به طور رسمی از این اصطلاح برای توصیف کارهایی که برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوی اولیه انجام می دادند استفاده نمی کردند. پس از انتشار جستجوی گوگل به سرعت محبوبیت سئو افزایش یافت تا به وب سایت ها کمک کند تا بر اساس الگوریتم رتبه بندی صفحه جدید رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی مرتبط کسب کنند.
چه زمانی به عنوان یک زمینه حیاتی و رقابتی در بازاریابی دیجیتال ظاهر شد؟
الگوریتم جدید پیج رنک گوگل نحوه عملکرد سئو را تغییر داد و باعث محبوبیت بیشتر سئو شد. دیگر صفحات وب صرفاً بر اساس استفاده از کلمات کلیدی در صفحه رتبه بندی نمی شدند، اما برای کیفیت و اعتماد آن محتوا، به پیوندهایی از سایر سایت ها به عنوان روش رأی گیری نیاز نداشتند. این امر باعث افزایش محبوبیت استفاده از سئو برای رتبهبندی وبسایتها شد، زیرا روشها پیچیدهتر شدند، و کشف نحوه بهینهسازی رتبهبندی کلمات کلیدی را به چالش بیشتری تبدیل کرد.
خلاصه ای از زمانی که سئو محبوب شد
همانطور که در مقاله دیگر ما در مورد چه کسی سئو را اختراع کرد، توضیح داده شد، اولین استفاده ثبت شده از اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” به سال 1997 بازمی گردد. سئو سپس در سال 1998 زمانی که موتور جستجوی گوگل توسط لری پیج و سرگی برین، دو نفر منتشر شد، محبوب شد. دانشجویان دانشگاه استنفورد که الگوریتم جدیدی به نام PageRank ایجاد کردند که کیفیت و کمیت لینکهایی را که به یک صفحه وب اشاره میکنند اندازهگیری میکرد و از آن به عنوان سیگنالی از اعتبار و ارتباط استفاده میکرد.
ارائه بهترین نکات سئو …
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.