ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
مجله سئو سایت
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
ارائه بهترین نکات سئو …
در این مقاله توضیح خواهیم داد که مخترع سئو کیست (یعنی چه کسی انتساب رسمی را دریافت می کند) و چرا سئو اختراع شده است.
همانطور که می بینید، اولین استفاده از عبارت SEO یا بهینه سازی موتور جستجو مبهم است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اولین بار در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین، مخترع واقعی سئو دقیقاً مشخص نیست، اما به گفته کارشناسان صنعت، دنی سالیوان اعتبار ابداع اصطلاح سئو و رایج کردن آن در سراسر وب را به خود اختصاص داده است.
به گفته باب هیمن، نویسنده Digital Engagement، اصطلاح SEO در سال 1997 توسط مدیر گروه راک جفرسون استارشیپ، که می خواست رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد، ابداع شد.
اولین وب سایت در سال 1991 توسط تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب راه اندازی شد. با این حال، تا سال 1993 بود که اولین موتور جستجوی وب، Wandex، توسط متیو گری ایجاد شد.
اما چه کسی سئو را اختراع کرد؟
گوگل در سال 1998 توسط لری پیج و سرگی برین، دو دانشجوی دانشگاه استنفورد که الگوریتم جدیدی به نام PageRank توسعه دادند، اختراع شد. PageRank کیفیت و کمیت پیوندهایی را که به یک صفحه وب اشاره میکنند اندازهگیری میکند و از آن به عنوان نشانهای از اعتبار و ارتباط استفاده میکند. این روش رتبه بندی صفحات وب باعث تغییر سئو شد. دیگر صفحات وب صرفاً بر اساس استفاده از کلمات کلیدی در صفحه رتبه بندی نمی شدند، اما برای کیفیت و اعتماد آن محتوا، به پیوندهایی از سایر سایت ها به عنوان روش رأی گیری نیاز نداشتند.
Wandex توسط موتورهای جستجوی اولیه دیگری مانند Aliweb (1992)، JumpStation (1993)، Excite (1993)، Infoseek (1994)، Lycos (1994)، Yahoo (1994) و AltaVista (1995) دنبال شد.
این موتورهای جستجوی اولیه بر الگوریتم های ساده ای متکی بودند که صفحات وب را بر اساس کلمات کلیدی و متا تگ ها رتبه بندی می کردند. آنها همچنین از دایرکتوری های ویرایش شده توسط انسان برای دسته بندی و فهرست بندی وب سایت ها استفاده کردند. با این حال، آنها خیلی پیچیده یا دقیق نبودند و در برابر هرزنامه و دستکاری از طریق پر کردن کلمات کلیدی آسیب پذیر بودند.
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عملی برای بهبود دید و ارتباط وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. سئو می تواند به وب سایت ها کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشند، ترافیک ارگانیک بیشتری را افزایش دهند و تبدیل و درآمد را افزایش دهند.
چه کسی اصطلاح سئو را ابداع کرد و در این زمینه پیشگام بود؟
گوگل به لطف نتایج سریع، دقیق و کاربرپسند خود، به سرعت به محبوب ترین و غالب ترین موتور جستجو در جهان تبدیل شد و آن را به برترین موتور جستجو برای هدف متخصصان سئو تبدیل کرد.
دنی سالیوان به عنوان مخترع سئو شناخته می شود زیرا دنی سالیوان شروع به رایج کردن اصطلاح SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو کرد، به عنوان راهی برای صاحبان وب سایت برای بهینه سازی محتوای خود برای رتبه خوب در موتورهای جستجو.
دنی سالیوان در سال 1996 موتور جستجو را راه اندازی کرد. در سال 1997، سالیوان آن را به Mecklermedia فروخت. طبق این مقاله WayBackMachine، اولین استفاده از عبارت دقیق “بهینه سازی موتور جستجو” در می 1997 در یک متا تگ صفحه ای به نام “طراحی موتور جستجو” رخ داد.
با این حال، این تنها بخشی از داستان است که چه کسی سئو را اختراع کرده است. همانطور که در مقاله دیگر ما درباره زمانی که سئو شروع شد توضیح داده شد، ابهاماتی در مورد اینکه چه کسی رسما واژه سئو را ابداع کرد وجود دارد.
در نتیجه، SEO به عنوان تکنیکی برای رتبهبندی وبسایتها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با افزودن کلمات کلیدی هدفمند به کد HTML همانطور که در پست ما توضیح دادیم که چه زمانی SEO محبوب شد، ابداع شد؟