چگونه آن را به روش درست انجام دهیم


برای طولانی ترین زمان، متداول ترین سوالی که از من پرسیده می شد این بود که “چگونه با بازاریابی به نسل هزاره برسیم؟”

اکنون، چرخ ها در حال چرخش هستند و هدف اصلی بسیاری از بازاریابان دستیابی به نسل جدیدی از مصرف کنندگان تشنه محتوا است. و سوال این است: چگونه بازاریابی خود را به سمت Gen Z هدف قرار دهیم؟

Gen Z یا “Zoomers” یک گروه کاملاً منحصر به فرد از جوانان و نوجوانان است.

اولا، آنها هرگز زندگی بدون اینترنت را نشناختند.

برای دیگری، آنها قدرت خرج کردن فوق العاده ای را به روی میز می آورند.

الان علاقه دارید؟

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می‌توانیم از تحقیقات، نظرسنجی‌ها و داده‌های موجود برای بهبود استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنیم تا بتوانیم با بزرگترین نسل بعدی طنین‌اندازی کنیم: Gen Z.

آیا Gen Z برای بازار سخت است؟

به طور معمول، کسب‌وکارها می‌خواهند برای بهترین بازده به بیشترین مخاطب دست یابند، درست است؟

خب، Millennials ممکن است بزرگ‌ترین گروه مصرف‌کنندگان فعلی باشند، و Baby Boomers بیشترین پول را برای خرج کردن دارند، اما قدرت Gen Z در حال افزایش است.

گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که این دانشجویان جوان و متخصصان شاغل 360 میلیارد دلار درآمد قابل تصرف دارند.

این رقم فقط در حال افزایش است.

بازاریابان با بهترین راه‌ها برای بازاریابی به Gen Z دست و پنجه نرم می‌کنند تا بتوانند آنها را وادار به خرید کنند، زیرا روش‌های بازاریابی سنتی کار نمی‌کنند.

با این حال، این مشکل به نظر می رسد، زیرا Gen Z توجه می کند و پول را متفاوت از نسل های قبلی خرج می کند.

نسل Z چیست؟

ژنرال Z مجموعه‌ای از افرادی است که بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شده‌اند. این باعث می‌شود که مسن‌ترین این نسل در اواسط بیست سالگی و جوان‌ترین آن‌ها در سال جاری دو ساله شوند.

نسل بعدی بعد از Gen Z Generation Alpha نام دارد.

زومرها واقعاً از نظر دیجیتالی بومی هستند. آنها از دوران کودکی آنلاین بوده اند، از اینترنت، تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و حتی خرید از سنین پایین استفاده می کنند.

با تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها بسیار راحت هستند، آنها هیچ مشکلی برای تغییر از دنیای آنلاین به آفلاین ندارند.

آنها همچنین تحصیل کرده ترین نسلی هستند که تاکنون وجود دارد.

بازاریابی برای Gen Z چگونه با نسل های دیگر متفاوت است؟

خوب، آنها در واقع کمی متفاوت هستند.

ابتدا باید بفهمیم چه چیزی برای هر نسل اهمیت دارد.

این اغلب توسط رویدادهای بزرگی که در سال های شکل گیری آنها رخ داده است، شکل می گیرد.

برای مثال، در حالی که وضعیت برای Gen Xers (متولد 1960-1979) مهم است، Millennials (متولد 1980-1994) همه در مورد تجربیات معتبر هستند.

بنابراین، چه چیزی برای نسل Z اهمیت دارد؟

طبق تحقیقات مک کینزی، محرک اصلی این نسل، جستجوی حقیقت است.

هنگامی که بازاریاب ها بفهمند که Gen Z در جستجوی اطلاعات و ارجاع متقابل منابع داده در جستجوی حقیقت بسیار راحت است، متوجه خواهند شد که برای رسیدن به آنها چه محتوایی تولید کنند.

چند بینش اضافی در مورد ژنرال Z’ers

زومرها وفادار هستند

درست است! آن‌طور که ما ابتدا فکر می‌کردیم، بی‌ثبات نیستند و به راحتی تکان می‌خورند.

در واقع، گزارشی توسط موسسه IBM برای ارزش تجاری و فدراسیون ملی خرده‌فروشی، روندهای جالبی را در مورد Gen Z و تمایل به برند نشان داد.

  • 59 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که به برندهایی که با آنها بزرگ شده اند اعتماد دارند.
  • 46 درصد از زومرها به داشتن “ارتباط یا وفاداری قوی” به یک برند اشاره کردند.
  • 66٪ برای مدت طولانی از یک برند مورد علاقه خرید می کنند.

این نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند – و کاملاً می‌توانند – روابط خود را با برندهایی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، ایجاد و حفظ کنند.

به همین دلیل، برای برندها بسیار مهم است که پایگاه مشتری Gen Z خود را تقویت کنند.

زومرها بر کل خانواده تأثیر می گذارند

این درست است زیرا اکثریت ژنرال Z’ers هنوز بزرگسالان کاملاً مستقل نیستند و هنوز با والدین خود زندگی می کنند.

با این حال، آن‌ها درآمد ایجاد می‌کنند و بر نحوه هزینه‌های خانواده، به‌ویژه غذا و نوشیدنی (77%)، مبلمان (76%)، کالاهای خانگی (73%)، مسافرت (66%) و غذا خوردن در بیرون (63%) تأثیر می‌گذارند.

11 استراتژی برای بازاریابی به ژنرال Z

مهم نیست برای چه نسلی بازاریابی می کنید، باید بدانید مشتری ایده آل شما کیست.

شما نمی توانید به سادگی بگویید: “ما به نسل Z بازاریابی می کنیم” و این همان است.

شما باید کار را انجام دهید تا عمیقاً درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند: چالش های آنها چیست، از انجام چه کاری لذت می برند، چه چیزی دوست دارند، چه چیزی آنها را دفع می کند، و مهمتر از آن، چه انتظاراتی از شما دارند.

بنابراین، این اولین قدم در بازاریابی برای Gen Z است: مخاطبان خود را بشناسید.

با این حال، این برای همه نسل‌ها صادق است، و نه فقط استراتژی‌های بازاریابی Gen Z، که در مورد این قطعه نیست. ما می خواهیم بررسی کنیم که چگونه مارک ها می توانند به طور خاص به Gen Z برسند.

بهترین راه برای دسترسی به آنها در رسانه های اجتماعی و هماهنگ کردن خود با رویکرد مترقی آنها به زندگی است. در اینجا چگونه است.

1. محتوای خاص کانال ایجاد کنید

منظورم این است که وقتی صحبت از بازاریابی چند کانالی به میان می‌آید، هیچ چیز یکسانی وجود ندارد.

بازاریابان اغلب یک کمپین را تکرار می کنند و آن را در چندین کانال پخش می کنند.

اما یک راه بهتر وجود دارد.

محتوایی را که در TikTok به اشتراک می گذارید با در نظر گرفتن مخاطبان TikTok ایجاد کنید. همین امر برای لینکدین، اسنپ چت، اینستاگرام، فیسبوک، تلویزیون و غیره.

این مخاطبان حتی از راه دور شبیه هم نیستند.

در واقع، نسل Z برندهایی را ترجیح می دهد که می دانند چگونه از هر پلتفرم رسانه اجتماعی به طور منحصر به فرد استفاده کنند، همانطور که آنها انجام می دهند.

مثلا:

  • اینستاگرام برای پست های آرزومند.
  • اسنپ ​​چت برای لحظات روزمره.
  • TikTok برای چالش های سرگرم کننده و پرطرفدار.
  • توییتر برای اخبار
  • لینکدین برای محتوای حرفه ای متمرکز.

اگر می‌خواهید محتوای پولی یا ارگانیک شما موفقیت‌آمیز باشد، باید با جامعه اجتماعی آنلاینی که در آن پست می‌گذارید هماهنگ شوید.

2. آن را کوتاه نگه دارید

محتوایی را متناسب با یک بازه توجه کوتاه تنظیم کنید.

نسل Z از پلتفرم هایی مانند اسنپ چت، تیک تاک و اینستاگرام که به ویدیوهای کوتاه علاقه دارند، لذت می برد.

همچنین، به یاد داشته باشید که محتوایی بسازید که برای موبایل بهینه شده باشد.

3. استفاده از ویدئو – بسیار

این نکته برگرفته از مورد قبلی است.

این نسل اول موبایل، ویدیو را در گوشی های هوشمند خود می بلعد.

اگرچه این رازی نیست، اما برای دستیابی به نسلی که در YouTube و اکنون TikTok بزرگ شده اند، بسیار موثر است.

4. اصالت قهرمان

بسیار مهم است که لحن، صدا و شخصیت برند شما دارای اعتبار و اعتبار باشد.

افراد و ارزش های پشت برند را نشان دهید.

برای ایجاد روابط طولانی مدت سرمایه گذاری کنید.

چرا؟ نسل Z برندهایی را ترجیح می دهد که معتبر هستند. همچنین سرگرم کننده.

از بلوپرها، ویدیوهای پشت صحنه، مصاحبه با کارکنان و هر چیزی که می تواند به تقویت ارتباط انسانی کمک کند استفاده کنید.

در نظر بگیرید که بیشتر ویدیوهای TikTok چگونه در دستگاه‌های شخصی فیلم‌برداری می‌شوند نه با وسایل گران قیمت یا ویدیوهایی که با دقت تولید شده‌اند.

حتی اگر بودجه شما بسیار زیاد است، باز هم باید آن را واقعی نگه دارید.

5. شفاف و پاسخگو باشید

این به این دلیل است که زومرها دنبال حقیقت هستند، یادتان هست؟

بنابراین، اعتبار برند شما برای این نسل از مصرف کنندگان بسیار مهم است.

خبر خوب این است که اگر مرتکب اشتباه شوید، وقتی مسئولیت را بر عهده می‌گیرید، آغوش شما را باز می‌کنند، شفاف هستند و نسبت به تغییر پاسخگو هستند.

6. به اینفلوئنسر بروید

میدونم اینو میدونی

اما من می خواهم یک روش کمی متفاوت را پیشنهاد کنم.

به جای پرداخت هزینه به اینفلوئنسر به عنوان توزیع کننده کالاهای خود، اینفلوئنسر را به تنهایی مرکز یک استراتژی قرار دهید.

اینفلوئنسر همچنان در این نسل تسلط دارد.

گزارش اخیر نشان می دهد که 24 درصد از زنان Gen-Z و 16 درصد از مردان در تصمیم گیری های خرید توسط تأثیرگذاران هدایت می شوند.

این امر از نظر تجاری با موفقیت زیادی با خرید پخش زنده، به ویژه در چین، انجام می شود.

اینفلوئنسرها در بودجه بازاریابی شما ضروری هستند. آنها جامعه ای را می آورند که شما می خواهید به آن برسید.

بدون اسکریپت، فقط معتبر، شفاف و سرگرم کننده است.

7. از ژنرال Z دعوت کنید تا در بازاریابی شما شرکت کند

رمان، درسته؟ فقط تیم روابط عمومی خود را برای درخواست نفرستید.

تا زمانی که واقعی، واقعی و سرگرم کننده باشد، می توانید بپرسید که آیا آنها در مقابل دوربین مصاحبه خواهند شد یا خیر.

می توانید بپرسید که آیا می توانید توییت ها یا نظرات آنها را در مورد محصول خود به اشتراک بگذارید.

از بهترین مشتریان Gen-Z یا کارمندان Gen-Z خود بخواهید تا برای این کار با آنها ارتباط برقرار کنند.

چه خوب و چه بد، این نوع شفافیت پیوندهای واقعی و پایدار ایجاد می کند.

8. همه را وادار به ایجاد کنید

از پلتفرم هایی مانند TikTok که ایجاد محتوا، تعامل و تعامل را تشویق می کنند، استفاده کنید.

اگر بتوانید یک هشتگ، یک روند یا چالشی مانند چالش کوکاکولا راه اندازی کنید، در معرض دید باورنکردنی قرار خواهید گرفت.

یا به هشتگ موجود بپیوندید و سوار موج شوید.

9. سرگرم کننده و ماجراجو باشید

آن را سرگرم کننده نگه دارید.

من می‌دانم که زومرها با چالش‌های اجتماعی-اقتصادی و محیطی بسیار در ارتباط هستند، اما فراری که پلتفرم‌های اجتماعی فراهم می‌کنند به این معنی است که آنها به سمت محتوای سرگرم‌کننده کشیده می‌شوند.

از ایجاد محتوای ماجراجویانه و سرگرم کننده اجتناب نکنید.

10. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

با توجه به جستجوی آنها برای حقیقت، متوجه شدم که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اغلب بهترین نتایج را با مخاطبان هدف نسل Z دریافت می کند.

این در کمپین شما چگونه به نظر می رسد؟

از تصاویر افراد واقعی و مشتریان واقعی به جای یک عکس فتوشاپی استفاده کنید.

چرا این برای تجارت خوب است؟ خوب، یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که نزدیک به 80٪ از مردم UGC را به عنوان دلیلی برای خرید ذکر می کنند.

هنگامی که از آنها خواسته می شود بین عکس سفر تولید شده توسط کاربر در مقابل سفر سهام انتخاب کنند، 70٪ از Gen Z می گویند که وقتی از عکس های مشتریان واقعی در تبلیغات خود استفاده می کند، به احتمال زیاد بیشتر به یک شرکت اعتماد می کنند.

11. بازاریابی Omni-Channel را رها نکنید

بله، ما می دانیم که Gen Z عاشق گوشی های خود است.

با این حال، آنها فروشگاه های آجر و ملات را نیز دوست دارند.

در واقع، سه برابر تعداد Gen Z’ers می گویند که در یک فروشگاه خرده فروشی واقعی در مقایسه با آنلاین خرید می کنند.

بنابراین، شما باید به زومرها در تمام نقاط آبی دسترسی داشته باشید: رسانه های اجتماعی، یوتیوب، ایمیل، پخش جریانی و غیره.

به مدرک بیشتری نیاز دارید؟

طبق گزارشی از Pitney Bowes و شورای CMO، 88 درصد زومرها در واقع ترکیبی از بازاریابی دیجیتال و فیزیکی را ترجیح می دهند.

افکار نهایی

مهمترین نکته از همه این داده ها این است که نسل Z یک موجود مخفی نیست. حجم وسیعی از داده‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد در مورد بازاریابی و هزینه کردن چه چیزی را ترجیح می‌دهند.

بهترین راه برای دستیابی به آنها، استفاده عاقلانه، با فکر و نیت روشن از پلتفرم ها و ابزارهاست

صرف نظر از اینکه چگونه این کار را انجام می دهید، باید استراتژی خود را برای بازاریابی برای مصرف کنندگان Gen Z در نظر بگیرید.

تعداد، نفوذ و قدرت مصرف آنها روز به روز در حال افزایش است.

اعضای نسل Z وفادار هستند و می‌خواهند با برندهای معتبری که چیزی را نشان می‌دهند، روابط برقرار کنند.

در اینجا بازاریابی موفقیت آمیز برای Gen Z زمانی است که از بینش هایی که به راحتی در دسترس شما هستند برای هدایت استراتژی های خود استفاده می کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: نادیا اسنوپک/شاتراستوک





منبع