اگر چندین برچسب عنوان در وب سایت خود دارید که یکسان یا بسیار شبیه به یکدیگر هستند، خزنده نمی داند که کدام صفحه وب بهترین گزینه برای نمایش به کاربران در SERP ها است.
بنابراین، تجزیه و تحلیل کل دامنه به طور معمول در طول سال یا پیگیری رتبهبندی روزانه کلمات کلیدی وبسایت شما میتواند اطمینان حاصل کند که URLها و کلمات کلیدی شما با یکدیگر در SERP مغایرت ندارند.
درباره آدم خواری کلمات کلیدی بیشتر بدانید
یک راه مهم برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در بهینه سازی موتورهای جستجو این است که مطمئن شوید تگ های عنوان شما منحصر به فرد هستند. همچنین به عنوان متا تگ عنوان شناخته می شود.
افشا: این صفحه شامل پیوندهای وابسته برای تعدادی از ابزارهای توصیه شده برای جلوگیری از مشکلات آدم خواری است. وقتی اشتراک پولی خریداری میکنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنم.
چگونه از آدمخواری کلمات کلیدی در سئو جلوگیری کنیم؟
1. برای محتوای خود برنامه ریزی کنید
همانطور که متوجه شدید، راههای مختلفی برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در وبسایت شما وجود دارد تا از مشکلات رقیب رتبهبندی کلمات کلیدی در SERPها رنج نبرد، با استراتژیهای برتر برای بهینهسازی بهتر موتورهای جستجو، از جمله برنامهریزی محتوای خود از قبل، انتخاب کلمات کلیدی خاص. برای هر صفحه وب، ایجاد برچسب های عنوان منحصر به فرد برای هر مقاله، استفاده از برچسب های متعارف برای محتوای تکراری، و انجام ممیزی های منظم سایت. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که بیشتر در مورد اصول آدمخواری کلمات کلیدی توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
اگر میخواهید در بهینهسازی موتورهای جستجو به طور کامل از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید، باید در طول سال به طور منظم ممیزی محتوای وبسایت خود را انجام دهید.
تگهای متعارف راهی برای اطلاع دادن به عنکبوتهای موتورهای جستجو هستند که صفحه وب را که در حال خزیدن هستند، کپی دقیق یا تغییر نزدیک از صفحه دیگری در وبسایت است. و تگ متعارف دستورالعملی را ارائه می دهد که به کدام URL برای نمایه سازی و رتبه بندی در SERP ها اولویت داده شود.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد آدمخواری کلمات کلیدی و نحوه اعمال آن در بهینه سازی موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
از آدمخواری کلمات کلیدی در خلاصه سئو اجتناب کنید
اولین راه برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در سئو این است که مقالات خود را به طور کامل در قالب ردیابی محتوا برنامه ریزی کنید.
این مرحله از بسیاری از شانسهای آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری میکند، زیرا در حین نوشتن محتوا بهجای عبور تصادفی به کلمات کلیدی SEO که در صفحات دیگر استفاده میشوند، به شدت روی آن عبارت جستجو متمرکز میشوید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو برای کمک به شما برای دریافت ترافیک وب سایت است.
اکنون، این بدان معنا نیست که شما باید فقط برای یک کلمه کلیدی در هر صفحه بهینه سازی کنید. در واقع، شما می خواهید حداقل 3 تا 5 کلمه کلیدی هدف را در هر مقاله بگنجانید تا به افزایش ارتباط موضوعی و سیگنال های SEO معنایی آن کمک کنید. پیروی از این استراتژی کلمه کلیدی می تواند رتبه بندی کلی و دید ارگانیک را برای محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهد.
در نتیجه، استفاده از نرمافزار حسابرسی SEO در مقیاس کامل مانند Semrush یا یک ردیاب رتبهبندی کلمات کلیدی ارزانتر مانند SE Ranking یا SERPWatcher میتواند مشکلات آدمخواری را قبل از اینکه خیلی شدید شود برجسته کند. همه آنها را با استفاده از پیوندهای شریک وابسته من به صورت رایگان امتحان کنید.
استفاده از یک تگ متعارف در قسمت سر صفحات وب با یک URL که به صفحه اصلی اشاره می کند می تواند از سردرگمی موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ در مورد اینکه کدام یک از URL ها در SERP ها رتبه بندی می شوند، جلوگیری می کند.
5. انجام ممیزی منظم محتوا
تگهای عنوان یکی از عناصر برتر HTML هستند که خزندههای موتورهای جستجو برای تعیین کلمات کلیدی مرتبطی که یک صفحه وب باید ایندکس شده و در SERP رتبهبندی شود، تجزیه و تحلیل میکنند.
مهم نیست که چقدر سعی می کنید محتوا و استفاده از کلمه کلیدی خود را منحصر به فرد نگه دارید، یک مشکل آدم خواری می تواند بدون هشدار ظاهر شود. این امر به ویژه زمانی که استفاده بیش از حد تصادفی از کلمات کلیدی SEO در متن اصلی مقاله یا ویرایش لحظه آخری یک صفحه وب که محتوا را در معرض خطر آدم خواری قرار می دهد صادق است.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در سئو را توضیح می دهد.
بهترین روش دیگر برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی این است که یک کلمه کلیدی را برای هدف گذاری در هر صفحه انتخاب کنید و آن را به مرتبط ترین موضوع مقاله در قالب ردیابی محتوای خود اختصاص دهید.
ایجاد یک برنامه برای هر ایده موضوعی که قصد دارید در وب سایت خود منتشر کنید، می تواند متقاطع های بالقوه خطرناکی را نشان دهد که ممکن است منجر به آدم خواری کلمات کلیدی شود. همچنین، هنگامی که محتوا را منتشر می کنید، URL منتشر شده را در کنار ایده موضوع در قالب ردیابی محتوای خود درج کنید. به این ترتیب، میتوانید به سرعت فهرست را اسکن کنید تا ببینید آیا قبلاً در مورد موضوع مطلب پست کردهاید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
2. یک کلمه کلیدی در هر صفحه را انتخاب کنید
در زیر، فهرستی از راههای برتر برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در وبسایت خود را مشاهده میکنید تا از مشکلات رتبهبندی یا ترافیک مرتبط با صفحات وب که برای کلمات کلیدی مشابه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رقابت میکنند، رنج نبرد.
نکته بعدی در این لیست از نکات برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی، استفاده از برچسب های متعارف زمانی است که محتوای تکراری یا بسیار مشابه در وب سایت خود دارید.
در اصل، شما می خواهید یک صفحه وب را انتخاب کنید که برای خوشه کلمات کلیدی شما بهینه شود. به این ترتیب، از نوشتن اینقدر شدید درباره هر یک از آن عبارات جستجو در مقالات دیگر جلوگیری می کنید (یعنی اجتناب از مسائل مربوط به آدمخواری کلمات کلیدی).
3. برچسب های عنوان منحصر به فرد ایجاد کنید
ارائه بهترین نکات سئو …