چگونه اولین کمپین بازاریابی مجدد گوگل ادز خود را راه اندازی کنید


بازاریابی مجدد بخش مهمی از هر استراتژی تبلیغات گوگل است.

دیگر بحث این نیست که آیا باید کمپین های بازاریابی مجدد را اجرا کنید. این روشی است که باید کمپین های بازاریابی مجدد را اجرا کنید.

با وجود دستگاه‌های بیشتر در خانواده‌ها از همیشه، بازاریابی مجدد ضروری است تا مخاطبان خود را برای شانس دوم (یا سوم یا چهارم) مورد توجه آنها قرار دهید.

برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی مجدد Google Ads، بسیار مهم است که بر تنظیمات آن تسلط داشته باشید.

این راهنما به شما کمک می‌کند نه تنها اصول اولیه راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی مجدد، بلکه نکات و ترفندهای پیشرفته را نیز پوشش دهید تا بیشترین بهره را از دلارهای بازاریابی خود ببرید.

1. اطمینان حاصل کنید که برچسب گذاری مناسب در محل است

برای اینکه بازاریابی مجدد بتواند تاثیرات را ارائه دهد، بسیار مهم است که ردیابی مناسب در یک وب سایت باشد.

اکثر وب سایت ها از Google Analytics یا Google Ads ردیابی استفاده می کنند، توصیه می کنم هر دو منبع را به عنوان گزینه انتخاب کنید.

تگ تبلیغات گوگل

اگر اکانت گوگل ادز شما از ابتدا شروع شود، باید تگ گوگل اجرا شود.

برای پیدا کردن این مورد خاص برای حساب خود، به آن بروید Tools & Settings > Setup > Google tag.

برچسب‌های Google خود را در تب ابزارها و تنظیمات Google Ads پیدا کنید.اسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲
اطمینان حاصل کنید که برچسب گذاری مناسب در محل استاسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲

اگر به نام “برچسب سایت جهانی” عادت کرده اید، اکنون به نام تگ گوگل نامگذاری شده است.

Google اکنون پیکربندی نصب را با هر یک از این سازندگان وب سایت ارائه می دهد:

  • دروپال.
  • دودا.
  • MonsterInsights.
  • تایپ 3.
  • Wix.

اگر به صورت دستی تگ را نصب می کنید، باید بلافاصله بعد از تگ هر صفحه از وب سایت شما قرار گیرد.

در نهایت، اگر گوگل تگ منیجر دارید، می توانید کدهای لازم را در کانتینر وب سایت خود نصب کنید.

برچسب گوگل آنالیتیکس

ردیابی Google Analytics قبل از ایجاد هر گونه لیست بازاریابی مجدد در پلتفرم مورد نیاز است.

برای یافتن کد رهگیری، به آدرس زیر بروید Admin > Property View > Tracking Info > Tracking Code.

ردیابی Google Analytics قبل از ایجاد هر گونه لیست بازاریابی مجدد در پلتفرم مورد نیاز است.اسکرین شات از Google Analytics، آگوست 2022

بررسی اجرای برچسب

ساده‌ترین راه برای بررسی اینکه آیا تگ‌ها به درستی پیاده‌سازی شده‌اند، دانلود برنامه افزودنی بتا «دستیار برچسب برای تبدیل» در مرورگر کروم است.

به وب سایت خود بروید و Tag Assistant را اجرا کنید. اگر به درستی اجرا شود، نتایج باید مشابه این به نظر برسند.

علامت تیک سبز به این معنی است که هیچ مشکلی در تنظیم برچسب وجود ندارد.

چگونه اولین کمپین بازاریابی مجدد گوگل ادز خود را راه اندازی کنید

2. لیست های بازاریابی مجدد عمدی ایجاد کنید

هنگامی که از برقراری ردیابی اطمینان حاصل کردید، زمان ایجاد است عمدی – قصدی لیست های بازاریابی مجدد

هدف در هنگام ایجاد مخاطبان بازاریابی مجدد بسیار مهم است.

اگر به سادگی «همه بازدیدکنندگان» را برای وب سایت خود هدف قرار دهید، فرصت های زیادی را از دست داده اید.

گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز گزینه های زیادی را برای تقسیم بندی بینندگان سایت شما به صورت ریز و در حد دلخواه ارائه می دهند.

به خاطر داشته باشید که یک لیست است خیلی باریک در خدمت مشکل خواهند داشت

نکته کلیدی این است که بین اندازه مخاطب و هدف آنها تعادل پیدا کنید.

لیست های گوگل آنالیتیکس

من ترجیح می دهم تبلیغات بازاریابی مجدد را در Google Analytics (یا GA4 اگر قبلاً از آن استفاده می کنید) ایجاد کنم.

از آنجایی که داده‌های رفتاری در محل برای لایه‌بندی روی فهرست‌ها وجود دارد، گزینه‌های بیشتری برای واجد شرایط بودن آن مخاطب در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای ایجاد مخاطب در Google Analytics 4، به این آدرس بروید پیکربندی > تعاریف مخاطب.

توجه داشته باشید: با این فرض که کاربر قبلاً حساب‌های Google Ads و Google Analytics مناسب را برای اشتراک‌گذاری داده پیوند داده است.

لیست های گوگل آنالیتیکساسکرین شات از Google Analytics، آگوست 2022

اکنون زمان خلاقیت فرا رسیده است.

نکته کلیدی این است که چندین لیست بازاریابی مجدد را بر اساس طبقه بندی وب سایت خود ایجاد کنید.

چند ایده اولیه برای ایجاد یک سبد لیست بازاریابی مجدد:

  • بینندگان صفحه دسته بندی
  • خریداران/سرنخ‌ها (برای حذف در کمپین‌ها).
  • تمام ترافیک سایت واجد شرایط (بر اساس زمان در سایت تعیین می شود، هر مقداری که برای کسب و کار شما بالاتر از میانگین در نظر گرفته شود).
  • بینندگان وبلاگ با کیفیت (بر اساس زمان در سایت تعیین می شود، هر مقداری که برای کسب و کار شما بالاتر از حد متوسط ​​در نظر گرفته شود).
  • بینندگان سبد خرید

در این مثال، من می خواهم یک لیست بازاریابی مجدد از هر کسی که از یک صفحه فرود خاص بازدید کرده و حداقل 50٪ از ویدیو را در آن صفحه تماشا کرده است ایجاد کنم.

دو بخش کلیدی اطلاعاتی که باید وارد شوند عبارتند از “صفحه” و “درصد ویدئو” (نه “OR”).

دو بخش کلیدی اطلاعاتی که باید وارد شوند عبارتند از اسکرین شات از Google Analytics، آگوست 2022

پس از تکمیل، فراموش نکنید که مقصد مخاطبان خود را انتخاب کنید.

همیشه مطمئن شوید که حساب Google Ads را برای لیست وارد کنید.

با انجام این کار، لیست می تواند برای اهداف کمپین بازاریابی مجدد استفاده شود.

لیست های تبلیغات گوگل

برای ایجاد لیست در Google Ads، به آن بروید Tools & Settings > Audience Manager > Segments.

لیست های تبلیغات گوگلاسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲

پنج نوع مختلف لیست بازاریابی مجدد برای ایجاد وجود دارد:

  • بازدیدکنندگان وب سایت.
  • کاربران برنامه
  • کاربران یوتیوب
  • لیست مشتریان.
  • ترکیبات سفارشی

این مقاله به تفکیک عمیق تری از نحوه ایجاد لیست های بازاریابی مجدد موثر یوتیوب می پردازد.

بسته به هدف، لیست های بازاریابی مجدد مورد نیاز خود را ایجاد کنید و مدت زمان لیست را انتخاب کنید. حداکثر مدت زمانی که کاربر می تواند در لیست بماند 540 روز است.

مزیت لیست‌های بازاریابی مجدد گوگل ادز این است که در 30 روز گذشته این امکان را فراهم می‌کنند که لیست را از قبل با کاربران پر کنید. گوگل آنالیتیکس پر کردن مخاطب به ماسبق را ارائه نمی دهد.

3. تعیین دارایی های مناسب

محبوب ترین نوع کمپین بازاریابی مجدد در شبکه نمایش گوگل (GDN) است. با این حال، کمپین های جستجوی بازاریابی مجدد نیز وجود دارد.

قبل از ایجاد دارایی مناسب، ابتدا این سوالات را بپرسید:

  • از کاربر خواسته می شود چه کاری انجام دهد؟
  • پیام باید شامل چه چیزی باشد؟
  • آیا تجربه صفحه فرود با پیام های تبلیغاتی مطابقت دارد؟

هنگام ایجاد دارایی های بازاریابی مجدد، مولفه های کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

  • فرمت های تصویر ایستا
  • فرمت های عکس واکنشگرا
  • سرفصل ها و توضیحات (در صورت استفاده از فرمت پاسخگو)
  • تجربه صفحه فرود

لیست کامل مشخصات تبلیغات نمایشی آپلود شده برای Google Ads را می توانید در اینجا بیابید.

توجه به این نکته ضروری است که در صورت استفاده از فرمت تبلیغات واکنش گرا، تصاویر باید بر اساس نسبت باشند و با نیازهای تصویر ثابت یکسان نباشند.

4. یک کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کنید

کمپین های بازاریابی مجدد را می توان در رابط Google Ads یا Google Ads Editor ایجاد کرد.

با نام، بودجه و تنظیمات کمپین شروع کنید. اگر چندین کمپین بازاریابی مجدد ایجاد می کنید، با قرار دادن نام مخاطب در کمپین پیگیری کنید.

تنظیمات کمپین می تواند عملکرد را ایجاد یا خراب کند. هنگامی که آنها به درستی مدیریت یا نگهداری نمی شوند، انتظار کمی نوسان در عملکرد را داشته باشید. این شامل:

  • تنظیم “مشاهده در مقابل هدف”.
  • تنظیم استراتژی پیشنهاد.
  • تنظیم گسترش هدف.
  • تنظیم مکان.
  • تنظیم درب فرکانس

هنگام افزودن مخاطب به کمپین بازاریابی مجدد، به جای «مشاهده»، تنظیم «هدف‌گیری» را انتخاب کنید.

با نگه داشتن آن در حالت “مشاهده”، هدف مخاطب به هیچ وجه محدود نمی شود.

با نگه داشتن آن در اسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲

هنگام انتخاب یک استراتژی پیشنهادی، مطمئن شوید که بر اساس اهداف خود یکی را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر بخواهید از «CPA هدف» استفاده کنید و قیمت پیشنهادی را خیلی پایین تنظیم کنید، Google نمایش‌ها را کاهش می‌دهد و کمپین در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در نهایت، با پیشنهادها رقابت کنید زیرا مخاطبان هدف قبلاً به برند شما معرفی شده اند.

تنظیم بعدی، “هدف گذاری بهینه”، تنظیماتی است که گوگل به راحتی در تنظیمات گروه تبلیغات پنهان کرده است.

همیشه این را در کمپین بازاریابی مجدد حفظ کنید.

اگر مشکل ایجاد یک لیست هدفمند را پشت سر گذاشته‌اید، چرا گوگل از ما می‌خواهد در همان کمپین به کاربرانی شبیه به هم بسط دهیم؟

همیشه این را در کمپین بازاریابی مجدد حفظ کنید.اسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲

تنظیم پیش‌فرض «افرادی که در مکان‌های هدف شما هستند یا علاقه نشان می‌دهند» است.

در حالی که طبق Google این تنظیم توصیه شده است، من توصیه می کنم آن را به «در یا به طور منظم در مکان هدفمند» تغییر دهید.

با تغییر آن به انتخاب میانی زیر، این امکان را برای هدف گیری محدودتر فراهم می کند.

با تغییر آن به انتخاب میانی زیر، این امکان را برای هدف گیری محدودتر فراهم می کند.اسکرین شات از Google Ads، آگوست ۲۰۲۲

در نهایت، تنظیمات محدودیت فرکانس همچنان مهم هستند زیرا دیدن یک تبلیغ چندین بار در روز تجربه کاربری بدی را ایجاد می کند.

حتماً محدودیت‌های فرکانس را در سطح متوسطی برای هر کاربر تنظیم کنید.

5. تجزیه و تحلیل، پالایش و بهینه سازی

شما اولین کمپین بازاریابی مجدد خود را رسما راه اندازی کردید!

این تمام چیزی است که وجود دارد، درست است؟

اشتباه.

مهم است که نبض عملکرد کمپین را در مراحل اولیه حفظ کنید. برخی از موارد کلیدی که در روزهای اولیه باید مراقب آنها بود عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که اندازه مخاطب به اندازه کافی بزرگ است تا برداشت ها را نشان دهد.
  • مکان‌ها (جایی که تبلیغات نمایش داده می‌شوند).

پس از گذشت چند هفته از داده ها (بسته به اندازه مخاطب، دادن یا گرفتن)، باید اطلاعات کافی برای شروع بهینه سازی بر اساس عملکرد وجود داشته باشد.

هدف اصلاح مستمر است.

کمپین های بازاریابی مجدد یک استراتژی «تنظیم و فراموش کردن» نیستند.

کشیدن آن همه با هم

استراتژی بازاریابی مجدد شامل چیزی بیش از هدف قرار دادن گروهی از کاربران است. این فناوری، مخاطبان، پیام‌رسانی و موارد دیگر را در هم می‌آمیزد.

بدون حتی یکی از این زمینه ها، یک کمپین بازاریابی مجدد ممکن است واقعاً به پتانسیل خود عمل نکند.

نکات بالا را دنبال کنید تا مطمئن شوید که کمپین بازاریابی مجدد Google Ads بعدی شما برای موفقیت تنظیم شده است (و فراموش نکنید که عملکرد را نظارت کنید!)

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: چیناپونگ/شاتراستاک





منبع