به نظر میرسد برنامهریزی محتوای رسانههای اجتماعی برای بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسبوکار منطقهای چالش برانگیز است.
از تحقیق در مورد موضوعات گرفته تا ایجاد تصاویر – ناگفته نماند، کاتالوگ گسترده ای از پلتفرم ها برای پست گذاشتن – چیزهای زیادی در برنامه ریزی رسانه های اجتماعی وجود دارد.
و در حالی که بسیاری از ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite و Loomly قصد دارند بازاریابی رسانه های اجتماعی را حتی آسان تر کنند، گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک Google Sheet خوب است.
در این راهنما، یک الگوی برنامهریز رسانههای اجتماعی ساده و کاربردی برای Google Sheets را خواهید یافت – به علاوه، نکاتی در مورد نحوه برنامهریزی محتوای رسانههای اجتماعی فصلی خود.
برنامه ریز شبکه های اجتماعی چیست؟
برنامه ریز رسانه های اجتماعی ابزار، سیستم یا فرآیندی است که سازمان ها یا افراد می توانند از آن برای برنامه ریزی، زمان بندی، انتشار و مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.
برنامه ریز رسانه های اجتماعی برنامه ریزی از قبل محتوا و مدیریت پست ها را در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام آسان تر می کند.
بسیاری از گزینه های نرم افزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی و همچنین الگوهای ساده تر، جداول، چک لیست ها و موارد مشابه وجود دارد.
بسیاری از این ابزارها شامل ویژگی هایی مانند برنامه ریزی پس از زمان، ردیابی و تجزیه و تحلیل، مدیریت چند پلتفرمی و غیره می باشند.
چرا از برنامه ریز رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟
استفاده از برنامه ریز رسانه های اجتماعی مزایای زیادی دارد – می دانید، به جای اینکه فقط از آن استفاده کنید.
برنامه ریزی از قبل یکی از بهترین راه ها برای ایجاد حضور ثابت در رسانه های اجتماعی، پیگیری نتایج و بهبود استراتژی خود در طول زمان است.
در اینجا فقط چند مورد از مزایای استفاده از برنامه ریز رسانه های اجتماعی آورده شده است:
بهبود بهره وری
استفاده از برنامه ریز رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که محتوا را از قبل برنامه ریزی و منتشر کنید و زمان را برای کارهای دیگر آزاد کنید.
این می تواند بهره وری کلی شما را با دادن زمان بیشتری برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار یا زندگی شخصی خود افزایش دهد.
علاوه بر این، توانایی مدیریت چندین حساب رسانههای اجتماعی از یک مکان مرکزی میتواند در زمان صرفهجویی کند و تلاش لازم برای حفظ حضور شما در پلتفرمهای مختلف را کاهش دهد.
مطالب را به طور مداوم منتشر کنید
یک برنامه ریز رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی پست ها از قبل، مطالب را به طور مداوم منتشر کنید.
این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حضور شما در رسانه های اجتماعی فعال باقی می ماند، حتی زمانی که مشغول یا در دسترس نیستید.
ارسال مداوم می تواند به حفظ تعامل با فالوورهای شما و بهبود دیده شدن محتوای شما کمک کند.
سازماندهی شده نگه دارید
برنامه ریز رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند با برنامه ریزی و پیگیری تقویم محتوای خود سازماندهی کنید.
این به شما امکان می دهد آنچه را که منتشر کرده اید، زمانی که آن را منتشر کرده اید و آنچه در آینده در راه است پیگیری کنید.
امکان مشاهده تقویم محتوای خود در یک مکان مرکزی می تواند به شما کمک کند تا از حضور در رسانه های اجتماعی خود مطلع باشید و از دست دادن فرصت ها برای تعامل با مخاطبان خود جلوگیری کنید.
استراتژی خود را توسعه دهید
برنامه ریز شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد موفقیت محتوای خود را ردیابی کنید. این اطلاعات می تواند برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای آینده مورد استفاده قرار گیرد و تشخیص اینکه چه چیزی در هر پلتفرم کار می کند و چه چیزی کار نمی کند آسان تر می کند.
توانایی دیدن تأثیر محتوای شما می تواند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده و بهبود اثربخشی حضور در رسانه های اجتماعی کمک کند.
با تیم خود همکاری کنید
یک برنامه ریز رسانه های اجتماعی همچنین می تواند به تسهیل همکاری بین اعضای تیم کمک کند.
به عنوان مثال، با اجازه دادن به چندین نفر برای دسترسی به سند برنامه ریز رسانه های اجتماعی شما، سهیم شدن مسئولیت برای حفظ حضور ثابت در رسانه های اجتماعی آسان تر است.
این می تواند به اطمینان حاصل شود که محتوا به طور منظم منتشر می شود و خطر از دست دادن فرصت های تعامل با مخاطبان را کاهش می دهد.
«الگوی برنامهریز رسانههای اجتماعی» رایگان برای Google Sheets
برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی شما نباید پیچیده باشد – یا نیاز به استفاده از ابزارهای گران قیمت داشته باشد.
با الگوی رایگان Social Media Planner برای Google Sheets، راه آسانتری برای برنامهریزی، سازماندهی و زمانبندی محتوای رسانههای اجتماعی خود خواهید یافت.
چه یک فرد یا یک کسب و کار کوچک باشید، این الگو برای کمک به شما در انتشار مداوم محتوا، سازماندهی ماندن و تصمیم گیری بهتر در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی خود طراحی شده است.
با استفاده از این قالب Google Sheets، می توانید:
- تقویم محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید، ببینید چه چیزی منتشر کرده اید و بدانید که چه چیزی در آینده در راه است.
- پست ها را برای چندین حساب رسانه اجتماعی از یک تقویم برنامه ریزی کنید.
- پیشرفت محتوای خود را دنبال کنید و از اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی آینده خود استفاده کنید.
- با اشتراک گذاری دسترسی با تیم خود، با دیگران همکاری کنید.
توجه داشته باشید: برای ویرایش الگوی خود روی «فایل» > «کپی کردن» کلیک کنید. شما نیازی به درخواست دسترسی ویرایش ندارید.
کپی کنید: Social Media Planner Template for Google Sheets
چگونه محتوای رسانه های اجتماعی خود را در سال 2023 برنامه ریزی کنیم؟
با الگوی برنامه ریز رسانه اجتماعی، محتوای سه ماهه رسانه های اجتماعی خود را در عرض چند دقیقه – نه روزها – برنامه ریزی کنید.
این الگوی برگه Google باعث میشود تا زمانبندی خود را از قبل ببینید و همه داراییهای رسانههای اجتماعی خود را در یک مکان ذخیره کنید.
در اینجا نحوه برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی خود برای سال 2023 آورده شده است.
مرحله 1: یک کپی از “Social Media Planner Template” ایجاد کنید
پس از دسترسی به الگو، روی “File” و سپس “Make a Copy” کلیک کنید. این یک کپی جدید از الگو ایجاد می کند که می توانید آن را ویرایش کنید.

در مرحله بعد، کپی خود را یک نام توصیفی، مانند «[Business name] – Social Media Plan Q1-Q4 2023» و آن را در Google Drive ذخیره کنید.
مرحله 2: سه ماهه/ماه جاری خود را شناسایی کنید
بسته به زمانی که این مقاله را می خوانید، می خواهید سه ماهه و/یا ماهی را که قصد دارید برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود را در آن شروع کنید، مشخص کنید.
پایین الگو شامل برگه هایی است که از «Q1: ژانویه» تا «Q4: December» 2023 را شامل می شود.
برگه ماهی را که می خواهید برنامه ریزی محتوای خود را در آن شروع کنید باز کنید.

برای سادگی، ما با “Q1: ژانویه” شروع کردیم و شروع به پر کردن دو مبحث اول کردیم.

همچنین در ستون های سمت چپ مشاهده خواهید کرد که برای هر ماه یک تقویم وجود دارد.
این به سادگی به عنوان مرجعی برای روزهای صحیح ماه/هفته، بر اساس تقویم 2023 است.
البته می توانید این را برای سال های 2024، 2025 و غیره به روز کنید.
مرحله 3: پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید (“فرمت”)
ستون K شامل فهرستی از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است که ممکن است محتوای خود را در آنها منتشر کنید.
شما می توانید از این لیست گزینه ها (بلاگ، اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر، تیک توک، یا موارد دیگر) را انتخاب کنید یا می توانید با کلیک بر روی دکمه ویرایش، یعنی نماد مداد، گزینه خود را اضافه کنید.

این منوی کشویی به شما امکان می دهد به راحتی تشخیص دهید که در کدام پلتفرم قصد انتشار دارید.
چه فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا هر پلتفرم دیگری، این به شما کمک می کند محتوای خود را سازماندهی کنید.
مرحله 4: موضوعات خود را برنامه ریزی کنید
اکنون زمان آن است که ایده های موضوع خود را پر کنید!
راههای زیادی برای فکر کردن به موضوعات مرتبط با رسانههای اجتماعی وجود دارد که در راهنمای نحوه ایجاد یک برنامه محتوای رسانههای اجتماعی به آنها پرداختیم.
با این حال، فرآیند تحقیق نباید در همین جا متوقف شود. در اینجا چند راه برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی وجود دارد:
- انجام تحقیقات رقبا: به آنچه رقبای شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهند نگاه کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای پست های رسانه های اجتماعی آینده خود استفاده کنید.
- به روند صنعت نگاه کنید: از روندها و اخبار صنعت به روز باشید و از این اطلاعات برای ایجاد پست های مرتبط و به موقع برای مخاطبان خود استفاده کنید.
- از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید: دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و از آن محتوا به عنوان الهام بخش برای پست های خود استفاده کنید.
- به هشتگ ها نگاه کنید: تحقیق کنید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا دیده شدن پست های خود را افزایش دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. این همچنین می تواند راهی برای یافتن ایده های محتوا باشد.
- تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید: برای افزایش تعامل و افزایش فروش، تبلیغات و تخفیف های خود را به اشتراک بگذارید.
هنگامی که ایده هایی را در نظر گرفتید، می توانید برنامه ریز رسانه های اجتماعی خود را تکمیل کنید.
فقط ستون های J تا O را با «عنوان/موضوع»، «توضیحات» و موارد مشابه پر کنید.
مرحله 5: ستون های مورد نیاز خود را پر کنید
ویرایش قالب را با افزودن محتوای خود، مانند حسابهای رسانههای اجتماعی، انواع پستها و موضوعات محتوا، شروع کنید.
همچنین می توانید طراحی و قالب قالب را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

“تصویر” را که قصد دارید با پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، اضافه کنید. می توانید این کار را با افزودن پیوند به یک پوشه Google Drive یا Digital Asset Manager (DAM) انجام دهید.
مرحله 6: تاریخ سررسید را اضافه کنید
در مرحله بعد، با اضافه کردن تاریخ، زمان و پلت فرم برای هر پست، از این الگو برای برنامهریزی پستهای خود از قبل استفاده کنید.
سپس، ستون «وضعیت» را بهروزرسانی کنید.
حتی میتوانید با اضافه کردن معیارهایی مانند لایک، نظرات و اشتراکگذاری، از این الگو برای پیگیری موفقیت محتوای خود استفاده کنید.
مرحله 7: اضافه کردن محتوا و یادداشت های انتشار
اگر با یک تیم کار می کنید، الگو را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دهید تا قالب را ویرایش کنند.
این به شما این امکان را می دهد که برای حفظ حضور ثابت در رسانه های اجتماعی با یکدیگر همکاری و کار کنید.
ستون “یادداشت ها” برای هر یادداشت متفرقه ای است که در مورد محتوای آینده، پیش نویس ها، سررسیدها و غیره دارید.
مرحله 8: از قبل برنامه ریزی کنید و تکرار کنید
برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی از قبل مزایای زیادی را ارائه می دهد که می تواند حضور شما در رسانه های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.
با صرف زمان برای برنامه ریزی محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم پست های مرتبطی را منتشر می کنید که مخاطبان خود را درگیر می کند و نتایج را به دنبال دارد.
با داشتن یک برنامه محتوای واضح، می توانید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد تمرکز کنید و از خطرات پست های تکانشی و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید.
توصیه میکنم از برنامهریز رسانههای اجتماعی برای برنامهریزی حداقل یک چهارم محتوا استفاده کنید، بنابراین برای نوشتن نسخه، جمعآوری داراییها، برنامهریزی پستها و غیره در تقلا نیستید.
می توانید با دانستن استراتژی دقیق خود از ماه ها قبل نفس راحتی بکشید.
با برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی پیش بروید
برنامه ریز شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی در برنامه ریزی، زمان بندی و مدیریت محتوای اجتماعی شماست.
اجازه ندهید “بلاک ایده” بهترین ها را از شما بگیرد. برنامه ریزی محتوای Q1-Q4 خود را از هم اکنون شروع کنید!
استفاده از برنامه ریز رسانه های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می دهد که در تولید محتوا در مورد صنعت یا بازار خود فعال باشید – نه اینکه صرفاً واکنشی نشان دهید.
این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و حضور قدرتمندی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.
به علاوه، زمانی که محتوای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، می توانید منابع و بودجه را به طور مؤثرتری تخصیص دهید، و اطمینان حاصل کنید که از زمان و منابع خود به کارآمدترین روش ممکن استفاده می کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: ESB Professional/Shutterstock
window.addEventListener( 'load2', function() { console.log('load_fin');
if( sopp != 'yes' && !window.ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'social-media-planner-how-to-plan-your-quarter', content_category: 'social' }); } });