چگونه بفهمیم که آیا تست PPC شکست خورده است؟


در طول فصل تعطیلات، تمرکز بیشتری روی لیست شیطون و خوب وجود دارد.

کمپین های موفق به منابع اضافی دسترسی پیدا می کنند، در حالی که ابتکارات شکست خورده چرخش می یابند یا بازنشسته می شوند.

سوال این ماه به قلب بهینه سازی و مقیاس بازاریابی دیجیتال می پردازد. گارلند از اورلاندو می پرسد:

در چه مرحله ای آزمون کمپین را ناموفق می دانید؟ به عنوان مثال، 5000 دلار برای داده‌ها خرج شده است و بازده کمی در هزینه‌ها.

در این پست، ما به درک سیگنال های موفقیت/شکست و همچنین بازگشایی نحوه ایجاد آنها برای برند خود خواهیم پرداخت.

این سوال متغیرهای زیادی را دعوت می کند، بنابراین ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به رایج ترین آنها بپردازیم.

تنظیم تست های معقول

قبل از شروع هر آزمون بازاریابی دیجیتال، تعیین معیارهای موفقیت و شکست بسیار مهم است.

مهم‌ترین گام اساسی تأیید اطلاعات مطلق است (یعنی آیا به ردیابی تبدیل خود اعتماد دارید، آیا فرم‌های پرکننده شما کار می‌کنند، آیا تیم فروش شما قوی است و غیره).

اگر این موارد اساسی به درستی تنظیم نشده باشند، مهم نیست که متغیرهایی که آزمایش می کنید چقدر خوب عمل می کنند.

به همین دلیل بسیار مهم است که حداقل یک تا دو ماه با توجه به تنظیمات آن پخت شود.

فراتر از پاک کردن دوره های یادگیری، مطمئن خواهید شد که عملکرد شما منعکس کننده موفقیت واقعی است.

همچنین بسیار مهم است که آزمون‌ها فقط یک متغیر را در یک زمان آزمایش کنند.

اگر بخواهید همه چیز را به یکباره آزمایش کنید، برای نتیجه گیری قطعی در مورد اینکه آیا متغیرها تأثیرات مثبت یا منفی بر کمپین ها داشته اند، مشکل خواهید داشت.

در نهایت، ذکر این نکته مهم است که همه شبکه‌های تبلیغات دیجیتال دارای دوره‌های یادگیری و قوانین تعامل متفاوت برای برقراری ارتباط مؤثر با الگوریتم هستند.

برای مثال، گوگل حداقل به پنج روز نیاز دارد، در حالی که فیس بوک (متا تبلیغات) نیاز به رسیدن به آستانه تبدیل دارد.

تعریف موفقیت ها و شکست ها

هنگامی که شرایط اساسی خود را تنظیم کردید، می توانید شروع به تعیین شکل موفقیت و شکست کنید.

اگر در حال آزمایش نرخ تبدیل بهبود یافته (CRO) هستید، آزمایش‌ها احتمالاً بر روی اهرم‌های زیر تمرکز خواهند کرد:

  • صفحات فرود: آیا آنها الهام بخش بیشتر، کمتر یا همان مقدار از کاربران درگیر هستند؟
  • تبلیغات: آیا نرخ کلیک (CTR) به نرخ تبدیل سالمی دارند؟
  • انتخاب های هدفمند: آیا گروهی از افراد مورد نظر نشان دهنده نرخ تبدیل بهتر، بدتر یا یکسانی است؟ و ارزش؟

تست‌های بازده هزینه تبلیغات (ROAS) روی گزینه‌های زیر تمرکز می‌کنند:

  • قیمت حراج: آیا مزایده هایی که کمپین وارد می شود برای بهتر، بدتر یا همان ROI مناسب هستند؟
  • سفر کاربر: آیا کاربر به گونه‌ای هدایت می‌شود که ارزش تبدیل بالاتر، پایین‌تر یا یکسانی داشته باشد؟
  • خلاق: آیا خلاقیت کمک می کند تا مشتریان بهتر، بدتر، یا مانند قبل از قبل تعیین شوند؟

آزمایش یک کانال جدید به ملاحظات کمی متفاوت نیاز دارد:

  • سهولت نگهداری: آیا می توانید به طور منطقی یک کمپین در کانال جدید ایجاد و نگهداری کنید یا به منابع کاملاً متفاوتی نیاز خواهد داشت؟
  • ارزش بازار: آیا این کانال دارای تمرکز بالایی از بهترین مشتریان شما است یا زمینه جدیدی است؟
  • بودجه: آیا بودجه کافی برای کانال اختصاص داده اید؟
  • هدف: آیا مخاطبان هدف شما در این کانال هستند؟

شما باید حداقل 60 روز ابتکار عمل را برای اثبات خود ارائه دهید. با این حال، اگر نشانه‌های واضحی از شکست وجود دارد، باید خود را تنظیم کنید.

نشانه های واضح شکست

موارد زیر باید به عنوان نشانه های آشکار شکست در حساب ها در نظر گرفته شوند.

  • کمپین ها نمی توانند پس از بیش از پنج روز هزینه کنند.
  • تبدیل‌های موجود در حساب منجر به فروش با کیفیت نمی‌شود.
  • افزایش هزینه ها بسیار بیشتر از سرعت عادی هزینه است.
  • متغیرهای مورد آزمایش نتایج بدتری نسبت به کنترل دارند.

غذای نهایی

به راحتی می توان احساس کرد که هر هزینه ای که منجر به درآمد نمی شود اتلاف است – اما اگر چیزی یاد می گیرید هرگز هدر نمی رود.

اطمینان حاصل کنید که نقاط داده پایه شما و همچنین احترام به سیگنال های اصلی موفقیت / شکست ایجاد شده است.

در مورد PPC سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید یا با هشتگ #AskPPC برای من توییت کنید [email protected] ماه بعد میبینمت!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/شاتراستاک





منبع