چگونه بهترین ردیاب رتبه را برای نیازهای SEO خود انتخاب کنید


7 سوال کلیدی که باید هنگام ارزیابی نیازهای کسب و کار SEO خود بپرسید

برای اینکه جستجوی ابزار سئو شما حتی کاربردی تر شود، در اینجا چند سوال راهنما وجود دارد که باید از تیم SEO خود بپرسید.

این سوالات اضافی به شما کمک می کند تا نقاط دردناک ابزار SEO و موارد دیگر را مشخص کنید:

  1. آیا راه حل فعلی سئوی شما به شما داده کافی می دهد؟
  2. آیا ابزار SEO شما داده های مناسبی را ارائه می دهد؟
  3. آیا داده هایی را با فرکانس مورد نیاز برای انجام کارتان ارائه می دهد؟
  4. آیا پشته ابزار شما برای میان مدت یا بلندمدت مقیاس پذیر است؟
  5. آیا کیفیت پشتیبانی با انتظارات شما برابری می کند؟
  6. آیا قیمت گذاری برای کسب و کار شما مناسب است؟
  7. آیا برای بخش های خاصی از کار خود به ابزار سئو تخصصی تری نیاز دارید؟

در پایان، برای Journey Further، نیازهای آنها به این موارد خلاصه شد:

  • قیمت گذاری – «کاهش هزینه. ما مقدار قابل توجهی پول خرج می‌کردیم و معتقد بودیم ارزش پول پایین است.»
  • دقت داده ها – «ابزار قبلی داده‌های رتبه‌بندی نادرستی را در اختیار ما قرار داد. داده های رتبه بندی قابل اعتماد نبود و ما شکایت های متعددی از تیم داشتیم.
  • عدم پشتیبانی مناسب از مشتری – «زمان پاسخگویی بسیار کند بود. بیش از یک هفته طول کشید تا پاسخ داد.
  • قابلیت استفاده – «نیاز به یک رابط کاربری بهتر عامل مهم دیگری بود. ارائه دهنده قدیمی حداقل 10 سال بود که رابط کاربری خود را به روز نکرده بود.
چگونه بهترین ردیاب رتبه را برای نیازهای SEO خود انتخاب کنیدتصویر توسط SEOmonitor، نوامبر 2022

6 معیار کلیدی انتخاب ابزار سئو برای سهامداران

هنگامی که در مورد انواع مسائلی که می خواهید حل کنید و موارد غیر قابل مذاکره اصلی شما شفافیت پیدا کردید، وقت آن است که فهرست کوتاهی از ابزارهای احتمالی ردیابی رتبه را بسازید و شروع به آزمایش کنید.

هنگامی که در حال ارزیابی یک ردیاب رتبه هستید، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  1. در دسترس بودن داده های دسکتاپ و تلفن همراه.
  2. صندلی های چند کاربره
  3. ویژگی های مشارکتی
  4. معیار دید و سایر معیارهای کلیدی عملکرد.
  5. دسترسی به داده ها – صادرات، ادغام، API.
  6. فرآیند انتقال داده ها
چگونه بهترین ردیاب رتبه را برای نیازهای SEO خود انتخاب کنیدتصویر توسط SEOmonitor، نوامبر 2022

و البته، شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی و چه زمانی به فرآیند تصمیم‌گیری می‌پیوندد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه واکر و تیمش انجام دادند بیاندازیم:

ما تقریباً از همه ابزارهای رتبه‌بندی سازمانی در بازار در سراسر تیم استفاده کرده‌ایم و ایده خوبی داشتیم که می‌خواهیم با کدام یک حساب آزمایشی راه‌اندازی کنیم. بنابراین، اولین مرحله برای من بود با هر یک از این ابزارها به آزمایشی دسترسی پیدا کنید. بر اساس تجربه‌مان، درک خوبی از ویژگی‌های مورد نیازمان داشتیم.

سپس، من دوره آزمایشی را تمدید کردم و دو ذینفع ارشد دیگر را نیز شامل کردم – رئیس SEO و مدیر ارگانیک ما. چند نگرانی وجود داشت زیرا برخی از تیم بسیار به ارائه دهنده قدیمی وابسته بودند، اما آنها نکات مثبت را دیدند و به سرعت به پیروزی رسیدند. ما همچنین باید داده های تاریخی و داشبوردهای گزارش خود را در نظر می گرفتیم تا مطمئن شویم که می توانیم روش های گزارش گیری موجود را حفظ کنیم.

در پایان، باید مطمئن می‌شدم که از کارکنان ارشد خرید کرده‌ایم و دوباره بررسی می‌کردم که کل تیم نیز ابزار جدید را بر ارائه‌دهنده موجود ترجیح می‌دهند.»

از داستان Journey Further، می توانید مجموعه دیگری از عوامل حیاتی را به چارچوب تصمیم گیری خود اضافه کنید:

  • ابزار جدید سئو چه تاثیری بر کارهای روزمره تیم شما خواهد داشت؟
  • با وجود ابزار جدید، فرآیندهای شما چگونه به نظر می رسند؟
  • آیا آنها در طول دوره آزمایشی پشتیبانی ارائه می دهند و فرآیند خرید را برای شما آسان تر می کنند؟

بهترین ویژگی ها و مزایایی که باید در هنگام جستجوی یک ابزار سئو جدید در نظر بگیرید

در حال حاضر، دو هفته یا بیشتر گذشته است و آزمایشات شما در حال پایان است. وقت آن است که خط بکشید و ببینید کدام یک از ابزارهای آزمایش شده مهم ترین ویژگی ها را برای شما علامت زده است.

  • آیا موارد غیر قابل مذاکره به طور کامل حل شده است؟
  • آیا ویژگی های قدرتمند جدیدی را کشف کردید که فرآیندهای سئوی شما را بهبود می بخشد؟
  • آیا قیمت گذاری با وضعیت فعلی و برنامه های رشد شما مطابقت دارد؟

برای Journey Further، همراه با دقت و قیمت، موارد زیر مزایا و ویژگی های مرتبطی بود که آنها را متقاعد کرد که با راه حل ردیابی رتبه خود به انتخاب درستی دست یافته اند:

  • رابط کاربری.
  • سرعت جمع آوری داده های رتبه بندی
  • داده های رتبه بندی رایگان برای اهداف پینگ
  • نظارت بر آدمخواری
چگونه بهترین ردیاب رتبه را برای نیازهای SEO خود انتخاب کنیدتصویر توسط SEOmonitor، نوامبر 2022

همانطور که واکر تاکید می کند، دلایلی که چرا این موارد بسیار مهم بودند، به کارایی مربوط می شد – هم از نظر زمان و هم از نظر منابع.

“به دلیل سهولت استفاده، اکنون می توانیم جمع آوری داده ها و بینش بسیار سریع تر. سرعت رتبه بندی جمع آوری داده ها در زمان ما صرفه جویی می کند، و ما می توانیم به آن واکنش نشان دهیم فرصت های تجاری جدید سریعتر

سپس وجود دارد داده های رتبه بندی رایگان برای قرار دادن ما قبلاً مقدار قابل توجهی پول را برای جمع آوری داده ها برای بازی ها خرج می کردیم. اکنون ما در حال صرفه جویی در منابع هستیم و این به ما اجازه می دهد که تیم ارگانیک را بسازیم سود بیشتر.

در مورد نظارت بر آدمخواری، این امر باعث صرفه جویی در زمان زیادی می شود که بتوانیم این کار را مستقیماً با ابزار رتبه بندی خود انجام دهیم. برای جمع آوری این داده ها باید به ابزار دیگری مراجعه می کردیم.

همانطور که Journey Further نشان می دهد، اگر بتوانید یک ردیاب رتبه پیدا کنید که چندین نیاز را برطرف کند، و بهره وری تیم ارگانیک شما را بالا ببرد، به جای جابجایی بین چندین ابزار برای انواع مختلف داده های رتبه، در دراز مدت پس انداز خواهید کرد.

SEOmonitor هر آنچه را که در ابزار ردیابی رتبه نیاز دارید دارد

هنگامی که یک ابزار اصلی سئو را برای تیم خود انتخاب می کنید، ارزیابی اینکه کجا هستید و چه چیزی را می خواهید بهبود دهید بسیار مهم است.

می توانید به این موارد فکر کنید:

  • دقت داده ها
  • معیارهای کلیدی
  • چارچوب ها و منحنی های یادگیری
  • پشتیبانی و آموزش.
  • قیمت گذاری و مقرون به صرفه بودن هنگام مقیاس بندی.

مهم است که کنترل فرآیند تصمیم گیری را در دست داشته باشید و از همان ابتدا همه ذینفعان لازم را درگیر کنید. در پایان، یک ابزار بر نحوه کار شما و نحوه رسیدن به نتایج هدف تاثیر می گذارد.

به طور خاص برای یک ردیاب رتبه، ارائه داده های دقیق و تازه ای که به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید بسیار مهم است.

در SEOmonitor، ما دائماً در حال توسعه ردیاب رتبه خود هستیم، بنابراین به متخصصان SEO کمک می کند:

  • با رتبه های روزانه دسکتاپ و موبایل که در همان قیمت گنجانده شده است، جزئیات داده مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  • مالک داده ها باشید – دسترسی نامحدود به API، صادرات و ادغام با Google Data Studio یا Google Sheets وجود دارد.
  • روی تیم کامل و حتی مشتریان – کاربران نامحدودی دریافت می کنید.
  • مقیاس – با سیاست قیمت گذاری پویا، شما فقط برای منابعی که استفاده می کنید هزینه می پردازید.

در تلاش ما برای ایجاد شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر در صنعت سئو، به ما و آژانس هایی مانند Journey Further بپیوندید.





منبع