Google اسناد داده های ساختاریافته خود را برای صفحات وب بررسی محصولات تحریریه به روز کرد. اکنون دادههای ساختاری مزایا و معایب جدیدی وجود دارد که سایتها را واجد شرایط بهبود در جستجو میکند.
این تغییر در دادههای ساختاریافته Google برای بررسی محصول میتواند به طور قابل توجهی بر وبسایتهای بررسی محصول تأثیر بگذارد.
فقط سایتهای بررسی محصول تحریریه میتوانند در نتایج جستجو فهرست پیشرفتهتری داشته باشند که از این ویژگیهای داده ساختاریافته جدید استفاده کنند.
بازرگانان واجد شرایط بهبود مزایا و معایب در جستجو نیستند، همچنین صفحات بررسی محصول مشتری واجد شرایط نیستند.
این بدان معناست که این بهروزرسانی دادههای ساختیافته بر وبسایتهای بررسی محصول، از جمله سایتهای وابسته بررسی محصول، که خود محصولات را نمیفروشند، اما بر بررسی محصولات متمرکز هستند، تأثیر میگذارد.
مزایا و معایب داده های ساختاری چیست؟
داده های ساختاری مثبت و منفی توسط گوگل برای شناسایی اطلاعات خاص در بررسی محصول و نمایش آن در نتایج جستجو استفاده می شود.
دادههای ساختیافتهای که Google برای مزایا و معایب استفاده میکند بر اساس ویژگیهای دادههای ساختاریافته positiveNotes و negativeNotes Schema.org است.
نکته جالب در مورد این ویژگی های داده های ساخت یافته این است که هنوز به طور کامل در Schema.org یکپارچه نشده اند.
طبق صفحه رسمی Schema.org برای این نوع داده های ساختاریافته:
“این اصطلاح برای ادغام کامل در Schema.org، در انتظار بازخورد پیاده سازی و پذیرش از برنامه ها و وب سایت ها پیشنهاد شده است.”
زبانهای واجد شرایط برای بررسی محصول مزایا و معایب
وبسایتهایی به ده زبان زیر واجد شرایط نمایش با پیشرفت جدید در جستجو هستند:
- هلندی
- انگلیسی
- فرانسوی
- آلمانی
- ایتالیایی
- ژاپنی
- لهستانی
- پرتغالی
- اسپانیایی
- ترکی
رهنمودها
Google دستورالعملهای جدیدی منتشر کرده است که علاوه بر محدود کردن واجد شرایط بودن برای بهبود طرفدار/مخالف در جستجو، همچنین بیان میکند که حداقل باید دو عبارت موافق یا مخالف ارائه شود.
این بدان معناست که می تواند از حداقل دو مزیت، دو منفی یا یکی از هرکدام (یک طرفدار و یک مخالف) تشکیل شده باشد.
طبق اسناد جدید:
«در حال حاضر، فقط صفحات بررسی محصول سرمقاله برای ظاهر مزایا و معایب در جستجو واجد شرایط هستند، نه صفحات محصول تاجر یا بررسی محصول مشتری.
باید حداقل دو عبارت در مورد محصول وجود داشته باشد. این می تواند هر ترکیبی از گزاره های مثبت و/یا منفی باشد (به عنوان مثال، نشانه گذاری ItemList با دو عبارت مثبت معتبر است).
مزایا و معایب باید برای کاربران در صفحه قابل مشاهده باشد.»
مزایا و معایب داده های ساختاریافته دارای اولویت هستند
Google خاطرنشان کرد که صفحات وب بررسی سرمقالهای که از دادههای ساختاریافته جدید استفاده نمیکنند، همچنان میتوانند واجد شرایط بهبود در جستجو باشند، اگر Google بتواند آن را از روی متن صفحه وب بفهمد.
با این حال، گوگل اولویت را به صفحات بررسی سرمقاله با داده های ساختار یافته می دهد.
در این اطلاعیه آمده بود:
«اگر دادههای ساختاریافته را ارائه نکنید، ممکن است Google سعی کند بهطور خودکار مزایا و معایب فهرستشده در صفحه وب را شناسایی کند.
Google دادههای ساختیافته ارائهشده توسط شما را بر دادههای استخراجشده بهطور خودکار اولویتبندی میکند.»
آیا افزودن داده های ساختاریافته جدید سخت است؟
اگر از یک افزونه استفاده می کنید، هر کسی که آن را حفظ می کند باید داده های ساختار یافته جدید را اضافه کند.
اگر این افزونه بین نظرات سایت های بررسی سرمقاله و نظرات در زمینه یک تاجر تفاوت قائل شود، نباید دشوار باشد.
آنچه شامل می شود تقریباً محدود به افزودن مزایا و معایب به بررسی محصول و سپس افزودن داده های ساختاری positiveNote و negativeNote به وب سایت بررسی محصول است.
اگر دادههای ساختاریافته مزایا و معایب جدیدی را اضافه میکنید، این یک فرآیند نسبتاً آسان است که به سادگی ویژگیهای داده ساختاریافته positiveNote و/یا negativeNote را به هر داده ساختاری بررسی محصول موجود اضافه کنید.
اسکرین شات داده های ساختاریافته positiveNote
"positiveNotes": { "@type": "ItemList", "itemListElement": [ { "@type": "ListItem", "position": 1, "name": "Consistent results" }, { "@type": "ListItem", "position": 2, "name": "Still sharp after many uses" } ] }
اسکرین شات از داده های ساختاری negativeNote
"negativeNotes": { "@type": "ItemList", "itemListElement": [ { "@type": "ListItem", "position": 1, "name": "No child protection" }, { "@type": "ListItem", "position": 2, "name": "Lacking advanced features" } ] }
موارد را در داده های ساختاریافته فهرست کنید
مهم است که به آن توجه کنید List Item در داده های ساخت یافته ListItem اشاره ای به Pro یا Con است.
مزایا و معایب صحیح داده های ساختاریافته حداقل دو نوع ListItem در داده های ساخت یافته دارند.
این بدان معناست که داده های ساخت یافته می توانند شامل موارد زیر باشند:
- یک طرفدار و یک مخالف
- یا می تواند حاوی دو مزیت و بدون معایب باشد
- یا می تواند حاوی دو منفی باشد و هیچ مزیتی نداشته باشد
مهم: با بررسی محصول مشتری استفاده نکنید
این داده های ساختاریافته به طور خاص برای وب سایت های بررسی محصول، با نام مستعار است وب سایت های بررسی محصولات تحریریه
گوگل به صراحت اشاره می کند که بررسی های محصول مشتری واجد شرایط نیست.
در حالی که گوگل به صراحت نمی گوید که این مورد نباید با بررسی محصول محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده شود، احتمالاً منظور گوگل همین است.
ناشران تاثیرات داده ساختاریافته بررسی محصول بهروزرسانی شده
دادههای ساختاریافته بهروزرسانی شده منجر به چیزی میشود که Google آن را پیشرفتهایی برای جستجو مینامد. این بدان معناست که منجر به قطعههای SERP میشود که میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد.
اسکرین شات New Snippet
وب سایت های بررسی محصول، چیزی که گوگل به آن اشاره می کند وب سایت های بررسی محصولات تحریریه، باید اضافه کردن داده های ساختاری مثبت و منفی را به صفحات وب خود در نظر بگیرند تا واجد شرایط پیشرفت در جستجو باشند.
انجام این کار ضروری نیست، اما همیشه مفید است که از هر مزیت موجود در نحوه نمایش قطعات جستجو برای به حداکثر رساندن ترافیک جستجو استفاده کنید.
نقل قول
اطلاعیه گوگل را بخوانید
جدید در داده های ساخت یافته: مزایا و معایب
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Thapana_Studio
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 500); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'product-review-structured-data-pros-cons', content_category: 'news seo' }); } });