چگونه به اینجا رسیدیم و بعد به کجا رسیدیم


اگرچه زیرساخت متاورس هنوز در حال ایجاد است، شرکت ها و برندها در حال جهش به این دنیای جدید هستند.

ما طی چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در جامعه خود بوده‌ایم، اما هیچ چیز مانند متاورس پتانسیل تغییر را ندارد.

در سال 2021، زمانی که مارک زاکربرگ شرکت مادر جدید فیس‌بوک، “متا” را معرفی کرد، گفتگو در مورد پیامدهای اجتماعی آینده چنین پلتفرم اجتماعی همهجانبه‌ای جهان را درگیر کرد.

و دلیل خوبی دارد.

واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، عینک هوشمند، رسانه‌های اجتماعی و ارز دیجیتال به عنوان ایده‌های جداگانه و در عین حال مرتبط تاکنون وجود داشته‌اند.

متاورس این قطعات متحرک را ترکیب می کند تا ابزاری قدرتمند برای مشاغل و بازاریابان ایجاد کند.

مرزهای فیزیکی عادی این جهان را محدود نمی کند. در اینجا جذابیت آن برای کسانی است که به دنبال دسترسی جهانی تر هستند.

مفهوم فراجهان چگونه تکامل یافته است و به کجا می رود؟

بیایید دریابیم.

واقعیت مجازی چگونه با بازی آنلاین شروع شد؟

مفهوم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در 20 سال گذشته به طور پیوسته در فرهنگ جریان اصلی درز کرده است. صنعت بازی اولین کسی بود که از آن بهره برد و آن را در پلتفرم های مختلف ادغام کرد.

بازی‌هایی مانند Pokémon Go (2016) و Fortnite (2017) حول محور استفاده از این فناوری‌ها برای اتصال افراد از طریق برنامه‌هایشان می‌چرخند.

Pokémon Go یکی از بزرگترین و موفق ترین بازی های واقعیت افزوده در صنعت است.

هنگامی که محبوبیت آن در سال 2016 افزایش یافت، دوره جدیدی از ادغام واقعیت افزوده در زندگی روزمره ما را نوید داد. AR دنیای دیجیتال و فیزیکی را در یک ادغام می کند.

Fortnite، یک بازی واقعیت مجازی که از آواتارها برای نمایش بازیکنان استفاده می‌کند، به افراد امکان می‌دهد در زمان واقعی با یکدیگر مبارزه کنند و در رویدادهایی که در آن متاورس خاص برگزار می‌شوند شرکت کنند.

این دو بازی بسیار محبوب به معرفی جامعه با مفهوم “واقعیت گسترده” (XR) کمک کردند.

واقعیت گسترده یا مختلط به همه رویدادهایی اطلاق می شود که برخی از عناصر واقعی را با آنچه مجازی است ترکیب می کنند. این شامل اشکال واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است.

XR تجربه ای فراگیرتر را برای کاربران ایجاد می کند و مرزهای بین واقعیت و آنچه توسط فناوری تولید می شود را محو می کند.

این ترکیب از واقعیت ها، امکانات بی نهایتی را برای ادغام فناوری های مختلف برای ایجاد یک تجربه کاربری جامع تر و فراگیرتر ایجاد می کند.

آیا مصرف کننده متوسط ​​برای Metaverse آماده است؟

متاورس بازاریابی و بیشتر جامعه را عمیق تر به سمت نوآوری و غوطه وری دیجیتال سوق خواهد داد.

اما آیا مصرف کنندگان آماده هستند؟ پذیرندگان اولیه برای استفاده از فناوری های جدید هیجان زده شده اند، اما در مورد مصرف کنندگان معمولی چطور؟

بر اساس نظرسنجی از حدود 9000 مصرف کننده در سراسر جهان که توسط Accenture در اواخر سال 2022 انجام شد، بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان قصد دارند در دو تا پنج سال آینده از متاورس در محیط های غیر بازی استفاده کنند.

با این حال، آنچه مصرف کنندگان از متاورس در محیط های بازی و غیر بازی می خواهند بسیار متفاوت است. طبق این نظرسنجی، کاربرانی که بازی نمی‌کنند کمتر بر روی فناوری‌ها تمرکز می‌کنند و بیشتر روی آنچه می‌توانند از آن‌ها به دست آورند، تمرکز می‌کنند.

به عبارت دیگر، مصرف‌کنندگان زمانی به فراجهان می‌رسند که بتوانند برای زندگی «واقعی» خود ارزشی کسب کنند، مانند کمک به آنها در ارتباط با دوستان و خانواده، خرید کردن، و انجام برخی کارها در زمان کمتر.

مصرف کنندگان معمولی به متاورس به عنوان روشی جدید برای کمک به آنها در انجام کاری که همیشه می خواستند یا نیاز داشتند نگاه می کنند.

معنای متاورس برای مشتریان چیستتصویر از Accenture، مارس 2023

Metaverse نزدیکتر از همیشه است – در واقع، از قبل اینجاست

طبق گزارش McKinsey & Company، متاورس تا سال 2030 می تواند 5 تریلیون دلار درآمد برای مشاغل ایجاد کند.

اگرچه متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است، امروزه فرصت‌های زیادی برای استفاده وجود دارد.

شرکت‌های بومی متاورس، مانند کریپتوموتورز، از ساخت و فروش دارایی‌های دیجیتال برای متاورس درآمد کسب می‌کنند.

شرکت های سنتی نیز به طور فزاینده ای از متاورس برای افزودن ارزش برای مشتریان خود استفاده می کنند.

توسعه دهنده املاک و مستغلات ONE Sotheby’s پروژه ای به نام Meta Residence One دارد که به همراه ماکت دیجیتال خود خانه ای می سازد و خانه دیجیتال و خانه فیزیکی را با هم می فروشد.

صاحب خانه های دوقلو می تواند هم در دنیای واقعی و هم در متاورس به مهمانان خوش آمد بگوید.

حتی اگر تجارت متاورس برای تجارت شما مناسب نباشد، پتانسیل استفاده از متاورس به عنوان یک کانال تبلیغاتی و بازاریابی بی پایان است.

از آنجایی که مصرف کنندگان معمولی به دنبال ارزش و تجربه پیشرفته از متاورس هستند، برای بازاریابان مهم است که فراتر از فناوری ها فکر کنند و در عوض روی چگونگی برآورده کردن بهتر نیازهای مشتریان در این دنیای مجازی تمرکز کنند.

چگونه ChatGPT بر Metaverse تأثیر می گذارد

در حالی که اخبار مربوط به متاورس اخیراً تحت الشعاع هوش مصنوعی مولد، به ویژه ChatGPT از OpenAI قرار گرفته است، توسعه و پذیرش متاورس در حال پیشرفت است.

در واقع، ظهور ChatGPT کمک خواهد کرد که متاورس به مکانی پر جنب و جوش تر تبدیل شود.

داشتن شخصیت های غیر بازیکن یا NPC در یک بازی دیجیتال چیز جدیدی نیست.

با این حال، NPCها، تا کنون، فاقد «هوش» برای تعامل با بازیکنان انسانی به صورت باز و بدون اسکریپت هستند. فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند GPT-4، که ChatGPT را تقویت می‌کند، آن را تغییر خواهد داد.

برای اینکه نگاهی اجمالی به نحوه تعامل بین شخصیت‌های انسانی و شخصیت‌های تولید شده توسط کامپیوتر داشته باشید، به Character.ai بروید، جایی که می‌توانید شخصیت‌های مجازی با «شخصیت‌ها» ایجاد کنید یا به سادگی با آنها به صورت یک به یک یا گروهی چت کنید. تنظیمات.

حال، آن شخصیت‌ها را به‌عنوان آواتار در متاوره، با چهره‌ها و صداها تصور کنید. آنها نه تنها می توانند صحبت کنند، بلکه به گونه ای عمل می کنند و رفتار می کنند که منعکس کننده “شخصیت” منحصر به فرد آنها باشد.

به عنوان مثال، Replika، یک برنامه همراه با هوش مصنوعی، قبلاً به افراد اجازه می‌دهد تا چت‌بات‌های خود را بسازند، لباس‌ها و لوازم جانبی فروشگاه Replika را به آن‌ها بپوشانند و از شرکت چت‌ربات‌های خود در اتاق خواب خود از طریق واقعیت افزوده لذت ببرند.

از Metaverse Next چه انتظاری باید داشت

با حرکت رو به جلو، می‌توانید انتظار داشته باشید که سخت‌افزارهای آماده فراجهت بیشتری به مصرف‌کنندگان روزمره بیایند. اپل قبلاً روی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است و هدست‌های واقعیت مجازی آن، با نام عینک اپل، ممکن است اواخر امسال عرضه شوند.

سایر غول‌های فناوری مانند متا، گوگل و آمازون نیز روی محصولاتی کار می‌کنند تا تجربیات همه‌جانبه‌تری را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

در عرصه کسب و کار، برندهایی مانند باربری و گوچی در حال حاضر کالاهای مجازی را با استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تبلیغ می‌کنند و به فروش می‌رسانند. رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالدز و نان‌های پانرا قبلاً درخواست‌های علامت تجاری برای کسب‌وکار خود در متاورس ثبت کرده‌اند.

شرکت‌های بیشتری را خواهیم دید که ایده‌های جدید را در متاورس آزمایش می‌کنند تا مشتریان خود را بهتر درگیر کنند و به آنها خدمت کنند.

روند جدیدی که شروع به ظهور خواهد کرد، متاورس شرکتی است، که در آن شرکت ها از متاورس برای آموزش و توانمندسازی کارکنان خود استفاده می کنند و به آنها اجازه می دهد تا از هر کجای دنیا با یکدیگر همکاری موثرتری داشته باشند.

بازاریابان باید توجه خاصی به تکامل و پیشرفت متاورس داشته باشند.

کسانی که شک دارند ممکن است مقدار قابل توجهی از نوآوری های دیجیتال را برای تغییر شیوه تجارت و عملکرد جامعه به عنوان یک کل از دست بدهند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ماهی قزل آلا سیاه/Shutterstock





منبع