چگونه دشواری کلمات کلیدی در سئو محاسبه و اندازه گیری می شود؟
انتشار: فروردین 25، 1402
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404

چگونه دشواری کلمات کلیدی در سئو محاسبه و اندازه گیری می شود؟

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول سختی کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی سئو را برای بهبود رتبه وب سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ایجاد کنید.

دشواری کلمات کلیدی با تعداد و کیفیت دامنه های ارجاع دهنده لینک شده به یک وب سایت اندازه گیری می شود. هنگامی که سایت های زیادی با تعداد دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت بالا برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، این احتمال وجود دارد که رتبه بندی کلمه کلیدی برای آن دشوار باشد (یعنی امتیاز KD بالایی داشته باشد) مگر اینکه صفحه وب شما بتواند مقدار مساوی از دامنه های ارجاع دریافت کند. مسابقه دادن.

نسبت لینک Dofollow و Nofollow

وب سایت ها می توانند چندین بک لینک از یک دامنه داشته باشند، مانند یک صفحه که چندین بار لینک می دهد یا صفحات مختلف به طور مکرر به یک سایت لینک می شوند. با این حال، مجموعه همه پیوندهای یک وب سایت هنوز به عنوان یک دامنه ارجاع واحد در نظر گرفته می شود.

نسبت پیوند بین پیوندهای dofollow و nofollow برای URL های با رتبه برتر در SERPS برای یک کلمه کلیدی هدف، بر نمره دشواری کلمه کلیدی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر صفحات با رتبه برتر دارای نسبت لینک متوسط \u200b\u200b60:40 با 60٪ لینک های dofollow و 40٪ لینک های nofollow هستند، اگر صفحه وب شما فقط دارای نسبت 10 باشد، ممکن است رقابت با آن صفحات سخت باشد: 90.

سختی کلمه کلیدی با اندازه گیری تعداد و کیفیت بک لینک ها به 10 صفحه برتر در نتایج موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی محاسبه می شود. محاسبات برای متریک دشواری کلمه کلیدی نیز بر اساس داده های SEO مانند Domain Authority، Page Authority، دامنه های ارجاع دهنده و نسبت پیوند dofollow/nofollow است.

محاسبه مشکل کلمه کلیدی توضیح داده شده است

ارائه بهترین نکات سئو ...



منبع امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه محاسبه سختی کلمات کلیدی در سئو لذت برده باشید.

اگر وب سایت های زیادی در 10 نتیجه جستجوی برتر با معیارهای Domain Authority (DA) بالاتر برای عبارت کلیدواژه هدف وجود داشته باشد، امتیاز KD بالاتر خواهد بود. برعکس، اگر چندین وب سایت برای کلمه کلیدی دارای امتیاز DA پایین رتبه بندی شوند (نشانگر تعداد کمتری از کل بک لینک ها که به کل دامنه اشاره می کنند)، امتیاز KD کمتر محاسبه می شود.

اعتبار صفحه

Domain Authority یک معیار مهم است که در محاسبه مشکل کلمه کلیدی قرار می گیرد. الگوریتم های KD تعداد کل بک لینک هایی را که به هر یک از دامنه های با رتبه برتر اشاره می کنند اندازه گیری می کنند و آن اعداد را در امتیاز KD قرار می دهند.

سختی کلمه کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

اساساً، هرچه صفحات وب شما پیوندهای dofollow بیشتری داشته باشند، شانس شما برای رتبه بالاتر در SERP ها بیشتر است. علاوه بر این، هر چه گروهی از وب سایت ها در 10 جایگاه برتر گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص، پیوندهای dofollow بیشتری داشته باشند، رتبه بندی آن کلمه کلیدی دشوارتر خواهد بود و نمره دشواری کلمه کلیدی آن را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی منعکس می کند.

درباره مشکل کلمه کلیدی بیشتر بدانید

هنگامی که چندین صفحه وب با نمرات PA بالا در 10 URL برتر برای یک کلمه کلیدی قرار می گیرند، این منجر به نمره دشواری کلمه کلیدی بالاتر می شود. برعکس، اگر بسیاری از وب سایت ها برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند که نمرات PA پایینی دارند (نشانگر تعداد کمتری از کل بک لینک ها که به URL فردی اشاره می کنند)، امتیاز KD کمتر محاسبه می شود.

دامنه های ارجاع دهنده

لینک های زیر بیشتر در مورد مشکل کلمه کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

محاسبه و اندازه گیری دشواری کلمات کلیدی در خلاصه SEO

لینک های Dofollow و nofollow دو نوع لینک هستند که در وب سایت ها هنگام لینک دادن به دامنه های دیگر استفاده می شوند. تفاوت اصلی بین این نوع پیوندها این است که پیوندهای dofollow همیشه ارزش PageRank را به وب سایت مورد نظر نشان می دهند. از سوی دیگر، لینک های Nofollow یک اشاره هستند. بخشنامه نیست بنابراین، پیوند nofollow ممکن است برای ارزیابی محاسبات PageRank استفاده شود یا نباشد.