چگونه دشواری کلمات کلیدی در سئو محاسبه و اندازه گیری می شود؟

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول سختی کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی سئو را برای بهبود رتبه وب سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ایجاد کنید.

سختی کلمه کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

دشواری کلمات کلیدی با تعداد و کیفیت دامنه‌های ارجاع‌دهنده لینک شده به یک وب‌سایت اندازه‌گیری می‌شود. هنگامی که سایت های زیادی با تعداد دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت بالا برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، این احتمال وجود دارد که رتبه بندی کلمه کلیدی برای آن دشوار باشد (یعنی امتیاز KD بالایی داشته باشد) مگر اینکه صفحه وب شما بتواند مقدار مساوی از دامنه های ارجاع دریافت کند. مسابقه دادن.

نسبت لینک Dofollow و Nofollow

وب سایت ها می توانند چندین بک لینک از یک دامنه داشته باشند، مانند یک صفحه که چندین بار لینک می دهد یا صفحات مختلف به طور مکرر به یک سایت لینک می شوند. با این حال، مجموعه همه پیوندهای یک وب سایت هنوز به عنوان یک دامنه ارجاع واحد در نظر گرفته می شود.

نسبت پیوند بین پیوندهای dofollow و nofollow برای URL های با رتبه برتر در SERPS برای یک کلمه کلیدی هدف، بر نمره دشواری کلمه کلیدی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر صفحات با رتبه برتر دارای نسبت لینک متوسط ​​60:40 با 60٪ لینک های dofollow و 40٪ لینک های nofollow هستند، اگر صفحه وب شما فقط دارای نسبت 10 باشد، ممکن است رقابت با آن صفحات سخت باشد: 90.

سختی کلمه کلیدی با اندازه گیری تعداد و کیفیت بک لینک ها به 10 صفحه برتر در نتایج موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی محاسبه می شود. محاسبات برای متریک دشواری کلمه کلیدی نیز بر اساس داده‌های SEO مانند Domain Authority، Page Authority، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و نسبت پیوند dofollow/nofollow است.

محاسبه مشکل کلمه کلیدی توضیح داده شده است

ارائه بهترین نکات سئو …

در زیر، توضیح مفصلی در مورد اندازه گیری سختی کلمات کلیدی و همچنین مروری بر عواملی که در محاسبه نهایی وارد می شوند، خواهید دید.

محاسبه برای یافتن رتبه برای سختی کلمه کلیدی (KD) به صورت زیر محاسبه می شود:

  • نرم افزار API 10 صفحه برتر را بر اساس کلمه کلیدی جمع آوری می کند.
  • بر اساس دامنه اول، امتیاز رتبه بندی برای کلمه کلیدی بر اساس تعداد بک لینک ها به صفحه و دامنه محاسبه می شود.
  • یک سیستم رتبه بندی جداگانه برای بک لینک ها وجود دارد که از 0 برای بدون لینک تا 1000 شروع می شود که امتیاز برتر رتبه بندی است.
  • هر دو رتبه دامنه و رتبه صفحه در محاسبه استفاده می شوند. رتبه صفحه در 0.9 ضرب می شود و رتبه دامنه در 0.1 ضرب می شود.
  • این محاسبه برای هر یک از 10 صفحه وب برتر و دامنه آنها تکمیل می شود.
  • API صفحات را بر اساس این مقادیر، از کمترین به بالاترین مرتب می کند، سپس میانه را محاسبه می کند.
  • 0.2 از مقدار میانه کسر می شود و نتیجه بر 0.8 تقسیم می شود و سپس در 100 ضرب می شود تا عدد به یک عدد صحیح تبدیل شود.

این راهنمای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می‌دهد که «سختی کلمات کلیدی چگونه محاسبه می‌شود؟»

توجه: ارزش رتبه کلمات کلیدی و صفحات وب به طور قابل توجهی بر اساس مکان تغییر می کند، به این معنی که جایی که شما جستجو را انجام می دهید، می تواند نتایج را به دلیل ویژگی ها و جزئیات محلی که ممکن است شامل شود، تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، جستجو در یک منطقه خاص ممکن است باعث شود کلمات کلیدی خاصی نسبت به کشور یا منطقه دیگری که معیارها کمتر مرتبط هستند، رتبه بالاتری داشته باشند.

عوامل اندازه گیری شده برای دشواری کلمه کلیدی

Domain Authority

دشواری کلمه کلیدی با نمره ای بین 0 تا 100 محاسبه می شود. هر چه امتیاز در مقیاس کمتر باشد، رتبه بندی کلمه کلیدی آسان تر است. نمره 50 یا بیشتر نشان دهنده نمره دشواری کلمه کلیدی بالاتر است. API یا رابط برنامه نویسی برنامه، صفحات وب با رتبه برتر گوگل را بر اساس کلمه کلیدی می کشد.

همانطور که متوجه شدید، مشکل کلمه کلیدی با اندازه گیری تعداد و کیفیت بک لینک ها به 10 صفحه برتر در نتایج موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی محاسبه می شود. محاسبات برای متریک دشواری کلمه کلیدی نیز بر اساس داده‌های SEO مانند Domain Authority، Page Authority، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و نسبت پیوند dofollow/nofollow است.



منبع

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه محاسبه سختی کلمات کلیدی در سئو لذت برده باشید.

اگر وب‌سایت‌های زیادی در 10 نتیجه جستجوی برتر با معیارهای Domain Authority (DA) بالاتر برای عبارت کلیدواژه هدف وجود داشته باشد، امتیاز KD بالاتر خواهد بود. برعکس، اگر چندین وب‌سایت برای کلمه کلیدی دارای امتیاز DA پایین رتبه‌بندی شوند (نشانگر تعداد کمتری از کل بک لینک‌ها که به کل دامنه اشاره می‌کنند)، امتیاز KD کمتر محاسبه می‌شود.

اعتبار صفحه

Domain Authority یک معیار مهم است که در محاسبه مشکل کلمه کلیدی قرار می گیرد. الگوریتم‌های KD تعداد کل بک لینک‌هایی را که به هر یک از دامنه‌های با رتبه برتر اشاره می‌کنند اندازه‌گیری می‌کنند و آن اعداد را در امتیاز KD قرار می‌دهند.

دامنه های ارجاع به وب سایت هایی گفته می شود که از طریق بک لینک به یک سایت هدف لینک می شوند. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت دارای یک بک لینک از یک سایت شخص ثالث باشد، به آن یک دامنه ارجاع داده می شود.

همه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی روش اختصاصی خود را برای محاسبه دشواری کلمات کلیدی برای SEO دارند. به همین دلیل است که هر ابزار قدرت پروفایل لینک یا LPS متفاوتی را برای هر URL رتبه‌بندی گزارش می‌کند که بر امتیاز نهایی KD تأثیر می‌گذارد. با این حال، شرکت هایی مانند DataForSEO که معیارهای سئو را برای ابزارهای ارائه شده ارائه می دهند، در مورد نحوه محاسبه سختی کلمات کلیدی توسط نرم افزارشان شفاف هستند.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

سختی کلمه کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

اساساً، هرچه صفحات وب شما پیوندهای dofollow بیشتری داشته باشند، شانس شما برای رتبه بالاتر در SERP ها بیشتر است. علاوه بر این، هر چه گروهی از وب‌سایت‌ها در 10 جایگاه برتر گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص، پیوندهای dofollow بیشتری داشته باشند، رتبه‌بندی آن کلمه کلیدی دشوارتر خواهد بود و نمره دشواری کلمه کلیدی آن را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی منعکس می‌کند.

درباره مشکل کلمه کلیدی بیشتر بدانید

هنگامی که چندین صفحه وب با نمرات PA بالا در 10 URL برتر برای یک کلمه کلیدی قرار می گیرند، این منجر به نمره دشواری کلمه کلیدی بالاتر می شود. برعکس، اگر بسیاری از وب‌سایت‌ها برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند که نمرات PA پایینی دارند (نشانگر تعداد کمتری از کل بک لینک‌ها که به URL فردی اشاره می‌کنند)، امتیاز KD کمتر محاسبه می‌شود.

دامنه های ارجاع دهنده

لینک های زیر بیشتر در مورد مشکل کلمه کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

محاسبه و اندازه گیری دشواری کلمات کلیدی در خلاصه SEO

لینک های Dofollow و nofollow دو نوع لینک هستند که در وب سایت ها هنگام لینک دادن به دامنه های دیگر استفاده می شوند. تفاوت اصلی بین این نوع پیوندها این است که پیوندهای dofollow همیشه ارزش PageRank را به وب سایت مورد نظر نشان می دهند. از سوی دیگر، لینک های Nofollow یک اشاره هستند. بخشنامه نیست بنابراین، پیوند nofollow ممکن است برای ارزیابی محاسبات PageRank استفاده شود یا نباشد.