بروزرسانی: 16 آذر 1404
چگونه زمینه بیشتری را در محتوای رسانه های اجتماعی خود بگنجانیم
شبکه های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. پلتفرم های متعدد، شیوه ی ارتباط ما را متحول کرده است. آنها دسترسی سریع به اطلاعات و سرگرمی را با لمس یک دکمه فراهم می کنند.
و اکنون، رسانه های اجتماعی حجم عظیمی از محتوا را در اختیار ما قرار می دهند که بررسی آن را بسیار سخت می کند.
علاوه بر این، بیش از 200 میلیون کسب و کار از اینستاگرام و فیس بوک برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند.
بنابراین، با افزایش استفاده از برندها از رسانه های اجتماعی و افزایش پست ها، این موضوع چگونه بر برندها تأثیر می گذارد؟
متأسفانه، به روزرسانی ها و تبلیغات مهم برند گاهی اوقات ممکن است گم شوند.
برای جلب توجه در این پلتفرم ها، برندها باید محتوای منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنند که از بقیه متمایز باشد.
در اینجا، وضعیت رسانه های اجتماعی و نکاتی را برای ایجاد محتوای جذاب تر مورد بحث قرار خواهیم داد.
این به ما چه می گوید؟
در حالی که ممکن است به دلیل تعداد پلتفرم ها و محتوا، دسترسی پست های رسانه های اجتماعی کاهش یابد، مشتریان شما همچنان به این پلتفرم ها برای کمک به یافتن اطلاعات و ارتباط با برندها متکی هستند.
این به ما می گوید که باید بفهمیم که چگونه در منظره ای که علیه ما کار می کند به آنها دست پیدا کنیم. بنابراین، ما باید راهی پیدا کنیم تا رسانه های اجتماعی برای ما متفاوت عمل کنند.
بخشی از این با خود محتوا شروع می شود.
چگونه به مخاطبانمان چیزی بدهیم که مورد علاقه، برجسته و جلب توجه آنها باشد، در حالی که محدودیت های شخصیت را رعایت می کنیم؟
ما زمینه را اضافه می کنیم.
بنابراین، چگونه می توانید زمینه را به پست های خود اضافه کنید بدون اینکه تکراری یا خسته کننده به نظر برسند؟ به عنوان یک کاربر، یکی از بزرگترین ناراحتی های من این است که فقط روی یک پیوند کلیک می کنم تا از خود محتوا ناامید شوم.
به همین دلیل، افراد تمایل بیشتری به کلیک روی پیوندها ندارند.
با این حال، اگر قبل از باز کردن محتوا متوجه شویم که چه چیزی مستلزم آن است، می تواند ما را مجذوب کند تا روی آن کلیک کنیم.
نکته مهم این است که بازاریابان و برندها به طور یکسان می توانند این کار را از طریق تصاویر، به روز رسانی های گسترده، ویدیوها، قالب بندی و موارد دیگر انجام دهند. خب حالا بیایید داخل شیرجه بزنیم.
1. فراتر از تیتر بروید
ساده است: عنوان پست را کپی کنید و آن را در یک به روز رسانی اجتماعی قرار دهید. به اندازه کافی آسان، درست است؟
مشکل این است که می تواند بسیار کسل کننده باشد! در بیشتر موارد، پست را نمی فروشد و مطمئناً افراد را تشویق به کلیک کردن نمی کند.
به جای به اشتراک گذاشتن تیتر، موارد زیر را در نظر بگیرید:
نقل قول ها
از فراخوان ها در به روز رسانی خود استفاده کنید، خواه نقل قولی باشد که در قطعه به اشتراک گذاشته شده باشد یا جمله ای که توجه شما را جلب کرده است.
نقل قول ها راهی عالی برای ارتباط با جنبه های عاطفی یا احساسی کاربران و ترغیب آنها به خواندن ادامه مطلب است. و محتوایی را به راحتی قابل اشتراک گذاری و مرتبط می سازند.
آمار
آمار یک راه عالی برای بیان یک نکته و حمایت از یک ایده است. علاوه بر این، آنها تمایل دارند توجه مردم را به خود جلب کنند.
آیا آماری در محتوای خود دارید که جذاب باشد؟ سپس، از آن در به روزرسانی های اجتماعی خود استفاده کنید.
آمارها یک پایه محکم برای ایجاد یک پست و ایجاد حس اعتماد برای اطلاعاتی که ارائه می کنید، می دهد.
چالش ها و راه حل ها
آیا محتوای شما مشکل کسی را حل می کند؟ سپس با آن رهبری کنید.
به مخاطبان خود بگویید چالش چیست و محتوای شما چگونه به حل آن کمک می کند. به این ترتیب، کاربران احساس می کنند که چیزی از پست یاد می گیرند.
راه های متعددی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و پاسخ به سؤالات با یک توییت یا پست فیس بوک سریع وجود دارد.
غذای آماده
یکی از تاکتیک های محتوای مورد علاقه من، به ویژه در محتوای طولانی تر، گنجاندن یک نکته کلیدی برای خوانندگان است.
نکات ارزشمندی را برای خواننده به ارمغان می آورد و تضمین می کند که حتی تنبل ترین خوانندگان هم می توانند با چیزی کنار بیایند.
همین مورد در مورد به روز رسانی های اجتماعی نیز صدق می کند. از تمرکز بر روی موارد کلیدی دریغ نکنید.
نکات بیشتری در مورد نوشتن به روز رسانی کامل رسانه های اجتماعی می خواهید؟
من این قطعه را از Post Planner توصیه می کنم، که همه چیز را از طول بهینه گرفته تا پیام های صوتی غیرفعال و مخاطب را بررسی می کند.
2. استفاده بهتر از تصاویر
این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد.
با این حال، به نظر من، تصاویر کلید موفقیت رسانه های اجتماعی هستند.
ما می دانیم که کاربران تصاویر را بیش از کلمات به یاد می آورند و رنگ ها می توانند بسیار بهتر از سیاه و سفید توجه را جلب کنند.
مشکل این است که ما اغلب در انتخاب تصویر خود تنبل هستیم. من می دانم که قطعاً در این امر مقصر هستم.
ما یک تصویر استوک یا تصویر وبلاگ ویژه را می گیریم و آن را یک روز می نامیم. چقدر مفید است؟
بنابراین چگونه می توانیم تصاویری را انتخاب کنیم که مخاطبانمان را جذب کنند؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:
از کلمات خود استفاده کنید
یادتان هست که چطور گفتم در به روزرسانی هایتان از نقل قول ها، پیشنهادها و آمار استفاده کنید؟ آن ها را بگیرید و به صورت تصویر درآورید.
این یک راه عالی برای جلب توجه مردم و ارائه اطلاعات اضافی برای به روز رسانی شما است.
وقتی در اینستاگرام یا فیس بوک اسکرول می کنید، چه چیزی بیشتر توجه شما را جلب می کند؟ برای من، این یک نقل قول جذاب یا آمار جالب است که باعث می شود بخواهم ادامه دهم.
حرکت را اضافه کنید
چه یک GIF یا چند عکس به یک ویدیوی سریع تبدیل شود، می تواند مخاطبان شما را از پیمایش و جلب توجه آنها باز دارد.
گیف ها و ویدیوها سرگرم کننده هستند. آنها توجه را به خود جلب می کنند و ایجاد آنها هرگز با فناوری آسان تر نبوده است.
ابزارهایی مانند Gifox، ezGif و Giphy رایگان و ساده برای استفاده هستند.
یک صدا اضافه کنید
آیا می خواهید به کاربران خود پیش نمایشی از آنچه دریافت می کنند ارائه دهید؟
چرا مستقیم با آنها صحبت نمی کنید؟
این انجمن فناوری و نوآوری ایندیانا خلاصه ای از کنفرانس را به صورت ویدئو منتشر کرد:
کنفرانس سالانه ما در روز پنجشنبه 25 آگوست برگزار می شود و شما نمی خواهید آن را از دست بدهید! #حریم خصوصی داده ها پانل، #EmergingTech، شبکه سازی با رهبران فناوری و سیاست گذاران. ویدیوی خلاصه سال گذشته ما را تماشا کنید و در اینجا ثبت نام کنید: https://t.co/RIa7bhKPkz https://t.co/wUPoaWiNFA
- انجمن فناوری و نوآوری ایندیانا (@IndianaInnovate) 8 آگوست 2022
چیزی که من در مورد این پست دوست دارم این است که من را هیجان زده می کند. این به من در مورد آخرین کنفرانس آنها و آنچه در کنفرانس آینده آنها باید منتظر بود می گوید. همچنین هشتگ های مهم را با موفقیت ترکیب می کند.
در واقع، این کار را می توان برای هر محتوایی انجام داد و می تواند مستقیماً از تلفن شما انجام شود.
مانند فایل های GIF، ویدیو لازم نیست پیچیده باشد و می توانید زیرنویس ها را رایگان اضافه کنید.
یک داستان بگویید
مطمئنم این جمله را شنیده اید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. تصاویر به ما امکان می دهند داستانی را تعریف کنیم که در غیر این صورت نمی توانیم آن را بیان کنیم. و این به طرز باورنکردنی برای رسانه های اجتماعی صادق است.
فرض کنید یک برند تبلیغاتی را برای روز مادر یا کریسمس ایجاد می کند. تصویری از مادر و فرزندانش که عاشقانه در آغوش گرفته اند یا خانواده ای که دور هدایایی برای باز کردن درخت جمع شده اند، می تواند بلافاصله خاطرات آنها را به یاد کسی بیاورد.
هیچ کلمه ای نمی تواند حسی را که این تبلیغات به ارمغان می آورد را به تصویر بکشد. داستانی می گویند. آنها هدف را بدون ایجاد پیشینه های طولانی انجام می دهند تا زمینه مرتبط با تبلیغات را فراهم کنند.
فرد در حال حاضر در ذهنیتی که شما می خواهید ایجاد کنید غوطه ور شده است. از تصاویر خود برای فراتر رفتن از حد معمول استفاده کنید. از آنها برای بیان داستانی که می خواهید برای شما تعریف شود استفاده کنید.
میم خود را بشناسید
وب به سرعت حرکت می کند، و همچنین میم ها. از میم سبز M&M گرفته تا میم خانم کوچولو، هرگز نمی دانید که ممکن است در آینده چه روندی داشته باشید.
اگرچه میم ها احمقانه هستند، اما میم ها می توانند راهی عالی برای افزودن زمینه به به روز رسانی های اجتماعی شما باشند. اما مانند هر چیز دیگری، به خاطر پریدن روی یک میم روی آن نپرید.
در عوض، مطمئن شوید که برای برند شما کار می کند و به درستی تصویری را که می خواهید در آنجا به نمایش بگذارید، نشان می دهد.
3. از فضای خالی خود استفاده کنید
یکی از چیزهایی که اخیراً بیشتر متوجه شده ام به روز رسانی های اجتماعی گسترده است - به روز رسانی هایی که فضای بیشتری را اشغال می کنند اما لزوماً کلمات بیشتری را شامل نمی شوند.
در اینجا یک نمونه از CNC Activewear آورده شده است.
چیزی که من در مورد این به روزرسانی های توسعه یافته دوست دارم این است که به شما امکان می دهند بدون ازدحام بیش از حد، اطلاعات بیشتری درباره آنچه به اشتراک می گذارید به دنبال کنندگان خود بدهید.
آنها احساس هدفمندی می کنند و به مخاطبان شما بین هر فکر استراحت می دهند.
چند نکته برای ایجاد به روزرسانی های گسترده:
از ایموجی ها استفاده کنید
همانطور که در مثال قبلی می بینید، ایموجی ها می توانند به شما کمک کنند به جای گنجاندن کلمات بیشتر، به سرعت به یک نکته بپردازید. آنها همچنین برجسته هستند و به شکستن متن شما کمک می کنند.
فرض کنید می خواهید سه مورد را فهرست کنید. به جای نوشتن اعداد 1، 2 و 3، از اعداد ایموجی استفاده کنید.
شبکه را بشناسید
اگر به روزرسانی های گسترده یا طولانی ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید که فیس بوک و لینکدین به روزرسانی شما را قطع می کنند. وادار کردن کاربر به گسترش متن در صورت تمایل به ادامه مطلب.
بنابراین، مهمترین اطلاعات خود را در اولویت قرار دهید و به طول آن توجه کنید.
با هشتگ پایان دهید
اگر آپدیت طولانی تری ایجاد کردید، هشتگ های خود را به انتها منتقل کنید.
در حالی که هشتگ ها می توانند برای جستجو و افزودن زمینه مفید باشند، اما می توانند به روزرسانی را شلوغ نشان دهند.
قرار دادن آنها در پایان می تواند پست های شما را حرفه ای تر و خواندن برای خواننده آسان تر کند.
حرکت کنید!
محتوای رسانه های اجتماعی به یک جزء کلیدی از استراتژی های بازاریابی در صنایع بی شماری تبدیل شده است.
با این حال، بسیاری از بازاریابان برای ایجاد محتوای قانع کننده برای جلب توجه مخاطبان خود تلاش می کنند.
ترکیب تصاویر جذاب، فاصله گذاری متن، استفاده از ویدیوها، و افزودن تعداد صحیح هشتگ و ایموجی می تواند به ارتقای محتوای رسانه های اجتماعی شما به سطح بعدی کمک کند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock
منبع