چگونه صفحات آماری خود را برای به دست آوردن لینک بهینه کنید


احتمالا قبلاً شنیده اید که صفحات آمار راهی عالی برای ایجاد لینک هستند.

احتمالاً متوجه شده اید که برخی از صفحات آماری در کسب لینک بسیار موفق تر از سایرین هستند.

بنابراین من می‌خواستم بفهمم چه چیزی موفق‌ترین صفحات آماری را از صفحاتی که بی‌تفاوت هستند جدا می‌کند.

پس از تحقیق و آزمایش بر روی محتوای خودم، پنج مورد کلیدی را پیدا کردم که به نظر می‌رسد به طور قابل توجهی جذابیت پیوند یک پست آماری را بهبود می‌بخشد.

در زیر هر تاکتیک را به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهم و دستورالعمل‌های گام به گام ارائه می‌دهم تا بتوانید نتایج را تکرار کنید.

کلمات کلیدی ژورنالیستی را بگنجانید

من هک فراگیری معکوس را از برایان دین یاد گرفتم و اکنون استراتژی مورد علاقه من برای گنجاندن آن در هر صفحه آماری است.

در مطالعه موردی که او نوشت، محتوای او به طور ارگانیک به لطف این روش بیش از 5000 لینک به دست آورد.

ایده این است که به جای اینکه شما با روزنامه نگاران و بازاریابان محتوا تماس بگیرید و از آنها التماس کنید که به محتوای شما پیوند دهند، آنها محتوای شما را زمانی پیدا می کنند که به دنبال داده هایی برای حمایت از استدلال خود هستند و طبیعتاً به شما پیوند می دهند.

بنابراین با یافتن کلمات کلیدی بلند که به وضوح در جستجوی داده هستند، شروع کنید – برایان دین آنها را “کلیدواژه های روزنامه نگاری” می نامد.

برای یافتن این کلمات کلیدی، می توانید از چند تاکتیک مختلف استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی دم بلند را در صفحات آماری رقیب پیدا کنید.
  • به سؤالات “افراد همچنین پرسیده اند” پاسخ دهید.

یافتن کلمات کلیدی دم بلند بسیار آسان است. می‌توانید کلمه کلیدی اصلی را در گوگل جستجو کنید (مثلاً «آمار SEO» یا «آمار مربیگری»)، URL رتبه‌بندی برتر را بگیرید و آن را در ابزار کلمه کلیدی مورد علاقه خود قرار دهید. سپس، می توانید به تمام کلمات کلیدی دم بلند و سوالاتی که صفحه برای آنها رتبه بندی می شود نگاه کنید.

در اینجا یک نمونه از این در عمل آورده شده است:

چگونه صفحات آماری خود را برای ایجاد حداکثر لینک بهینه کنیداسکرین شات از Ahrefs، سپتامبر 2022

گزینه دیگر این است که برای کلمه کلیدی اصلی خود به کادر سؤال People Also Asked نگاه کنید:

مردم همچنین آمار فست فود را درخواست کردنداسکرین شات از جستجوی آمار فست فود، گوگل، سپتامبر 2022

یک نکته حرفه ای این است که روی هر یک از سؤالات کلیک کنید زیرا سؤالات بیشتری ایجاد می کند:

مردم همچنین از مثال آماری پرسیدنداسکرین شات از جستجوی آمار فست فود، گوگل، سپتامبر 2022

همانطور که پاسخ های آماری هر سوال را در پست خود قرار می دهید، با تنظیم عبارت People also Asked به عنوان یک سوال و سپس پاسخ دادن به آن به عنوان یک جمله کامل، آنها را برای قطعه های برجسته بهینه کنید.

در اینجا یک مثال است:

چند نفر در روز فست فود می خورند؟

تقریباً 85 میلیون آمریکایی هر روز فست فود می خورند.

یافتن و به روز رسانی آمار محبوب

Ahrefs یک مطالعه محبوب برای ایجاد پیوند انجام داد که در آن نحوه ساخت 36 بک لینک (به صورت رایگان) به یک صفحه آمار را با ارسال ایمیل به وب سایت هایی با آمارهای قدیمی و ارائه آمارهای جدیدتر در صفحه آمار جدید خود ارائه کرد.

در نتیجه، پست آن به سرعت به عنوان رتبه برتر برای عبارت “آمار SEO” تبدیل شد. دو سال بعد، همچنان در جایگاه دوم قرار دارد.

آمار سئو جستجوی گوگلاسکرین شات از جستجوی آمار SEO، گوگل، سپتامبر 2022

مرحله 1: نشانی اینترنتی با رتبه برتر را برای کلمه کلیدی اصلی خود (به عنوان مثال، «آمار SEO») بگیرید و آن را در ابزار کلمه کلیدی مورد علاقه خود قرار دهید.

گام 2: نمایه بک لینک آن را بررسی کنید و به محبوب ترین آمار نگاه کنید. شما می توانید این کار را با پیمایش در نمایه بک لینک صفحه و سپس جستجوی متن لنگر برای اعدادی که به طور مکرر متوجه می شوید انجام دهید.

به عنوان مثال، به نظر می رسد این آمار (“یک سوم آمریکایی ها هر روز فست فود می خورند”) محبوب است:

اسکرین شات Ahrefs از نمایه بک لینکاسکرین شات از Ahrefs، سپتامبر 2022

مرحله 3: بررسی کنید که آمار قدیمی باشد (حداقل 2-3 سال).

اگر چنین است، سعی کنید یک آمار به روزتر برای جایگزینی آن پیدا کنید. اگر نمی توانید آمار به روزتری پیدا کنید، خودتان یک آمار جدید ایجاد کنید.

به عنوان مثال، من در حال انجام یک صفحه آمار برای ربات‌های چت بودم و تعدادی آمار تاریخ‌دار در مورد تعداد افرادی که از چت‌بات‌ها بر اساس کشور استفاده می‌کنند، پیدا کردم.

بنابراین، من از Clearbit و یکی دیگر از سایت‌های استخراج داده برای دستیابی به آمارهای فعلی بیشتر استفاده کردم و سپس داده‌های جدید را با آمارهای تاریخ‌دار مقایسه کردم:

آمار قدیمی چت باتتصویر از Chatfuel.com، سپتامبر 2022

مرحله 4: با آمارهای به روز به وب سایت ها مراجعه کنید و آمار به روز شده را ارائه دهید.

اکثر مردم به سنتی «پیوند به صفحه آمار من چون بهتر از صفحه قدیمی است» پاسخ نمی دهند.

با این حال، اکثر مردم دوست دارند محتوای به روز داشته باشند و بنابراین، ممکن است مایل باشند آمارهای قدیمی خود را با موارد جدیدتری که شما در یک بشقاب نقره ای ارائه می دهید، تعویض کنند.

در واقع، اگر می‌خواهید مایل بیشتری را طی کنید، حتی می‌توانید پیشنهاد دهید که کل صفحه را برای آنها به‌روزرسانی کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، این فرآیند به Ahrefs کمک کرد تا تنها در چند هفته 36 لینک کسب کند و صفحه خود را به بالای نتایج جستجو برساند.

از تکنیک Hub And Spoke Model/Skyscraper استفاده کنید

من متوجه شده ام که بسیاری از موفق ترین صفحات آمار به سبک هاب و اسپیکر/آسمان خراش سازماندهی شده اند.

صفحه آمار بازاریابی HubSpot یک نمونه عالی از یک صفحه آماری به سبک آسمان خراش است.

به طور خاص، شامل بخش های زیر است:

  • آمار بازاریابی محتوا
  • آمار بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • آمار بازاریابی ویدئویی
  • آمار بازاریابی ایمیلی
  • آمار نسل سرب.
  • آمار تبلیغات.
  • آمار فناوری بازاریابی
  • آمار فروش.

این صفحه حتی برای بسیاری از این کلمات کلیدی آماری “گفتار” رتبه خوبی دارد. به عنوان مثال، صفحه عمومی هنوز برای عبارت «آمار بازاریابی محتوا» در رتبه دوم قرار دارد.

جستجوی گوگل برای آمار بازاریابی محتوااسکرین شات از جستجوی آمار SEO، گوگل، سپتامبر 2022

بنابراین دفعه بعد که یک صفحه آمار ایجاد می کنید، آن را به چند دسته تقسیم کنید و به طور مداوم آن دسته ها را به روز کنید و بسازید.

شامل داده های اصلی

با توجه به اینکه گوشت صفحات آمار داده است، ایجاد داده های اصلی یکی دیگر از راه های عالی برای جذب لینک است.

با این حال، اکثر مردم تصور می کنند که ایجاد داده های جدید زمان بر و پرهزینه است.

در حالی که این درست است اگر شما قصد انجام یک مطالعه بزرگ “وضعیت صنعت” را دارید، راه های زیادی برای ایجاد یا استخراج داده های اصلی به صورت رایگان (یا ارزان) وجود دارد.

در زیر، شما را با چند روش پیش رو آشنا می کنم.

اسکن داده های عمومی

داده های زیادی در دسترس است که اکثر مردم به سادگی نمی خواهند آنها را سازماندهی کنند.

اولین کسی که من را با این روش آشنا کرد اندی کرستودینا بود. او به من گفت که می خواهد میانگین طول عمر یک وب سایت را بداند، اما این آمار وجود نداشت.

بنابراین او فهرستی از 200 وب سایت برتر بازاریابی (طبق الکسا) را تهیه کرد و یک VA استخدام کرد تا وارد Wayback Machine شود و آخرین باری که وب سایت یک تعمیر اساسی داشت را ثبت کند.

جواب دو سال و هفت ماه بود.

امروزه، این آمار تنها بیش از 1000 بک لینک را از وب سایت هایی مانند HubSpot، Forbes، Wikipedia، موسسه بازاریابی محتوا و سایر وب سایت هایی که هرگز نمی توانید از آنها خرید کنید، به دست آورده است:

اسکرین شات Ahrefsاسکرین شات از Ahrefs، سپتامبر 2022

اهرم داده های داخلی

یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد آمار جدید، جمع آوری داده های داخلی است.

Ahrefs چندین مثال عالی برای این دارد:

می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که Ahrefs همیشه یک پست جداگانه برای هر یک از این آمار ایجاد می‌کند و سپس آمار را به سایر صفحات آمار اختصاصی خود اضافه می‌کند.

من متوجه شده ام که این یک راه هوشمندانه برای به حداکثر رساندن پیوندهایی است که می توانید برای یک آمار واحد بدست آورید.

به عنوان مثال، اولین پستی که ذکر کردم (90.63٪ محتوا از گوگل ترافیک دریافت نمی کند) بیش از 8000 بک لینک دارد (بیش از 3000 دامنه ارجاع دهنده).

بدون یک پست اختصاصی، این آمار می توانست به راحتی در یک صفحه آماری عظیم گم شود.

بنابراین، با ارزش ترین آمار خود را بیرون بیاورید و یک پست اختصاصی ایجاد کنید تا آن آمار را ارتقا دهید و لینک ها را به حداکثر برسانید.

ارسال نظرسنجی از مشتریان

اگر لیست ایمیل بزرگی دارید، گزینه دیگر این است که از مشتریان یا مخاطبان خود نظرسنجی کنید. به عنوان مثال، اندی کرستودینا یک نظرسنجی سالانه از وبلاگ نویسان انجام می دهد که همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

او می گوید که جمع آوری آن بیش از 100 ساعت طول می کشد، اگرچه می بینید که ارزش تلاش را دارد، زیرا به طور ارگانیک بیش از 13000 بک لینک (بیش از 3000 دامنه ارجاع دهنده) جذب کرد.

اسکرین شات از Ahrefsاسکرین شات از Ahrefs، سپتامبر 2022

اگر فهرستی ندارید، می‌توانید از یک ابزار تحقیقات بازار مانند SurveyMonkey یا Pollfish نیز استفاده کنید، اگرچه ممکن است گران‌تر شود.

گرافیک ایجاد کنید

بازاریابان محتوا برای حمایت از ادعاهای خود به داده ها نیاز دارند، اما برای حمایت از ادعاهای خود به گرافیک و تصاویر نیز نیاز دارند. بنابراین، من قویاً توصیه می کنم برای داده های خود نیز گرافیک ایجاد کنید.

به عنوان مثال، در جستجوی لنز گوگل برای گرافیک زیر، می بینید که بسیاری از وب سایت های مختلف آن را به اشتراک گذاشته اند.

اسکرین شات جستجوی لنز گوگلاسکرین شات از جستجوی لنز گوگل، سپتامبر ۲۰۲۲

بهترین بخش در مورد گرافیک این است که می توانید آمارهای موجود را بگیرید و با نام تجاری خود از آنها گرافیک بسازید (فقط حتما منبع اصلی را ذکر کنید).

Oberlo مثال های زیادی در این مورد دارد:

گرافیک کاربران فعال ماهانه یوتیوباسکرین شات از اوبرلو، سپتامبر ۲۰۲۲

اگر یک طراح در کارکنان ندارید، می توانید شخصی را در Upwork یا Dribbble استخدام کنید تا برای شما گرافیک ایجاد کند.

اکنون به روز رسانی صفحات آمار خود را شروع کنید

ایجاد یک صفحه آمار عالی بسیار بیشتر از ایجاد طولانی ترین لیست آماری است که وجود دارد.

این در مورد ایجاد منبعی است که روزنامه نگاران و سایر بازاریابان محتوا مفید می دانند و می توانند برای حمایت از ادعاهای خود از آن استفاده کنند.

برخی از این نکات را امتحان کنید و اگر به شما در ایجاد لینک های بیشتر کمک می کند، به ما اطلاع دهید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: SEVENNINE_79/Shutterstock





منبع