چگونه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک استراتژی برنده در سال 2023 ایجاد کنید


وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می رسد، یافتن نویسندگان و تولید محتوا آسان است.

اما ایجاد محتوای با کیفیتی که به KPI های کسب و کار شما ضربه می زند؟ خب این کاملا چیز دیگری است.

فرض کنید می خواهید به عنوان یک بازاریاب دیجیتال موفق شوید. در این صورت، کلید این است که یک استراتژی محتوای موثر را به عنوان پایه و اساس خود ایجاد کنید.

استراتژی محتوای مناسب می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و به اهداف خود برسید.

در 16 نوامبر، یک وبینار را با سابرینا هیپس، معاون موفقیت مشتری، و جرمی ریورا، مدیر تجزیه و تحلیل محتوا در کپی پرس مدیریت کردم.

Hipps و Rivera بینش محتوای مهم، دانش عملی و تکنیک‌های عملی را ارائه کردند که کاملاً با خط‌مشی‌های Google مطابقت دارد و با محتوای مفید اخیر و به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی بسیار مرتبط است.

در اینجا خلاصه ای از وبینار آمده است. برای دسترسی به کل ارائه، فرم را تکمیل کنید.

خوراکی های کلیدی

  • فهرستی بی باک از محتوای موجود تهیه کنید و توانایی آن را برای ارائه پاسخی رضایت بخش برای جستجوگران بررسی کنید. در شرکت های بزرگتر با حجم مشخصی از محتوا، انجام این کار بر اساس دسته بندی مفید است.
  • موضوعاتی که زمینه های فرصت هستند را شناسایی کنید.
  • نقاط دردناک و مشکلاتی که باید حل شوند طوفان فکری کنید. از کارشناسان خود بپرسید که برای ایجاد لیستی از مقالات جدید چه چیزی باید استفاده شود.
  • از داده‌های SEO برای People Also Ask (PAAs)، قطعه‌های برجسته و گروه‌بندی‌های مرتبط از کلمات کلیدی استفاده کنید. این می تواند برای تقویت مقالات جدید یا اصلاح محتوای موجود استفاده شود.
  • از ابزار تحلیل محتوای خود برای بینش عمیق تر استفاده کنید.

[Start analyzing your content & win] دسترسی فوری به وبینار →

چگونه یک استراتژی محتوای برنده بسازیم

تولید محتوایی که برنده شود شامل موارد زیر است:

  • شناسایی محتوایی که برای شما مفید است.
  • کمی کردن کیفیت محتوای فعلی شما
  • تعیین اینکه آیا محتوای شما معتبر و مرتبط است یا خیر.
  • شناسایی موضوعات محتوای رقیب برنده
  • سازماندهی یک استراتژی محتوا برای ممیزی/پاکسازی محتوای موجود.
  • اولویت بندی و برنامه ریزی محتوای جدید، با کیفیت و معتبر بر اساس یافته ها.

همانطور که برای سال آینده با استراتژی های کلی محتوای خود آماده می شوید، می خواهید با اهداف شروع کنید.

بنابراین، بیایید شیرجه بزنیم!

مرحله 1: داده های رتبه بندی خود را جمع آوری کنید

با انجام تجزیه و تحلیل شکاف از محتوای خود شروع کنید.

انجام یک تجزیه و تحلیل عملی شکاف که بینش واقعی به شما می دهد، به منابع داده متفاوتی نیاز دارد.

بنابراین، با جمع آوری داده ها از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • کنسول جستجو.
  • ابزار داده سئو شخص ثالث شما.

از نتایج این داده ها برای مرحله 2 استفاده کنید.

[Get detailed instructions] دسترسی فوری به وبینار →

مرحله 2: محتوا و داده های رتبه بندی خود را واجد شرایط کنید

اکنون، برای گسترش استراتژی‌های خود فراتر از داده‌ها، باید به دو جنبه متفاوت از نتیجه خود نگاه کنید:

  • مطالب ارزشمند شما
  • بخش‌هایی از سایت شما که مردم اغلب به آن‌ها پیمایش می‌کنند.
چگونه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک استراتژی برنده در سال 2023 ایجاد کنیدکپی پرس، نوامبر 2022

این اعداد می توانند به اطلاع رسانی استراتژی های شما کمک کنند، اما ابتدا باید قدم بعدی را بردارید.

مرحله 3: کیفیت محتوای خود را کمی کنید

لحظه ای به خواندن انتقادی مطالب خود اختصاص دهید.

سپس، به جای ایجاد موارد اضافی با استفاده از تکنیک‌های مشابهی که ممکن است به شما آسیب برساند، مانند دیوارهای متن، سؤالاتی را که افراد جستجو می‌کنند و پاسخ‌هایی که می‌خواهند در نظر بگیرید.

برای ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر، توقف کنید و بپرسید سوالی که می‌خواهید به آن پاسخ دهید چیست و آیا به آن پاسخ مؤثری داده‌اید؟

هدف آن پرس و جو اطلاع رسانی به محتوای شماست.

[Learn how swapping walls of text for search intent can boost your content quality] دسترسی فوری به وبینار →

مرحله 4: شناسایی رقبا

در مرحله بعد، زمان آن رسیده است که ببینید رقبای شما در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرند که شما رتبه‌بندی نمی‌کنید.

آیا چیزی وجود دارد که در مورد آن می نویسید که به نتیجه نرسیده باشد؟

با نگاه کردن به سه نوع رقیب خود شروع کنید:

  • رقبای مستقیم
  • رقبای غیر مستقیم
  • جستجوی رقبا

هنگامی که می دانید رقبای شما چه کسانی هستند، وقت آن است که تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را انجام دهید.

[Get the keyword gap analysis process steps, now] دسترسی فوری به وبینار →

مرحله 5: کلمات کلیدی شکاف خود را در موضوعات گروه بندی کنید

تمرکز بر روی دید جستجو از طریق a تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی رقیب.

کلمات و عباراتی را که در حال حاضر چندین سایت رقیب برای آنها رتبه بندی می کنند و سایت شما نسبت به آنها عملکرد ضعیفی دارد، فهرست کنید.

توجه داشته باشید که تحلیل شکاف با تحلیل رقابتی متفاوت است.

[Watch this step in action] دسترسی فوری به وبینار →

مرحله 6: شکاف پیوند بین شما و رقبایتان را شناسایی کنید

همانطور که در زیر نشان داده شده است، با مقایسه دامنه رقابتی شروع کنید.

چگونه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک استراتژی برنده در سال 2023 ایجاد کنیدکپی پرس، نوامبر 2022

شما می خواهید ببینید که در مقایسه با رقبای برتر خود، چند دامنه ارجاع دارید.

این می تواند به شما در درک بودجه پشت سر رقبا کمک کند. اگر شما یک لباس کوچک هستید که سعی می کنید برای برخی از این اصطلاحات و عبارات رقابت کنید، باید بدانید که برای ایجاد پیوند به این مقالات چقدر کار باید انجام دهید.

مرحله 7: تکمیل با بینش انسانی

اکنون، با نگاشت داده ها به مخاطبان هدف واقعی خود، تحقیقات خود را تکمیل خواهید کرد.

وقتی نقاط درد افراد را شناسایی کنید، قادر خواهید بود محتوایی ایجاد کنید که مشکلات مخاطبان خود را کاهش دهد.

شما همچنین آن ضربه زدن را پیدا خواهید کرد کارشناسان موضوع در ایجاد محتوای بسیار مفیدتر ارزشمند است.

مرحله 8: کمپین خود را با بازگشت سرمایه SEO توجیه کنید

با محاسبه ROI بالقوه خود، بازگشت سرمایه بالقوه برای یک کمپین را تخمین بزنید.

[Discover how to calculate ROI] دسترسی فوری به وبینار →

مطمئن شوید که داده‌های تبدیل در دسترس دارید زیرا کلمات کلیدی را که پیدا کرده‌اید انتخاب کرده و به حجم جستجوی آنها برای این مرحله نگاه می‌کنید.

چگونه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک استراتژی برنده در سال 2023 ایجاد کنیدکپی پرس، نوامبر 2022

[Slides] چگونه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک استراتژی برنده در سال 2023 ایجاد کنید

در اینجا ارائه است:

برای وبینار بعدی ما به ما بپیوندید!

آیا جستجوی رسانه های اجتماعی گوگل جدید است؟ چگونه می توان ترافیک ارگانیک را در سال 2023 افزایش داد؟

به وبینار بعدی ما با ریچل شارد، مدیر موفقیت سئو در Conductor بپیوندید و بیاموزید که چگونه می توانید از مزایای کامل رسانه های اجتماعی در سال آینده استفاده کنید.


اعتبار تصویر

تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع