چگونه می توانیم خطاهای ایجاد شده خودکار URL را یکبار برای همیشه حل کنیم؟


سوال امروز «از سئو بپرسید» از Bhaumik از بمبئی آمده است که می‌پرسد:

من یک سوال در مورد URL های تولید شده به صورت خودکار دارم. شرکت من قبلا از ابزارهای مختلفی برای تولید نقشه سایت استفاده کرده بود. اما اخیراً با انتخاب URL های ضروری و مسدود کردن دیگران در robots.txt شروع به ایجاد آنها به صورت دستی کردیم.

ما اکنون با مشکلی مواجه هستیم که بیش از 50 URL تولید شده به صورت خودکار وجود دارد.

به عنوان مثال، ما صفحه ای به نام URL “کلمه کلیدی کلمه کلیدی” داریم: https://url.com/keyword-keyword/ و یک URL مرکز دانش صفحه دیگر داریم: https://www.url.com/folder/keyword-keyword .

در مسائل مربوط به پوشش، ما شاهد خطاهایی در سری 5xx هستیم که URL های کاملاً جدیدی مانند https://test.url.com/keyword-keyword/keyword-keyword ایجاد می کند. ما راه‌های زیادی را امتحان کردیم، اما راه‌حلی برای این راه‌حل نمی‌گیریم.»

سلام بهومیک،

موقعیت جالبی است که شما در آن قرار گرفته اید.

خبر خوب این است که خطاهای 5XX به خودی خود برطرف می شوند، بنابراین نگران آن نباشید.

مسئله آدم خواری که با آن روبرو هستید نیز شایع تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند.

برای مثال، با فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، می‌توانید یک محصول (یا همان مجموعه محصولات) را در چندین پوشه ظاهر کنید.

خب کدوم یکی رسمیه؟

وضعیت شما در فضای مالی B2B نیز صدق می کند (من URL شما را در بالا حذف کردم و آن را با کلمه کلیدی کلمه کلیدی جایگزین کردم)

به همین دلیل است که موتورهای جستجو پیوندهای متعارف ایجاد کردند.

پیوندهای متعارف راهی است که به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه تکراری از صفحه دیگر است و کدام صفحه رسمی است.

بیایید وانمود کنیم که دمپایی خرگوش صورتی می فروشید.

این دمپایی های اسم حیوان دست اموز صفحه مخصوص به خود را دارند، در فروش هستند، در کفش و همچنین صورتی ظاهر می شوند.

  • url.com/products/دمپایی-خرگوش-صورتی.
  • url.com/on-sale/دمپایی-بنی-صورتی.
  • url.com/products/pink/pink-bunny-slippers.
  • url.com/category/footwear/دمپایی-بنی-صورتی.

اولین URL بالا “نسخه رسمی” URL است.

این بدان معنی است که باید یک پیوند متعارف داشته باشد که به خودش اشاره دارد.

سه صفحه دیگر نسخه های تکراری آن هستند. بنابراین، هنگامی که پیوند متعارف خود را تنظیم می کنید، باید به صفحه رسمی ارجاع دهد.

به طور خلاصه، باید مطمئن شوید که هر چهار صفحه دارای rel=”canonical” href=”https://url.com/products/pink-bunny-slippers” هستند، زیرا این کار باعث حذف مجدد آنها برای موتورهای جستجو می شود.

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که تمام نسخه های تکراری را از نقشه سایت خود حذف کرده اید.

نقشه سایت قرار است مهم ترین و قابل فهرست کردن صفحات وب سایت شما را نشان دهد.

شما نمی‌خواهید نسخه‌های غیررسمی یک صفحه، صفحاتی که robots.txt مجاز نمی‌دانند، و URL‌های غیرمتعارف را در نقشه‌های سایت خود قرار دهید.

موتورهای جستجو هر بار کل وب سایت شما را نمی خزند – و اگر آنها را به صفحات بی اهمیت بفرستید، توانایی خود را برای خزیدن و نمایه سازی مناسب هدر می دهید.

در اینجا وضعیت دیگری وجود دارد که می تواند رخ دهد.

اگر جستجوی سایت را فعال کرده‌اید، می‌تواند نشانی‌های اینترنتی تکراری نیز ایجاد کند.

اگر من در کادر جستجوی سایت شما عبارت “pink bunny slippers” را تایپ کنم، احتمالاً یک URL با همان عبارت کلیدی در URL – و همچنین با پارامترهای روی آن – دریافت خواهم کرد.

این مشکل شما را بیشتر می‌کند و تیم فناوری اطلاعات شما باید به صورت برنامه‌نویسی پیوندهای متعارف نتایج جستجو را به همراه ربات‌های متا برای noindex تنظیم کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به دنبال آن باشید این است: اگر از نتیجه جستجو روی صفحه دمپایی اسم حیوان دست اموز صورتی کلیک کنم، این پارامترها ممکن است باقی بمانند.

اگر این کار را انجام دادند، همان مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید.

استفاده از پیوندهای متعارف مناسب و اطمینان از اینکه نقشه سایت شما دارای صفحات غیر رسمی نیست، به حل مشکل صفحه تکراری کمک می کند و به شما کمک می کند تا بازدید عنکبوت را با خزیدن آن در صفحات اشتباه در سایت خود هدر ندهید.

امیدوارم کمک کند!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Leremy/Shutterstock

یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی سئو است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!





منبع