چگونه نویسندگان با استعدادی را پیدا کنیم تا به تولید محتوای با کیفیت بالا کمک کنند


برای بازاریابان محتوا، بهترین زمان، بدترین زمان است.

آنها می‌دانند که تولید محتوای باکیفیت به موفقیت آنها کمک می‌کند، اما به نظر می‌رسد پیدا کردن نویسندگان با استعداد سخت‌تر می‌شود.

با توجه به اینکه مردم بیش از هر زمان دیگری به دلیل قرنطینه ها و اجبار کار از خانه وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند، بسیاری از سازمان ها در سال گذشته دریافتند که بازاریابی محتوا فرصتی عالی برای حضور و ماندن در مقابل مخاطبان هدف خود است.

اما، طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا و MarketingProfs، از حدود دو سوم بازاریابان B2B خواسته شده است که در سال گذشته کارهای بیشتری را با همان منابع انجام دهند.

در سازمان‌های کوچک، کارکنان بازاریابی محتوا معمولاً فقط یک نفر هستند.

حتی در شرکت های متوسط ​​و بزرگ، تیم بازاریابی محتوا اغلب در محدوده دو تا پنج کارمند قرار دارد.

این توضیح می‌دهد که چرا 50 درصد از بازاریابان محتوا می‌گویند سازمان‌هایشان برخی از فعالیت‌های بازاریابی محتوا را برون‌سپاری می‌کنند، حتی اگر سازمان‌هایشان برای خلاقیت و مهارت در تولید و تولید محتوا ارزش قائل باشند.

بنابراین، چگونه نویسندگان با استعدادی را پیدا می کنید تا به تولید محتوای با کیفیت بالا کمک کنند؟

من از چند نفر از پیشگامان بازاریابی محتوا و رهبران فکری خواستم که به این سوال رسیدگی کنند.

این دوتایی پویا دارای میزان فوق العاده ای از تخصص، اقتدار، و اعتماد (EAT) هستند.

اولین کتاب ربکا لیب است که «بازاریابی محتوا (انتشار کوئه، 2011)» را نوشت که یکی از اولین کتاب‌ها در این زمینه بود.

ربکا به عنوان یک تحلیلگر، مربی، متخصص، استراتژیست، مشاور، نویسنده و سخنران با سابقه و معتبر، از همان ابتدا در خط مقدم تبلیغات دیجیتال و رسانه قرار داشته است.

او همچنین تعداد قابل توجهی از تحقیقات اصلی را منتشر کرده است، از جمله حجم زیادی از کار در مورد موضوعات بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا و رسانه های همگرا.

دومی رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی موسسه بازاریابی محتوا (CMI) بود.

رابرت یک مشاور مورد تقاضا، نویسنده پرفروش، سخنران اصلی و یکی از شناخته شده ترین متخصصان استراتژی و بازاریابی محتوای دیجیتال در جهان است.

او نویسنده سه کتاب پرفروش شامل «بازاریابی کشتن (مک گرو هیل، 2017)»، «تجارب: دوره هفتم بازاریابی (CMI، 2015)» و «مدیریت بازاریابی محتوا (CMI، 2011)» است.

در اینجا سوالات من و پاسخ آنها است.

چه کسی واقعاً به تولید محتوای با کیفیت بالا نیاز دارد؟

ربکا لیب: «فکر کردن به نام تجاری، محصول یا خدماتی که نیازی به محتوای عالی نداشته باشد، سخت است – و جستجو تنها آغاز کار است.

محتوا می تواند به مشتریان کمک کند تصمیم بگیرند که به شما نیاز دارند، می تواند رهبری فکری و قدرت را در صنعت شما ایجاد کند، یا به سادگی می تواند آنقدر سرگرم کننده، سرگرم کننده و لذت بخش باشد که مشتریان و مشتریان احتمالی را بیشتر شبیه شما کند.

شاید حتی آن را به اشتراک بگذارند و برند، دسترسی و پیام شما را تقویت کنند.”

رابرت رز: «در یک کلام: همه. مهم نیست کسب و کار شما چقدر بزرگ است، هر کسب و کاری که به دنبال ایجاد ارزش برای مشتریان است به همان اندازه که در هر کسب و کاری که شروع کرده اند یک شرکت رسانه ای است.

اما مطمئناً این رازی نیست، و همانطور که قبلاً گفته‌ام، هر شرکتی یک استراتژی محتوای عالی نخواهد داشت – اما هر شرکت موفقی خواهد داشت.

آنها باید در نویسندگان با استعداد به دنبال چه چیزی باشند؟

لیب: «توانایی نوشتن به سبک و لحن صدای برند و همچنین دانش و تجربه موضوعی.

لزومی ندارد که آنها در زمینه موضوع شما دکترا باشند – یک نویسنده خوب سازگار است – اما به همین ترتیب، شما احتمالا یک نویسنده علمی را برای فروش نوشابه استخدام نمی کنید.

گل سرخ: “پاسخ دادن به این سوال با “نویسندگان با استعداد” هم بی فایده و هم حلقوی به نظر می رسد، بنابراین شاید به این سوال پاسخ دهم. [of] آنچه باید در اولویت قرار دهید

من اعتقاد راسخی به استعداد در زمینه تخصص دارم.

یک ضرب المثل قدیمی (نمی دانم درست است) وجود دارد که می گوید UPS راننده ها را استخدام نکرده و به آنها نحوه ارائه خدمات به مشتریان را آموزش نمی دهد. آنها نمایندگان خدمات مشتری بزرگی را استخدام کردند و به آنها نحوه رانندگی را آموزش دادند.

در مورد نوشتن هم همینطور است.

در کسب و کارم، من همیشه با استخدام سازندگان محتوای با استعداد و آموزش کسب و کار به آنها موفقیت بسیار بهتری داشته ام.»

چگونه باید یک نمونه کار نوشتاری را ارزیابی کنند؟

لیب: «آیا سبک و لحن را دوست دارید؟ آیا تمیز و حرفه ای است؟ آیا به طور کلی با موضوع، صدا و لحن شما هماهنگ است؟

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت فناوری هستید، آیا آنها مشتریان فناوری دیگری داشته اند؟ اگر آنها عمدتاً کار CPG را انجام می دهند، ممکن است مناسب نباشد.”

گل سرخ: «از نظر من، یک نمونه کار نوشتن عالی زمانی است که به مطالعه علاقه داشته باشم، حتی زمانی که به موضوع اهمیتی نمی دهم. وقتی به یک مجموعه نویسندگی نگاه می‌کنم، می‌خواهم داستان‌های عالی، دنیای متقاعدکننده، و شخصیت‌های مستحکم را داشته باشم – نه فقط یک نمای منظم از «حقایق».

به همین دلیل است که من همیشه به کسی توصیه نمی‌کنم که یک نمونه کار را بررسی کند و سپس بگوید: «خوب، حالا برای من یک نمونه بنویس من صنعت.” جواب منفی.

اگر آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند خوب باشند، فقط زمانی خوب خواهند بود که بتوانند همان سطح تحقیق را برای تجارت شما انجام دهند. و برای آن باید به آنها پول پرداخت شود.»

آیا راهنمایی برای مصاحبه با نویسندگان دارید؟

لیب: «درباره کارشان بپرس: آیا تحقیق لازم بود، چطور پیش رفتند؟ چند دور ویرایش در قیمت آنها گنجانده شده است؟ آیا آنها می توانند پروژه را در مهلت شما تغییر دهند؟

سوالات عمیق تری در مورد نمونه کارهای آنها که خوانده اید بپرسید. آیا آنها حرفه ای به نظر می رسند؟ آیا آنها می پرسند شما سوالات؟ (آنها باید!).”

گل سرخ: «بله، سوال مورد علاقه من این است که از نویسندگان بخواهم داستان اصلی خود را برای من تعریف کنند. من متوجه می شوم که نویسندگان بزرگ درباره داستان خود فکر کرده اند و می توانند آن را به خوبی بیان کنند.

آیا می‌خواهید چند مکان را برای یافتن نویسندگان برتر به اشتراک بگذارید؟

لیب: «برای یافتن نویسندگان آزاد، با این سوال شروع کنید: منابع اطلاعات مکتوب در مورد موضوع شما چیست؟ نشریات تجاری؟ مجلات علمی یا دانشگاهی؟ وبلاگ هایی در مورد موضوع؟

به جایی که کارشناسان هستند بروید و با آنها در تماس باشید. اگر نخواهند یا نتوانند برای شما بنویسند، به احتمال زیاد می توانند توصیه های خوبی داشته باشند.»

گل سرخ: «آژانس‌های بازاریابی محتوای عالی زیادی وجود دارد – به‌ویژه آن‌هایی که در داخل (یا در مجاورت) ناشران سنتی شکل گرفته‌اند که نویسندگان برتر در دسترس هستند.

CMI در واقع فهرستی از آنها در اینجا دارد. در غیر این صورت، کار مورد علاقه من شناسایی نویسندگان مجلات، روزنامه ها یا سایر نشریاتی است که واقعاً از آنها لذت می برم، فهرستی تهیه کنم و مستقیماً با آنها تماس بگیرم.

بسیاری از آنها خدمات فریلنسر ارائه می دهند – یا خودشان فریلنسر هستند. این معمولا یک سرمایه گذاری گران تر است – اما ارزش آن را دارد.

5 مقاله در مورد تولید محتوا که باید بخوانید

علاوه بر توصیه‌های فوق‌العاده بالا، باید پنج مقاله در مورد ایجاد محتوا توسط همکاران من در Search Engine Journal را نیز بخوانید که مقدار شگفت‌انگیز EAT نیز دارند:

10 مکان خاص برای یافتن نویسندگان برتر

چه چیزی می توانم به این همه توصیه اضافه کنم؟ خوب، همیشه می‌توانید پلتفرم‌های فریلنسینگ و تابلوهای شغلی نویسنده مانند:

  • Fiverr: یک پلتفرم جهانی که مشاغل را با فریلنسرهای درخواستی به ساده ترین شکل ممکن متصل می کند.
  • Guru: پلتفرمی که در آن متخصصان می توانند با هم ارتباط برقرار کنند، همکاری کنند و کار را انجام دهند.
  • LinkedIn ProFinder: یک پلت فرم استخدام فریلنسر برای کمک به افراد در استخدام فریلنسرها.
  • ProBlogger Job Board: یک بازار پیشرو برای مشاغل مرتبط با وبلاگ.
  • Upwork: بازار کاری که شرکت ها و استعدادها را قادر می سازد به روش های جدید با هم کار کنند.

و همچنین می توانید پلتفرم های بازاریابی محتوا مانند:

  • محتوا: برنامه‌های بازاریابی محتوای برخی از با ارزش‌ترین برندهای جهان را از طریق راه‌حل کامل بازاریابی محتوایی آن‌ها تقویت می‌کند: استراتژی محتوای خبره، پلتفرم بازاریابی محتوای پیشرو در صنعت، و یکی از شبکه‌های خلاق با بالاترین امتیاز. آنها افتخارات متعددی از جمله راه حل ایجاد محتوای سازمانی شماره 1 G2 و انتخاب مشتری Gartner Peer Insights دریافت کرده اند.
  • Scripted: ارائه دهنده پیشرو محتوای نوشتاری اصلی برای هزاران مشتری – از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ. پایگاه کاربر سرپرست آنها از نویسندگان و ویراستاران برای تولید طیف گسترده ای از محتوای جذاب، از جمله وبلاگ های اصلی، خبرنامه ها، نسخه های وب، اسکریپت های ویدئویی، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر با مشتریان همکاری می کنند.
  • Skyword: راه حلی که سال به سال توسط مشتریان و تحلیلگران شناخته می شود، و به عنوان “انتخاب مشتریان” در Gartner Peer Insights در سال 2020 شناخته می شود، در ربع جادویی Gartner 2021 برای پلتفرم های بازاریابی محتوا به عنوان یک رهبر رتبه بندی شده است، و به طور مداوم در تولید محتوا به عنوان یک رهبر رتبه بندی می شود. ، تجربه و توزیع توسط مشتریان خود از طریق G2.
  • Textbroker: یک پلت فرم آنلاین برتر برای محتوای نوشتاری منحصر به فرد و سفارشی. بازار آنلاین مشتریانی را که به دنبال محتوای متنی منحصر به فرد و منحصر به فرد هستند با بیش از 100000 نویسنده مستقل مستقر در ایالات متحده که می توانند تقریباً در مورد هر موضوعی بنویسند، گرد هم می آورد. شرکت مادر آنها در آلمان تاسیس شد و خدمات خود را به 36 زبان ارائه می دهد.
  • WriterAccess: یک بازار استعداد با نزدیک به 2000 مشتری و بیش از 500 شریک آژانس. این پلتفرم ابزارهای گردش کار ساده ای را برای توانمندسازی بازاریابان ارائه می دهد تا به راحتی از مرحله ایده ها به انتشار در وب سایت های خود بروند. در آوریل 2022 توسط Rock Content، یک رهبر جهانی در راه حل های بازاریابی محتوا، خریداری شد.

هر رویکردی را که برای یافتن نویسندگان یا فریلنسرهای با استعداد در پیش می گیرید، به یاد داشته باشید که آنها باید محتوای باکیفیت تولید کنند تا نتیجه بگیرند.

چرا؟ سه دلیل کلیدی وجود دارد:

  • شما باید محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار ایجاد کنید برای جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً مشخص – و در نهایت، اقدام سودآور مشتری.
  • گوگل رتبه بندی محتوای کم کیفیت را کاهش داده استاز اولین آپدیت پاندا در فوریه 2011.
  • روزانه میلیون ها مقاله و پست وبلاگ منتشر می شود، بنابراین تولید محتوای متوسط ​​بیشتر کمکی به برجسته شدن شما نخواهد کرد.

و هنگامی که به Google Analytics 4 مهاجرت می کنید، می توانید با استفاده از رویدادهای اندازه گیری پیشرفته، تعاملات متمایز کاربر را با مقالات و پست های وبلاگ در وب سایت خود اندازه گیری کنید، از جمله:

  • طومارها: اولین باری که کاربر به انتهای هر صفحه می رسد (یعنی زمانی که عمق عمودی 90 درصد قابل مشاهده می شود).
  • تعامل ویدیویی: برای ویدیوهای جاسازی شده با پشتیبانی از JS API، رویدادهای زیر فعال می‌شوند: زمانی که ویدیو شروع به پخش می‌کند، زمانی که ویدیو از مدت زمان 10%، 25%، 50% و 75% گذشته است و زمانی که ویدئو به پایان می‌رسد.
  • دانلود فایل: وقتی کاربر روی پیوندی که به فایلی (با پسوند فایل رایج) از انواع زیر کلیک می کند: سند، متن، فایل یا برنامه اجرایی، ارائه، فایل فشرده، ویدئو، صدا.

و، می‌توانید هر یک از این رویدادها را به‌عنوان تبدیل علامت‌گذاری کنید، ارزش پولی به رویدادهای تبدیل خود اضافه کنید و شروع به اندازه‌گیری ارزش اقتصادی برنامه بازاریابی محتوای خود کنید.

این به شما امکان می‌دهد نویسندگان، موضوعات و پست‌هایی را شناسایی کنید که بهترین درآمد را برای شما ایجاد می‌کنند.

این یک تغییر دهنده بازی خواهد بود.

تا به حال، یافتن نویسندگان با استعداد برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا همان چیزی بوده است که آویناش کاوشیک، مبشر بازاریابی دیجیتال در گوگل، آن را «ابتکار مبتنی بر ایمان» می‌نامد.

به زودی، این به یک هزینه عادی برای انجام تجارت تبدیل خواهد شد.

بنابراین، قبل از اینکه رقبای شما بهترین ها را پیدا کنند، باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Khakimullin Aleksandr/Shutterstock





منبع