چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم


برای برخی از ما، رسانه های اجتماعی راهی سرگرم کننده برای ارتباط با دوستان، اشتراک گذاری مجدد میم ها و گذراندن مدتی پس از یک روز طولانی است.

با این حال، آنچه ممکن است ساده به نظر برسد – مانند پست کردن مقالات، به اشتراک گذاری عکس ها یا انتشار محتوا – زمانی که صحبت از کسب و کار شما می شود، پیچیده تر می شود.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، بر خلاف استفاده از رسانه های اجتماعی منفعل، نیاز به برنامه ریزی و استراتژی دارد.

بنابراین، اگر عادت دارید مطالبی را از روی هوی و هوس ارسال کنید، یا اگر اصلاً برای ارائه موضوعات محتوای رسانه‌های اجتماعی مشکل دارید، تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی راه حلی است.

داشتن یک برنامه محتوای رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند محتوای استراتژیک را توسعه دهید، به طور مداوم پست کنید و نتایج ملموسی برای تلاش های خود ایجاد کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

اما اول، چرا یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

شاید عادت داشته باشید که همه پست های خود را مستقیماً در برنامه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

در حالی که این نیاز به برنامه ریزی کمتری دارد، در مقایسه با توسعه یک استراتژی می تواند بسیار کمتر موثر باشد. برای ایجاد موضوعات موثر و محتوای جذاب، یک تقویم محتوا ضروری است.

با یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی، می توانید:

  • موضوعات خود را از قبل برنامه ریزی کنید. شما می توانید برای تحقیق درباره موضوعات و ایده های محتوایی که واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز می شود، وقت بگذارید.
  • برای پست های خود برنامه ریزی کنید سرعت انتشار محتوا را ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به پست‌های شما اعتماد کنند و الگوریتم‌ها محتوای شما را بیشتر نمایان می‌کنند.
  • نتایج را اندازه گیری کنید. تجزیه و تحلیل درون برنامه ای به شما امکان می دهد عملکرد پست های خود را مشاهده کنید. وقتی تقویم محتوای اجتماعی خود را برنامه ریزی می کنید، می توانید از این بینش ها برای ارائه ایده های جدید یا استفاده مجدد از آنچه قبلاً کار می کند استفاده کنید.
  • بین محتوای همیشه سبز و پرطرفدار تعادل برقرار کنید. شما انعطاف پذیری برای انتشار محتوای به موقع دارید و در عین حال محتوای همیشه سبز را در اولویت قرار می دهید که در طولانی مدت مرتبط باقی بماند.
  • رویدادهای آینده را پیش بینی کنید. اگر کسب‌وکار شما رویدادها یا به‌روزرسانی‌های آتی دارد، می‌توانید محتوای خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و دید بیشتری برای برند خود ایجاد کنید.
  • صرفه جویی در دارایی های دیجیتال نه تنها می‌توانید محتوای اجتماعی خود را به صورت دسته‌ای ایجاد کنید، بلکه کتابخانه‌ای از دارایی‌های خلاقانه خواهید داشت تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
  • مانیتور کردن هشتگ ها می توانید یک لیست در حال اجرا از هشتگ های محبوب ایجاد کنید و از آنها در پست های بعدی خود استفاده کنید. بدون نیاز به تحقیق در مورد هشتگ های جدید هر بار.

چه چیزی را در تقویم محتوای اجتماعی خود بگنجانید

در ساده‌ترین شکل، یک تقویم محتوای اجتماعی یک نمای کلی از محتوای رسانه‌های اجتماعی آینده شما را ارائه می‌کند که بر اساس پلتفرم و تاریخ سازماندهی شده است. این به شما امکان می دهد دارایی های محتوای خود را سازماندهی کنید، کمپین ها را مدیریت کنید و یک برنامه زمان بندی مشخص ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، چند چیز وجود دارد که باید در تقویم رسانه های اجتماعی خود قرار دهید:

  • پلت فرم – در چه کانال های رسانه های اجتماعی منتشر خواهید کرد.
  • تاریخ و زمان – چه زمانی محتوای شما منتشر می شود.
  • دارایی های خلاق – شامل تصاویر، پیوندها، شرح‌ها، ویدیوها یا هشتگ‌ها برای هر پست.

تقویم رسانه های اجتماعی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این می تواند یک برگه Google، یک برنامه ریز آنلاین یا نرم افزار بازاریابی محتوا باشد.

هر آنچه را که انتخاب می کنید، تقویم شما باید به شما کمک کند تا پست های خود را سازماندهی کنید و برنامه ریزی کنید که محتوای بعدی شما چه زمانی منتشر شود.

برنامه محتوای رسانه های اجتماعی خود را در 6 مرحله ایجاد کنید

ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی می تواند نسبتا ساده باشد. همه چیز به پیچیدگی چیزی که می خواهید منتشر کنید، چند وقت یکبار و تعداد حساب های شما بستگی دارد.

در زیر، چند مرحله آسان برای ایجاد یک برنامه محتوای اجتماعی از ابتدا توضیح می دهیم.

1. حساب های رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید

اولین قدم این است که تمام حساب‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی و اعتبارنامه‌های ورود مربوطه را بررسی کنید.

این امر ضروری است زیرا قبل از شروع برنامه ریزی محتوای خود باید تأیید کنید که به تمام حساب های خود دسترسی مدیریتی دارید.

توصیه می‌کنیم صفحه‌گسترده‌ای ایجاد کنید که سابقه‌ای از موارد زیر را حفظ کند:

  • پروفایل های فعال
  • نمایه‌های قلابی یا غیرفعال.
  • نام کاربری و/یا آدرس ایمیل و رمز عبور حساب.
  • کسب و کار در مقابل پروفایل های شخصی
  • مخاطبان هدف برای هر نمایه
  • چه کسی نمایه را مدیریت می کند (به عنوان مثال شما، یک عضو تیم، یک آژانس بازاریابی و غیره).
  • اطلاعات قدیمی که نیاز به به روز رسانی دارند.

ممکن است برخی از حساب‌های منسوخ یا نمایه‌هایی را پیدا کنید که دیگر اعتبار ورود به آن‌ها را ندارید.

اکنون فرصتی برای حذف حساب قدیمی، بازیابی رمزهای عبور، به روز رسانی اطلاعات قدیمی و حتی ایجاد پروفایل های جدید در صورت نیاز است.

پس از این تلاش، باید شناسایی کنید که کدام حساب ها نیاز به مدیریت دارند و باید به تقویم پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه شوند.

2. از یک الگو یا ابزار طرح محتوا استفاده کنید

زمانی که سیستم یا ابزاری در اختیار داشته باشید، سازماندهی تقویم محتوای اجتماعی شما آسان تر می شود.

این می تواند به سادگی یک صفحه گسترده یا به اندازه یک برنامه نرم افزاری مانند Hootsuite قوی باشد.

صفحات گسترده برای برنامه ریزی محتوا

من استفاده از Google Sheets را برای برنامه ریزی محتوای اجتماعی دوست دارم زیرا ساده است و در مقایسه با استفاده از ابزار نرم افزاری به تلاش کمتری نیاز دارد. شما به راحتی می توانید موضوعات محتوایی، تاریخ انتشار، دارایی های محتوا و موارد دیگر را وصل کنید.

می‌توانید هزاران الگوی تقویم رسانه‌های اجتماعی Google Sheets را به صورت آنلاین به صورت رایگان پیدا کنید یا یکی از خود را ایجاد کنید.

ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی

همچنین طیف گسترده ای از ابزارهای برنامه ریزی و برنامه ریزی رسانه های اجتماعی در دسترس هستند.

برخی رایگان هستند و برخی دیگر نیاز به اشتراک پولی دارند. بیشتر آنها یک آزمایش رایگان ارائه می دهند تا بتوانید قبل از خرید، ویژگی های آنها را امتحان کنید.

برخی از محبوب ترین ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی عبارتند از:

توصیه می‌کنم چند آزمایش مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما و تیمتان بهتر است.

کسب و کار شما ممکن است به ویژگی های خاص، مدیریت پلت فرم قوی تر و غیره نیاز داشته باشد. نکته مهم این است که سیستمی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد محتوای خود را به راحتی ایجاد، زمان بندی و منتشر کنید.

3. یک ماتریس محتوا ایجاد کنید

چه تصمیم به استفاده از صفحه گسترده یا نرم افزار داشته باشید، گام بعدی این است که ماتریس محتوای رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید.

این برنامه شما برای اینکه چه محتوایی را می‌خواهید پست کنید و کجا و چه زمانی آن را پست می‌کنید است.

تصمیم گیری در مورد محتوایی که باید پست کنید مهمترین بخش برنامه رسانه اجتماعی شما است. موفقیت استراتژی اجتماعی شما بستگی به این دارد که ایده های محتوایی جذابی ارائه دهید.

چند مدل برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

اصل 80-20

اصل 80-20 اساساً این است که 80 درصد محتوای شما باید برای اطلاع رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان باشد و 20 درصد محتوای شما باید برای تبلیغ تجارت شما (یعنی فروش) باشد.

این به این معنی است که اکثر محتوای شما باید بیش از هر چیز به ارائه ارزش به مخاطبان شما کمک کند. این ممکن است شامل انواع محتوا مانند:

  • مقالات چگونه به.
  • اینفوگرافیک های مفید
  • آموزش ها
  • فیلم های آموزشی.
  • میم های خنده دار
  • عکس ها.
  • مصاحبه های تخصصی

ترکیب باقی‌مانده می‌تواند شامل انواع محتوا مانند تبلیغات، گرافیک فروش، کدهای تخفیف یا تبلیغات باشد.

قانون یک سوم

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید در مورد محتوای اجتماعی خود از قانون یک سوم پیروی کنید.

با این ماتریس:

  • یک سوم از محتوای شما باید برای تبلیغ کسب و کار شما و افزایش نرخ تبدیل باشد.
  • یک سوم محتوای شما باید از دیگر رهبران و ناشران صنعت باشد.
  • یک سوم محتوای شما باید محتوای سرگرم کننده ای باشد که تعامل با فالوورهای شما را تشویق کند.

این به شما کمک می کند ترکیبی سالم از انواع محتوا ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه محتوای شما تبلیغاتی نیست. شما می خواهید با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید، تعامل را تقویت کنید و تعاملات را افزایش دهید، نه فقط فروش.

بازاریابی محتوا نباید خسته کننده باشد. سعی کنید موضوعات خلاقانه ای ارائه دهید که با علایق مخاطبان شما صحبت کند و آنها را به تعامل با برند شما ترغیب کند.

4. محتوای خود را سازماندهی و برنامه ریزی کنید

هنگامی که ترکیب خوبی از موضوعات و ایده های محتوا دارید، وقت آن است که آنها را در تقویم محتوای خود مداد کنید.

اگر از صفحه‌گسترده استفاده می‌کنید، حتماً جزئیات اصلی را در آن لحاظ کنید:

  • سکو (مثلا فیس بوک).
  • مشخصات (به عنوان مثال Facebook.com/happyseoagency).
  • تاریخ انتشار.
  • حکومت (یعنی عضو تیم محتوا را ارسال می کند).
  • زمان (و منطقه زمانی).
  • کپی 🀄 (به عنوان مثال کپشن اینستاگرام و هشتگ).
  • تصاویری (به عنوان مثال، عکس، ویدئو، میم، اینفوگرافیک، گیف، و غیره).
  • پیوند به دارایی های خلاق.

اینکه چه زمانی و چند وقت یکبار باید محتوا را منتشر کنید به جایگاه شما و زمانی که مخاطبان شما آنلاین فعال هستند بستگی دارد.

با این حال، بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی به طور کلی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 صبح یا 10 صبح است

همانطور که استراتژی اجتماعی خود را ادامه می دهید، نظارت بر تجزیه و تحلیل های خود برای اینکه ببینید چه زمانی کاربران در حال مشاهده و تعامل با محتوای شما هستند، بسیار مهم خواهد بود. این می تواند به شما در تعیین زمان ارسال محتوا در آینده کمک کند.

اگر از ابزار برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتی ممکن است بتوانید زمان‌بندی کنید که محتوای شما باید به طور خودکار در هر پلتفرم پست شود – و عملکرد را در طول مسیر نظارت کنید.

5. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید

اثربخشی استراتژی رسانه های اجتماعی شما تحت تأثیر داده های عملکرد شما خواهد بود.

شما می خواهید ردیابی کنید که چه محتوایی بیشتر طنین انداز می شود، کدام پست ها بیشترین تعامل را دارند و چه محتوایی باعث ایجاد تبدیل برای کسب و کار شما می شود.

این داده‌ها به اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای آینده و برنامه زمان‌بندی پست شما کمک می‌کند. این نباید یک استراتژی “تنظیم آن و فراموش کردن” باشد، بلکه در عوض شامل بهینه سازی و برنامه ریزی مستمر باشد.

بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شامل نسخه‌های تحلیلی خودشان هستند. همچنین ابزارهای نرم افزاری شخص ثالثی وجود دارد که عملکرد را ردیابی می کند. شما انبوهی از داده ها را خواهید داشت که از آنها می توانید بینش های اجتماعی را استخراج کنید.

در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای ردیابی آورده شده است:

  • دوست دارد.
  • کلیک می کند.
  • نظرات.
  • سهام.
  • نام تجاری اشاره می کند.
  • بازدید از پروفایل
  • پیروان.
  • رسیدن.
  • برداشت ها
  • ترافیک.
  • منجر می شود.

با گذشت زمان، ایده بهتری در مورد اینکه چه محتوایی برای مخاطبان شما بهتر است، چه زمان هایی برای ارسال پست مناسب است و کدام نوع محتوا باعث ایجاد تبدیل و فروش می شود، بهتر خواهید دید.

6. به مخاطبان خود گوش دهید

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی شما بینش زیادی در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما بیشتر با آن درگیر هستند، ارائه می دهد.

اما گاهی اوقات دریافت ایده های محتوا و بازخورد مستقیماً از طرفداران خود عالی است، زیرا اکثر ابزارهای اجتماعی به شما در تولید این ایده های محتوای منحصر به فرد کمک نمی کنند.

در طول تقویم محتوای خود، باید پست‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که از مخاطبانتان بپرسد که چه چیزی را می‌خواهند ببینند. می توانید سوالاتی مانند:

  • «درباره چه سؤالاتی دارید؟ [topic]؟”
  • “مشکل شماره 1 که در حال حاضر به کمک نیاز دارید چیست؟”
  • «می‌خواهید درباره چه موضوعاتی بیشتر پست کنیم؟»
  • “چه سوالاتی برای تیم/برند ما دارید؟”
  • “یک موضوع پرطرفدار که در حال حاضر به شما علاقه مند است چیست؟”

این سوالات یک راه عالی برای سنجش علاقه مخاطبان و جمع آوری ایده های محتوای جدید است.

همچنین می‌توانید درباره محتوای موجود خود بازخورد دریافت کنید، که ممکن است به شما در اصلاح استراتژی یا حذف انواع خاصی از محتوا از ماتریس کمک کند.

به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد جذب مخاطبان شماست. بنابراین، شما باید به آنچه که آنها می خواهند، با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند و چه اطلاعاتی را می خواهند در کانال های شما ببینند تنظیم کنید.

با محتوای رسانه های اجتماعی خود بیشتر به دست آورید

رسانه های اجتماعی به شما آزادی انتشار انواع محتوای جالب، اطلاعاتی، تفکر برانگیز، خنده دار و جذاب را می دهند.

این به برند شما چندین نقطه تعامل با مخاطبان را در زمان واقعی می دهد.

موفقیت استراتژی اجتماعی شما با داشتن یک برنامه خوب اجرا شده پشتیبانی می شود.

برنامه ریزی و برنامه ریزی محتوای خود از قبل، محتوای شما را موثرتر می کند و به شما کمک می کند تا محتوای خود را متنوع کنید.

داده ها کار را هدایت می کنند. از بینش رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید تا ببینید چه محتوایی با مخاطبان شما بهتر کار می کند.

سپس، استراتژی خود را اصلاح کنید تا نتایج بهتری از جمله ترافیک و فروش بیشتر از محتوای خود به دست آورید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: 9dream studio/Shutterstock





منبع