چگونه یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوا برای سئو انجام دهیم


یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در مورد بازاریابی محتوا می‌پرسم این است که «چگونه بدانم درباره چه چیزی بنویسم؟»

جستجوی جستجوی کلمات کلیدی SEO یکی از راه‌های تعیین موضوعاتی است که باید در وب سایت خود به آن پرداخته شود.

اما چگونه می‌دانید که فرصت‌های سودآور دیگر را از دست می‌دهید؟

انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا روشی هوشمندانه برای یافتن «شکاف‌ها» در محتوای شماست.

این به شما کمک می کند تا ایده های استراتژیک محتوایی داشته باشید که ترافیک بیشتری را جذب کند، مشتریان بیشتری را تبدیل کند و ارزش بیشتری را برای مخاطبان هدف شما فراهم کند.

در اینجا نحوه تجزیه و تحلیل شکاف محتوا موثر برای بررسی استراتژی محتوای خود و بهبود سئوی وب سایت خود آورده شده است.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا چیست؟

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا فرآیند یافتن حفره‌ها در محتوای موجود شما است.

این شامل شناسایی محتوای مفقود شده است که می تواند و باید با مراحل مختلف سفر خریدار مخاطب هدف شما هماهنگ باشد.

تجزیه و تحلیل پیشنهادات محتوای موجود به شما امکان می‌دهد ببینید کجا ممکن است دارایی‌های ارزشمندی را که می‌تواند خوانندگان را به نقطه خرید راهنمایی کند، از دست بدهید.

همچنین احتمالاً فرصت‌های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا می‌کنید که در حال حاضر با محتوای موجود از آنها استفاده نمی‌کنید.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا اغلب شامل ممیزی از موارد زیر است:

  • صفحات وب.
  • مقالات وبلاگ
  • محتوای رسانه های اجتماعی.
  • صفحات فرود.
  • کتاب های الکترونیکی و قابل دانلود.
  • و سایر دارایی های محتوایی

اجرای تجزیه و تحلیل شکاف محتوا برای یافتن حفره‌ها در محتوای شما بسیار مهم است تا بتوانید آن‌ها را پر کنید و کاربران بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کنند و از شما خرید کنند.

نگاشت محتوای خود به سفر خریدار

هر بازدید کننده ای که به وب سایت شما می آید آماده خرید نیست.

اغلب اوقات، آنها به سادگی در جستجوی اطلاعات هستند، می خواهند گزینه های خود را با هم مقایسه کنند یا برای بهترین راه حل قیمت خرید کنند.

هدف شما این است که برای هر مرحله از سفر خریدار محتوا ایجاد کنید – چه “آگاه از مشکل”، “آگاه از راه حل” یا در مرحله تصمیم نهایی سفر خرید شما.

بسیاری از برندها بر ایجاد محتوای آموزنده در قالب پست های وبلاگ برای جذب مخاطبان گسترده تر و صفحات “پول” برای تبدیل آن کاربران به خریداران تمرکز می کنند.

اما این شکاف هایی را ایجاد می کند که در آن افرادی که هنوز گزینه های مختلف را در نظر می گیرند ممکن است از طریق شکاف سقوط کنند.

در انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا، باید مشخص کنید که آیا محتوایی برای مراحل آگاهی، بررسی، تصمیم گیری و موفقیت در قیف دارید یا خیر.

اطلاع صفحات کلمات کلیدی مرتبط با مشکلی را که مخاطبان شما با آن روبرو هستند هدف قرار می دهند. این محتوا برای رسیدگی به این مشکل و ارائه اطلاعات ارزشمند است اما خواننده را بلافاصله به مشتری تبدیل نمی کند.

در توجه در مرحله، مردم در حال مقایسه راه حل های مختلف برای مشکل خود هستند. آنها ممکن است در حال خواندن راهنماهای مقایسه، بررسی ها یا پست های “بهترین” باشند.

می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که خدمات/محصول شما را با رقبایتان مقایسه کند یا به سادگی نام تجاری خود را به عنوان یکی از راه‌حل‌های متعدد در یک پست جمع‌آوری معرفی کنید.

را تصمیم مرحله جایی است که بیشتر صفحات “پول” را پیدا خواهید کرد. اینها صفحات فروش، صفحات خدمات و غیره شما هستند که به عنوان آخرین بازرسی قبل از خرید کاربر از شما یا تماس با شما عمل می کنند.

این صفحات نسبت به محتوای آگاهی و توجه شما دارای مارک تجاری بیشتری خواهند بود.

سرانجام، موفقیت محتوا به مشتریان اطمینان می دهد که به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

این می تواند به سادگی یک صفحه تشکر یا به پیچیدگی یک دنباله ایمیل بعدی باشد که آنها را با پشتیبانی مداوم مرتبط می کند یا از آنها می خواهد که بررسی کنند.

انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا در هر مرحله از سفر خریدار برای هر یک از پیشنهادات وب سایت خود، محتوایی دارید (خواه این به معنای خدمات، محصولات، پر کردن فرم ها، دانلودها و غیره باشد).

شما نمی خواهید به کاربران این فرصت را بدهید که از میان شکاف ها بیفتند.

4 مرحله برای انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا چیزی فراتر از بررسی پست های وبلاگ خود است تا ببینید آیا ایده های محتوای شاداب را از دست می دهید یا خیر.

یک فرآیند ساده و گام به گام برای یافتن شکاف های واضح در محتوای خود و پر کردن حفره های استراتژی محتوای شما وجود دارد.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1. نقشه سفر خریدار خود را ترسیم کنید

مخاطبان هدف شما برای رسیدن از A به B به C باید چه مراحلی را طی کنند؟

زمانی را صرف ترسیم یا نوشتن سوالات اولیه مخاطبان خود کنید، گزینه های مختلفی که ممکن است در نظر بگیرند، قبل از خرید به دنبال چه چیزی هستند و چه فراخوان هایی که احتمالا آنها را مجبور به تماس با شما می کند.

مثلا:

  • یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است برای به دست آوردن امور مالی خود با مشکل مواجه شود.
  • با در نظر گرفتن این مشکل، آنها به دنبال «چگونه امور مالی کسب و کار کوچک خود را مدیریت کنم» را جستجو می کنند.
  • در این مقاله چندین مقاله در مورد “X بهترین راه برای مدیریت امور مالی کسب و کار شما” ارائه شده است. آنها روی مقاله ای با عنوان “10 روش برای کنترل امور مالی کسب و کار کوچک خود” کلیک می کنند.
  • در این مقاله 10 نکته مفید ارائه شده است که یکی از آنها استفاده از نرم افزار حسابداری و حسابداری آنلاین است.
  • صاحب کسب و کار به گوگل باز می گردد و «بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین» را جستجو می کند.
  • آنها به یک پست جمع بندی از پنج ارائه دهنده برتر نرم افزار حسابداری منتقل می شوند.
  • صاحب کسب و کار دو مورد از این شرکت ها را جستجو می کند و مزایا و معایب هر کدام را با هم مقایسه می کند.
  • هنگامی که آنها مطمئن شدند که کدام شرکت برای آنها مناسب تر است، در نهایت به صفحه ثبت نام شرکت می روند و برای یک آزمایش رایگان ثبت نام می کنند.
  • پس از یک هفته یا بیشتر، این شرکت با دنباله ای از ایمیل، نرم افزار حسابداری پولی خود را تبلیغ می کند.
  • از آنجایی که صاحب کسب و کار این برند را دوست داشت، تصمیم گرفتند برای اشتراک پولی ثبت نام کنند.

در مثال بالا، می توانید ببینید که در هر مرحله از سفر این خریدار، چندین فرصت برای ایجاد محتوا وجود دارد.

هدف شما این است که بر اساس خدمات و/محصولات مختلفی که ارائه می کنید، این را برای کسب و کار خود ترسیم کنید.

2. تحقیقات بازار انجام دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه ایده‌های محتوایی که با خواسته‌های مخاطبان شما مطابقت دارد این است که به سادگی از آنها بپرسید که چه می‌خواهند.

انجام یک نظرسنجی تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا چالش‌ها، نگرانی‌ها، نکات دردناک، نیازها و اهداف مخاطبان خود را کشف کنید.

سپس این بازخورد استراتژی محتوای وب سایت شما را مشخص می کند.

از Google Forms برای ایجاد یک نظرسنجی ساده و ناشناس برای ارسال به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

برخی از سوالاتی که باید در نظرسنجی خود داشته باشید عبارتند از:

  • در مورد چه سوالاتی داری [topic]?
  • وقتی صحبت از آن به میان می آید با چه چیزی بیشتر درگیر هستید [topic]?
  • چه راه حل هایی را در گذشته امتحان کرده اید؟
  • چرا این راه حل ها برای شما کار نکرد؟
  • سه چیز اصلی که در الف به دنبال آن هستید چیست؟ [service/product]?
  • برای یافتن/جستجوی راه حل هایی مانند [service/product]?
  • چه عاملی بین انتخاب شما تعیین کننده است [Solution A] یا [Solution B]?

پاسخ هایی که به نظرسنجی تحقیقات بازار خود می گیرید، گنجینه ای از ایده های محتوا را در اختیار شما قرار می دهد که همگی با نیازها و نگرانی های واقعی مشتریان بالقوه شما همسو هستند.

3. محتوای وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

در حالی که نام تجاری شما احتمالاً محتوا را در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌کند یا به اشتراک می‌گذارد، باید مطمئن باشید که محتوای وب‌سایت شما حداقل با سفر خریدار هماهنگ است و شکافی برای سقوط مشتریان بالقوه شما باقی نمی‌گذارد. از طریق.

وب سایت خود را برای همه URL ها خزیده و تعیین کنید که چگونه (یا اگر) آنها با هر مرحله هماهنگ شوند.

سپس، می توانید تعیین کنید که آیا محتوایی را که فاصله بین یک مرحله و مرحله دیگر را پر می کند، از دست داده اید یا خیر.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت حقوقی هستید و مقاله ای با عنوان “نحوه ثبت درخواست طلاق” دارید و درخواست فوری شما “استخدام وکیل” و هدایت آنها به صفحه تماس خود است، ممکن است از افرادی که هنوز مطمئن نیستند که به وکیل نیاز دارند.

درعوض، ممکن است بخواهید به مقاله‌ای مانند «۱۲ نکته که قبل از استخدام وکیل طلاق باید بدانید» یا «۴ گام برای یافتن بهترین وکیل طلاق در منطقه خود» پیوند دهید تا بتوانید قبل از اینکه آنها را استخدام کنید، آنها را پرورش دهید. شما.

راه دیگر برای یافتن شکاف‌ها در سایت شما این است که از ابزارهای سئو استفاده کنید تا ببینید سایت شما در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده است.

سپس، در جستجوی این کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی مرتبطی را که ممکن است با محتوای موجود هدف قرار نگیرید، بیابید.

از این فرصت ها برای به حداکثر رساندن ترافیک و تقویت قیف محتوای خود استفاده کنید.

4. محتوای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

تعیین اینکه چه چیزی از سایت شما کم است اغلب مستلزم کمی “فرایند حذف” است، اما نگاه کردن به آنچه رقبای شما انجام می دهند – و مقایسه نحوه اندازه گیری سایت شما – راه خوبی برای یافتن برخی شکاف های اضافی است.

اگر قیف رقیب شما کم و بیش مشابه قیف شماست، ببینید چه محتوایی برای هدایت کاربران از مرحله ای به مرحله دیگر ایجاد کرده اند.

آیا مقالات آنها خوانندگان را بلافاصله به صفحه تماس هدایت می کند؟

یا آیا محتوای دیگری وجود دارد که کاربر را قبل از خرید پرورش دهد (مانند راهنمای مقایسه، صفحات پرسش‌های متداول، مطالعات موردی و غیره)؟

اکنون آنچه برای یک سایت کار می کند همیشه برای سایت دیگر کار نمی کند.

شما نمی خواهید استراتژی رقیب خود را کپی کنید. در عوض، شما می خواهید ببینید که در کجا ممکن است در استراتژی خود شکاف داشته باشید تا بتوانید به چیزی برسید بهتر از کاری که رقبای شما انجام می دهند.

همچنین می‌توانید از ابزارهای سئو مانند SEMrush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند و آنها را با برخی از ایده‌های محتوای جدید هماهنگ کنید.

به شکاف فکر کنید

بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل این اشتباه را مرتکب می شوند که بر روی صفحات “پول” تمرکز می کنند تا فروش را افزایش دهند، یا مقالات وبلاگ آموزنده را برای جلب نظر خوانندگان.

شما به هر دوی اینها نیاز دارید، اما همچنین به محتوایی نیاز دارید که شکاف بین هر مرحله از سفر خریدار را پر کند: از زمانی که برای اولین بار “آگاه از مشکل” تا زمانی که در مرحله تصمیم گیری برای خرید هستند.

انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا برای یافتن حفره‌هایی در استراتژی محتوای موجود شما کلیدی است، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که دارایی‌های محتوای جدیدی ایجاد می‌کنید که ترافیک ایجاد می‌کند و کاربران را به نقطه خرید هدایت می‌کند.

همچنین به شما فرصتی می دهد تا فرصت های جدید کلمات کلیدی را بر اساس آنچه رقبای شما هدف قرار می دهند (یا نیستند) شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا شامل ممیزی آنچه در حال حاضر دارید و سپس تنظیم یک استراتژی محتوایی است که کاربران را در چندین نقطه تماس ملاقات می کند.

به این ترتیب، شما محتوای ارزشمندی دارید که حتی سردترین مخاطبان را به یک مشتری آماده خرید تبدیل می کند.

منابع بیشتر:





منبع