در زیر، راهنمای گام به گامی را پیدا خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه یک ساختار سیلو SEO ایجاد کنید که به شما کمک می کند رتبه بندی صفحه وب خود را افزایش دهید، قابلیت استفاده را بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
اینجاست که کار واقعی وارد میشود، و پستهایی در مورد همه موضوعات فردی در سیلو شما ایجاد میکند. به یاد داشته باشید، برای بهره مندی بیشتر از سیلوها، محتوای شما باید تا حد امکان قوی باشد. راهنمای ما برای بهینه سازی محتوا می تواند به این مرحله کمک کند.
9. لینک های داخلی خود را مدیریت کنید
با ایجاد یک دسته جدید برای هر سیلو اصلی شروع کنید. اینها «دستههای والد» خواهند بود که در آن میتوانید به تعداد مورد نیاز هر سیلو زیرمجموعه اضافه کنید. البته امکان ایجاد زیرمجموعه در زیر مجموعه ها نیز وجود دارد، به عنوان مثال:
6. صفحات ستون اصلی خود را ایجاد کنید
برای مثال وبلاگ نویس مسافرتی نیویورک، سه صفحه اصلی هتل ها، جاذبه ها و رستوران ها هستند. با انجام آنها، گام بعدی ایجاد صفحات ستونی بیشتر برای همه زیرمجموعههای اصلی در هر یک است.
صفحات ستون دروازه ورود به بقیه سیلوهای شما هستند. آنها معمولا طولانیترین و دقیقترین صفحات شما خواهند بود، زیرا بیشتر جنبههای مهم موضوع را یک بخش مختصر در یک زمان پوشش میدهند و از هر بخش به صفحات دیگر در سیلو پیوند میدهند تا مطالعه بیشتری را ارائه دهند.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد ساختار سیلو محتوا و چگونگی سودمندی آنها برای تلاش های سئوی شما توضیح می دهد. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ساختار سیلو SEO بسازید
برای مثال دیگر، فرض کنید یک وبلاگ غذایی درباره غذاهای منطقه ای راه اندازی می کنید. ممکن است متوجه شوید که پستهای شما در مورد غذاهای هندی و آمریکای لاتین بیشترین ترافیک شما را ایجاد میکند، در حالی که محتوای غذاهای ایتالیایی و بریتانیایی شما هیچ علاقهای به آن ندارند.
همانطور که متوجه شدید، برای ایجاد یک ساختار سیلو SEO که به شما در دستیابی به اهداف سئوی خود کمک می کند، باید چندین قدم بردارید، از مشخص کردن موضوعات کلیدی سیلو خود و سازماندهی محتوای موجود خود شروع کنید و با به روز رسانی ناوبری خود پایان دهید.
در اینجا نحوه ایجاد آنها آمده است:
1. موضوعات سیلو خود را شناسایی کنید
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول ساختار سیلو وب سایت بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی موتور جستجو بهتری ایجاد کنید که می تواند به شما در دستیابی به اهداف سئو که در ذهن دارید کمک کند.
چگونه یک ساختار سیلو SEO بسازیم؟
فوراً، شما دو موضوع بزرگ بالقوه برای پوشش دادن دارید که میتوانید زیرمجموعههایی برای آنها در سیلوهای خود ایجاد کنید.
آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند چگونه سایت شما را به طور موثر فهرست کنند و تجربیات کاربر را برای بازدیدکنندگان خود بهبود بخشند، که هر دو می توانند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر مثبت بگذارند.
نقشه محتوا محل قرارگیری محتوای شما در سایت و رابطه آن را مشخص می کند. این یک ویژگی مفید برای برنامه ریزی سیلوهای خود قبل از ساخت محتوا است.
در این صورت، احتمالاً اولین سیلوهای خود را در مورد غذاهای هندی و آمریکای لاتین می سازید.
2. فهرستی از پست ها را برای هر سیلو ایجاد کنید
می توانید این کار را روی قلم و کاغذ انجام دهید یا از ابزاری مانند Lucid Spark برای ایجاد نقشه خود به عنوان نمودار جریان استفاده کنید.
پیوندهای داخلی برای اینکه سیلوهای محتوا به درستی کار کنند ضروری هستند. آنها همچنین به طور اتفاقی یک عامل رتبه بندی مهم هستند، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان وب سایت از آنها استفاده می کنند.
میتوانید با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics برای تحقیق در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما بیشتر میخواهند درباره آنها مطالعه کنند، موضوعاتی را که میخواهید شروع به کار کنید، محدود کنید.
سیلوهای محتوا دستههای گستردهای هستند که محتوای شما را بر اساس موضوع گروهبندی میکنند، معمولاً با چندین زیرمجموعه در زیر دسته اصلی.
به این ترتیب، اگر آنها را حول موضوعاتی بسازید که می خواهید کسب و کار، نام تجاری یا وبلاگ شما به آنها معروف شود، بیشترین بهره را از سیلوهای خود خواهید برد.
برای رجوع به وبلاگ سفر نیویورک ما، ممکن است تصمیم بگیرید یک سیلو در اطراف «کارهایی که باید در نیویورک انجام دهید» ایجاد کنید که به شما نشان میدهد افراد در جستجوی عباراتی مانند «بهترین کارهای رایگان برای انجام در نیویورک» و « کارهایی که باید با بچه ها در نیویورک انجام داد.
امیدواریم از این راهنمای نحوه ساخت یک ساختار سیلو SEO لذت برده باشید.
پیروی از این دستورالعملها میتواند به شما کمک کند تا از بزرگترین پاداشهای معماری سیلو وبسایت، از جمله بهبود دید جستجو، ایجاد وبسایت خود به عنوان یک منبع معتبر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به محتوای خود، بهره ببرید.
راه دوم اگر از یک CMS برتر مانند وردپرس استفاده میکنید، که در آن میتوانید دستهبندی و ساختار زیر مجموعه خود را از داشبورد وردپرس ایجاد کنید، اعمال میشود.
اگر در مورد سیلو محتوای خود به عنوان یک سلسله مراتب فکر کنید، صفحات ستون شما در بالای صفحه قرار خواهند گرفت. راهنمای ما در مورد استراتژی محتوای ستون را برای راهنمایی دقیق در مورد این مرحله بخوانید.
7. صفحات ستون فرعی خود را ایجاد کنید
اولین مورد این است که به صورت دستی پوشه ها را روی سرور میزبان خود از طریق FTP یا مدیر فایل شرکت میزبان خود ایجاد کنید، با یک پوشه جدید برای هر دسته سیلو اصلی و پوشه های فرعی دیگر برای زیر مجموعه های خود.
در هر صورت، هدف یکسان است: شناسایی پست های موجود که ممکن است برای گنجاندن در سیلوهای شما مناسب باشد.
4. نقشه محتوای خود را ایجاد کنید
اولین اولویت برای ساخت سیلوهای شما این است که مشخص کنید چه موضوعاتی را پوشش خواهند داد. در حالت ایده آل، این سوژه ها در نقطه تلاقی تخصص و نیاز مخاطب قرار می گیرند.
برای اطمینان از تجربه کاربری بهینه، باید منوهای ناوبری خود را به روز کنید تا سیلوهای خود را در خود جای دهند، با ساختار منو و آیتم های زیر منوی شما از همان قالبی که در نقشه محتوای شما نشان داده شده است.
درباره ساختار سیلو محتوا بیشتر بیاموزید
برای مثال، هتلها دارای صفحات زیرمجموعه «هتلهای بودجه» و «هتلها بر اساس منطقه» هستند، جاذبهها دارای صفحات ستونی برای فعالیتهای رایگان، مناسب برای کودکان و فعالیتهای دیگر هستند و غیره. این صفحات زیرمجموعه گام بعدی در سلسله مراتب سیلو شما خواهند بود.
8. پست های خود را ایجاد کنید
اینجاست که وقت گذاشتن برای انجام تحقیقات موثر کلمات کلیدی مفید خواهد بود.
اکنون که میدانید روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنید، زمان آن است که تمام موضوعات ممکن را که به طور بالقوه میتوانند در آن قرار بگیرند، فهرست کنید.
نمونه ای از نقشه محتوای در حال انجام کار را در تصویر بالا مشاهده می کنید. این نقشه محتوا به عنوان یک طرح اولیه عمل می کند که با توسعه معماری سیلو وب سایت خود بسیار ارزشمند خواهد بود.
5. ساختار دسته و زیر مجموعه خود را ایجاد کنید
به یاد داشته باشید، یکی از دلایل اصلی ایجاد ساختار سیلو محتوا این است که وب سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات در مورد موضوع خود معرفی کنید، چیزی که به رعایت استانداردهای تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT) که Google حفظ می کند کمک زیادی می کند. هنگام تعیین نحوه رتبه بندی محتوا.
از آنجا، فهرستی از فعالیتهای رایگانی که میتوانید درباره آنها وبلاگنویسی کنید، و همچنین برای فعالیتهای دوستدار کودک، به دست میآورید.
3. یک حسابرسی محتوا انجام دهید
بسته به اندازه سایت خود، می توانید این مرحله بعدی را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزاری مانند Semrush Content Audit استفاده کنید تا زندگی خود را آسان تر کنید.
کارکنان تحریریه در SEO Chatter تیمی از کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو هستند. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
با پیروی از طرحی که در نقشه محتوای شما تعیین شده است، زمان آن رسیده است که دسته بندی های اصلی را در ساختار وب سایت خود ایجاد کنید.
دو راه برای انجام این کار وجود دارد.
ارائه بهترین نکات سئو …
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ مسافرتی در مورد نیویورک راه اندازی می کنید، ممکن است بخواهید به عنوان منبع قطعی اطلاعات در مورد هتل ها، جاذبه های توریستی و مکان های غذاخوری در نیویورک شهرتی کسب کنید که سه سیلو اصلی شما را در اختیار شما قرار می دهد.
یکی دیگر از دلایل کلیدی که بسیاری از مردم از سیلوهای محتوا استفاده میکنند این است که با سهولت یافتن اطلاعات مورد نظر افراد، تجربیات کاربر را بهبود میبخشند.
وظیفه اصلی ایجاد یک جریان بین پست ها و صفحات ستون است. همه پستهای شما باید به صفحه ستون زیر مجموعه خود پیوند داده شوند، که سپس باید به صفحه ستون دسته اصلی پیوند داده شود. سپس صفحات ستون شما در صورت لزوم به پستهای جداگانه پیوند داده میشوند.
اطمینان حاصل کنید که از متن لنگر بهینه شده با کلمه کلیدی برای پیوندهای داخلی استفاده می کنید تا سیگنال های سئوی سایت را برای کلمات کلیدی هدفی که می خواهید هر صفحه در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ رتبه بندی کند، ارسال کنید.