چیست؟  (به علاوه مثال ها)
انتشار: شهریور 24، 1401
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404

چیست؟ (به علاوه مثال ها)


این راهنما بازاریابی جستجوی ارگانیک را توضیح می دهد.

در زیر، بازاریابی جستجوی ارگانیک چیست و نمونه هایی از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را مشاهده خواهید کرد که به بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک می کند. همچنین یک نمای کلی از مزایای برتر جستجوی ارگانیک در بازاریابی دیجیتال دریافت خواهید کرد تا بدانید که چگونه آن را با کانال های دیگر مانند ترافیک جستجوی پولی مقایسه می کنید.

در پایان این صفحه، با تعریف و مفاهیم اصلی بازاریابی ارگانیک در جستجو آشنا خواهید شد.

بازاریابی جستجوی ارگانیک چیست؟

بازاریابی جستجوی ارگانیک یک فرآیند بازاریابی دیجیتال است که از طریق بهینه سازی، رتبه وب سایت را در نتایج جستجو بهبود می بخشد. یک استراتژی بازاریابی جستجوی ارگانیک منحصراً بر نتایج بدون پرداخت در موتورهای جستجو متمرکز است.

انواع بازاریابی جستجوی ارگانیک

انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی ارگانیک وجود دارد که می توانید برای بهبود موقعیت های رتبه بندی وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده کنید. در زیر مروری بر هر روش و نحوه اعمال آن در سئوی ارگانیک آورده شده است.

سئو روی صفحه

سئوی درون صفحه نوعی بازاریابی جستجوی ارگانیک است که بر بهینه سازی کد HTML و محتوا برای کلمات کلیدی خاص متمرکز است، بنابراین موتورهای جستجو بدانند که صفحه وب را برای کدام عبارت در SERP رتبه بندی کنند.

سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه یک روش بازاریابی است که بر روی افزایش در معرض دید و اعتماد وب سایت شما از طریق لینک بیلدینگ کار می کند تا بک لینک هایی با کیفیت بالا برای صفحات وب ایجاد کند.

سئو فنی

سئو فنی با تمرکز بر بهینه سازی سرور و ساختار سایت، نتایج جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد تا به خزنده های وب موتورهای جستجو کمک کند تا وب سایت را به طور مؤثرتری اسکن و فهرست بندی کنند.

سئوی محتوا

سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است. با این حال، سئوی محتوا به کیفیت محتوا و میزان برآورده شدن آن با هدف جستجوی کاربر اشاره دارد.

سئوی محلی

سئوی محلی نوع خاصی از بهینه سازی موتور جستجو برای مشاغل محلی است که می خواهند جستجوی ارگانیک خود را در بازاریابی دیجیتال بهبود بخشند. هدف افزایش حضور وب سایت در یک منطقه جستجوی محلی برای به دست آوردن مشتریان محلی بیشتر است.

سئوی موبایل

سئوی موبایل زیرمجموعه خاصی از بازاریابی جستجوی ارگانیک است که بر بهینه سازی دستگاه تلفن همراه تمرکز دارد.

مزایای جستجوی ارگانیک در بازاریابی دیجیتال

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در بازاریابی موتورهای جستجوی ارگانیک وجود دارد. در اینجا فقط چند مورد از مزایای اصلی وجود دارد که چرا باید به دنبال استفاده از جستجوی ارگانیک برای وب سایت و تجارت خود باشید.

مقرون به صرفه

مزیت اصلی جستجوی ارگانیک در بازاریابی دیجیتال مزیت هزینه است. برخلاف کمپین های جستجوی پولی که به بودجه قابل توجهی برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیاز دارند، بازاریابی ارگانیک نیازی به هزینه برای کسب و کار شما ندارد. یکی از اعضای تیم شما می تواند محتوای باکیفیت بنویسد که هدف جستجوی مخاطبان هدف شما را برآورده کند و از بهینه سازی اولیه سئوی درون صفحه مانند برجستگی کلمات کلیدی برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو با حداقل هزینه استفاده کند.

اعتبار را افزایش می دهد

موتورهای جستجوی وب سایت با رتبه ارگانیک بالا مانند گوگل، یاهو و بینگ می توانند ارزش درک شده و اعتبار سازمان شما را افزایش دهند. بنابراین، بازاریابی جستجوی ارگانیک برای هر کسب و کاری که با افزایش اعتماد به برند خود سعی در موفقیت در اینترنت دارد، سرمایه گذاری ارزشمندی است.

بازاریابی موتورهای جستجوی ارگانیک مقیاس پذیر است

یکی دیگر از مزایای مثبت بازاریابی موتورهای جستجوی ارگانیک این است که در هر مرحله از تجارت شما مقیاس پذیر است. می توانید با یک نفر در شرکت خود شروع کنید تا مسئولیت انتشار و بهینه سازی محتوا برای سئو را بر عهده بگیرد. و با گذشت زمان، می توانید با استخدام کارکنان بیشتر (یا وظایف برون سپاری) تلاش های خود را افزایش دهید تا تولید محتوا و بهینه سازی را تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد افزایش دهید.



منبع