چیست و چگونه آن را افزایش دهیم
انتشار: شهریور 25، 1401
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

چیست و چگونه آن را افزایش دهیم


این راهنما قابلیت مشاهده موتورهای جستجو را توضیح می دهد.

در زیر، متوجه خواهید شد که دید موتور جستجو چیست، چگونه محاسبه می شود و چرا برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم است. همچنین فهرستی از ابزارهایی که می توانید برای بررسی امتیاز دید یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، و Bing و همچنین فهرستی از روش های افزایش دید در موتورهای جستجو استفاده کنید، پیدا خواهید کرد.

در پایان این صفحه، با تعریف و مفاهیم اصلی مشاهده و نمایه سازی جستجوی کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد.

قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو چیست؟

دیده شدن موتورهای جستجو، سهم کلی از دیدی است که یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایش هایی که وب سایت برای مجموعه ای از کلمات کلیدی دریافت می کند، دریافت می کند. امتیاز دید موتورهای جستجو در مقیاسی بین 0 تا 100 اندازه گیری می شود.

نحوه مشاهده موتور جستجو چگونه محاسبه می شود

قابلیت مشاهده موتورهای جستجو با دادن تعداد معینی امتیاز به هر کلمه کلیدی ردیابی شده با توجه به رتبه بندی ارگانیک آن در SERP ها، میانگین حجم جستجو و نرخ کلیک تخمینی (CTR) محاسبه می شود. این تضمین می کند که همه کلمات کلیدی به طور مناسب در امتیاز دید جستجو وزن داده می شوند.

برای مثال، فهرست زیر شامل نمونه هایی از عوامل تنظیم کننده است که ابزار ردیابی دید موتور جستجو برای اندازه گیری دقیق تر استفاده می کند:

  • موقعیت های 1-3 = 1
  • موقعیت های 4-5 = 0.8
  • موقعیت های 6-7 = 0.7
  • موقعیت های 8-10 = 0.5
  • موقعیت های 11-20 = 0.2
  • موقعیت های 20-50 = 0.1
  • موقعیت های 50-100 = 0.0

چرا قابلیت مشاهده جستجو مهم است؟

دیده شدن موتورهای جستجو مهم است زیرا به شما بینشی در مورد دید کلی یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می دهد. هرچه درصد دید موتورهای جستجو بیشتر باشد، کاربران بیشتری دامنه شما را برای کلمات کلیدی مرتبط می بینند.

ردیابی قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو به شما کمک می کند موفقیت کمپین های بازاریابی جستجوی ارگانیک را اندازه گیری کنید. اگر دید جستجو افزایش یابد، می دانید که وب سایت در حال به دست آوردن موقعیت کلمات کلیدی ارگانیک در SERP ها است. اگر دید کاهش یابد، پس استراتژی سئو باید بهبود یابد.

ایجاد دید قوی موتور جستجو در نتایج جستجوی ارگانیک برای موفقیت بلندمدت یک تجارت آنلاین مهم است. هرچه وب سایت بیشتر دیده شود، شانس بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان جدید برای افزایش سرنخ، مشتریان و فروش در جستجوی طبیعی دارد.

دیده شدن موتورهای جستجو نیز برای مقایسه دقیق تر وب سایت شما با رقبا مفید است. به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت شما دارای 2 کلمه کلیدی است که در رتبه های #1 و #50 قرار دارند. و یک رقیب برای هر دو همان کلمات کلیدی در جایگاه 25 رتبه بندی می شود. میانگین موقعیت کلمه کلیدی برای هر وب سایت 25 خواهد بود. با این حال، وب سایت شما درصد بیشتری از مشاهده جستجو را خواهد داشت زیرا به دلیل حجم جستجوی کلمه کلیدی رتبه بندی شماره 1، تعداد کل برداشت های ارگانیک بیشتری را دریافت می کند.

نحوه بررسی نمایان بودن موتور جستجو

قابلیت مشاهده موتورهای جستجو را می توان با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل رتبه بندی ارگانیک برای اندازه گیری دید کلی یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بررسی کرد. در زیر فهرستی از ابزارهای خوب برای بررسی نمایان بودن جستجو به همراه نکاتی در مورد چگونگی بهبود دید جستجو برای وب سایت خود آورده شده است.

SISTRIX

SISTRIX یک نرم افزار سئو همه کاره برای بررسی و بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو است. می توانید با ابزار رایگان بررسی نمایان بودن SISTRIX Visibility Index را برای هر دامنه ای بررسی کنید یا برای دسترسی به تمام خدمات سئو هزینه اشتراک ماهانه بپردازید.

سمروش

Semrush دو ابزار برای بررسی قابلیت مشاهده جستجو دارد. ابزار Position Tracking به شما این امکان را می دهد تا رتبه بندی های ارگانیک روزانه را برای مجموعه ای از کلمات کلیدی بررسی کنید تا امتیاز کلی دید یک وب سایت را در حین کسب یا از دست دادن موقعیت های رتبه بندی اندازه گیری کنید. ابزار Domain Overview به شما امکان می دهد با مشاهده توزیع موقعیت ارگانیک برای رتبه بندی کلمات کلیدی، سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید. مقیاس دید بین 0-100٪ متغیر است و کلمات کلیدی را در 5 خوشه موقعیت توزیع می کند: 1-3، 4-10، 11-20، 21-50، و 51-100.

رتبه بندی SE

رتبه بندی SE به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن دستی لیستی از کلمات کلیدی و انتخاب موتورهای جستجویی که می خواهید ردیابی کنید، دید هر سایتی را در موتورهای جستجو بررسی کنید.

Serpstat

Serpstat می تواند در یک گزارش تصویری کامل از یک وب سایت، از جمله قابلیت مشاهده موتور جستجو، ترافیک تخمینی، موقعیت کلمات کلیدی ارگانیک و سایر پویایی های عملکرد را به شما ارائه دهد.



منبع