این راهنما اقتدار موضعی در سئو را توضیح می دهد.
در زیر، با فکر کردن به آنچه کاربران میخواهند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و برنامهریزی محتوای خود بر اساس این عوامل، متوجه خواهید شد که مرجع موضوعی چیست، چگونه کار میکند و راههایی برای ایجاد اعتبار موضوعی برای وبسایت خود.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول مرجعیت موضعی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را برای سایت خود ایجاد کنید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
اعتبار موضوعی در سئو چیست؟
اعتبار موضوعی قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد.
مفهوم اقتدار موضعی در سئو مهم است زیرا یک عامل رتبه بندی قوی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است. برای مثال، دستورالعملهای رتبهبندی کیفیت جستجوی گوگل، شامل مؤلفهای به نام «اقتدار» است که بخشی از معیارهای EEAT برای رتبهبندی صفحات وب (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) است.
هنگامی که وب سایت شما قدرت موضوعی را در مورد موضوعی نشان می دهد، به احتمال زیاد برای کلمات کلیدی مرتبط در کل موضوع رتبه بندی می شود. بنابراین، شما باید برای بهبود اقتدار موضوعی سایت خود در موضوعاتی که برای تجارت شما مهم هستند، تلاش کنید.
نحوه ایجاد اقتدار موضوعی
1. امتیاز خود را پیدا کنید
شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند Semrrush، Moz یا Ahrefs، عملکرد سایت خود را در رابطه با اقتدار موضوعی در سئو پی ببرید. به عنوان مثال، در Semrush، می توانید امتیاز اعتبار هر وب سایتی را با تایپ آن در نوار جستجو بررسی کنید:
در این مورد، امتیاز مرجع موضعی بر اساس بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجوی ارگانیک است. همچنین عوامل هرزنامه را در نظر می گیرد و هرزنامه یا دستکاری را تشخیص می دهد که امتیاز را کاهش می دهد. عدد بیشتر بهتر است. در حالت ایدهآل، میخواهید آن عدد را بسازید تا به 100 نزدیکتر شوید.
2. تحقیق کلیدواژه های موضوعی را انجام دهید
اگر میخواهید اعتبار موضوعی وبسایت خود را بهبود ببخشید و آن را به عنوان منبعی آگاه در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرید، باید محتوای زیادی در آن زمینه ارائه دهید که هر چیزی که کاربران به دنبال آن هستند را پوشش دهد.
اما اولین قدم برای انجام این کار، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی است. به دنبال کلمات کلیدی در جایگاه خود باشید که بر اساس همان موضوع هستند و محتوایی را پیرامون آن برنامه ریزی کنید. مشخص بودن برای سئو مهم است. برای مثال، اگر میخواهید درباره بازیهای ویدیویی بنویسید، کلمه کلیدی «بازیهای ویدیویی» بسیار مبهم و رقابتی است.
همانطور که در Moz Keyword Explorer می بینید، بازی های ویدیویی به عنوان یک کلمه کلیدی دشواری بالایی دارند و برای رتبه بندی با استفاده از آن کلمه کلیدی، تلاش زیادی می شود. با فکر کردن در مورد موضوعات خاص زیر آن چتر، کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که نمره دشواری کمتری دارند.
جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، گزینه های بهتری را برای هدف سئو ارائه می دهد. در مثال زیر، Moz کلیدواژههای خاصتری از جمله «تاریخچه بازیهای ویدیویی» را که امتیاز دشواری کمی آسانتر دارد، برگرداند:
جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع از این طریق به شما ایده خوبی در مورد آنچه که کاربران شما واقعاً میخواهند اطلاعات آنلاین را پیدا کنند، به شما میدهد. در این مورد، کاربران میخواهند درباره تاریخچه بازیهای ویدیویی بیشتر بیاموزند، که کلمات کلیدی خاصتری مانند «تکامل بازیهای ویدیویی»، «اولین بازی ویدیویی» و «تاریخچه بازیهای ویدیویی برای بچهها» را نشان میدهد.
3. محتوای برنامه
اکنون که فهرستی از کلمات کلیدی دارید، وقت آن است که بر برنامه ریزی محتوا تمرکز کنید. برای این مرحله، فکر کردن به موضوعات در قالب خوشهها مفید است. این به معنای سازماندهی محتوا به بخش هایی است که توسط یک صفحه ستون و صفحات پشتیبانی کننده آن به هم مرتبط شده اند تا قدرت موضوعی در سئو را تقویت کنند.
صفحات ستون را به عنوان مقدمه های طولانی و عمیق برای یک موضوع خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، «راهنمای مبتدیان برای بازی رایانه شخصی» صفحه اصلی خوبی برای کاربران برای یافتن اطلاعات مبتدی در مورد این موضوع کلی خواهد بود. این صفحه ستون همچنین شامل پیوندهای داخلی به موضوعات فرعی است که در محتوا مورد بحث قرار می گیرند، که همه آنها زیر چتر بازی رایانه شخصی قرار دارند.
در حالی که صفحات ستون طولانی هستند، نباید به جزئیات وارد شوند. در عوض، آنها باید به مقالات دیگری که بر اساس آن موضوع فرعی خاص هستند پیوند دهند. به عنوان مثال، یک موضوع فرعی خوب در اینجا «لپ تاپ در مقابل دسکتاپ برای بازی رایانه شخصی» است که شامل اطلاعات کلی در صفحه ستون و یک مقاله عمیق است که تمام تفاوت های ظریف هر نوع رایانه را در صفحه موضوع فرعی پوشش می دهد.
برنامه ریزی محتوا به این روش نه تنها به شما کمک می کند تا سازماندهی شده بمانید، بلکه به شما کمک می کند تا اقتدار موضوعی را برای سئو در نظر داشته باشید. هدف شما تبدیل شدن به منبع قابل اعتماد اطلاعات در جایگاه خاص خود است. این به این معنی است که همه پایه ها را پوشش می دهد و برای رفع نیازهای کاربران، اطلاعاتی آسان برای یافتن در مورد هر موضوعی در آن موضوع فراهم می کند.
ترکیب صفحات ستون و صفحات پشتیبان راه خوبی برای تثبیت سایت شما به عنوان مکانی معتبر در آن موضوع است زیرا شما هر جنبه ای از موضوع را به عنوان یک نمای کلی و با محتوای عمیق پوشش می دهید.
4. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
چه تصمیم بگیرید که محتوا را خودتان بنویسید و چه نویسندگان دیگر را بیاورید، مهم است که محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که بتواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. این به این معنی است که افرادی را بیابید که واقعاً جایگاهی را که در آن کار میکنید برای ایجاد نوع محتوایی که هدف جستجوی کاربر را برآورده میکند، درک کنند.
عموماً، مردم اطلاعات عملی و مقالات بسیار آموزنده، با تصاویر و ویدیوهای بالقوه را می خواهند که به یک طرح بندی آسان برای خواندن تقسیم شوند.
هنگام نوشتن محتوا برای مرجع موضوعی، مطمئن شوید که این موارد عبارتند از:
- به خوبی نوشته شده: هر چه نوشته بهتر باشد، مخاطب شما بیشتر درگیر خواهد شد.
- به طور کامل تحقیق شده: شما می خواهید اطلاعات سایت شما تا حد امکان دقیق باشد. خطاهای واقعی و جزئیات نادرست می توانند نرخ پرش بالاتر، بک لینک های طبیعی کمتر و در نهایت رتبه پایین تر در موتورهای جستجو ایجاد کنند.
- شخصی: استفاده از داستانهای شخصی یا نشان دادن اینکه چگونه نویسنده در یک موضوع معتبر است به ایجاد تخصص کمک میکند و به گوگل (و خواننده) نشان میدهد که شما معتبر هستید و فقط از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نمیکنید.
- استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی: مطمئن شوید که محتوا شامل کلمات کلیدی است که در مرحله تحقیق کلمه کلیدی کشف کرده اید. این باید به طور طبیعی انجام شود و باید به خوبی با بقیه محتوا همراه باشد و در عین حال از بهترین شیوه های SEO در صفحه پیروی کند.
5. از لینک های داخلی استفاده کنید
لینک های داخلی برای ایجاد قدرت موضوعی برای سئو بسیار مهم هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می خواهید صفحات ستون خود را با صفحات پشتیبان آنها به هم پیوند دهید و بالعکس.
با این حال، یکی از مؤلفههای کلیدی افزایش اعتبار موضعی با پیوندهای داخلی این است که مطمئن شوید که آنها برای کلمه کلیدی هدفی که میخواهید صفحه پیوند داده شده برای آن در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing رتبهبندی شود، بهینه هستند.
این یک گام مهم در ایجاد قدرت موضوعی در سئو است زیرا خزندههای موتور جستجو از متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به درک موضوعات اصلی صفحه استفاده میکنند. اگر متن لنگر عمومی باشد یا به محتوای صفحه اختصاصی نداشته باشد، می تواند این سیگنال مهم سئو را کمرنگ کند.
بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما به مقالات دیگر در همان خوشه موضوعی پیوند میخورد و همچنین از ترکیبی از کلمات کلیدی تطبیق دقیق و تطابق عبارت برای سئو برای بهبود سیگنالهای SEO در سایت برای قدرت موضوعی استفاده میکند.
درباره مرجع موضوعی بیشتر بدانید
پیوندهای زیر بیشتر در مورد اقتدار موضعی و چگونگی ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه مرجع موضوعی در سئو
امیدواریم از این راهنما در مورد اینکه مرجعیت موضعی در سئو چیست لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، اعتبار موضوعی، قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی مهم است زیرا اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. و مراحل چگونگی ایجاد اعتبار موضوعی شامل یافتن امتیاز اعتبار فعلی شما، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی، برنامهریزی خوشههای محتوا، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، و استفاده از لینکهای داخلی برای تقویت قدرت موضوعی در هر مقاله است.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.