چیست و چگونه آن را بسازیم

اگر می‌خواهید اعتبار موضوعی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید و آن را به عنوان منبعی آگاه در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرید، باید محتوای زیادی در آن زمینه ارائه دهید که هر چیزی که کاربران به دنبال آن هستند را پوشش دهد.

شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند Semrrush، Moz یا Ahrefs، عملکرد سایت خود را در رابطه با اقتدار موضوعی در سئو پی ببرید. به عنوان مثال، در Semrush، می توانید امتیاز اعتبار هر وب سایتی را با تایپ آن در نوار جستجو بررسی کنید:

امتیاز مرجع موضوعی در سمروش

امیدواریم از این راهنما در مورد اینکه مرجعیت موضعی در سئو چیست لذت برده باشید.

جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع از این طریق به شما ایده خوبی در مورد آنچه که کاربران شما واقعاً می‌خواهند اطلاعات آنلاین را پیدا کنند، به شما می‌دهد. در این مورد، کاربران می‌خواهند درباره تاریخچه بازی‌های ویدیویی بیشتر بیاموزند، که کلمات کلیدی خاص‌تری مانند «تکامل بازی‌های ویدیویی»، «اولین بازی ویدیویی» و «تاریخچه بازی‌های ویدیویی برای بچه‌ها» را نشان می‌دهد.

3. محتوای برنامه

این یک گام مهم در ایجاد قدرت موضوعی در سئو است زیرا خزنده‌های موتور جستجو از متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به درک موضوعات اصلی صفحه استفاده می‌کنند. اگر متن لنگر عمومی باشد یا به محتوای صفحه اختصاصی نداشته باشد، می تواند این سیگنال مهم سئو را کمرنگ کند.

عموماً، مردم اطلاعات عملی و مقالات بسیار آموزنده، با تصاویر و ویدیوهای بالقوه را می خواهند که به یک طرح بندی آسان برای خواندن تقسیم شوند.

هنگامی که وب سایت شما قدرت موضوعی را در مورد موضوعی نشان می دهد، به احتمال زیاد برای کلمات کلیدی مرتبط در کل موضوع رتبه بندی می شود. بنابراین، شما باید برای بهبود اقتدار موضوعی سایت خود در موضوعاتی که برای تجارت شما مهم هستند، تلاش کنید.

نحوه ایجاد اقتدار موضوعی

1. امتیاز خود را پیدا کنید

با این حال، یکی از مؤلفه‌های کلیدی افزایش اعتبار موضعی با پیوندهای داخلی این است که مطمئن شوید که آنها برای کلمه کلیدی هدفی که می‌خواهید صفحه پیوند داده شده برای آن در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing رتبه‌بندی شود، بهینه هستند.

بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما به مقالات دیگر در همان خوشه موضوعی پیوند می‌خورد و همچنین از ترکیبی از کلمات کلیدی تطبیق دقیق و تطابق عبارت برای سئو برای بهبود سیگنال‌های SEO در سایت برای قدرت موضوعی استفاده می‌کند.

درباره مرجع موضوعی بیشتر بدانید

صفحات ستون را به عنوان مقدمه های طولانی و عمیق برای یک موضوع خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، «راهنمای مبتدیان برای بازی رایانه شخصی» صفحه اصلی خوبی برای کاربران برای یافتن اطلاعات مبتدی در مورد این موضوع کلی خواهد بود. این صفحه ستون همچنین شامل پیوندهای داخلی به موضوعات فرعی است که در محتوا مورد بحث قرار می گیرند، که همه آنها زیر چتر بازی رایانه شخصی قرار دارند.

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.



منبع

در حالی که صفحات ستون طولانی هستند، نباید به جزئیات وارد شوند. در عوض، آنها باید به مقالات دیگری که بر اساس آن موضوع فرعی خاص هستند پیوند دهند. به عنوان مثال، یک موضوع فرعی خوب در اینجا «لپ تاپ در مقابل دسکتاپ برای بازی رایانه شخصی» است که شامل اطلاعات کلی در صفحه ستون و یک مقاله عمیق است که تمام تفاوت های ظریف هر نوع رایانه را در صفحه موضوع فرعی پوشش می دهد.

در این مورد، امتیاز مرجع موضعی بر اساس بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجوی ارگانیک است. همچنین عوامل هرزنامه را در نظر می گیرد و هرزنامه یا دستکاری را تشخیص می دهد که امتیاز را کاهش می دهد. عدد بیشتر بهتر است. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید آن عدد را بسازید تا به 100 نزدیک‌تر شوید.

2. تحقیق کلیدواژه های موضوعی را انجام دهید

اما اولین قدم برای انجام این کار، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی است. به دنبال کلمات کلیدی در جایگاه خود باشید که بر اساس همان موضوع هستند و محتوایی را پیرامون آن برنامه ریزی کنید. مشخص بودن برای سئو مهم است. برای مثال، اگر می‌خواهید درباره بازی‌های ویدیویی بنویسید، کلمه کلیدی «بازی‌های ویدیویی» بسیار مبهم و رقابتی است.

تحقیق کلمات کلیدی

لینک های داخلی برای ایجاد قدرت موضوعی برای سئو بسیار مهم هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می خواهید صفحات ستون خود را با صفحات پشتیبان آنها به هم پیوند دهید و بالعکس.

در زیر، با فکر کردن به آنچه کاربران می‌خواهند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی محتوای خود بر اساس این عوامل، متوجه خواهید شد که مرجع موضوعی چیست، چگونه کار می‌کند و راه‌هایی برای ایجاد اعتبار موضوعی برای وب‌سایت خود.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

اعتبار موضوعی در سئو چیست؟

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول مرجعیت موضعی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را برای سایت خود ایجاد کنید.

اعتبار موضوعی در سئو چیست؟

همانطور که متوجه شدید، اعتبار موضوعی، قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی مهم است زیرا اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. و مراحل چگونگی ایجاد اعتبار موضوعی شامل یافتن امتیاز اعتبار فعلی شما، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی، برنامه‌ریزی خوشه‌های محتوا، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، و استفاده از لینک‌های داخلی برای تقویت قدرت موضوعی در هر مقاله است.