چیست و چگونه از آن استفاده کنیم


هر برندی می‌خواهد به عنوان یک رهبر فکری در نظر گرفته شود، اما تعداد کمتری می‌تواند تعریف کند که واقعاً چه چیزی به عنوان رهبری فکری واجد شرایط است.

هنگامی که به درستی انجام شود، بازاریابی رهبری فکری می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا قدرت خود را در صنعت خود حفظ کند.

اما یک است به دست آورده استراتژی

تیم‌های بازاریابی محتوای شما تنها زمانی باید رهبری فکری را دنبال کنند که برند شما دارای موفقیت‌ها، دیدگاه‌ها، شهرت و نوآوری‌هایی باشد که از ادعاهای شما پشتیبانی کند.

اگر برند شما اعتماد صنعت شما را به خود جلب کرده است، در اینجا نحوه شروع کار با این نوع محتوای خاص است.

رهبری فکری چیست؟

وقتی یک نام تجاری یا فردی به عنوان یک رهبر فکری در نظر گرفته می شود، دیگران در همان صنعت به طور مداوم به آنها برای بینش نگاه می کنند.

محتوای رهبری فکری ممکن است شامل تحقیقات، نظرات، حکایات شخصی یا پیش‌بینی‌های آینده باشد.

ممکن است به رویدادهای جاری اشاره کند، روندهای صنعت را ارزیابی کند، یا جرقه بحث در میان رهبران فکری دیگر را برانگیزد.

همچنین می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • کتابهای الکترونیکی
  • کاغذهای سفید.
  • اینفوگرافیک
  • وبینارها
  • پادکست ها
  • اپ-eds.
  • تحقیق اصلی
  • و بیشتر!

واقعیت این است که بیشتر محتوای اینترنت کاملاً تکراری است و افکار اصلی را به نمایش نمی گذارد.

بنابراین، چه چیزی محتوای رهبری فکری را متمایز می کند؟

بینش‌های خاص برند که مکالمات بزرگ‌تر را شکل می‌دهند در صنعت شما اتفاق می افتد.

چه زمانی باید با محتوای رهبری فکری شروع کنم؟

کسب و کارها یا برندهای جدید برای دنبال کردن این نوع بازاریابی محتوا آماده نخواهند بود.

چرا؟ زیرا دیگران در صنعت شما کمتر به بینش شما اعتماد می‌کنند، اگر تجربه عمیق آن را تأیید نکند.

رهبری فکری موفق به یک پایه قوی در بازاریابی محتوا نیاز دارد.

همچنین به روابط عمومی، رسانه های اجتماعی و مدیریت شهرت نیاز دارد.

اگر برند شما فعالانه در تلاش‌های بالا شرکت می‌کند، شما راه خود را برای آینده‌ای به‌عنوان یک رهبر فکری هموار می‌کنید.

مزایای محتوای رهبری فکر

مانند هر بازاریابی محتوا، ایجاد رهبری فکری با کیفیت بالا به زمان و منابع نیاز دارد.

بنابراین، چه مزایایی دارد؟

وفاداری مشتری را به دست می آورد

رهبران فکری قبلاً کار ایجاد اعتبار در صنعت خود را انجام داده اند.

از آنجایی که آنها اعتماد مشتریان را به دست آورده اند، می توانند از رهبری فکری خود برای به دست آوردن وفاداری مشتری استفاده کنند.

در یک نظرسنجی Edelman و LinkedIn، تقریباً 60٪ از پاسخ دهندگان ادعا کردند که محتوای رهبری فکری یک برند را قابل اعتمادتر از مواد بازاریابی سنتی آنها می دانند.

و محتوای رهبری فکری تنها بر مشتریان تأثیر نمی گذارد.

این به رقبا، روزنامه نگاران، اینفلوئنسرها یا هر کسی که به فضای شما علاقه دارد کمک می کند تا برند شما را به عنوان صدای معتبر صنعت ببیند.

ارزش سئو را به ارمغان می آورد

محتوای رهبری فکری که به طور دائم در وب سایت شما زندگی می کند، می تواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کند و ترافیک ارگانیک را هدایت کند.

محتوای رهبری فکری خارج از سایت که شامل بک لینک ها به وب سایت شما می شود، چه در خط نویسنده و چه در محتوا، ارزش لینک را به صفحات وب شما ارسال می کند و اعتبار دامنه شما و پتانسیل رتبه بندی کلی شما را بهبود می بخشد.

برخلاف پست‌های مهمان سنتی، رهبری فکری می‌تواند به شما کمک کند بک لینک‌هایی را از دامنه‌های معتبر به دست آورید که در غیر این صورت به دست آوردن آنها تا حدودی دشوار است.

نسل سرب

مخصوصاً برای برندهای B2B، رهبری فکری می‌تواند به تضمین سرنخ‌های واجد شرایط کمک کند.

اکثر مشتریان B2B در زمینه های خود دانش بالایی دارند. بسیاری از آنها به طور منظم با رهبری فکری درگیر می شوند تا از روندها و نوآوری های صنعت مطلع شوند.

اگر آنها متوجه شوند که نام تجاری شما منبع رهبری فکری است، به احتمال زیاد شما را به عنوان ارائه دهنده خدمات یا راه حل خود دنبال می کنند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی رهبری فکری ایجاد کنیم

ایجاد رهبری فکری بسیار متفاوت از مشارکت ساده یک پست مهمان در یک وب سایت صنعتی یا ارائه وبلاگ های راهنما در دامنه خود است.

رهبران فکری از تخصص و دانش گسترده خود استفاده می کنند تا به مخاطبان خود ارزش استثنایی بیاورند که هیچ کس دیگری نمی تواند.

حوزه های تخصصی خود را شناسایی کنید

هنگام توسعه استراتژی رهبری فکری خود، مهم است که در نظر بگیرید چه چیزی شما را از سایر رهبران فکری متمایز می کند.

در مورد زوایای و چشم اندازهای منحصر به فردی که برند شما می تواند از آنها استفاده کند فکر کنید:

  • ایا داری یک محصول یا فناوری متمایز?
  • چه کاری متفاوت انجام می دهید نسبت به سایر برندهای موجود در فضای شما؟
  • انجام دادی تحقیق یا گزارش اصلی در موضوعات صنعت؟
  • آیا راه حل های جدیدی پیدا کرده اید به مشکلات صنعت شناخته شده؟
  • چه چالش ها یا شکست هایی آیا برند شما غلبه کرده است؟

اینها فقط چند سوال برای کمک به شما در طوفان فکری هستند، زیرا بسیاری از موضوعات را می توان برای رهبری فکری مورد استفاده قرار داد.

به یاد داشته باشید که دیدگاه های منحصر به فرد شما ممکن است لزوما محدود به محصولات و خدمات شما نباشد.

فرهنگ محل کار، ماموریت یا ارزش های شرکت، استراتژی رشد و موارد دیگر، همگی می توانند برای ایجاد رهبری فکری تاثیرگذار مورد استفاده قرار گیرند.

مقاله رهبری فکری فوربستصویر از Forbes.com توسط نویسنده، آگوست 2022 گرفته شده است

رهبران فکری خود را انتخاب کنید

خط اصلی محتوای رهبری فکری شما باید از فردی در شرکت شما باشد که دانش، تجربه و تخصص لازم برای صحبت با قدرت را دارد.

این اغلب به معنای مدیران، بنیانگذاران، مدیران یا سهامداران کلیدی در سازمان یا کسب و کار شما است.

عناوین در دنیای رهبری فکری مهم هستند.

مخاطبان شما باید مطمئن باشند که گوینده ارتباط نزدیکی با اسرار کسب شده برند شما دارد.

تعیین کنید که محتوای رهبری فکری شما در کجا زندگی خواهد کرد

محتوای رهبری فکری می تواند دارایی های ارزشمندی باشد که به طور دائم در وب سایت شما زندگی می کند.

ممکن است بخواهید از این محتوا در بازاریابی ایمیلی، تولید سرنخ یا سایر بخش‌های سفر مشتری استفاده کنید.

مانند یک استراتژی ارسال مهمان، می‌توانید رهبری فکری را به سایر نشریات ارائه دهید که دارای نظرات کارشناسان هستند.

بخش مشارکت کنندگان متخصص داخلیاسکرین شات از بخش همکاران متخصص Builtin.com اوت 2022

برای شروع کار با رهبری فکری خارج از سایت، فهرستی از نشریاتی که می خواهند متخصصان صنعت را معرفی کنند، تهیه کنید.

Google Sheetsتصویر توسط نویسنده، اوت 2022

سپس، با سردبیران یا مدیران محتوا تماس بگیرید.

بپرسید که آیا آنها علاقه مند به انتشار محتوای اصلی برند شما هستند یا خیر.

اهداف توسعه شما باید امتیاز Domain Authority بالاتری نسبت به وب سایت شما داشته باشد و سیگنال های SEO قوی را نشان دهد.

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

زمان برترین بخش هر استراتژی بازاریابی محتوا، زمان و تلاش برای ایجاد محتوای با کیفیت است.

اما بر خلاف سایر محتوای وب سایت شما، رهبری فکری باید الزامات خاصی را برآورده کند تا بر اساس آن دسته بندی شود.

برای ایجاد محتوایی که در واقع دارای اعتبار و کیفیت رهبری فکری باشد، باید استانداردهای زیر را رعایت کنید.

نمونه های دنیای واقعی

از آنجا که رهبری فکری تماماً در مورد اسرار به دست آمده است، پشتیبانی از ادعاهای شما باید از تجربه دنیای واقعی گرفته شود.

ProductHunt.com Maker Storiesتصویر از ProductHunt.com Maker Stories، آگوست 2022

مخاطب شما باید احساس کند که نگاهی درونی به کسب و کار شما و استراتژی ها یا رویکردهایی دارد که باعث موفقیت شما شده است.

صداهای متخصص شخصی

اگرچه نام برند شما می‌تواند وزن خطوط فرعی را تحمل کند، بهترین محتوای رهبری فکری دارای یک صدا، نام و چهره واقعی و با شخصیت است.

شما می خواهید مخاطبان شما احساس کنند که به تصمیم گیرندگان و سهامداران کلیدی در کسب و کار یا سازمان شما دسترسی شخصی دارند.

ارزش کوتاه مدت و بلند مدت

محتوای رهبری فکری باید به طور فعال با مکالماتی که در حال حاضر در صنعت شما اتفاق می افتد درگیر باشد.

اما همچنین باید عناصر همیشه سبز در محتوای رهبری فکری شما وجود داشته باشد که به آن محتوا در رتبه بندی ارگانیک در جستجو کمک کند.

شما می‌خواهید که تیم بازاریابی شما بتواند از محتوای رهبری فکری برای بیش از هفته‌ای که برندهای دیگر در رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند، استفاده کنند.

بهترین رهبری فکری ارزش بلندمدتی خواهد داشت و به تیم شما محتوای همیشه سبز برای تلاش‌های بازاریابی داخلی آینده می‌دهد.

از محصولات یا خدمات شما مطلع شده است

در نهایت، رهبری فکری همچنان یک استراتژی بازاریابی محتوا است و شما می توانید از آن برای به دست آوردن مشتریان و مشتریان جدید استفاده کنید.

با این حال، محصولات یا خدمات واقعی که برند شما ارائه می‌کند همان چیزی است که بهترین رهبری فکری را نشان می‌دهد.

این به معنای فروش جلو و مرکز نیست. محصولات و خدمات شما باید حضور ظریف تری داشته باشند و به عنوان منبعی کلیدی در نظر گرفته شوند که تخصص شما از کجا می آید.

محتوا و رهبران فکری خود را تبلیغ کنید

ایجاد یک حضور رهبری فکری به معنای ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری آن در سایت های رسانه های اجتماعی با مخاطبان وفاداری است که سازمان شما برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرده است.

اکثر رهبران فکری در وب‌سایت‌هایی مانند توییتر فعال (و تأیید شده!) هستند، جایی که مکالمات بلادرنگ در پاسخ به رویدادهای صنعت انجام می‌شود.

روزنامه‌نگاران همچنین به رهبران فکری نگاه می‌کنند تا بینش یا منابع متخصص را در هنگام گزارش اخبار صنعت ارائه کنند و دوست دارند محتوایی را استناد کنند که می‌تواند به عنوان شواهدی قوی در گزارش آنها باشد.

شما می توانید از محتوای رهبری فکری خود برای ارتقاء سطح دسترسی روابط عمومی خود استفاده کنید، زیرا روزنامه نگاران ترجیح می دهند رهبران فکری برجسته را به منابع کمتر معتبر معرفی کنند.

نتیجه

رسیدن به مقام یک رهبر فکری نیازمند زمان و موفقیت ثابت شده است.

اما، پس از کسب درآمد، بازاریابی رهبری فکری راهی فوق العاده برای غنی سازی سایر حوزه های استراتژی دیجیتال شما دارد.

این استراتژی را به طور مداوم اجرا کنید، و وفاداری متخصصان صنعت را به دست خواهید آورد که همیشه منتظر شنیدن آنچه که نام تجاری شما در آینده خواهد گفت، کسب خواهید کرد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: آندری زاستروژنوف/شاتراستوک





منبع