کدام یک برای شما بهتر است؟


بازاریابان محتوا بیش از هر زمان دیگری از محتوای ویدیویی استفاده می کنند.

در سال 2022، 86 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند.

جدای از ظهور TikTok، به ویژه در طول همه‌گیری، بازاریابان بیشتری در حال ساخت ویدیو هستند و 46 درصد از بازاریابان گفتند که دلیل آن آسان‌تر شدن ساخت ویدیوها در داخل است.

به عنوان یک بازاریاب محتوا، آیا باید از این کار استفاده کنید؟

و یوتیوب “سنتی” تر چیست؟

در سراسر جهان، یوتیوب بخشی از 3 شبکه رسانه اجتماعی برتر است. TikTok هنوز تازه نشده است، اگرچه به طور پیوسته در حال صعود به رتبه پنجم است.

فقط به این دلیل که TikTok جدیدترین بچه در بلوک است به این معنی نیست که باید تمام بودجه های ویدیویی خود را به آن اختصاص دهید.

انتخاب بین این دو نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارد. شما باید نوع محتوا، مخاطبان هدف، نرخ تعامل و هزینه های بازاریابی تأثیرگذار را در نظر بگیرید.

بنابراین، کدام یک از این دو پلتفرم ویدیوی ویروسی برای تجارت شما منطقی تر است؟

بیایید شیرجه بزنیم

TikTok چیست؟

پس از اینکه شرکت فناوری چینی ByteDance در سال 2017 Musical.ly را خریداری کرد، فناوری آن منتقل شد. بنابراین، TikTok متولد شد.

TikTok (به‌طور محلی Douyin نامیده می‌شود) یک پلتفرم رسانه اجتماعی کاربرپسند است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهایی با فرم کوتاه بسازند.

با یک ویرایشگر ویدیوی رایگان درون برنامه‌ای، هر کسی می‌تواند فیلترها، برچسب‌ها و تبدیل متن به گفتار را برای یک ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای اضافه کند.

TikTok بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد که آن را به پربارگیری ترین برنامه در سراسر جهان در سال 2021 تبدیل می کند.

یوتیوب چیست؟

با بیش از 2.1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو بسیار طولانی‌تر بوده است. یوتیوب که در سال 2005 راه اندازی شد، تکیه گاه اصلی برای اشتراک گذاری محتوای ویدیویی بوده است.

سه کارمند سابق PayPal یوتیوب را به عنوان راهی برای سرگرمی مردم با اشتراک‌گذاری ویدیوهای خانگی خود تأسیس کردند. (اولین چند ویدیوی ویروسی YouTube را به خاطر دارید؟)

در مقایسه با TikTok، ویدیوهای YouTube بسیار طولانی تر هستند.

عواملی که باید هنگام انتخاب بین TikTok و YouTube در نظر گرفت

TikTok یوتیوب
مخاطب (ایالات متحده) 50٪ بین سنین 18 تا 24، 17.7٪ بین سنین 12 تا 17 95٪ بین سنین 18 تا 19
میانگین طول محتوا 15 تا 60 ثانیه 11.7 دقیقه
میانگین زمان صرف شده در روز 45.8 دقیقه در روز 45.6 دقیقه در روز
ترافیک (ارگانیک) 318.2 میلیون 646 میلیارد
ترافیک (پرداخت شده) 643600 65.1 میلیون
سوله های موفق
  • رقص
  • کمدی
  • سازندگان کوچکتر/متخصص
  • کالاهای ضروری
  • تفکیک اخبار
  • هک های آرایش و مد با کلیپ های صوتی مد روز
  • Storytime (POV اول شخص)
  • محتوای همیشه سبز
  • ویدیوهای Lifehack و DIY
  • چگونه
  • بازی، مردم و وبلاگ ها
  • موسیقی و سرگرمی
  • رویدادهای ورزشی
هزینه برای حساب های تجاری $o – حساب رایگان $o – حساب رایگان

مخاطبان TikTok در مقابل YouTube

TikTok مخاطبان آمریکایی جوان تری دارد

اگر در حال بازاریابی برای نوجوانان، با نام مستعار، Gen Z (و در نتیجه، نسل آلفا که سال آینده نوجوان خواهند شد)، TikTok یک شرط قوی است.

از آوریل 2022:

تقریباً نیمی از کاربران TikTok در ایالات متحده بین 18 تا 34 سال سن داشتند که بزرگترین گروه جمعیتی این پلتفرم را تشکیل می دهند.

کاربران TikTok بین 12 تا 17 سال تقریباً 17.7٪ از پایگاه کاربران محبوب برنامه های ویدئویی اجتماعی در ایالات متحده را تشکیل می دهند، در حالی که 2.5٪ از کاربران TikTok در این کشور 11 سال یا کمتر هستند.

این بدان معنی است که TikTok به ویژه در Gen Z محبوب است در حالی که بیشتر و بیشتر بزرگسالان به طور پیوسته به کاربران برنامه تبدیل می شوند.

توجه داشته باشید که کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال به بالا می‌توانند به TikTok دسترسی داشته باشند (این برنامه برای دریافت نمایه به حداقل ۱۲ سال سن نیاز دارد).

Gen Z و Millennials بیشتر به YouTubers اعتماد می کنند

اگر می‌خواهید به Millennials برسید (در حالی که نسل Z قدیمی‌تر را در نظر دارید) و معتبرتر دیده شوید، YouTube می‌تواند شرط امن‌تری باشد.

طبق تحقیقات پیو:

“در سال 2021، 95٪ از بزرگسالان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال گفتند که از YouTube استفاده می کنند (سن جمعیتی با بالاترین درصد) در حالی که فقط 49٪ از بزرگسالان ایالات متحده که بالای 65 سال دارند از YouTube استفاده می کنند.

بر اساس گزارش فرهنگ و روند YouTube در سال 2022، 83٪ از Gen Z محتوای آرامش بخش را در YouTube تماشا می کنند تا به آرامش آنها کمک کند.

در نهایت، در نظرسنجی Ypulse، یوتیوب‌برها با 12 درصد برتری از TikTokers، مورد اعتمادترین چهره‌های عمومی (31٪) در میان افراد مورد بررسی بودند.

TikTok در مقابل YouTube: قالب و طول محتوا

در TikTok آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

TikTok حداکثر سه دقیقه طول دارد. TikTok زمان بهینه 21 تا 34 ثانیه را برای علاقه مند نگه داشتن بینندگان توصیه می کند، اما میانگین ویدیوها 15 تا 60 ثانیه طول می کشد.

در حالی که فضای کمی برای ویدیوهای توضیح دهنده همه جانبه باقی می گذارد، همچنان می توانید محتوای باکیفیت در حال حرکت ایجاد کنید و آن را به یک مجموعه غیر زمان بندی تبدیل کنید.

TikTok از ویدیوهای کوتاه با نسبت تصویر 9:16 استفاده می کند. به صورت عمودی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

این پلتفرم همچنین دارای TikTok LIVE است، یک ویژگی برای سازندگان برای ارتباط بی‌درنگ با مخاطبانشان (به پرسش و پاسخ یا تجربه کنسرت فکر کنید).

ویدیوهای طولانی تر را به YouTube بسپارید

حساب‌های تأیید شده در YouTube می‌توانند تا دو ساعت ویدیو اجرا کنند، در حالی که حساب‌های تأیید نشده فقط 15 دقیقه می‌توانند آپلود کنند. میانگین مدت زمان ویدیوها 11.7 دقیقه است.

در حالی که ویدیوهای YouTube در دستگاه‌های تلفن همراه محبوب هستند (49.3٪ در YouTube تلفن همراه تماشا می‌کنند)، انتظار می‌رود که با ادامه دسترسی YouTube بر روی دستگاه‌های دسکتاپ و تلویزیون، این تعداد کاهش یابد.

نسبت تصویر 16:9 را در نظر داشته باشید زیرا برنامه‌های YouTube با تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و سایر ابزارها محبوب‌تر می‌شوند.

یوتیوب ویژگی پخش زنده خود را در سال 2011 برای سازندگان راه اندازی کرد.

این پلتفرم به خاطر پخش زنده بازی، Superbowl، المپیک و موارد دیگر مشهور است.

علاوه بر این، یوتیوب‌برها می‌توانند فهرست‌های پخش محتوا را تنظیم کنند و به بینندگان این امکان را می‌دهند تا ساعت‌ها با گزینه پخش خودکار از پخش موسیقی و محتوای مرتبط لذت ببرند.

توجه داشته باشید: میانگین زمان در روز برای هر دو کانال حدود 45 دقیقه است که TikTok با 45.8 دقیقه برنده شدن در مقایسه با YouTube 45.6 دقیقه است.

مقایسه الگوریتم TikTok با YouTube

محتوایی وجود دارد که در هر دو پلتفرم به خوبی کار می کند (بررسی محصول و ویدیوهای واکنش را در نظر بگیرید).

با این وجود، در اینجا انواع محتوایی که هر کانال برای آنها بیشتر شناخته شده است آورده شده است.

برای بررسی عمیق‌تر الگوریتم جستجوی قدرتمند TikTok یا چگونگی تغییرات اخیر نتایج جستجوی YouTube، توصیه می‌کنیم در پیوندهای ارائه شده بیشتر در مورد آنها مطالعه کنید.

TikTok: طاقچه هایی که موفق می شوند

نمونه ای از محتوای محبوب tiktok: اکتشافات مرتبط با لایف هکاسکرین شات از TikTok، سپتامبر 2022

محتوای کوچک هرگز به این اندازه قابل هضم نبوده است، زیرا سازندگان از TikTok برای پخش محتوای ساده در میم‌ها، محتوای آموزشی، همگام‌سازی لب و ویدیوهای رقص استفاده می‌کنند.

اینها اغلب شامل مجموعه‌های محتوای تخصصی می‌شوند، مانند یافته‌های تصادفی آمازون که فقط سیلی می‌زنند، چیزهایی که در دهه 30م کشف کردم، یا افراد حرفه‌ای که به یک هشتگ خاص متصل هستند و محتوای آن معمولاً به یک تخصص اختصاص دارد. (توجه: این می تواند فرصتی برای صنعت یا جایگاه کسب و کار شما باشد.)

برندهای کوچک و بزرگ می توانند با اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای ساده، جذاب و بالقوه ویروسی کار کنند. ببینید چگونه رژ لب عسلی مشکی Clinique به دلیل پخش آگاهی از ویدیوهای TikTok فروخته شد.

محتوای TikTok Creator تمایل دارد که مرتبط و معتبر باشد. می توانید از ابزار TikTok Insights استفاده کنید تا ببینید چه چیزی برای هر نسل در چه صنعتی کار می کند.

سوله هایی که در یوتیوب کار می کنند

محتوای پرطرفدار در یوتیوب شامل ویدیوهای آموزشی، بررسی محصول، موزیک ویدیو، طرح‌های کمدی و موارد دیگر است.

نام تجاری شما می تواند از همکاری با YouTubers (مطمئن ترین چهره ها، طبق نظرسنجی بالا) بهره مند شود. به عنوان مثال، NordVPN اغلب با بازبینان ابزارهای فناوری، مانند Techmoan، ترتیبات حمایت مالی دارد.

YouTube می تواند برای محصولاتی که به راحتی در قالب های کوتاه نمایش داده نمی شوند بهتر باشد. علاوه بر این، آموزش های یوتیوب لحن جدی تری دارند.

قالب‌های تبلیغاتی TikTok

برای قالب‌های تبلیغاتی TikTok، گزینه‌های زیر را دارید (برای یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها، به تبلیغات TikTok برای مبتدیان مراجعه کنید: راهنمای کامل و مراحل موفقیت).

  • TopView: یک فرمت ویدیویی 60 ثانیه ای و جذاب، بدون حواس پرتی.
  • تبلیغات درون فید: یک نوع تبلیغ با الهام از بومی که به طور یکپارچه در صفحه “برای شما” بیننده ادغام می شود.
  • چالش هشتگ برند: UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) با استفاده از کمپین هشتگ برند شما.
  • جلوه های مارک: برچسب ها، فیلترها یا جلوه های ویژه مارک دار.

فرمت های تبلیغات YouTube

برای ویدیوهایی که دارای ویژگی‌های کسب درآمد از تبلیغات هستند، این قالب‌های تبلیغات ویدیویی زیر هستند که برای حساب‌های تجاری YouTube در دسترس هستند.

راهنمای کامل مبتدیان برای تبلیغات ویدیویی YouTube را بخوانید تا راهنمای جامعی در مورد نحوه استفاده از آنها داشته باشید.

  • تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن: یک تبلیغ ویدیویی با گزینه ای برای بینندگان که پس از پنج ثانیه از آن رد شوند.
  • تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد شدن: این تبلیغات به بینندگان اجازه نمی‌دهد از این ویدیوی معمولاً 15 تا 20 ثانیه‌ای بگذرند.
  • تبلیغات باپر: حداکثر شش ثانیه طول می کشد، این تبلیغات باید قبل از مشاهده ویدیو مشاهده شوند.
  • تبلیغات همپوشانی: این تبلیغات فقط در دسکتاپ دیده می شوند، 20٪ صفحه نمایش پایین یک ویدیو را اشغال می کنند.

ویدیوهای یوتیوب می توانند درآمدزایی داشته باشند و می توانند درآمد تبلیغاتی مشترک کسب کنند.

راه اندازی حساب های تجاری در هر دو پلتفرم رایگان است. به خاطر داشته باشید که TikTok حداقل 50 دلار برای هزینه تبلیغات دارد، در حالی که YouTube Ads زمانی که 50 دلار برای تبلیغات ویدیویی خرج می کنید، 100 دلار اعتبار رایگان ارائه می دهد.

نتیجه

آیا باید یکی را بر دیگری ترجیح دهید؟

در ظاهر، TikTok.com دارای 318.2 میلیون ترافیک ارگانیک و YouTube.com دارای 646 میلیارد است.

برای پولی، ترافیک TikTok 643600 است، در حالی که YouTube به 65.1 میلیون می رسد.

YouTube و TikTok اینجا هستند تا بمانند، و در حالی که ترافیک YouTube بیشتر به نظر می رسد، صعود سریع TikTok به اوج یکی از مواردی است که باید مراقب آن بود.

به طور معمول، هر دو برای بازاریاب هایی که در بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری می کنند ایده آل هستند. 87٪ از بازاریابان می گویند که ویدئو به آنها کمک کرده است تا ترافیک خود را افزایش دهند و 82٪ در زمان ماندگاری.

بهترین پلتفرم به برند شما و نوع محتوایی که برای آن منابع دارید، چرخه خرید مشتری، اهداف رسانه های اجتماعی و بودجه شما بستگی دارد.

هنگامی که عاقلانه استفاده می شود، هر کدام از این دو را انتخاب کنید به سود کسب و کار شما در بلندمدت کمک می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Daxiao Productions/Shutterstock





منبع