کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟  (و نحوه یافتن و بهینه سازی برای آنها)
انتشار: تیر 06، 1401
بروزرسانی: 17 تیر 1404

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟ (و نحوه یافتن و بهینه سازی برای آنها)


در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

اما ما بیشتر از توضیح تعریف کلمات کلیدی ارگانیک به طور عمیق تر خواهیم رفت.

ما همچنین به اهمیت جستجوی ارگانیک، نحوه یافتن کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، و همچنین نکاتی در مورد چگونگی افزایش رتبه بندی ارگانیک خود خواهیم پرداخت.

هدف در اینجا این است که یک راهنمای کامل در مورد هر جنبه مربوط به کلمات کلیدی ارگانیک باشد.

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی هستند که با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک رایگان جذب می کنند. یک کلمه کلیدی ارگانیک به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که وب سایت شما را بدون کلیک بر روی تبلیغ پیدا کنند. کلمات کلیدی ارگانیک در مقایسه با کلمات کلیدی پولی که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو هزینه دارند، رایگان هستند.

چرا کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند؟

کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند زیرا هدفمند هستند. ترافیک جستجوی ارگانیک نیز رایگان است. ترافیکی که از کلمات کلیدی ارگانیک به دست می آید برای جذب ترافیک وب سایت بدون پرداخت و افزایش دید سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

چگونه کلمات کلیدی ارگانیک را پیدا کنیم

گوگل آنالیتیکس راهی برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک است که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. کنسول جستجوی گوگل راه دیگری برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیکی است که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، تعداد نمایش هایی که هر کلمه کلیدی دریافت می کند، نرخ کلیک و میانگین رتبه رتبه بندی.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

اولین روش برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک استفاده از گوگل آنالیتیکس است.

با رفتن به بخش «جستجوی ارگانیک» داشبورد می توانید این کلمات کلیدی را در Google Universal Analytics ببینید:

  • اکتساب > همه ترافیک > کانال ها > جستجوی ارگانیک

پس از کلیک بر روی پیوند "جستجوی ارگانیک"، لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که ترافیک را به وب سایت شما منتقل می کنند. با این حال، این داده ها کامل نخواهند بود زیرا نتیجه برتر "(ارائه نشده)" را به همراه تنها چند کلمه کلیدی عمومی نشان می دهد.

در Google Analytics 4 (GA4)، شما فقط داده های کلی «جستجوی ارگانیک» را بدون هیچ اشاره ای به کلمات کلیدی می بینید. می توانید با رفتن به بخش «اکتساب ترافیک» داشبورد به این صفحه دسترسی پیدا کنید:

  • اکتساب > کسب ترافیک

در سال 2011، گوگل با محافظت از حریم خصوصی کاربران خود، به ایمن تر کردن داده های جستجو روی آورد:

هنگامی که یک کاربر وارد شده از سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک گوگل بازدید می کند، همه سرویس های تجزیه و تحلیل وب، از جمله گوگل آنالیتیکس، بازدید را به عنوان جستجوی "ارگانیک" گوگل تشخیص می دهند، اما دیگر عبارات پرس و جو را که کاربر در آن جستجو کرده گزارش نمی کنند. برای رسیدن به سایت شما.”



منبع