در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟
اما ما بیشتر از توضیح تعریف کلمات کلیدی ارگانیک به طور عمیق تر خواهیم رفت.
ما همچنین به اهمیت جستجوی ارگانیک، نحوه یافتن کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، و همچنین نکاتی در مورد چگونگی افزایش رتبه بندی ارگانیک خود خواهیم پرداخت.
هدف در اینجا این است که یک راهنمای کامل در مورد هر جنبه مربوط به کلمات کلیدی ارگانیک باشد.

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟
کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی هستند که با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک رایگان جذب می کنند. یک کلمه کلیدی ارگانیک به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که وب سایت شما را بدون کلیک بر روی تبلیغ پیدا کنند. کلمات کلیدی ارگانیک در مقایسه با کلمات کلیدی پولی که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو هزینه دارند، رایگان هستند.
چرا کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند؟
کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند زیرا هدفمند هستند. ترافیک جستجوی ارگانیک نیز رایگان است. ترافیکی که از کلمات کلیدی ارگانیک به دست می آید برای جذب ترافیک وب سایت بدون پرداخت و افزایش دید سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است.
چگونه کلمات کلیدی ارگانیک را پیدا کنیم
گوگل آنالیتیکس راهی برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک است که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. کنسول جستجوی گوگل راه دیگری برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیکی است که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، تعداد نمایش هایی که هر کلمه کلیدی دریافت می کند، نرخ کلیک و میانگین رتبه رتبه بندی.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
اولین روش برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک استفاده از گوگل آنالیتیکس است.
با رفتن به بخش «جستجوی ارگانیک» داشبورد میتوانید این کلمات کلیدی را در Google Universal Analytics ببینید:
- اکتساب > همه ترافیک > کانال ها > جستجوی ارگانیک
پس از کلیک بر روی پیوند “جستجوی ارگانیک”، لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که ترافیک را به وب سایت شما منتقل می کنند. با این حال، این داده ها کامل نخواهند بود زیرا نتیجه برتر “(ارائه نشده)” را به همراه تنها چند کلمه کلیدی عمومی نشان می دهد.
در Google Analytics 4 (GA4)، شما فقط دادههای کلی «جستجوی ارگانیک» را بدون هیچ اشارهای به کلمات کلیدی میبینید. میتوانید با رفتن به بخش «اکتساب ترافیک» داشبورد به این صفحه دسترسی پیدا کنید:
- اکتساب > کسب ترافیک
در سال 2011، گوگل با محافظت از حریم خصوصی کاربران خود، به ایمنتر کردن دادههای جستجو روی آورد:
هنگامی که یک کاربر وارد شده از سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک گوگل بازدید می کند، همه سرویس های تجزیه و تحلیل وب، از جمله گوگل آنالیتیکس، بازدید را به عنوان جستجوی “ارگانیک” گوگل تشخیص می دهند، اما دیگر عبارات پرس و جو را که کاربر در آن جستجو کرده گزارش نمی کنند. برای رسیدن به سایت شما.”
بنابراین، گوگل آنالیتیکس بازدیدکننده را در کانال جستجوی ارگانیک میشناسد، اما عبارت جستجوی دقیقی را که منجر به بازدید از وبسایت میشود، به شما نشان نمیدهد.
در نتیجه، کلمات کلیدی ارگانیک را در این گزارش خواهید دید (ارائه نشده است). خوشبختانه، کنسول جستجوی گوگل (در ادامه توضیح داده شد) داده های کلمه کلیدی ارگانیک مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
برای جزئیات بیشتر در مورد بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics 4 (GA4)، این راهنمای دیگر در مورد نحوه مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics را بررسی کنید.
کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک که وب سایت شما در آنها رتبه بندی می کند بسیار بهتر است زیرا داده ها به کاربران جداگانه پیوند داده نمی شوند.
با رفتن به بخش “عملکرد” داشبورد می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید:
- عملکرد > نتایج جستجو
با کنسول جستجوی گوگل، میتوانید فهرستی از تمام پرسوجوها (یعنی کلمات کلیدی) که ترافیک ارگانیک را به سایت شما ارجاع میدهند و همچنین تعداد کلیکها، نمایشها، نرخ کلیک و موقعیت هر درخواست را مشاهده کنید.
اکنون که پاسخ “کلمات کلیدی ارگانیک به چه معناست” را می دانید؟ و اینکه چگونه این نوع داده ها را در ابزارهای سئو گوگل خود پیدا کنید، می توانیم به چند استراتژی برای افزایش کلمات کلیدی ارگانیک و ترافیک SEO برای وب سایت خود بپردازیم.
چگونه کلمات کلیدی ارگانیک را افزایش دهم؟
1. یک لیست کلمات کلیدی ارگانیک ایجاد کنید
بهترین راه برای افزایش کلمات کلیدی ارگانیک این است که ابتدا لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف ایجاد کنید.
برای این مرحله، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند KWFinder توسط Mangools نیاز دارید (آن را به صورت رایگان امتحان کنید). این یکی از تنها ابزارهای SEO است که من به عنوان یک شرکت وابسته توصیه می کنم زیرا ارزان و در عین حال قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی است.
(من همچنین یک پست در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی کم رقابت در اینجا دارم که شامل روش های تحقیق دستی است.)
با KWFinder، میتوانید یک کلمه کلیدی seed را تایپ کنید و فهرستی از کلمات کلیدی ارگانیکی را که افراد فعالانه در گوگل جستجو میکنند، دریافت کنید. این کار حدس و گمان را برای یافتن کلمات کلیدی خوب برای هدف گذاری در وب سایت شما از بین می برد.
فقط به این فکر کنید که مردم چگونه محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند و همچنین به انواع سؤالات مربوط به صنعت و جایگاه شما فکر می کنند.
فهرستی از آن کلمات کلیدی تهیه کنید و سپس جستجو در KWFinder را شروع کنید تا ببینید آیا سطح خوبی از حجم جستجوی ماهانه دارند یا خیر. نکته جالب این است که کلمات کلیدی ارگانیک را با حجم جستجوی بالا و رقابت کم تا متوسط پیدا کنید، که نشان دهنده عبارات بالقوه ترافیک بالا است که رتبه بندی آنها آسان تر است.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، KWFinder این اطلاعات را در زیر ستون های “Search” و “KD” به شما می دهد. KD مخفف کلمه Keyword Difficulty است که امتیازی است که KWFinder به هر کلمه کلیدی بر اساس معیارهای مختلف می دهد. هرچه KD کمتر باشد، رتبه بندی آن برای پرس و جو آسان تر است.
2. کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنید
گام بعدی این است که همه کلمات کلیدی ارگانیک نزدیک به هم را برای هر یک از کلیدواژه های اصلی که در جستجوی آن هستید، بیابید.
در تصویر قبلی، می توانید تغییرات مربوط به عبارت جستجوی “کلیدواژه های ارگانیک” را مشاهده کنید. با این حال، تنها یکی از آن عبارات به طور مستقیم با عبارت جستجوی اصلی مرتبط است:
بهتر است فهرست را مرور کنید و یادداشت کنید کدام کلمات کلیدی با کلیدواژه اصلی مرتبط هستند و بقیه را نادیده بگیرید. اگر روی نماد ستاره در کنار کلمه کلیدی در KWFinder کلیک کنید، می توانید آن را در یک لیست ذخیره کنید.
سپس، یک جستجوی جدید در ابزاری مانند KWFinder برای کلمات کلیدی مرتبطی که پیدا کردید انجام دهید تا کلمات کلیدی نزدیکتر را پیدا کنید.
میتوانید با جستجوی مستقیم «معنای کلمات کلیدی ارگانیک» که عبارت دیگری را پیدا کرد که بسیار مرتبط است، چگونه این کار را در تصویر زیر انجام دادم:
- تعریف کلمات کلیدی ارگانیک
این فرآیند می تواند به شما کمک کند مجموعه کلمات کلیدی مورد نیاز برای خوشه بندی در مرحله 3 را محدود کنید.
3. کلمات کلیدی ارگانیک خود را برای هر صفحه دسته بندی کنید
بعد از اینکه مرحله 2 را برای هر کلمه کلیدی اصلی که فکر می کنید مربوط به کسب و کار شما است تکرار کردید، می خواهید خوشه های کلیدواژه نزدیک مرتبط را انتخاب کنید و برای هر مجموعه یک صفحه وب جداگانه بنویسید.
(این یک کلید برای نوشتن محتوای مبتنی بر سئو است. برای جزئیات بیشتر به پست من در مورد نوشتن SEO چیست مراجعه کنید.)
شما نمی خواهید چندین خوشه کلیدواژه را در یک صفحه هدف قرار دهید زیرا هدف جستجو متفاوت است.
به عنوان مثال، در مرحله 1 مشاهده کردید که با جستجوی کلمه کلیدی دانه اصلی، انواع عبارات نامرتبط کشف شد.
سه مورد از این اصطلاحات شامل:
- کلمه کلیدی جستجوی ارگانیک ارائه نشده است
- جستجوی ارگانیک ارائه نشده است
- جستجوی ارگانیک semrush
دو کلمه کلیدی اول باید در صفحه وب خود باشند و سومی باید جداگانه نوشته شود زیرا شخصی که می خواهد در مورد “جستجوی ارگانیک ارائه نشده” بیاموزد به دنبال آموزش تجزیه و تحلیل “جستجوی ارگانیک semrush” نیست.
4. کلمات روی صفحه را افزایش دهید
یک راه آسان برای افزایش کلمات کلیدی ارگانیک، نوشتن مقالات طولانی تر است.
هرچه محتوای سئو طولانی تر باشد، شانس بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی ثانویه دارید که به طور طبیعی در صفحه استفاده می شوند. برای کمک به افزایش رتبه کلمات کلیدی خود برای انواع خاصی از محتوا، این راهنمای مرتبط را برای حداقل تعداد کلمات برای SEO مشاهده کنید.
5. عنوان صفحه خود را بهینه کنید
عنوان متا که به عنوان صفحه نیز شناخته می شود، مهم ترین فاکتور رتبه بندی سئو در صفحه برای یک صفحه وب است.
و این همان چیزی است که برای صفحات وب شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) نمایش داده می شود، زمانی که افراد درخواست شما را جستجو می کنند.
بنابراین، باید عنوان صفحات خود را با درج کلمه کلیدی اصلی خود در این زمینه بهینه کنید. ترجیحاً به عنوان اولین کلمات در عنوان.
6. کلمات کلیدی را در URL های خود قرار دهید
URL یکی دیگر از عوامل رتبه بندی گوگل است. بنابراین کلمه کلیدی اصلی را در URL صفحه قرار دهید.
از خط تیره (-) در بین کلمات استفاده کنید و از زیرخط (_) استفاده نکنید، بنابراین به نظر می رسد:
7. کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید
گوگل در سند خود درباره نحوه کارکرد جستجو به لفظ میگوید: «اصلیترین علامت مرتبط بودن اطلاعات زمانی است که محتوا حاوی کلمات کلیدی مشابه با عبارت جستجوی شما باشد.»
مثل روز روشن است که اگر می خواهید رتبه ارگانیک خود را افزایش دهید، باید کلمات کلیدی خود را در محتوای صفحه قرار دهید.
8. تگ های هدر خود را بهینه کنید
سند Google’s How Search Work نیز میگوید: “اگر آنها در سرفصلها ظاهر شوند، ممکن است اطلاعات مرتبطتر باشد.”
به عبارت دیگر، کلمات کلیدی ارگانیک خود را در تگ های هدر قرار دهید که عبارتند از: H1، H2 و H3. برچسبهای H4 تا H6 برای بهبود رتبهبندی ارگانیک ارزشی ندارند
9. اعتبار موضوعی را با پیوند داخلی افزایش دهید
همه چیزهایی که تا به اینجا بحث کرده ایم، در مورد سئوی درون صفحه برای صفحه ای است که در مورد عبارت کلیدی هدف نوشته شده است.
و در حالی که این روش خوبی برای اطلاع دادن به گوگل است که صفحه باید برای کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک خاص رتبه بندی شود، می توانید این سیگنال ها را با انجام پیوندهای داخلی استراتژیک بهبود بخشید.
پیوند دادن به صفحه هدف از سایر صفحات مرتبط در سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مطابقت دقیق در متن لنگر می تواند ارتباط موضوعی را برای صفحه هدف افزایش دهد.
بنابراین نه تنها صفحه به خوبی برای گوگل بهینه شده است تا بفهمد موضوع محتوا چیست، بلکه پیوندهای داخلی ورودی نیز این اعتبار را تأیید می کنند.
شما فقط نمیخواهید با تمام متنهای انکر تطابق دقیق که به یک صفحه اشاره میکنند، زیاده روی کنید. کمی آن را تغییر دهید تا برای عبارات کلیدی خود بیش از حد بهینه نشوید.
10. سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه کنید
در مقالهام در مورد سئوی موبایل، توضیح میدهم که چگونه گوگل از فهرستسازی موبایل اول برای موتور جستجوی خود استفاده میکند.
این بدان معناست که الگوریتم عمدتاً از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند.
بنابراین اگر می خواهید کلمات کلیدی ارگانیک خود را افزایش دهید، باید وب سایت و محتوای خود را برای موبایل بهینه کنید.
چند تاکتیک برای بهینه سازی موبایل شامل استفاده از طراحی وب سایت واکنش گرا، بهبود عملکرد سرعت، عدم استفاده از پاپ آپ های بینابینی و افزودن داده های ساختاریافته در صفحاتی است که می توانند از آن بهره مند شوند.
خلاصه کلمات کلیدی ارگانیک
امیدوارم از این راهنمای در مورد کلمات کلیدی ارگانیک لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، ایده اصلی در پس معنای کلمات کلیدی ارگانیک، جستارهایی است که محتوای شما در گوگل رتبه بندی می کند و ترافیک رایگان را از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ارائه می دهد.
و ساده ترین راه برای چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک برای وب سایت خود استفاده از Google Analytics و Google Search Console است.
در نهایت، افزایش رتبه شما برای کلمات کلیدی ارگانیک می تواند با چند تکنیک بهینه سازی در صفحه و همچنین لینک سازی داخلی و بهبود سرعت موبایل انجام شود.
من خالق SEO Chatter هستم. من از سال 2005 مجذوب سئو شده ام و بیشتر ساعات بیداری خود را صرف مصرف محتوای سئو از متخصصان برتر در این زمینه کرده ام. هدف من این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بهینه سازی موتور جستجو را به اشتراک بگذارم تا بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.